Liikluse planeerimisest

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Some »

Too esimene õnnetus paistab jah autojuhi süü olevat, teiste puhul tuleb uurida, kas autojuhid olid manöövril või sõitsid otse. Ise sõidan ka tõuksiga aga alati kui sõiduteega tegemist tuleb siis eeldan, et autojuht ei pruukinud mind näha.
Nood tõuksid/rattad võivad ka hoolika autojuhi jaoks kuskilt põõsa tagant ootamatult välja lennata. Vaatad paremale, kedagi pole, vaatad vaskule, kedagi pole, hakkad parempööret tegema ja vaatad veel - aia!
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Peeter »

diesel kirjutas: 30 Sept, 2024 14:14 kas reaalselt on tõuksiga võimalik poekotti ka vedada?
Aga siit edasi: kas tänapäeval on reaalselt ka lubatud näiteks kahte tööriistakasti vedades tõukerattaga ringi sõita? St, kas või palju või kuidas on peale ühe isiku lubatud ka nimetame siis "pagasit" kaasa vedada? No võtame kasvõi kõige väiksema Makita kasti nr1 mõõtudes, ja neid on kaks tükki, mis ei ole ühe ja sama firma tooted. Kas selleks on mingid erinõuded pagasile? Kinnitamisele? Kaalule? Kogusele? jne?
Et rohehullusega kaasa minna, oleks mulle näiteks tarvis lisaks neile küsimustele veel ka kahekohalist ja kolmerattalist tõuksi. :dont_know: NB! Sinine kaart! Lisaks oleks vaja ühele istuvat kohta (ei saa ja ka ei suuda pikalt seista), istumise puhul oleks ilmakindlat tarvis, st siis soojenduse ja katusega, meie talvetingimustes kindlast ka soojapidavat, mitte ainult presentlapakat. :dont_know: Ei oskagi kohe niimoodi moodne olla...

Selle kõige eespool kirjutatuga meenus mulle katke ühe tuntud Eesti poliitiku lausest: "No ei oska ma arvata kuidas sotsid küll suudavad ühte patta pannna Telliskivi loomelinnaku lillad latelimpsijad ja Ivari Padari toetajatest karused Võrumaa talumehed".....
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4623
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Madis Reivik »

AMvA kirjutas: 01 Okt, 2024 9:02
Some kirjutas: 01 Okt, 2024 8:03
tsivi_list kirjutas: 01 Okt, 2024 7:18 Põhiliselt käin poes jalgsi aga vahel ka tõuksiga. Alati seljakotiga.
Kui suur su perekond on?
Muidu pisut eilset liiklusstatistikat. Eile sai liikluses viga 6 inimest. Neist 2 jalgratturit ja 3 tõuksijuhti. Kuues kukkus bussis rulaatorilt maha.
https://www.delfi.ee/artikkel/120325688 ... ud-naisele
Kahjuks toimus enamus neist ratturi ja tõuksiõnnetustest autojuhtide süül.

Nüüd tuleb küll Trumm siia õiendama, et jalgratturid ja tõuksijuhid kihutavad uisapäisa ülekäigurajale, aga minu põhimõte liikluses on see, et ma vaatan alati ülekäigurajale lähenedes, kas keegi võiks seda ületada, sest mina olen liikluses tugevam osapool.
Jah kindlasti. Eriti kalamajas, kus õhtuti selgub et ligi 100% tõuksirahvast on juua täis.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Some »

Peeter, sinu nimekaimul on kõigile su probleemidele vastus! Sinist kaarti pole vaja. jalgratas saab niigi tasuta parkida.
Pilt
Mingitel piltidel istuvad seal kastis inimesed ka, arvatavasti saab sinna miski aknaga kuudi ka peale tekitada. :write:

Edit: Tartust saab kenasti ka katusega kastikaid
https://www.tartu.ee/et/velorent_rattad
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Peeter »

Some kirjutas: 01 Okt, 2024 9:15 Too esimene õnnetus paistab jah autojuhi süü olevat, teiste puhul tuleb uurida, kas autojuhid olid manöövril või sõitsid otse.
Seda esimese õnnetuse kohta Tartus Võru tänaval läbin ma igapäevaselt ja korduvalt nii hommikul, kui õhtul. See ongi probleemne koht. Aga ma ütleks, et pigem ainult ühelt poolt, mitte teiselt poolt tulijatega. Ja nii ka seekord. Ülevalt raudtee poolt tulevad ratturid hooga, või ka mööda linna poolt Võru tänava kõnniteed pidi tulevad jalgratturid (just need probleemsed) mõnusa hooga, teevad siis pöörde ülekäiguraja suunas, et siis justkui selle jalgrattapikkuse risti tänavat oleva maa jooksul otsustavad kuidas tänava ületavad. Kui nad tulevad ülevalt, siis on enne vasakpööre Võru tänava kõnniteele, ja siis kohe tagasi jõnks paremale ülekäigurajale. Ja sa autojuhina ei oskagi arvata kas mida ja kuhu ja kuidas ratturi peas midagi toimub. Siuh ja ees. Sekund reaktsiooniks, kui enne ei oska liiklussituatsiooni (kohalikuna või lihtsalt teadjana) hinnata ja ei tea olusid. (Olen ka ise seal jalgrattaga ju liigelnud). Kiirus selles kohas lubatud 50. Teisel pool sellist viuh ja ette olukorda naljalt ei tekki, sest seda paari meetri pikkust risti tänavat olevat "jalgratturi otsustamisala" lihtsalt ei ole.
Ka mulle on korduvalt seal niimoodi ette tuldud, et "tahaks vanduda". Ja täpselt samamoodi, on ka see viimane jõnks tegemata jäetud ja otse piki Võru kõnniteed edasi sõidetud. Ja siis jälle "tahaks vanduda".
Kui küsitaks, et kuidas seda lahendada, siis ma pakuks: paneks torud ette Võru tänava kõnniteele, kui oled otsustanud ülekäigurajale suunduda, siis oled sunnitud käituma niimoodi, et autojuht saab aru jalgratturi edasise tegevuse plaanidest, et võtta jalgratturilt ära kavatsus/võimalus uitmõtte vmt ajendil hooga peatumata liikuda üle sõidutee. Aga siis hakkab jälle koristamise jmt probleemid....
P.S. Sõitsin sealt hommikul paari minuti pärast mööda, auto oli sellises trajektooris, nagu just siis, kui sellelt "ülevalt" poolt poolt rattur tõesti siuhti ette võiks keerata.
P.S. Ülekäigurada on sirgel lõigul ja siinne minu jutt ei puuduta neid autosid, mis teevad või lõpetavad pööret Võru tänavale, vaid jutt käib neist, kes sõidavad piki Võru tänavat otse. Eriti just linna poolt tulijad. Maapoolt on lihtsam reageerida, sest on lisaaega kuni ta keerab ja linna poolt tulevat sõidurada ületab, aga linnapoolt tulijail on sirge takistusteta tee kiirusega 50 ja siis võimalus tabada hooletuid rattureid hetke pealt, kui vaid ratturil peaks pähe turgatama mõte keerata ülekäigurajale ja alles siis vaadata, kas auto tuleb. Ja neid seal on.
P.S. Nähtavus selles kohas on hea, ja nii jalgrattur, kui jalakäija saavad väga hästi hinnata, kas see linna poolt tulev autojuht on alustanud aeglustamist, või mitte. Kas on märganud "võimalikke sõidutee ületajaid" ja arvestab nendega, või juht on liigitanud nad piki tänavat liiklejateks ja pole "ettekargajate ohuga" arvestanudki. Ja nüüd paneme siia lisaks veel juhtide erineva koolituse, ettevalmistuse, elukogemuse jne aspekti.



P.S. Hommikul kohe oli jutt, et jalgrattur sõitis ette, nüüd artiklis kirjutatakse/räägitakse, et lükkas käekõrval.
Viimati muutis Peeter, 01 Okt, 2024 10:53, muudetud 2 korda kokku.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Peeter »

Some kirjutas: 01 Okt, 2024 9:33 Peeter, sinu nimekaimul on kõigile su probleemidele vastus! Sinist kaarti pole vaja. jalgratas saab niigi tasuta parkida.
Pilt
Mingitel piltidel istuvad seal kastis inimesed ka, arvatavasti saab sinna miski aknaga kuudi ka peale tekitada. :write:

Edit: Tartust saab kenasti ka katusega kastikaid
https://www.tartu.ee/et/velorent_rattad
Mina ei hakka invaliidi sellisesse künasse ei sundima sisenema, ega ka mitte teda sellega vedama.
Me käisime just nädalavahetusel vannis, ja see üle vanni serva jala tõstminegi pole kerge, eriti, kui koordinatsioonihäired on lisaks.
P.S Ärge hakake mulle rääkima uksega vannist, ma tean seda! Hetkel ei soovi ma hakata vannituba ümber ehitama, sest jutt käib siin invaliidi transportimisest.

P.S. Ma saan aru, et see oli sarkasm ja mitte tõsiselt mõeldu/öeldu/kirjutatu, aga just selle pärast, et mõni t.ra.p.a või lihtsalt lollakas või muidu-ajugeenius võtabki sellist juttu tõsiselt, siis vastasin ekstra rasvases kirjas. Üks paistab olema pildi peal, milliseks ta liigitub, kas messiaseks-geeniuseks tulevikku teednäitajaks või milleksi muuks, pole enam minu öelda.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Some »

Sarkasm muidugi. Ei kujuta minagi ette, et hooldatavat rattaga transporditaks, Aga veidral kombel paljud arvavadki, et autosid pole linna vaja ja tuleks välja ajada. Ning siis imestavad, miks liftiparandajad kaks tundi kohale seiklevad. Või miks tuletõrja ei suuda kohale tulla, sest ainus autorada on paksult umbes ja sõiduautodel puudub võimalus kõrvale tõmmata jne....
diesel
Liige
Postitusi: 922
Liitunud: 20 Jaan, 2011 20:47
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas diesel »

mina käin linnas palgatööl, autoga mõistagi.
soojal ajal ja viisaka ilmaga võiks vahel ühistranspordiga ka liigelda.
jalgrattaga tipptunni aegadel rongi ei saa, seepärast tõuksi teema mõttes.
no velo võiks vasalemma jaama ka jätta, aga millega õhtul koju tagasi saad?
võtab teine ju vahepeal jalad alla.
tõuks koguaeg enda ligi ja linnas saaks ka jaamast tööle libedamalt.
muidugi rongi peale saamiseks vaja esmalt üksjagu maanteel sõita, see on
tõuksiga kahtlane ettevõtmine. velo oleks nõksukese parem.
sadul oleks ilmselt üsna hädavajalik, umbes kolmveerand tundi jutti seista
tõuksi peal väga ei tahaks, enne kui jaama jõuab.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Some »

Eks neid elektritõukside sadulaid müüakse eraldi ka. Näiteks see:
https://www.xn--tuksimaailm-ffb.ee/en/p ... -m365-es4/
Aga iseküsimus, et sadulaga moondub see tõuks kergliikurist mootorsõidukiks koos kõige sellega kaasnevaga.
211) kergliikur on käesoleva seaduse § 87 lõike 12 nõuetele vastav ühe inimese vedamiseks ettenähtud istekohata elektri jõul liikuv sõiduk, välja arvatud jalgratas. Kergliikuriks loetakse ka käesoleva paragrahvi punktis 80 nimetatud tasakaaluliikurit;
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas OLAVI »

diesel kirjutas: 01 Okt, 2024 11:43 mina käin linnas palgatööl, autoga mõistagi.
soojal ajal ja viisaka ilmaga võiks vahel ühistranspordiga ka liigelda.
jalgrattaga tipptunni aegadel rongi ei saa, seepärast tõuksi teema mõttes.
no velo võiks vasalemma jaama ka jätta, aga millega õhtul koju tagasi saad?
võtab teine ju vahepeal jalad alla.
tõuks koguaeg enda ligi ja linnas saaks ka jaamast tööle libedamalt.
muidugi rongi peale saamiseks vaja esmalt üksjagu maanteel sõita, see on
tõuksiga kahtlane ettevõtmine. velo oleks nõksukese parem.
sadul oleks ilmselt üsna hädavajalik, umbes kolmveerand tundi jutti seista
tõuksi peal väga ei tahaks, enne kui jaama jõuab.
23kg kaaluv, 500W mootoriga, Kugoo Kirin m4 mõõtu tõuks on kuni 25kg (kindlustus?) kaaluvate masinate seas vist max suurus mida saab mugavalt kokkuvoldituna rongi seinaäärde seisma panna (vajadusel iste kotti).
https://www.google.com/search?q=kugoo+k ... s-wiz-serp
https://elron.ee/elronist/uudised/palum ... eisijatega
Muidugi selle kruusal "koliseva esikahvli" ehitasin ringi pehmemaks (poes osad ca 20eur).
Suuremaid, 35kg+ tõukse on ebamugav käe otsas vedada.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Lemet »

Rattaentusiastist Tallinna abilinnapea klaaris vastasseisu bussijuhiga

Bussijuht oli venekeelne, kurtis, et kas 1990ndad on tagasi, et ta ei saanud aru, kes see «mafiosnik» on, kas nüüd käibki asi nii.
https://www.postimees.ee/8106952/fotod- ... ussijuhiga



Artikli juures on ka pilt bussi kaamerast. IMHO on aselinnapea vähe põrutada saanud.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
parkija
Liige
Postitusi: 1538
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas parkija »

Miks pidi bussiettevõte vabandama ?
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Some »

Huvitav küss... Vaatasin Liiklusseadusest, seal nagu minu arust punasest teekattemärgisest juttu pole. Parandage kui eksin. Küll on võimalik jalgrattarada eraldada laia pidevjoonega, mida pole ma Tallinnas nagu märganud.
märk 912
«Lai pidevjoon»

1) tähistab sõidutee äärt (joonis 10). Märgist tohib ületada mõlemalt poolt;
2) eraldab sõidutee põhiradadest aeglustus- ja kiirendusraja lõikusid (joonised 7, 8, 9 ja 10). Märgist ületada ei tohi;
3) eraldab eri raja (jalgrattarada, ühissõidukirada, ühissõiduki- ja jalgrattarada) sõidutee muudest radadest (joonis 7). Märgist ületada ei tohi.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Walter2 »

Taevane õnnistus et ta tavalise veloga külapeale sattus. Mis siis saab kui kastirattaga hakatakse linnapeal liiklust trollima - paneme linnas liikluse üldse kinni? Järgmine aasta valimised ees - eks tuleb ju pildil olla..
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
parkija
Liige
Postitusi: 1538
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas parkija »

Pealkiri ERR i uudisteportaalist : Tallinn kavatseb pika lõigu Pärnu maanteest ümber ehitada .

Järjekordne näide sellest kuidas ideoloogilistel kaalutlustel tehakse HAIGEID ja lollakaid otsuseid , ma ei uriseks , kui see mõjutaks vaid seda kastirattafanaatikust abilinnapead , see mõjutab paljusi ja muudab nende elu halvemaks , ning kulutused sellise plaani teostamisele , kas koolid ja lasteaiad ning haiglad ei vaja lisaraha , kas kõik teed on siledad ... ?
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline