102. leht 162-st

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 13 Veebr, 2012 22:37
Postitas Lemet
Ma ei mäleta hästi, kelle tehtud mootorid on meie Pasidel?
Valmet 612 DWIBIC (EURO 2), 6 in-line cylinders, turbo-charged, intercooled diesel

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 13 Veebr, 2012 22:39
Postitas tommy
Igaühel on õigus uskuda seda, mida ta soovib...
Minu arvutis leidub üks kirjatükk, milles järgmised read...
Kui Rootsi 1990ndate aastate alguses soetas Saksamaalt kokku 280 Leopard 2 tanki, siis sisaldus hankelepingus säte tehnoloogiasiirde kohta. Sisuliselt tulenes see külma sõja aegsest praktikast, mille kohaselt pidi Rootsi omama võimet iseseisvalt remontida nii palju tehnikat kui võimalik (kui Rootsi seisaks täna otsuse ees, kas arendada välja iseseisev võime remontida tehnikat sellisel tasemel või ei, siis oleks tõenäoline, et seda ei tehtaks21). Selleks sisustati maaväe tehnika remonditöökoda Skövde linnas kaasaegse tehnoloogiaga ja õpetati välja personal eesmärgiga olla võimeline teostama Leopard 2 tankide kapitaalremonti, sh mootorite ja käigukastide remonti. Ainult optroonika osas tellitakse töid jätkuvalt era-sektorist (Saab). Samuti teeb tööstus tankide ajakohastamist (i.k. upgrade) kui vaja. Tänaseks on Leopard 2 tankide arv Rootsi relvajõududes vähenenud ca 120-le ja nimetatud töökoda töötab väikese võimsusega. Et personal ei kaotaks oma kvalifikatsiooni, on võetud tellimusi teistelt riikidelt, sh Norra, Taani ja Soome. Soome Millogiga on sõlmitud leping, mille kohaselt Skövde remonditöökoda teostab kapitaalremonti kõikidele Soome relva-jõudude Leopard 2 mootoritele ja käigukastidele. Soome relvajõudude Leopard 2 tanke kasutavas väeosas ei ole võimet mootoreid, käigukaste ja roomikuid põhjalikult testida ja remontida, vaid ainult vahetada. Ka Eestile Hollandist hangitavate PASI XA-188-te mootorid ja käigukastid remonditakse Skövdes enne tarnet.
Igaühel on õigus veenda mind vastupidises....

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 13 Veebr, 2012 22:52
Postitas Lemet
Aga milleks veenda, igaühel on õigus uskuda, mida tahab. Küll aga paistab, et mul on tõepoolest arusaamisega suuri probleeme...Kirjutada kõigepealt, et
(pole neil mingeid lepingulisi kohustusi)
ja lisada paari tunni pärast süüdimatult ise
Soome Millogiga on sõlmitud leping, mille kohaselt Skövde remonditöökoda teostab kapitaalremonti kõikidele Soome relva-jõudude Leopard 2 mootoritele ja käigukastidele.
Jah, kohustusi pole, leping on.

Krooni paneb aga muidugi pähe selle kõige baasil väita, et Soome pole suuteline... :wall: "Pole peetud vajalikuks(otstarbekaks) välja arendada, kuna Rootsiga on sõlmitud leping vastavate tööde teostamiseks. " oleks see lause pidanud olema.

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 13 Veebr, 2012 22:58
Postitas rbl
Lemet kirjutas:Valmet 612 DWIBIC (EURO 2), 6 in-line cylinders, turbo-charged, intercooled diesel
Oled ikka kindel? Kas see pole mitte uuematel XA-200. seeria Pasidel? Meie omadel peaks vist olema siiski Valmet 611 DSBJA diisel 236HJ.(176KW.)?

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 13 Veebr, 2012 23:07
Postitas Lemet
Jep, õige, vanematel Pasidel on tõepoolest 611, uutel 612. Ma sellele numbrile ei pööranud tähelepanu, hetkel oli rõhk rohkem tootjal kui mudelinumbril...

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 13 Veebr, 2012 23:14
Postitas tommy
Lemet kirjutas:Krooni paneb aga muidugi pähe selle kõige baasil väita, et Soome pole suuteline... "Pole peetud vajalikuks(otstarbekaks) välja arendada, kuna Rootsiga on sõlmitud leping vastavate tööde teostamiseks. " oleks see lause pidanud olema.
Kesse väitis mingis teemas, et sinusuguste tegelastega, "kes üle ühe lause ei suuda rohkem meeles pidada" pole mõtet diskuteerida..??
Eks tal ikka õigus oli...

Nad ei ole praegu suutelised neid töid ise tegema(pole olnud kogu Leode ekspluateerimise aja), ongi kõik.
Kui otsustavad, et tulevikus teeme ise, küll siis ka hakkama saavad.(kui peaks tekkima selline vajadus)
Mina ei suuda 50 korda lõuga tõmmata. :(
Kuid, kui end kõvasti käsile võtaks, küll mingi hetk hakkama saaks.
Kuid praegu ei suuda, ei suuda, jama küll.

Aga sorry, Lemet, ma eeldan tihti, et tark inimene saab aru mida öelda tahetakse, millist mõtet edastada püütakse, seda ka vahel väheke segase sõnastusega. Minu süü muidugi, peaks teadma, et igaüks ei suuda...
Luban, et rohkem ei tee ja kõiketeadjatega ei vaidle....
pole neil mingeid lepingulisi kohustusi
Oli peetud silmas, et soomlastel polnud mingeid lepingulisi kohustusi, mis sunnivad neid pöörduma välispartnerite poole. Vaid, nende enda otsus, hakata põhisõlmede kapremonti väljast sisse ostma.

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 14 Veebr, 2012 8:58
Postitas Kapten Trumm
tommy kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:See, et soomlased on edukalt opereerinud igasugu vanakraamiga, näitab muuhulgas seda, et nad valdavad teemat. Soomlastel on see koolkond tugev juba Talvesõja ajast, kui meenutada, milliseid probleeme tuli neil ületada oma sõjatehnikaga, olgu need siis trofeeks saadud vene tankid
Selleks, et suuta adekvaatselt kontrollida nt Leopard 2 remondiprotsessi, peab antud teemat peensusteni valdama. Selleks on vähe käsirelvade või rakmete soetamise kogemusest (ei vana erilisi inseneriteadmisi) ja isegi mõnekuulisest kiirkursusest Saksamaal.
Miks küll pole siis soomlased suutelised iseseisvalt remontima Leo põhisõlmi. (nt.mootor ja käigukast, elektroonika). Nende võimekus siin piirdub sõlmede vahetusega ja korralise hooldusega.(mis tuleb luua ka meil).
Ja saadavadki soomlased oma Leo agregaadid remonti nii KMW-tehasesse kui ka Rootsi maavägede kesktöökotta.
Ja arenedes ise, kavatsevad nad ka tulevikus tugineda riikide vahelisele koostööle.
Sa olen siin kvootinud meelevaldselt kaks eri asja ühtekokku.
Jutt oli sellest, et hinnata pruugitud sõjatehnika kõlbulikkust ja kontrollida müüja poolt teostatava müügieelse remondi-hoolduse vettpidavust - eeldab inseneri taset+praktilist kogemust selle või sarnase tehnikaga. See, et vahetada Leopardil mootorit või roomikuid, on vajalik tehniku tase (kasutajataseme hooldus ja sõlmede vahetamine). See on tõesti mõne kuulistel kursustel omandatav. Loomulikult saab asju välismaal teha. Kui esimest punkti igasugu vanakraamiplatsidel käies paigas pole, on vägagi võimalikud hilisemad probleemid, ettenägematud lisakulud asja toimima saamiseks ning kurb fakt, et müüja laseb ostja üle.

Millega näiteks seletada muidu tõsiasja, et jutu järgi Inglismaal hooldatud-remonditud miinijahtijad vajasid Eestis peagi selliste sõlmede remonte, mille eluiga on muidu uuena või renoveerimisjärgsena 10+ aastat?

Sestap on ka asjakohane kasutaja hummel idee, et juba aegsasti võiks soetatavast zanrist midagi näppimiseks osta. Sest teadmised ja kogemused tulevad ikka praktikaga. Soome ja Rootsi on muidugi toredad, aga ärme ka unusta, et seal on aastakümnetepikkune kogemus igasugu keeruka tehnika käigushoidmisega ja hulk inimesi, kes valdavad teemat igati põhjalikult. Ja nendel piisas võibolla tõesti väikesest lühikursusest, et edasisega hakkama saada. Kui saadi pikki aastaid hakkama T-72-ga, siis peale pisikest harimist saadi ka Leopardiga.

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 14 Veebr, 2012 9:48
Postitas Some
Võib-olla on asi selles, et riigid kõrvuti ja lihtsalt odavam on kahe peale ühte töökoda pidada?

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 14 Veebr, 2012 9:50
Postitas Kapten Trumm
Eks ta sedasi ka tegelikkuses ole (arvestades meie tehnika vähest arvu). Samas sekondhändi puhul jääb ikkagi see teema valdamise probleem ja seda mingid väliskonsultandid ei lahenda.

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 14 Veebr, 2012 13:07
Postitas tuna
tommy kirjutas:Miks küll pole siis soomlased suutelised iseseisvalt remontima Leo põhisõlmi. (nt.mootor ja käigukast, elektroonika). Nende võimekus siin piirdub sõlmede vahetusega ja korralise hooldusega.(mis tuleb luua ka meil).
Ja saadavadki soomlased oma Leo agregaadid remonti nii KMW-tehasesse kui ka Rootsi maavägede kesktöökotta.
Ja arenedes ise, kavatsevad nad ka tulevikus tugineda riikide vahelisele koostööle.
tommy kirjutas:Igaühel on õigus uskuda seda, mida ta soovib...
Minu arvutis leidub üks kirjatükk, milles järgmised read...
Kui Rootsi 1990ndate aastate alguses soetas Saksamaalt kokku 280 Leopard 2 tanki, siis sisaldus hankelepingus säte tehnoloogiasiirde kohta. Sisuliselt tulenes see külma sõja aegsest praktikast, mille kohaselt pidi Rootsi omama võimet iseseisvalt remontida nii palju tehnikat kui võimalik (kui Rootsi seisaks täna otsuse ees, kas arendada välja iseseisev võime remontida tehnikat sellisel tasemel või ei, siis oleks tõenäoline, et seda ei tehtaks21). Selleks sisustati maaväe tehnika remonditöökoda Skövde linnas kaasaegse tehnoloogiaga ja õpetati välja personal eesmärgiga olla võimeline teostama Leopard 2 tankide kapitaalremonti, sh mootorite ja käigukastide remonti. Ainult optroonika osas tellitakse töid jätkuvalt era-sektorist (Saab). Samuti teeb tööstus tankide ajakohastamist (i.k. upgrade) kui vaja. Tänaseks on Leopard 2 tankide arv Rootsi relvajõududes vähenenud ca 120-le ja nimetatud töökoda töötab väikese võimsusega. Et personal ei kaotaks oma kvalifikatsiooni, on võetud tellimusi teistelt riikidelt, sh Norra, Taani ja Soome. Soome Millogiga on sõlmitud leping, mille kohaselt Skövde remonditöökoda teostab kapitaalremonti kõikidele Soome relva-jõudude Leopard 2 mootoritele ja käigukastidele. Soome relvajõudude Leopard 2 tanke kasutavas väeosas ei ole võimet mootoreid, käigukaste ja roomikuid põhjalikult testida ja remontida, vaid ainult vahetada. Ka Eestile Hollandist hangitavate PASI XA-188-te mootorid ja käigukastid remonditakse Skövdes enne tarnet.
Igaühel on õigus veenda mind vastupidises....
Kas siin pole mõningane vastuolu? "Soomlased pole suutelised" vs "Soome relvajõudude Leopard 2 tanke kasutavas väeosas ei ole võimet"

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 14 Veebr, 2012 14:08
Postitas tommy
tuna kirjutas: Kas siin pole mõningane vastuolu? "Soomlased pole suutelised" vs "Soome relvajõudude Leopard 2 tanke kasutavas väeosas ei ole võimet"
Ei viitsi mängida sõnamänge.... :roll:
Ütleme siis nii, et kuni aastani 2011(mis seis hetkel ei tea, kuid eeldan, et sama) ei tehtud Leo põhisõlmede kapremonti kogu Soome riigis...
Ei suudetud, ei oldud võimeline, ei peetud otstarbekaks, leiti muid, soodsamaid lahendusi.....leia endale mõistetav.
Kas nii sobib..???

Alati võib ju vastukaaluks nimetada asutuse/ettevõtte/väeosa, kus see võimekus on olemas...

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 14 Veebr, 2012 14:20
Postitas Kapten Trumm
Täitsa huvitav oleks teada, kuidas käis remont siis, kui Soome kasutas vene tanke.
Arvestades, kui kirju on nende arsenal, siis selle majandamiseks peab päris hästi matsu jagama.

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 14 Veebr, 2012 15:14
Postitas tuna
tommy kirjutas:
tuna kirjutas: Kas siin pole mõningane vastuolu? "Soomlased pole suutelised" vs "Soome relvajõudude Leopard 2 tanke kasutavas väeosas ei ole võimet"
Ei viitsi mängida sõnamänge.... :roll:
Ütleme siis nii, et kuni aastani 2011(mis seis hetkel ei tea, kuid eeldan, et sama) ei tehtud Leo põhisõlmede kapremonti kogu Soome riigis...
Ei suudetud, ei oldud võimeline, ei peetud otstarbekaks, leiti muid, soodsamaid lahendusi.....leia endale mõistetav.
Kas nii sobib..???

Alati võib ju vastukaaluks nimetada asutuse/ettevõtte/väeosa, kus see võimekus on olemas...
Sõnamänge? Arvamus, et soomlastel, s.t. kogu riigil ei ole kapremondi võimet, põhines väitel, et väeosal ei ole kapremondi võimet. Kuna ka rootslased ei tee kapremonti väeosas (vaid teevad seda Rootsi maavägede kesktöökojas), siis järelikult pole ka rootslastel kapremondi võimet. Pigem siis loogikamängud.

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 14 Veebr, 2012 20:51
Postitas Tiam
Mulle jäi silma korealaste T-50 advanced trainer / kergehävitaja seeria, mida koos Locheed Martiniga pakutakse ka USA advanced trainer konkursil. Arvestades, et kui kunagi lennukeid tahta, siis advanced trainer ostmisest pääsu ei ole. Mis muudab selle KAI T-50 huvitavaks, et teda on võimalik modifitseerida ja hiljem astmeliselt uuendada ning täiustada kuni vägagi võimeka kergehävitaja tasemeni välja (datalink, AESA radar, GE F404 asemel EF Typhoonil kasutatav EJ200 mootor), : https://www.koreaaero.com/english/business/t50_04.asp.

25 miljonit USD maksev UUS TA-50 suudab näiteks juba kanda AIM-120 AMRAAM AtA rakette ja omab piisavat kiirust, et täielikult ära täita meie õhuturbe vajadused. Seda enam, et kui tulevad oma hävitajad on nii kui nii advanced trainer lennukeid vaja. See oleks hea hüppelaud uue ja keeruka tehnikaga majandamise õppimiseks ja pilootide koolitamiseks. Esimesed lennud teinud ja tellimused saanud 30 miljonit USD maksev T-50 versioon FA-50 on - küll korealaste enda hinnangul - samal tasemel nende enda kasutatavate F-16'tega (KF-16, mis peaks olema block 52 tasemel F-16 versioon). See on küll oletus, aga arvestades KAI T-50 treeninglennuki juuri ja kergust peaks sellise lennuki lennutunni maksumus ka küllaltki madal tulema- jällegi sobiv meie õhuturbe jaoks.

Võrdluseks siia, et brittide BAE Hawk maksab 28 miljonit USD ja jääb nii näitajatelt kui relvastuselt kõvasti korealaste loomingule alla.

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 14 Veebr, 2012 20:56
Postitas Lemet
Ja samas on Rumeenlaste diilis F-16 hind jämedas joones samasse auku, võimekust aga kordades rohkem. Huvitav, mis astmeni rumeenlaste masinad modifitseeritakse. Block 50??