102. leht 109-st
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 12 Mai, 2025 22:06
Postitas olevtoom
LupusII kirjutas: ↑12 Mai, 2025 17:08
Lätlased ütlesid välja, et heal juhul 2035 hakkame ehitama Eesti poole. Häädemeeste saab rongiühenduse Tallinnasse ja juhuuu... Võimas!
Tegel't võib viimane peatus õige mitu kilomeetrit lõuna pool olla. Treimani? Või kogunisti Metsapoole?
Viimane iseloomustaks kogu seda püramiidiehitust väga hästi.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 13 Mai, 2025 6:58
Postitas AndresTy
AMvA kirjutas: ↑12 Mai, 2025 20:03
No ma pakkusin kohe algusest peale, et Pärnu saab eesti kõige kallima ja uhkema transpordiühenduse (Käru, Lelle ja Kehra kah)
Kuidas puutuvad RB-sse Käru, Kehra ja Lelle?
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 13 Mai, 2025 7:26
Postitas Some
12 kohalikku peatust: Assaku, Luige, Saku, Kurtna, Kohila, Rapla, Järvakandi, Kaisma, Tootsi, Urge, Surju ja Häädemeeste
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 13 Mai, 2025 7:52
Postitas AMvA
AndresTy kirjutas: ↑13 Mai, 2025 6:58
AMvA kirjutas: ↑12 Mai, 2025 20:03
No ma pakkusin kohe algusest peale, et Pärnu saab eesti kõige kallima ja uhkema transpordiühenduse (Käru, Lelle ja Kehra kah)
Kuidas puutuvad RB-sse Käru, Kehra ja Lelle?
Vabandust, mõtlesin Kehtnat loomulikult.
Aga kui aus olla siis seda trassikoridori vaadates on ikka päris jube tunna, sest selleks, et tagada minu loetletud asulate rongiühendus peame me ka vana Türi liini korras hoidma, lisaks RB-le. Ja RB läheb läbi soode ja metsade.
https://gis.railbaltica.org/portal/apps ... d3b99b1467
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 13 Mai, 2025 8:05
Postitas AndresTy
AMvA kirjutas: ↑13 Mai, 2025 7:52
AndresTy kirjutas: ↑13 Mai, 2025 6:58
AMvA kirjutas: ↑12 Mai, 2025 20:03
No ma pakkusin kohe algusest peale, et Pärnu saab eesti kõige kallima ja uhkema transpordiühenduse (Käru, Lelle ja Kehra kah)
Kuidas puutuvad RB-sse Käru, Kehra ja Lelle?
Vabandust, mõtlesin Kehtnat loomulikult.
Aga kui aus olla siis seda trassikoridori vaadates on ikka päris jube tunna, sest selleks, et tagada minu loetletud asulate rongiühendus peame me ka vana Türi liini korras hoidma, lisaks RB-le. Ja RB läheb läbi soode ja metsade.
https://gis.railbaltica.org/portal/apps ... d3b99b1467
Ka Kehtna pole kuidagi RB-ga seotud, samuti Lelle ja Käru.
Türi-Viljandi suund, ka ei kattu kuidagi RB-ga. RB ei saa seda kuidagi asendada ja kui me tahame, et raudteeühendus Viljandi suunal jätkub, siis tuleb ka seda korras hoida. Selle suuna pidamine ei saa RB tulles kuidagi üleliigseks või mõttetuks muutuda.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 13 Mai, 2025 9:11
Postitas gooligan
Ei maksa ühe Läti C-kategooria poliitiku arvamust nüüd "absouluutse ja lõpliku tõena" ka võtta. Nii nagu Eestiski on poliitikutel eri arvamusi - osad kes arvavad, et RB ei valmi kunagi, osad kes arvavad, et valmib 2040+ ja osad kes arvavad, et kehtib (ja siiani kehtib!) riikidevaheline kokkulepe, et 2030.a lõpus hakkavad rongid seal sõitma.
Täna on nii Läti valitsuses endas, RBs, kui ka ELi suunal käimas suurem lehmakauplemine. Ähvardavad sõnumid, kuidas ilma 4,5 lisamiljardita Läti kohe midagi tehtud ei saaa on suunatud pigem sinna suunda. Selle lätlase sõnum on suunatud pigem sinna. Ähvardused, kuidas Läti saamatuse pärast peavad kõik osapooled "solidaarselt" ELile kõik tagasi maksma läksid samasse ampluaasse.
Kõik osapooled on pidanud oma unistustes alla tulema, peavad seda tegema ka lätlased.
Läti peaminister kinnitas veel eelmise aasta lõpul, et 2030.a on trassi minimaalne variant ilma Riia ühenduseta valmis. Selleks on nad valmis vajadusel ka laenu võtma.
'
Aga üsna inetult on meie Riigikogu lasknud ennast tõmmata Läti sisepoliitikasse - on eelkõige Läti enda asi oma võetud kohustustest kinni pidada. Ja EV ametnike/RK asi on neile seda meelde tuletada igas vormis.
Läti on võtnud rahvusvahelise kohustuse RB välja ehitada ja seda tuleb neilt ka nõuda.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 13 Mai, 2025 9:26
Postitas Peeter
Vetu kirjutas: ↑12 Mai, 2025 19:52
Aga jah, Leedu möllab ka Euroopa poole hoolega aga "kodu" poole ei toimu midagi. Keegi tark eestlane rääkis,et tuleb uus tee Panevezys-Kaunas aga leedukad ise ei tea asjast midagi veel

Pärnus ehitavad ka jube üle aasta uut "ümbersõitu".Reaalsuses liigub autode rivi ühelt ristmikult 200m Riia poole järgmisele ristmikule. Aga reaalset pudelikaela, ehk "Riia-Haapsalu" suuna liiklust ei muuda see kuidagi paremaks.
Sellest Leedu-värgist oli ju ca aasta tagasi konkreetne jutt: Poolakad saavad oma maa peal kohe 2025ks piirist Ostrowini 4-realise uue E67-me valmis. (P.S. Streetview-is on Ostrowi risti pildid juba valmis ja liiklus peal lahti, ja see pidi jutu järgi viimane asi olema). Ja siis, et leedukad pressivad kohe kah siis nüüd kiiruga omalt poolt piirist Kaunaseni ära jõuda teha. Et E-tee peal saab siis Vilniusest-Kaunasest leedulane eurooplasena kasvõi Portugalini sõita. Edasine jutt olevat: 2030-ndaks peaksid ehk tehtud saama ka Kaunas-Panevežise lõigu, sealt edasi piirini jõudmisest midagi konkreetsematest plaanidest üldse ei räägitudki (st räägiti, et neid plaane plaanis ei olevat). Samas teemas oli, et lätlased pressivad omakorda oma osaga Riiast lõunapoole teha lootes, et leedukad ikkagi kah piirini jõuavad, põhjapoole tegevusplaane ei seata (ehk siis tehakse selles põhja-suunas hädavajalikku pelgalt?)
Raudtee-teemast: keegi kuskil postituses mainis, et praeguste koosseisude kohta võiks minu käest infi küsida. No ma siis vastan järjekordselt. Ega ma kah ei viitsi alati aknast vahtida, aga silma alt läbi on sõitnud jällegi pelgat "täiesti tavaline" staff. Operail tõmbab monokoosseise "Solnetšnoje maslo" vaguneid venepiirile, sekka mingid üksikud autovagunid ja tiba muud tühjatähja, Valga pealt tõmbab Tartusse sisse Skinest monokoosseise AB Orlen Lietuvalt. Lisaks veel paarivaguniliste portsudega RMK palgivedu Eesti päritolu küll värskemalt värvitud, aga mõlkide järgi korpusel juba ammu martäänahju ootel puistevagunitega. Raudteejaamas on küll näha sees mingeid konteineriridu, aga mingit märkimisväärsetki transiiti kuskile lõunapoole küll nimetada ei ole oma silmaga trehvanud. Ja päris tihti on ka olukordi, kus kogu Tartu jaama (mitte ainult kauba-, vaid ka reisi-jaama poolsed teed) on peale mõne üksiku seisva porgandi täiesti tühjad- koosseise ei ole.
Ma küsiks veel, et kas keegi teab siis, et kas Eesti piirile kuskile sinna tuleb siis ikka mingine suur peale-maha-laadimise piiri-terminaal koos juurdepääsu ja ootealade jmt-ga otsepiirilt, kuskohas siis autotransporti hakatakse keeldude ja käskudega vagunite peale laadima? Megaprojekt (kellegi peades) on ju kuidas autod raudteele lüüakse.
P.S. Kui keegi aru ei saanud veel, siis see viimane lõik on sarkasm.
Ja eraldi teema on veel see, et lätlane väidab, et "tegemata jätmise"-vastutus on solidaarne. Meie omad jälle, et igaüks vastutab oma riigi piires oma lõigu eest ise. Kuidas siis sellega kah ikka on? Või pärast selgub, et trahvist odavam on teha Lätiga diili ja leppida kokku rahastuses või krst-s milles veel, et raudtee ikka tehtud saaks ja kasvõi kuidagigi moodi läbi ussi-M-i mingigi rongikene Tallinast Riiga ja tagasi läbi veerema saaks. Ja kui on solidaarne, siis mida omakorda leedukad sellises olukorras teevad?
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 13 Mai, 2025 9:57
Postitas olevtoom
"Postimehe" eilse artikli kommentaariumis esineb Sulev Ojap Fail Balticut toetava avaldusega:
"RB toetusliidu poolt annan teada, et meie andmetel ei teki projekti rahastamises mingeid tõrkeid. 2030. aastast, kui RB Eesti poolne lõik on Läti piirini valmis ehitatud ning sobivad kiirrongid reisijateveoks hangitud, on vabariigi valitsusel kavas käivitada üldrahvalik atraktsioon "Näitame lätlastele pikka nina". Selleks tuleb sõita ülikiire ning -mugava rongiga Läti piiri äärde ja seal saabki juba üle piiri lätlastele pikka nina näidata. Kes pikka nina näidata ei oska, võib näidata ka keelt. Nii seisab valitsuse poolt kavandatavas atraktsiooniprojektis.
Valitsuse kinnitusel on sellisel projektil selge sotsiaalmajanduslik kasutegur = kui tavapäraste transpordivahenditega kuluks pealinnast Läti piirini ja tagasi jõudmiseks koos keele või pika nina näitamisega ca 4 tundi, siis moodsa kiirrongiga kulub selleks vaid 3 tundi. Kui eeldada, et atraktsiooni külastab aastas ca 3 miljonit reisijat, on kokku hoitud 3 miljonit tundi, mida saab kasutada tootvaks tööks. Aga lisaks veel rongi ja atraktsiooni enda piletitulud. Ja mis kõige tähtsam - 3 miljonit pikka nina, igaüks keskmise pikkusega 25 cm. Summaarselt ulatuks see läbi kogu Euroopa ja kaugemalegi veel."
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 13 Mai, 2025 10:35
Postitas LupusII
AndresTy kirjutas: ↑13 Mai, 2025 8:05
AMvA kirjutas: ↑13 Mai, 2025 7:52
AndresTy kirjutas: ↑13 Mai, 2025 6:58
Kuidas puutuvad RB-sse Käru, Kehra ja Lelle?
Vabandust, mõtlesin Kehtnat loomulikult.
Aga kui aus olla siis seda trassikoridori vaadates on ikka päris jube tunna, sest selleks, et tagada minu loetletud asulate rongiühendus peame me ka vana Türi liini korras hoidma, lisaks RB-le. Ja RB läheb läbi soode ja metsade.
https://gis.railbaltica.org/portal/apps ... d3b99b1467
Ka Kehtna pole kuidagi RB-ga seotud, samuti Lelle ja Käru.
Türi-Viljandi suund, ka ei kattu kuidagi RB-ga. RB ei saa seda kuidagi asendada ja kui me tahame, et raudteeühendus Viljandi suunal jätkub, siis tuleb ka seda korras hoida. Selle suuna pidamine ei saa RB tulles kuidagi üleliigseks või mõttetuks muutuda.
Suure tõenäosusega kaob raudtee ühendus Viljandiga järgmise 10 aasta jooksul. Viljandi elanikkond on pöördumatult vähenemas. Kunagisest 24000 on alles veel 16500. Ääremaadelt pole enam ka suurt midagi tulemas.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 13 Mai, 2025 11:36
Postitas AndresTy
Huvitav? Haapsalus on mingi 12k elanikke ja seal käib kõva võitlus, et raudtee uuesti rajada. Selles valguses on Viljandi otsa sulgemine ikka väga kummaline nägemus.
Pealegi on seal Viljandi suunal veel asulaid vahel. Ei teenenda see raudtee seal ainult viljandlasi.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 13 Mai, 2025 14:24
Postitas AMvA
AndresTy kirjutas: ↑13 Mai, 2025 11:36
Huvitav? Haapsalus on mingi 12k elanikke ja seal käib kõva võitlus, et raudtee uuesti rajada. Selles valguses on Viljandi otsa sulgemine ikka väga kummaline nägemus.
Pealegi on seal Viljandi suunal veel asulaid vahel. Ei teenenda see raudtee seal ainult viljandlasi.
Aga mis siin võidelda? Las Haapsallased teevad MTÜ Haapsalu Raudtee ja hakaku aga ehitama, kui see nii tasuv on.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 13 Mai, 2025 17:34
Postitas KaRahh
Soomlastel on plaan kogu oma raudtee ehitada euroopa laiusele:
https://yle.fi/a/74-20161549
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 13 Mai, 2025 18:23
Postitas Erureamees
Puhas russofoobia.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 14 Mai, 2025 13:03
Postitas parkija
rb kohta oli tänases Vikerraadio saates "Uudis + " oli küsitlus rb tasuvuse teemal , rb vastaseid oli 88% .
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 14 Mai, 2025 14:13
Postitas AndresTy
Mu kadunud isa, kes mingist perverssest huvist kuulas omal ajal hoolega Kuku Raadio VoxPopulit, ütles Vikerraadiosse helistajate kaadri kohta, et on see VoxPopuli üks paras pooletoobiste paraad, aga Vikerraadio oma on veel kümme korda hullem.