103. leht 693-st
Postitatud: 29 Juun, 2009 9:26
Postitas Kapten Trumm
Gideonic kirjutas:Stingeritel on see häda ka, et nad ei kesta väga kaua. Kui need konkreetsed isendid on juba üle 15 aasta vanad on nad sisuliselt juba aegunud
Raketid on niiehknaa kulumaterjal, kuigi manpadside häda on selles, et rakett maksab samas hinnas laskeseadme endaga.
Meid huvitab rohkem ikkagi relvasüsteemi omandamine kogu kaasnevaga. Mingite laos hapuks läinud rakettide pärast pole midagi mõtet ostma tormata.
Natuke kaugemale lendavad raketid on MAPATSi näol ju Eestis olemas. Kuigi neid on suht näputäis ja nende ja muude taoliste raketisüsteemide probleem on üsna suur minimaalne laskekaugus (neid saaks maismaal realiseerida ehk ainult Sinimägedes). Teine häda on nende suur kaal, mistõttu on nende liigutamine võimalik üksnes autoga.
Kuigi selliste rakettide kasutamise teine teema oleks hoopis rannakaitse. Kuigi - ega selle väikse kumulatiivpussuga sõjalaevale midagi suurt ei tee. Mingi HE+kild moon peaks ka olema. Randa ujuvate BTR-ide noppimiseks natuke kallivõitu nali (rakett maksab rohkem kui BTR).
Norras kasutatakse rannakaitses näiteks maismaal asuvalt aluselt lastavat Hellfiret.
Postitatud: 29 Juun, 2009 10:29
Postitas hummel
Olen ise M109-ga väga lähedalt tuttav ja võin öelda, et suurepärase riistaga just tegemist pole. Eriti tehnilise väsimuse seisukohast. Kunagi oli ta palju kergem ja eks iga uuendus lisab mingi tonni juurde. Eks siis otsapidi hakkavad jupid kukkuma igalt poolt.
Taanlaste raud tundub samade parameetritega olema, mis meie FH-70 ja meil on arvutusvõimekus juba olemas.
http://www.armyvehicles.dk/m109a3.htm
Ütleme nii, et kui poolmuidu sümboolse raha (äraveokulu) eest ära antakse, võiks ju 25 tk võtta, aga maksta küll nende rimakate eest ei ole õige. Ei saa jätta mainimata, et liikurite pataljoniga kaasas peaks käima ka kümmekond M113. Miksi mõnikümmend veokat ja paarkümmend maasturit ka muidugi läheb vaja ja... käputäis evakueerimistanke (Leo1). Moon on meil olemas juba.
Ma ei usu, et keegi neid siiamaile hakkaks vedama. Roomikud kah teema.
Rühmajagu Leosid võiks küll muretseda, kui odavalt saaks. Ja siis need F16...
Ei tea, mis nende eest tahetaks.
paraku
Postitatud: 29 Juun, 2009 11:16
Postitas setu
Rootsis valmis mingi study, mille kohaselt on tehtud kindel otsus arendada välja masinapark ratastel. Seega väga suur tõenäosus, et Sisud ei lähe välja vahetamisesse. Neil on veel piisavalt roomikutel masinaid - mida hakatakse pensionile saatma.
P.S. Praegu omab ratastel masinapark krediiti, sama seis mis meil EL-iga ühinemisel. Inimesed ostsid piltlikult kõikke, millel oli rool.
P.P.S. 33 mln EEK ühiku Patria AMV eest, mille hanke kogumaksumus on sama, mis EKV aastaeelarve 4 mlj krooni. Huvtav, kas hankesse mahtus mõni NEMO või AMOS süsteem?
Re: paraku
Postitatud: 29 Juun, 2009 15:57
Postitas nokkloom
setu kirjutas:
P.P.S. 33 mln EEK ühiku Patria AMV eest, mille hanke kogumaksumus on sama, mis EKV aastaeelarve 4 mlj krooni. Huvtav, kas hankesse mahtus mõni NEMO või AMOS süsteem?
The $338 million contract with Patria covers wheeled armored personnel carriers in five different versions, and includes the option for delivery of an additional 113 vehicle systems. The AMVs will be manufactured in Finland, using subcontractors in both Finland and Sweden.
http://www.defensenews.com/story.php?i=4158897
Re: paraku
Postitatud: 30 Juun, 2009 8:07
Postitas Kilo Tango
nokkloom kirjutas:setu kirjutas:
P.P.S. 33 mln EEK ühiku Patria AMV eest, mille hanke kogumaksumus on sama, mis EKV aastaeelarve 4 mlj krooni. Huvtav, kas hankesse mahtus mõni NEMO või AMOS süsteem?
The $338 million contract with Patria covers wheeled armored personnel carriers in five different versions, and includes the option for delivery of an additional 113 vehicle systems. The AMVs will be manufactured in Finland, using subcontractors in both Finland and Sweden.
http://www.defensenews.com/story.php?i=4158897
Siin peab mingi konks olema. Võimalik, et rotsad ostavad ainult "ratastel tünni", mis koha peal üles mukitakse. Muidu peaks hind kusagile $10 mil kanti jääma. Võimalik on näiteks ka see, et SEP-i jaoks välja arendatud elektriline veosüsteem tõstetakse AMV peale ümber.
Postitatud: 13 Juul, 2009 19:26
Postitas hummel
Leidsin juhuslikult netist sellise hindadega lehe. Mis värk see peaks olema?
http://forums.joltonline.com/showthread.php?t=471334
Postitatud: 13 Juul, 2009 20:32
Postitas Tux
Äge!
NUCLEAR WEAPONS
Note on Nuclear Weapons: Each Warhead will start with the highest yield in each of the three categories, 20 kT, 200 kT, or 20 MT. Smaller yields can be broken up from the highest yield of each respectable category up to that categories limit. Please state when you order, the yields you would like up to the limit of each category. A total limit of 40,000 warheads for all types of devices has been issued per order.
1. PU-239 fission devices of 0.1 kT to 20-kT yields
Use: suitable for lightweight Nuclear Artillery shells and short-range tactical missile warheads
Price: $300 million USD per warhead or multi-warheads up to 20 kT.
2. U-235 fission devices with yields of 21 kT to 200 kT
Use: suitable for tactical aircraft bombs, depth charges, etc…
Price: $600 million USD per warhead or multi-warheads up to 200 kT.
3. Fission-Fusion devices with yields of 201 kT to 20 MT
Use: mostly for use in ballistic missiles
Price: $900 million USD per warhead or multi-warheads up to 20 MT.
4. Nuclear Weapons Program
Use: To turn Natural Uranium into Enriched Uranium and Plutonium for use in Nuclear Weapons
Price: $20 billion USD
5. Enriched Uranium
Price: $130 USD per kg
6. Depleted Uranium
Price: $90 USD per kg
7. Plutonium-239
Price: $130 USD per kg
Peaks omale ka pommimaterjali kokku ostma, järsku läheb vaja!
Fantaasiast neil sellidel igatahes puudust ei ole.
Postitatud: 14 Juul, 2009 8:53
Postitas Qtec
Eehh, mõnikord, kui tähele ei pane, siis võib tõesti õnge minna. Tegemist esmapilgul siis mingi online virtuaalmängu/-de foorumiga minu arust.
Postitatud: 03 Aug, 2009 19:35
Postitas tommy
Üks huvitav video, mis annab ülevaate Prantsuse suurtükiväesüsteemist "CAESAR"
Küll prantsuskeelne, kuid ka pildimaterjal on huvitav ja kes huvi tunneb saab ülevaate....
http://www.youtube.com/watch?v=ui3nHSj9 ... r_embedded
Postitatud: 03 Aug, 2009 21:27
Postitas man21
Hea mulje jättis, kuid kahjuks ei saanud jutust mittemuhvigi aru. Karta on, et selline relv on ka hirmkallis, nii et võtame teadmiseks, kuid...
Postitatud: 05 Aug, 2009 16:20
Postitas Qtec
Pagan, mulle just jättis see poolautomaatne laadimise süsteem väga nigela mulje. Kas mulle tundus või milles asi, kuid hulgaliselt paistis minu silmale igasuguseid käe vahele jätmise võimalusi, mis minu arvates võiksid suht kurvalt lõppeda...
Postitatud: 05 Aug, 2009 19:21
Postitas man21
Ega nende poolautomaatsete haubitsatega kõigiga on see võimalus, kasvõi saksmannide liikursuurtükk. Seal oled veel karbis sees ja liikumine seega piiratud ja käsipidi vahele jääda võimalusi rohkem.
Postitatud: 05 Aug, 2009 19:25
Postitas allatah
Suurtükkide kohta ei oska midagi öelda. Aga need autod...

Maastikule pöörates oli vahepeal päris jupp aega vaid üks esiratastest vastu maapinda. Sellest võiks justkui järeldada, et autod on oma koormuse piiril ja seda eriti just tagasilla kohapealt. Samas kiirust neil oli, seega on vähemalt mootor ilmselt sellise koorma jaoks mõeldud. Kiirust oli isegi niipalju, et üks masin sai korra parempoolsed rattad maast lahti

Muudeski teemades on autodele tõstetud kahuritest räägitud. 155mm-st vast ei tasuks masinale tõsta, sest ta kaal on juba suurimate masinate kandejõuga sarnane. Aga neid D-30neid võiks ju küll veokitele panna. Saaks ehk märgatavalt kiirema lahti/kokkupakkimise aja. Sõdurifoorumi andmetel on nende kaal 3300kg, samas kannavad kolme ja enamateljelised masinad üldjuhul vabalt üle 5000kg ning juba 5tonnisest kandejõust peaks piisama, et anda inseneridele omajagu tegutsemisvabadust relvaplatvormi koostamiseks.
Kuskilt kõrgemalt võiks ehk tulla käsk, et olgu näiteks 2010Kevadtormiks kolm näidiseksemplari olemas

Eestis ikka mõni firma on, mis suudab koostöös Kaitseväega sellise projekti teoks teha. Kui ka kõik kahurid niimoodi masinatele tõsta, ei saa suhteliselt väikeste mahtude tõttu muidugi ülisoodsat tükihinda, aga kas saab see hind üldse lugeda, kui käib jutt kiirusest?
Ega ma sellise tööga kokkupuutunud ei ole, seega kõik on fantaasia, aga kui kaua ikka sellist asja välja mõtleb? Paari nädalaga peaks ju paaril inseneril olema üpriski selge, mida konkreetse auto ja relvaga on vaja teha, et nad ühilduksid. Ning mis juppe seal ikka vaja läheb? Paar hüdraulika abil liikuvat toetusjalga ja platvorm, millelt mehed saaksid relva sobilikult teenindada. Pluss siis veel võibolla teine auto laskemoona ja ülejäänud meeskonna veoks.
Siin tulebki aga see probleem välja, et kui kahurit vedada, siis saaks hakkama ühe masinaga, aga kui D-30 peale tõsta, läheb vist teist masinat veel vaja. Ning kui auto läheb katki, siis on ka kahur paigal, aga tahahaagitavat kahurit saab teise autoga ühendada.
Ehh, sattusin hoogu fantaseerides teemal missugune võiks D-30nete näol olla üks väike osa meie suurtükivägedest.
Postitatud: 05 Aug, 2009 19:43
Postitas man21
Neid on masinatele tõstetud, kasahhid vist kui mäletan. Topeltkabiiniga masin, hüdrokäpad, pole probleem. Raami tuleb tugevdada ja platvorm ise on tähtis, ka mingi väikene kogus mürske peab kaasas olema, juhuks kui varustusmasinaga midagi juhtub.
Postitatud: 06 Aug, 2009 8:20
Postitas Anonymus