106. leht 113-st
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 07 Okt, 2024 9:13
Postitas mart2
Tegelikult ei ole suurem probleem mitte selles, et tehakse inimeste elus suuri muudatusi, vaid selles, et neid otsustatakse teha järsku, ilma põhjaliku analüüsi, üleminekuajata ning jõuga.
Kui oleks teada, et liikluse muudatused tulevad pikemas perspektiivis, näiteks 4-5 aasta jooksul, siis ollaks selleks vaimselt valmis (mis ei pea tähendama heakskiitvat noogutust!). Saab harjuda ning elukorraldust planeerida. Näiteks mina kolisin linnast maale, sest ...
See käib enamuste "poliit-hurraa" algatuste kohta - maksud, liikluskorraldus, sotsiaalreformid, jne.
Harjumused ja traditsioonid annavad niigi sressirohkes elus mingitki tuge. Kui need ära võtta, siis asemele tulevad pettumine, kibestumine, jonn ja viha.
Lihtsalt mõtisklus.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 08 Okt, 2024 8:34
Postitas ahto42
Rebane11 kirjutas: ↑27 Sept, 2024 10:30
Ma vaatasin üle oma postitatud video, seal mitu kohta kus pereisa pakkinud kõhnale tsiklile naise ja 3-4 last. Või kus üüratu puukoorma otsas istub inimene. Kas meil pole ehk reeglitega liiale mindud, on inimestelt võetud lust tegutseda ja seal hulgas sigida?
Kunagi Jõgeval Kek linnaosas elas väga paks venelane, no pakuks et sinna 150kg lähedale ja tema ainuke liiklusvahend oli punnvõrr. Lisaks mehe kaalule, pidi see sääreväristaja tundma ka kartulikotte lenksu vahel. Poisikestena ikka imestasime, et kui hästi see võrr jookseb sellise kaaluga ja kuidas lipppaks, kui me seal üksi peal oleks.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 08 Okt, 2024 8:46
Postitas Some
Otepää jäi oma geniaalsest kiirusepiirajast ilma.
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/t ... akistused/
„Veendusime, et lahendus aitab sõidukiirusi alandada, kuid võttes arvesse testperioodil juhtunud kolme õnnetust, kus liiklejad sõitsid suunamuutetakistustele otsa, jõudsime järeldusele, et kasutatud vahekaugused ei ole sellise liiklussagedusega teele siiski sobilikud,“ ütles Transpordiameti teehoiuteenistuse arendamise osakonna korrashoiu ja liikluskorralduse üksuse juhataja Jarmo Vooglaine.
Võrreldes muude tobedustega oli tegu üsna odava lahendusega.
Suunamuutetakistuste paigaldamine Rõngu–Otepää maanteele läks maksma ligikaudu 3556 eurot, millele lisandub käibemaks.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 08 Okt, 2024 9:34
Postitas vanahalb
Lõpphinda ei ole siin siiski välja toodud.
Kui tokid kolm korda puruks sõideti tuli nad lisaks kolm korda taastada. (maksab liikluskindlustus ehk kõik autoomanikud) . Kui pessimistlikult eeldada et kõik kolm juhust olid kaskokindlustatud Lambodega (maksavad kaskokindlustajad) võib summa Kallase aastapalgani küündida.
Seda transpordiameti teenust oleks õigem mõnest muust riigist sisse osta. Igal pool on parem.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 08 Okt, 2024 9:49
Postitas Some
Delfil on video ka läbimisest:
https://maaleht.delfi.ee/artikkel/12032 ... maldatakse
Ma väga ei taipa, miks see valgusfoori juurde pandi? Valgusfoor juba ise peaks üsna kenasti tempot dikteerima. Nüüd läbid takistuse ja jääd valgusfoori taha seisma. Või vastupidi, valgusfoor läheb roheliseks ja kui esimesed autod peaksid vasttulijatele teed andma siis tagumised autod jäävad ristmikule.
Lisaküsimus, kuidas nende arust talvel lumekoristus peaks välja nägema - kuhjavad vallid tõkete ette või?
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 08 Okt, 2024 10:08
Postitas ahto42
Ei kao see põhimõte, et annab jumal ameti, annab ka insener-tehnilise kogemuse ja teadmiste pagasi. Ja ka see, kui inimene on lugenud palju raamatuid, et tee teda veel targaks vaid lihtsalt palju lugenud inimeseks.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 08 Okt, 2024 10:23
Postitas Kapten Trumm
Kes kirjutas natuke eespool, et seal hakkavad kohalikud bemmiossid katsetama, mis kiirusega kannatab selle siksaki läbi sõita....?

Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 08 Okt, 2024 19:00
Postitas maksipoiss
Some kirjutas: ↑08 Okt, 2024 8:46
Otepää jäi oma geniaalsest kiirusepiirajast ilma.
Aga nagu lugeda saime siis õigeid järeldusi nad oma lollusest teha ei suutnud ikka.

. Organiseerisid 3 liiklusõnnetust, jumal teab mitu ohtlikku olukorda ja raiskasid hulga raha, aga tahavad kuskil ikka veel proovida.

Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 09 Okt, 2024 7:28
Postitas speedsta
Tartus Võidu sillal on vastu hooaja lõppu hakatud ketivenitajaid vaenama. Ise tarvitan sama kõnniteed päris tihti nii jala kui jalgrattaga, aga probleemi pole tunnetanud. Seega jääb arusaamatuks, mis probleemi püütakse lahendada.
Sellist liiklusmärki jumala loodute seas pole, järelikult on see saatanast.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 09 Okt, 2024 7:37
Postitas davidsoniharald
Sel pildil ei ole midagi ühist jalgratturitega. Pilt soovitab purjus peaga põit tühjendades postist kinni hoida.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 09 Okt, 2024 7:53
Postitas Väino
Ja seda enne trepist üles minekut.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 09 Okt, 2024 8:05
Postitas speedsta
Nii ootamatuteks tõlgendusteks polnud valmis. Tore, et osatakse plakatit erinevast perspektiivist näha.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 09 Okt, 2024 9:00
Postitas Walter2
Kuidas tavaline jalakäija üle silla saab kui tal jalgratast pole - kas seal märgi juures kuskil on jalgrattaid mida võtta?

Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 17 Okt, 2024 10:01
Postitas speedsta
https://maaleht.delfi.ee/artikkel/12032 ... suletamist
Üks kommentaar:
+10 ongi paras keskmine kiirus ja mõnel lõigul +20. kuid sotsialism tähendab madalamaid kiirusi ja nõrgemat majandust. siis sotsid võiks koondada ühte linna ja las sõidavad seal 20kmh
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 17 Okt, 2024 15:26
Postitas Kapten Trumm
Lihtsalt vaadake pisteliselt liiklusuudiseid ja uurige, mitu % õnnetusi põhjustas justnimelt kiirus, see "tavaline" +10 sõitmine.
Sealt edasi väike analüüs, kui mõistlik on sellega iga hinna eest võidelda. Ma saan aru, et teatud seltskonnale on vajalik omada mingit Hiina-laadset andmekogu, kes kus, mis kell ja kellega sõitis, aga tegelikult see pole ju probleemi iva.
Kui vaadata liiklusuudiseid suvel, siis suvistel maanteedel kihutamise asemel paistab kurja juur nr 1 olevat see elektritõukside pardakk liikluses, mis mõni päev umbes pooled traumapunkti kliendid toob.
No ma ei tea, kas meie "ükssarv" on siis riigieelarves tõesti niipalju väärt, et tema äri sedasi läbi haigekassa subsideerida?
Et joomine, turvavööta sõit, lubadeta sõit, see on tõesti nulltolerantsi väärt.
See "liikluse rahustamise" idee on lausa psühhoanalüüsi väärt probleem, olgu selleks siis miljon ringteed ümber Keila, dildoallee Rapla maanteel või seletamatu kihu keskmisi kiirusi mõõta. Äkki peaks tegelema liikluse sujuvuse tagamisega ja siis näeb, kuidas imeväel õnnetused vähenevad.