2. leht 2-st
Postitatud: 25 Mär, 2006 22:06
Postitas kari lumppio
Tere!
4./NJG 100 Tallinnas
Soome õhuvaatlusele saadeti teaved saksa lennukidest mis lendasid Soome lahe kohal / Eesti rannikul. Ka 4./NJG100 lennud. 7. Ilmavalvontakomppania "omat lennot" vihikuist kaduvad 4./NJG100 lennud juuni 1944 keskpaiku (16.6. Ju 88 W7EM kl 14 kohalik lend Tallinnas, üksik lend on veel augustis: 24.8.44 Ju 88 W7MM lend Tallinn(Laksberg) - Königsberg. Lennuk vist olnud remondis Lasnamäel.)
Võrreldes näiteks Heeresgruppe Nord'i sõjapäivikus leiduvade "Tagesmeldung"idega on sakslased teatanud oma lendudest Soome üsnagi hästi. Allatulistamistest ("claims") on Tallinna perioodil kõik kohad antud numbrikoodidega - alfabeetidesse vahetati peale selle. Numbrikoodid olid minu teada saksa õhuvaatluse meetod ning alfabeetruudud Luftwaffe oma.
Kari
Postitatud: 25 Mär, 2006 22:43
Postitas FW Anton
Numbrikoodid olid minu teada saksa õhuvaatluse meetod ning alfabeetruudud Luftwaffe oma.
Võibolla mingil määral tõde kuid mitte täielik! Mul on Luftwaffe kaart, mis on pärit 1944. a. Võrumaal hädamaandumise teinud FW-190-st. Kaart on numbrikoodistikuga. Arvan, et Luftwaffe vahetas sõja lõpus lihtsalt koodistikku.
Postitatud: 26 Mär, 2006 20:36
Postitas kari lumppio
Tere!
Numbri vs. alfabeetruudud.
Minu info on pärit Soome 44. Ilmavalvontakomppania dokumentidest. See üksus tegutses Eesti põhjarannikul. Seal paberites mainitakse (aasta 1944) kuidagi niimoodi et "ka siin surutakse nüüd peale Luftwaffe ruudukoodid". Täpset sõnastust peast ei mäleta.
Kuna ja kuidas see vahetus tegelikuses üksustes toimus ei tea. 4./NJG100 kohta on selge et vahetus toimus Tallinna perioodi järgi (päris esimene 4./NJG 100 allatulistamine anti kohanimega - Kotka (sakslaste väänatud moel). Suve 1944 (ja varasemad) allatulistamised Eesti kohal on kõik numbrikoodi järgi niipalju kui mina mäletan.
Saksa ruudukoodidest on päris hea kodukas olemas:
http://www.gyges.dk/reporting_grids.htm
Eriti kasulik on sealt leitav programm LUMA millega võib ruudukoodi (nii numbri kui alfabeet) otse koordinaatideks ning ka internetikaardile saada.
Kari
PS Huvitav info see saksa lennukaart. Ega teil pole täpsemad info selle lennuki ja lenduri kohta (kuupäev, nimi, üksus, pardatähistus jne.)?
Postitatud: 26 Mär, 2006 21:30
Postitas FW Anton
PS Huvitav info see saksa lennukaart. Ega teil pole täpsemad info selle lennuki ja lenduri kohta (kuupäev, nimi, üksus, pardatähistus jne.)?
Kahjuks pole säilinud kaardi esialgse omanikuga kirjavahetus, kuid mälu järgi oli see ajavahemikus 13-26 august 1944. Mäletan, et kontrollisin JG 54 kaotuslisti ja seal sel päeval kaotusi ei olnud. Seega kuulus FW-190 mingisse SG üksusesse, mis baseerus Põhja-Lätis (võimalik et Cesis) kuna kaardil on ka Põhja-Läti ilusti olemas (puudub Ida-Eesti koos Peipsiga). Lenduri nime ei oska momendil öelda, kuid selle saab tulevikus välja uurida. Lendur jäi ellu ja talurahvas, kes ta omade juurde toimetas sai lendurilt kingituseks kella. Talu peremees tõi siis lennukist ära ka selle kaardi. Lennuki tassisid külamehed jupphaaval lõpuks laiali ja neid juppe võib veel taludest arvatavisti ka leida, vähemalt nii väidetakse.
Postitatud: 26 Mär, 2006 21:41
Postitas FW Anton
Muuseas JG 54 losslistis on ruudud märgitud eranditult numberkoodistikus.
Seda LUMA programmi ja ruudkoodistiku olen ma sellelt koduleheküljelt uurinud aga Eesti koordinaadistikku ikka täpselt paika panna ei oska, sest puudub kindel pidepunkt kuidas ruutkoodistik Eesti kaardil täpselt paikneb. Oleks hea näha ruutkoodistikuga kaarti.