2. leht 12-st
Re: Laevaõnnetused
Postitatud: 22 Juul, 2021 12:32
Postitas Dr.Sci
Mudakoon kirjutas:Ärge kutsuge kurja kaela ega kaevake seda auku sügavamaks , lugupeetud Härra.

Ma alles läksin labidat otsima...
Otsides aga leidsin lausa:
https://www.err.ee/1608285498/ohutusjuu ... ima-ei-asuVaadates aga mille kallal nad juurdlevad - ka maksumaksja raha eest - , ma pooldaks pigem keskuse kinni panemist ja kaitseväele kolme lisa orkestri palkamist.
Täiendus - meedias juba räägiti et laev kindlustatud, kai kindlustatud... samamodi nagu ülessulanud vaktsiinikülmkapid?
Re: Laevaõnnetused
Postitatud: 22 Juul, 2021 12:45
Postitas sammal.habe
vanahalb kirjutas:...
Enne tehnilistesse analüüsidesse laskumist peaks ikka üle küsima et kas hoobade taga olid ikka ainult meeskonnaliikmed või veel keegi.
kas tõesti võib keegi natukenegi oiukam inimolend arvata et sildumise juurde lasti keegi kõrvaline?
kui ka lageda mere peal lubatakse kapteni valvsa silma all rooli katsuda, on sildumine üks keerukamaid protseduure.
kui küsida, miks praam üldse säärase kaarega rambiga põkkuma tuli, siis esmajoones kahtlustaks tehnilist riket
Re: Laevaõnnetused
Postitatud: 22 Juul, 2021 13:08
Postitas OLAVI
Viimase teekonna salvestusel on näha, et otse kaijuurde siirduv kurss muutus ca 500m enne sadamat vasakule.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/ho ... 74/zoom:16 (Kunagi ammusel ajal sai sõidul Peipsil Koidula/Kreutsvaldi roolikambrisse mindud kassetikaga ja kompass keeras ennast 45 kraadi kuigi kassetikas oli kompassist üle 1,5m eemal.)
Võibolla siin ka keegi vedas kõlari kompassi juurde?
Re: Laevaõnnetused
Postitatud: 22 Juul, 2021 13:17
Postitas OLAVI
Siin on kirjas:
https://www.err.ee/1608285498/ohutusjuu ... ima-ei-asu"Virtsu sadamast teel olnud ja Kuivastu sadamasse kell 14.40 randuma pidanud parvlaev Tõll sõitis neljasõlmese kiirusega vastu sadamakaid."
Aga sotsiaalmeedias avaldatud piltide järgi toimus õnnetus umbes 14.15.
Kas siis juba merel kihutati "kellegi rõõmuks".
Re: Laevaõnnetused
Postitatud: 22 Juul, 2021 13:28
Postitas Manurhin
Vahest peaks Tõllu nüüd peale remonti ümber ristima? Kunagiste Vohilaiu, Harilaiu, Ahelaiu ja Kõrgelaiu eeskujul Kaljulaiuks?

Re: Laevaõnnetused
Postitatud: 22 Juul, 2021 13:33
Postitas vanahalb
sammal.habe kirjutas:vanahalb kirjutas:...
kas tõesti võib keegi natukenegi oiukam inimolend arvata et sildumise juurde lasti keegi kõrvaline?
kui ka lageda mere peal lubatakse kapteni valvsa silma all rooli katsuda, on sildumine üks keerukamaid protseduure.
kui küsida, miks praam üldse säärase kaarega rambiga põkkuma tuli, siis esmajoones kahtlustaks tehnilist riket
Lennunduses oli enne 9/11 üsna tavaline et mõni selgema silmavaatega tūüp lubati piloodikabiini, lülitati autopiloot välja ja lubati kange proovida. Ma ise olen ka saanud suurt lennukit juhtida

Maandub või sildub muidugi proff ise aga kui enne seda mõni ränk juhtimisviga teha ei jõua ta enam olukorda ära klaarida. Inertsid on suured ja taevas või meri saavad otsa.
Või no kui on just vaja tuli Kerstidendi pealt ära tõmmata siis süüdlast pole vaja kaugelt otsida. Venelased on ennegi ja ka Läänemerel GPS signaali seganud

Re: Laevaõnnetused
Postitatud: 22 Juul, 2021 14:06
Postitas Turist 47
Võimalik, et siis oli juba selge, et normaalne sildumine ei õnnestu ja hetkeks tekkis plaan "suurde vette" tagasi saada, pöörates vööriga allatuult.
Madalikule sõitmisega ei riskitud ja maabumissild lööki leevendava amordina töötas ju suurepäraselt.
Seal on tegemist heade kogemustega meeskonnaga, st. on võimatu, et kes iganes kõrvalseisja laeva juhtimist saaks proovida.
Re: Laevaõnnetused
Postitatud: 22 Juul, 2021 14:11
Postitas Manurhin
Kultusfilmist "Siin me oleme" plaanitakse teha uusversioon. Nüüd siis võiks teemaks tulla ka "Keskpäevane praam" ehk lugu sellest, kuidas Töll pörutas pömaki...

.
Re: Laevaõnnetused
Postitatud: 22 Juul, 2021 17:16
Postitas ruger
Ja roolis oli KK... Aga sigadus on see küll, et selle tulemusena võetakse Hiiumaa vahelt samasuur praam ära. Asemele pannakse väiksem Regula. NV oli juba niigi täis broneeritud suurte praamide järgi. Ehk hiidlastel on mida ka valimistel meelde tuletada ja kedagi meeles pidada. Sõnnikukoorem Virtsu sadamasse maha kallata ja teine MKM juurde.
Re: Laevaõnnetused
Postitatud: 22 Juul, 2021 17:39
Postitas Manurhin
https://merendus.postimees.ee/7298868/e ... hitamatuksReisi ajal oli kaptenisillal ka president Kersti Kaljulaid, kuid presidendi kantselei pressiesindaja Taavi Linnamäe kinnitusel oli riigipea õnnetuse ajaks sillalt lahkunud. BNSi andmetel oli Kaljulaid õnnetuse ajal koos Tõllu kapteniga teel autotekile.
Hiidlased pole just väga vaimustunud ideest üks nende laev Tõllu asemele saata:
https://merendus.postimees.ee/7298372/h ... vlaevadest«Kui selline otsus peaks tulema, teevad hiidlased seakisa,» lubas Viidik end tsiteerida. Lähema kahe nädala jooksul on Hiiumaale planeeritud terve rida suurüritusi ja sündmusi, millele lootes on saare ettevõtjad teinud suuri kulutusi. Inimestel on parvlaevapiletid ostetud, samuti majutused-toitlustused ja ürituste pääsmed. Kui nüüd selgub, et TS Laevad ei suuda inimesi lubatud ajaks Hiiumaale ja sealt tagasi toimetada, kannavad kahju nii ettevõtted kui ürituste korraldajad. Hiiumaal on lähiajal algamas Sõru merepäevad, festival Sõru Saund, vahuveiniviikend ning hulk muid sündmusi.
Sõru saund ja vahuveiniviikend

Hiidländerite vorri nende ferri pärast on täitsa anderständitav...
Re: Laevaõnnetused
Postitatud: 22 Juul, 2021 18:13
Postitas OLAVI
Turist 47 kirjutas:Võimalik, et siis oli juba selge, et normaalne sildumine ei õnnestu ja hetkeks tekkis plaan "suurde vette" tagasi saada, pöörates vööriga allatuult.
Madalikule sõitmisega ei riskitud ja maabumissild lööki leevendava amordina töötas ju suurepäraselt.
Seal on tegemist heade kogemustega meeskonnaga, st. on võimatu, et kes iganes kõrvalseisja laeva juhtimist saaks proovida.
Kas ikka lisatud joonist vaatasid?
See on vägagi julge teooria, et 500m enne randumist "midagi lihtsalt juhtus" mis muutis laeva kurssi ca 10 kraadi ja kapten siirdus rahulikult koos austet reisijaga autotekile vaatemängu lähedalt vaatama, et kuidas laev kaikohast mööda sõidab.
Ja keegi siis äkki tõmbas rooli paremale, ning rikkus ilusa vaatemängu ära?
Suure tõenäosusega lülitus autopiloodi kursihoidmine välja ja keegi ei märganud kursi väikest muutust õigeaegselt.
Re: Laevaõnnetused
Postitatud: 22 Juul, 2021 18:24
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas:
Suure tõenäosusega lülitus autopiloodi kursihoidmine välja ja keegi ei märganud kursi väikest muutust õigeaegselt.
Kursimuutus kursimuutuseks, aga kiirus oli ka täiesti vale. Nii lähedal kaile juhitakse laeva juba ammu käsitsi. Seega su autopiloodi teooria ei päde
Re: Laevaõnnetused
Postitatud: 22 Juul, 2021 18:42
Postitas Manurhin
Artiklis, millele ma eelpool viitasin, kirjutatakse ka:
Ametlikult kinnitamata andmetel avastas Tõllu kaptenisillal olev meeskond kolmapäeval vahetult enne sildumist, et alus on muutunud juhitamatuks ja selle kiirust ei ole võimalik tavapäraste kontrollvahenditega vähendada. Nii läheneski laev kaile kiirusega, mis tavaliselt eelneb sildumisprotseduuri alustamisele. ERR on välja toonud, et see kiirus oli neli sõlme.
Suure tõenäosusega oli tegemist tehnilise rikkega, mille põhjused pole veel selged.
Lennunduses jääks sellise juhtumi korral kõik sama tüüpi lennukid maa peale seniks kui on täpselt kindlaks tehtud, mis rike see siis ikkagi oli (mäletate vast küll seda mitte väga ammust Boeing 737 Max saagat). Kui oli tõesti rike, siis kes vastutab, et mõne Tõllu sõsarlaevaga juba homme sama asi ei kordu?
Tiiu ikkagi saadetakse Virtsu-Kuivastu liinile:
https://merendus.postimees.ee/7298974/t ... tu-liinile
Re: Laevaõnnetused
Postitatud: 22 Juul, 2021 18:43
Postitas OLAVI
AMvA kirjutas:OLAVI kirjutas:
Suure tõenäosusega lülitus autopiloodi kursihoidmine välja ja keegi ei märganud kursi väikest muutust õigeaegselt.
Kursimuutus kursimuutuseks, aga kiirus oli ka täiesti vale. Nii lähedal kaile juhitakse laeva juba ammu käsitsi. Seega su autopiloodi teooria ei päde
Ma ju kirjutasin, et kursimuutus toimus ca 500m enne sadamat, ehk seal võis sõitu juhtida autopiloot ja kui seal lülitati korraks autopiloot välja ning kellegi käsi oli laeva juhtimise joistiku pealv võib see hetk muuta kurssi.
Re: Laevaõnnetused
Postitatud: 22 Juul, 2021 18:54
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas:AMvA kirjutas:OLAVI kirjutas:
Suure tõenäosusega lülitus autopiloodi kursihoidmine välja ja keegi ei märganud kursi väikest muutust õigeaegselt.
Kursimuutus kursimuutuseks, aga kiirus oli ka täiesti vale. Nii lähedal kaile juhitakse laeva juba ammu käsitsi. Seega su autopiloodi teooria ei päde
Ma ju kirjutasin, et kursimuutus toimus ca 500m enne sadamat, ehk seal võis sõitu juhtida autopiloot ja kui seal lülitati korraks autopiloot välja ning kellegi käsi oli laeva juhtimise joistiku pealv võib see hetk muuta kurssi.
Ja kuidas see seletab valet kiirust?