Re: II m.s-i võimsaim/parim tank
Postitatud: 20 Jaan, 2021 22:42
Järgneb
Peale selle, et uus tank ei tohtinud rohkem kaaluda kui 30-32 tonni pidi olema soomuskaitse senisest parem. Üks algupärasest nõudest oli olla kaitstud Saksa 75mm L43-L48 kahuri eest(mõõdukatel tingimustel).
Miks nimelt 32 tonni põhineb ka asjaoludel , et kaalu ja võimsuse suhe poleks kehvem kui T-34 ja osad komponendid(Näiteks roomikud ja tugirattad) pidid olema ühised. Ka muud komponendid nagu sidur, külgsidurid/pidurid , lõppülekanded , käigukast pidid põhinema juba T-34 kasutusel olevatel. Ja nende komponentide töökindluse piir jäigi 30 tonni lähedale.
Polnud mõeldav alustada nullist ja lasta allhanke tehastel valmistada komponente nagu sooviti.
Kõige sirgjoonelisem ja tulutoovam oli vähendada korpuse ruumala/sisepinda võrreldes T-34ga ning tagada maksimaalne ruumi kasutus.
Selleks tehti võrreldes T-34ga järgnevad sisulised/suuremad muudatused:
*Vähe tuntud kuid tähtis muudatus oli radisti/abi mehhaaniku kaotamine meeskonnast. Seega jäi korpusse ainult juht. Tekkinud ruum kasutati ära kütuse ja laskemoona ladustamiseks. Korpuses asuva kuulipilduja kasutamine jäeti juhi hoolde - peale erinevaid katsetusi ja modifikatsioone(kuulipilduja asetati poritiivale) sellest mõttekäigust asja ei saanudki ja lõpuks üldse loobuti(T-55 teatud mudelist ). Raadio kolis aga torni.
*Loobuti kaldsoomusega kaetud külje "taskutest" . Seda sisepinda,mis "taskutes" oli polnud võimalik täies ulatusest ära kasutada ning samal ajal pani see piirangu torni suuruse peale.T-34/85 puhul suudeti hädaga 1600mm diameeter välja meelitada. 1600mm oli piisav 85mm torni jaoks aga tuleviku silmas pidades pidi olema vähemalt võimalus minna suuremaks.
*Korpuse tagaosast kaotati ära suure kaldega soomusplaadid. Püstisem võimaldas palju paremini paigutada mootori ruumi komponente.T-34 läbilõike pilt , mis on pandud postitusega kaasa näitab ilmekalt palju seal on tühja(raisatud) ruumi.
*T-34 vedrustus mis põhines keerdvedrudel ja mille püstakud piirasid korpuse siselaiust asendati ruumisäästlikuma torsioon lahendusega
*Korpuse(põrandast laeni) kõrguse vähendamine.T-34 oli kõrgus 1150mm , T-44 aga 1000mm(seeriamudelil) . Korpuse puhul pean silmas ainult soomus karpi mitte aga T-34 mootoriruumi kohal olevat tuulutus avadega katet ,mis ulatus veel kõrgemale.
Kuigi T-34 korpuse kõrgus oli pandud paika mootori ja jahutusventilaatori järgi siis T-44 puhul läheneti uut moodi. V-2-34 mootori eripära seisnes selles, et veepump asus mootori all ning ulatus karterist veel allapoole - mistõttu mootor oli ebamääraselt kõrge. Mootor asus aga kinnitusraami peal ja seetõttu ka käigukast/sidur koos muu jõuülekandega oli põrandalt õhku tõstetud(et kõik oleks väntvõlliga ühe joone peal). Postitusega pildid kaasas , et parem oleks visuaalselt ette kujutada.
T-44 puhul kasutati modifitseeritud mootorit V-2-44 kus oli veepumba asukohta muudetud(tõsteti kõrgemale) ja mootori sai asetada madalamale. V-2-34 väntvõlli otsas asuv ventilaator polnud enam oluline sest kogu jahutussüsteem lahendati ka teistmoodi.
Märkusena mainin ära, et V-2-44 tarneaeg oli pikk ja prototüüpidel oli põrandasse lihtsalt auk tehtud, et modifitseerimata V-2 mootori(mis pärines kas T-34 või IS seeria pealt) veepump ära mahutada. Väljapoole aga keevitati karp kaitseks. Ajutiseks lahenduseks kõlbas.
Järgneb...
Peale selle, et uus tank ei tohtinud rohkem kaaluda kui 30-32 tonni pidi olema soomuskaitse senisest parem. Üks algupärasest nõudest oli olla kaitstud Saksa 75mm L43-L48 kahuri eest(mõõdukatel tingimustel).
Miks nimelt 32 tonni põhineb ka asjaoludel , et kaalu ja võimsuse suhe poleks kehvem kui T-34 ja osad komponendid(Näiteks roomikud ja tugirattad) pidid olema ühised. Ka muud komponendid nagu sidur, külgsidurid/pidurid , lõppülekanded , käigukast pidid põhinema juba T-34 kasutusel olevatel. Ja nende komponentide töökindluse piir jäigi 30 tonni lähedale.
Polnud mõeldav alustada nullist ja lasta allhanke tehastel valmistada komponente nagu sooviti.
Kõige sirgjoonelisem ja tulutoovam oli vähendada korpuse ruumala/sisepinda võrreldes T-34ga ning tagada maksimaalne ruumi kasutus.
Selleks tehti võrreldes T-34ga järgnevad sisulised/suuremad muudatused:
*Vähe tuntud kuid tähtis muudatus oli radisti/abi mehhaaniku kaotamine meeskonnast. Seega jäi korpusse ainult juht. Tekkinud ruum kasutati ära kütuse ja laskemoona ladustamiseks. Korpuses asuva kuulipilduja kasutamine jäeti juhi hoolde - peale erinevaid katsetusi ja modifikatsioone(kuulipilduja asetati poritiivale) sellest mõttekäigust asja ei saanudki ja lõpuks üldse loobuti(T-55 teatud mudelist ). Raadio kolis aga torni.
*Loobuti kaldsoomusega kaetud külje "taskutest" . Seda sisepinda,mis "taskutes" oli polnud võimalik täies ulatusest ära kasutada ning samal ajal pani see piirangu torni suuruse peale.T-34/85 puhul suudeti hädaga 1600mm diameeter välja meelitada. 1600mm oli piisav 85mm torni jaoks aga tuleviku silmas pidades pidi olema vähemalt võimalus minna suuremaks.
*Korpuse tagaosast kaotati ära suure kaldega soomusplaadid. Püstisem võimaldas palju paremini paigutada mootori ruumi komponente.T-34 läbilõike pilt , mis on pandud postitusega kaasa näitab ilmekalt palju seal on tühja(raisatud) ruumi.
*T-34 vedrustus mis põhines keerdvedrudel ja mille püstakud piirasid korpuse siselaiust asendati ruumisäästlikuma torsioon lahendusega
*Korpuse(põrandast laeni) kõrguse vähendamine.T-34 oli kõrgus 1150mm , T-44 aga 1000mm(seeriamudelil) . Korpuse puhul pean silmas ainult soomus karpi mitte aga T-34 mootoriruumi kohal olevat tuulutus avadega katet ,mis ulatus veel kõrgemale.
Kuigi T-34 korpuse kõrgus oli pandud paika mootori ja jahutusventilaatori järgi siis T-44 puhul läheneti uut moodi. V-2-34 mootori eripära seisnes selles, et veepump asus mootori all ning ulatus karterist veel allapoole - mistõttu mootor oli ebamääraselt kõrge. Mootor asus aga kinnitusraami peal ja seetõttu ka käigukast/sidur koos muu jõuülekandega oli põrandalt õhku tõstetud(et kõik oleks väntvõlliga ühe joone peal). Postitusega pildid kaasas , et parem oleks visuaalselt ette kujutada.
T-44 puhul kasutati modifitseeritud mootorit V-2-44 kus oli veepumba asukohta muudetud(tõsteti kõrgemale) ja mootori sai asetada madalamale. V-2-34 väntvõlli otsas asuv ventilaator polnud enam oluline sest kogu jahutussüsteem lahendati ka teistmoodi.
Märkusena mainin ära, et V-2-44 tarneaeg oli pikk ja prototüüpidel oli põrandasse lihtsalt auk tehtud, et modifitseerimata V-2 mootori(mis pärines kas T-34 või IS seeria pealt) veepump ära mahutada. Väljapoole aga keevitati karp kaitseks. Ajutiseks lahenduseks kõlbas.
Järgneb...