104. leht 104-st

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 05 Nov, 2025 22:12
Postitas Manurhin
Paljugi, mis ühe kaubalennuki juures valesti minna võib, alates tehikaprobleemidest või piloodi veast lõpetades sellega, et last oli halvasti kinnitatud ja hakkas õhkutõusul liikuma, last oli valesti paigutatud ja lennuk tasakaalust väljas või oli üleüldse liiga raske koorem peale pandud ja lennuk ei jaksanud sellega kõrgust võtta. Kuigi kaks viimast olukorda võiks tänapäevasel lennukil vast juba enne starti pilootidele ekraanidelt näha olla, signaal piiksuma ja kiri Unbalance või Overload plinkima?
Viimane Concorde'i katastroof oli väljanägemiselt mõneti sarnane. Tol korral lõhkus rajal olnud plekiriba lennuki rehvi, rehvi tükk omakorda paagi, kust väljavoolama hakanud kütus süttis, aga startiv lennuk oli paraku selleks hetkeks juba ületanud selle punkti, kus starti saanuks veel katkestada. Sedasi olid piloodid ikkagi sunnitud põleva lennukiga õhku tõusma ja üritama uuesti maanduda, aga kaugele ei jõutud ja lennuk sinna lähedale alla sadas.

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 06 Nov, 2025 0:22
Postitas Marvin
Väidetavalt oli starti 2 tundi edasi lükatud, sest vasak mootor andis veateateid ja sellega tegeldi. Stardi ajal kukkus mootor küljest.
Ma ei tahaks olla selle mehe nahas, kes selle mootori lennukõlblikuks tunnistas.