11. leht 28-st
Postitatud: 25 Jaan, 2011 15:28
Postitas Kapten Trumm
30M USD remondile?
Mnjah, Madalmaade F-16'd MLU'd maksid 10M tuuris tükist (samadel tingimustel, mis need MiG-29 jäänused) ja lendasid oma jala peal minema ka.
Ma arvan, et MiG-29A oma tüüprelvastusega (mudel 9-12) on no match tüüprelvastusega F-16A MLU-le. Võib-olla lähilahingus on shanssi, aga keskmaal pole venelasel võimalustki.
Ei maksa ka unustada, et R-73 ja Shlem on igati vägev asi, ainult kui paljudel ex-NSVL ja ex-idablokil neid rakette on? Poola omad lendasid siin igatahes R-60M (vaeglennukaugse ja vaeglõhkepeaga võrreldes AIM-9 hilisemate mudelitega).
Postitatud: 25 Jaan, 2011 17:56
Postitas denis23
Pigem on küsimus üldse selles, milleks osta vanarauda, mis on 20 aastat lageda taeva all seisnud.
Sama põhimõtte järgi oleks näiteks oli võimalik saada rootslaste Viggenid ning ilmselt lähitulevikus on saada Gripenid ning tegemist oli ikkagi lendavate lennukitega.
Postitatud: 28 Jaan, 2011 10:32
Postitas Kapten Trumm
Viggeneid ei saa
1. sest neid pole lennukorras kuskilt võtta
2. mootori litsenss keelab ekspordi (näiteks Tartu lennundusmuuseumis võeti lennukilt peale tulekut kohe mootor maha ja viidi Rootsi tagasi). Seepärast ei müüdud ka Viggeneid (erinevalt Drakenist ja Gripenist) kunagi välismaale, neid on jagatud ilma mootorita mõningatele muuseumidele ning ülejäänud - utiili. Minumeelest olid isegi Rootsi õhujõudude muuseumi omad ilma mootorita.
Ka pole meil ju teada, milliste tingimustega on litsenseeritud Rootsi enda tarbeks ehitatud Gripenite sõlmed - on võimalik, et neid ei saagi kuskile müüa ning need lihtsalt tehakse kodumaal varuosadeks.
20 aastat hooldamata vedelenud lennukitel võivad olla juba suured korrosiooniprobleemid (Venemaal on juba juhtunud, et murdub nt saba küljest), et asi ongi lennukõlbmatu.
Ehk siis kokkuvõtvalt - nendest ex-CCCP MiG-29 maistest jäänustest mingit õhuväe seemet küll ei saa. Parimal juhul saaks vägeva eksponaadi Tartu lennundusmuuseumi.
Postitatud: 28 Jaan, 2011 13:05
Postitas Tiam
Kapten Trumm kirjutas:Viggeneid ei saa
.....
Ka pole meil ju teada, milliste tingimustega on litsenseeritud Rootsi enda tarbeks ehitatud Gripenite sõlmed - on võimalik, et neid ei saagi kuskile müüa ning need lihtsalt tehakse kodumaal varuosadeks.
...
Tšehhi ja Ungari õhujõudude Gripenid on just endised Rootsi õhujõudude enda lennukid, mis hetkel liisingu alusel kasutada hilisema täieliku väljaostu õigusega. Seega vaevalt see välja käidud tarkus siin paika peab (nii need müüdid tekivad...).
Pigem minna ikka seda teed, et 3 Balti riigi peale midagi arvestatavat ühiselt hankida. Rumeeniale pakuti Itaalia kasutatud Tranche-1 Eurofightereid + kõik juurde kuuluv support + 5000 high-tech töökohta ja tehnoloogia transfer hinnaga ca 55 miljonit USD lennuki kohta. 12 lennukiline üksus Eesti Läti ja Leedu peale maksaks 660 miljonit USD kokku ehk 220 miljonit USD per riik, mis ei ole üldse niii ületamatu summa maksta. Arvatavasti sama hinnaklassiga lähevad müüki ka RAFi kokkuhoiu kavade reaames maha avatavad Typhoonid, millel on siis ka juba õhk-maa võimekus olulisel tasemel olemas.
Postitatud: 28 Jaan, 2011 17:57
Postitas The2rps
Eesti saaks selle summa ise ka kokku kui tahetaks.
Postitatud: 28 Jaan, 2011 21:10
Postitas Tiam
The2rps kirjutas:Eesti saaks selle summa ise ka kokku kui tahetaks.
Viska sellele soetus + logistika ja varuosade kulule (660 miljonit USD) juurde
VÄHEMALT teine sama palju 10-15a peale nende lennukite teenistuses hoidmiseks. Seda juba Eesti ise kinni maksta ei jõua, vähemalt meie senise rahalise seisu juures. Liisinguga see summa võttes 15a peale tuleks üksi 12 lennuki käibes hoidmiseks (liisingumakse + jooksvad kulud) aastas kulutada oma 70 miljonit €, mis on ikka väga väga ulme isegi 2% kaitsekulutuste SKPst korral, samas see summa kolme riigi peale jagades oleks asi juba hoopis taskukohasem.
Postitatud: 05 Veebr, 2011 14:05
Postitas hummel
Need lennukite ülalpidamiskulud on üks huvitav argument. Minumeelest on need paljuski sõltuvuses asukohamaast ja see summa on ka selline laialivalguv nr, mida võib näidata nii, kuidas kasulikum on. Teadaolevalt ei ole rahaline pool siiski reaktiivlennukite meile mittemuretsemise peapõhjuseks, vaid mingid teadmata eesmärgiga foobiad kuskil asutuses. Mulle teadaolevalt ei olevat ka L-39 igapäevane ekspluatatsioon näiteks märgavatalt kallim, kui Gripeni oma... Noh MiG 29 ja F-18 on kindlalt kallim, aga need pole ka ainsad lennumasinad maailmas.
Esmalt vaatame, mis pakkumised tulevad Õhuväe lennukirendi rahvusvahelisele hankele. Teoreetiline võimalus võiks olla iegi need moldaavlaste risud, millest siin teemas juttu on, kuid rentimiseks peaks nad ikkagi jah juba lennukõlblised olema.

Postitatud: 07 Veebr, 2011 8:59
Postitas Kapten Trumm
Kui nõutakse kiirust kuni 750 kmh, siis pole ju mõtet MiG-29 pakkuda. Rahvusvaheline on see hange seepärast, et arvestades hanke maksumust nõuab seda riigihangete seadus, mitte seepärast, et keegi välismaa hävitajaid salaja soovib.
Postitatud: 07 Veebr, 2011 10:17
Postitas tommy
Kapten Trumm kirjutas:Kui nõutakse kiirust kuni 750 kmh, siis pole ju mõtet MiG-29 pakkuda.
Äkki paned ka allika, kus on väidetud, et hankes on nõutav maksimaalkiirus mitte üle 750 kmh.....

Kasutatud reservtehnikast
Postitatud: 16 Mär, 2011 21:31
Postitas Roamless
Kunagi lahati mil.netis teemat, et britid müüvad maha oma vähekasutatud reservtehnikat. Viskan siia lingi tehnikast, mida müüakse eraisikutele. Meenub, et üks mil.neti Kaitseväega seotud liige kurtis sakslaste ihnusest, mis puudutab vähekasutatud MAN-de müüki Eestile. Antud lingil on MAN-de valik lai ja leidub ka DAF-e. Hea küsimise korral saaksime brittidelt asju sõbrahinnaga või üldse tasuta (keeldumisel tõmbame väed Afganistanist välja

)
http://army-uk.info/usedvehicles.php
Postitatud: 16 Mär, 2011 22:16
Postitas Tapper
Hinna poliitika suht keeruline
Postitatud: 17 Mär, 2011 1:10
Postitas golem
huvitav kui kallid mb maasturid on?
Postitatud: 17 Mär, 2011 11:51
Postitas setu
20+20tk MAN SX
huvitavad optimeerimised.
Postitatud: 17 Mär, 2011 19:03
Postitas hirmus
http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... hout-tanks
ei hakanud uut teemat tegema aga on võimalus leosid eestile muretseda
Aga miks meile ei pakuta?
Postitatud: 18 Mär, 2011 14:06
Postitas Würger 190G
Germany has offered the Croatian Air Force 20 aging F-4 Phantom fighter planes free-of-charge, reports Croatian state TV HRT.
The McDonnell Douglas Phantoms will replace Croatia's six Soviet-made MIG-21 jets, which are older than the F-4 Phantom planes, if the offer is accepted.
... can fly for another couple of years before they are retired.