106. leht 666-st
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Postitatud: 14 Aug, 2021 7:19
Postitas kalvis
parkija kirjutas:Kas ka meil siin suure kütusepuuduse ( nsvl ) ajal diiselmootoriga linnaliinibusse gaasiga tööle ei sunnitud ?
Neid gaasibusse oli tollal üksikuid. Sõitsid lühiliine, täita tuli tihedamini.
Gaasibuss + diiselmootor on üsna levinud.
Re: Autoteema
Postitatud: 14 Aug, 2021 9:20
Postitas mart2
Manurhin kirjutas: ... Olgu veel võrdluseks öeldud, et see nelikveoline L-seeria Subarožets, millega ma pea 2 aastat ise Aussis muretult ringi kärutasin, ...
Palun alandlikult anda teada, mis asi on Subarožets?
Olen sõitnud Zaparožetsiga ja Subaruga, kuid ühisosa ei tule kuidagi ette. Oleks huvitav aru saada, mis peitud antud tarkusetera (või iroonia ?) taga...
Re: Autoteema
Postitatud: 14 Aug, 2021 9:36
Postitas Manurhin
mart2 kirjutas:Manurhin kirjutas: ... Olgu veel võrdluseks öeldud, et see nelikveoline L-seeria Subarožets, millega ma pea 2 aastat ise Aussis muretult ringi kärutasin, ...
Palun alandlikult anda teada, mis asi on Subarožets?
Olen sõitnud Zaparožetsiga ja Subaruga, kuid ühisosa ei tule kuidagi ette. Oleks huvitav aru saada, mis peitud antud tarkusetera (või iroonia ?) taga...
Ühisosa on see, et boksermootoriga
L-seeria Subaru hääl on salongis sees kuulates kohati sapaka omaga kaunis sarnane. Eriti esimese käiguga kohalt võttes. Väljas kõrvalt kuulates kostub jah selline üsnagi tummine urin, aga sees no täpselt nagu sapakas. Algul mina ise ja hiljem ka veel mõned eestlased, kes minuga koos sõitma juhtusid ja kel veidi sapaka-kogemust oli, saime selle üle päris korralikult naerda

.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Postitatud: 14 Aug, 2021 9:50
Postitas OLAVI
kalvis kirjutas:parkija kirjutas:Kas ka meil siin suure kütusepuuduse ( nsvl ) ajal diiselmootoriga linnaliinibusse gaasiga tööle ei sunnitud ?
Neid gaasibusse oli tollal üksikuid. Sõitsid lühiliine, täita tuli tihedamini.
Gaasibuss + diiselmootor on üsna levinud.
Nõukaajal seati gaasikütusele bensiinimootoriga busse LAZ ja PAZ ning veoautosid GAZ ja ZIL.
Diiselmootori gaasile ümberehitamine on diletandi jaoks piisavalt keeruline kuigi üksiküritajad seda 90´datel katsetasid.
(Diisel/gaas segu sobis majanduslikult, mootori aeglase reaktsiooni tõttu, traktorile või maanteetranspordile aga mitte linnaliikluseks.)
Klassikaline gaasimootor on sädesüütega Ottomootor (analoogne bensiinimootoriga) ja Diiselmootor (kompressioonsüütega mootor) ei saa sõita puhta gaasiga sest küttesegu süütamiseks peab olema kütuses teatud osa diiselkütust.
https://et.wikipedia.org/wiki/Gaasimootor Siin videos on plahvatus möödasõitvast autost, teise nurga alt ja
salongist plahvatava bussi katusel pole näha gaasiballoone:
https://vk.com/videos4633123?z=video147 ... 2049b14944 Kui lekiks põhja all olevad seadmed, siis kuna gaas on raskem õhust, siis oleks plahvatus toimunud sõiduki all.
Gaasile lisatava lõhnaaine tõttu tunneb inimene gaasilõhna juba siis, kui gaasi kontsetratsioon õhus on 6 korda väiksem, põlemiseks vajalikust kontsetratsioonist ja rahvas oleks gaasilõhna tundmise puhul juba ammu olema bussist lahkunud.
Riiklikult on paanika vältimiseks mõistlik tunnistada tehnilist riket, kui et terroriakti, sest kodanikud mäletavad veel sündmusi metroodes.
Re: Autoteema
Postitatud: 14 Aug, 2021 10:21
Postitas nimetu
Austraallastel vedas, et nad suutsid selle tulekahju ära piirata. USAs põles kunagi terve akutehas niimoodi maha, et tuletõrjujad pidid lihtsalt pealt vaatama.
Elektriautode kustutamise probleemidest ollakse täiesti teadlikud, kuid mingeid häid lahendusi pole. Hollandlased näiteks toovad kohale konteineri, mis on täidetud veega ja tõstavad auto sinna sisse. Väidetavalt on ühe taolise tulekahju kustutamiseks vaja kahte paakautot. Tuletõrjujad on vägagi mures.
https://www.youtube.com/watch?v=Sp3WvKON_W4
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Postitatud: 14 Aug, 2021 10:42
Postitas OLAVI
Hetk enne plahvatust pole katusel balloone näha.
Re: Autoteema
Postitatud: 14 Aug, 2021 11:25
Postitas Some
USA tuletõrjujad olid kord hädas ühe Tesla kustutamisega ja küsisid firmalt nõu. Ametlik soovitus oli lasta autol lõpuni põleda.
Re: Autoteema
Postitatud: 14 Aug, 2021 12:21
Postitas Gideonic
nimetu kirjutas:Elektriautode kustutamise probleemidest ollakse täiesti teadlikud, kuid mingeid häid lahendusi pole.
Ega siin muu ei aita jah kui ainult uue põlvkonna akud, mis ei ole süttivad. VW toetatud firmad lubavad tootmisse jõuda 2024, Toyota isegi varem. Millal reaalselt autodesse jõuavad muidugi ei tea.
https://www.theverge.com/2020/12/8/2215 ... -charge-vw
Re: Autoteema
Postitatud: 14 Aug, 2021 15:29
Postitas OLAVI
Kasutatud autode äri on väga lihtne, järgneva Rootsi näite najal, seaduslikult lõpetada.
Rootsi toll ja keskonnaamet tõlgendavad "vanade autode piiriületust" kui "ebaseaduslikku jäätmekäitlust" ja konfiskeerivad ning hävitavad piiri ületavad autod, kuna neil puudub võimekus neid prügist eristada.
https://mhrf.se/naturvardsverket_stoppa ... och_export Guugli tõlge sealt:
"Jäätmed vastavad Rootsi Keskkonnakaitseagentuurile ja seega on Skåne'i maakonna haldusnõukogu liigitanud need vanarauaks. Saksa ostja ei olnud teadlik Rootsi ametivõimude seisukohast VW bussi kohta, kui ta selle Rootsis oksjonilt ostis. Renoveerimisobjekti ei tohi seetõttu riigist välja viia.
Rootsi keskkonnakaitseameti juhend mõjutab seega ka entusiastlike sõidukite eksporti."
Üleskutse korjanduseks, mille eesmärk on koguda piisavalt raha, et aidata õigusabi ja õigusabi andvaid isikuid. :
https://www.gofundme.com/f/stoppa-lnsst ... PZ8e5TlO20 Vanaautotaastaja FB leht:
https://www.facebook.com/Old-Cars-%C3%8 ... 086449060/ "Kõik meie 4 autot:
1957 Ford Failane 500, 1959 Buick Lesabre Flattop, 1959 Dodge Coronet, 1959 Ford Sunliner Convertible, lammutatakse ja hävitatakse 4 nädala jooksul."
Suund on sellele, et piiri ületava auto omanik peab dokumentide abil tõendama hakkama, et pärast piiriületust ja moderniseerimist on tema auto vastav kehtivatele EU teeliiklusnõuetele, vältimaks prügikäitleja staatust.
Jälgime.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Postitatud: 14 Aug, 2021 16:12
Postitas Crispy
Läheb juba suht autoteemasse, aga meil firmas CNG Iveco Daily on ka bensiinimootoriga. Suured bussid/veokid mis gaasiga sõidavad omavad siis ka bensiinimootorit või hoopis diislit?
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Postitatud: 14 Aug, 2021 21:45
Postitas OLAVI
Crispy kirjutas:Läheb juba suht autoteemasse, aga meil firmas CNG Iveco Daily on ka bensiinimootoriga. Suured bussid/veokid mis gaasiga sõidavad omavad siis ka bensiinimootorit või hoopis diislit?
Gaasimootorid on sädesüütega Ottomootorid, mis on ehituselt sarnased bensiinimootoritega ja suutelised töötama ka bensiinil (käivitatakse bensiiniga külma puhul ja võivad töötada bensiiniga väiksema kasuteguriga) aga kuna gaasi oktaanarv on kõrgem kui bensiinil siis võib turbo ülelaaderõhk töörežiimil küündida 4Bar´ini ja mootori ehituses tuleb kasutada suurendatud korrosioonikindlusega materjale ning vastavaid õlisid. Ka küünlad ja gaasijaotusfaasid erinevad bensiinimootorite omast.
Vene asjatundjad väidavad ise, et: "Kuigi erinevad kaasaegsed tehnoloogialahendused arenevad ei ole senini need suutnud hoida autojuhte kütust varastamast, siis gaasitranspordil on kahanenud kütusekaod praktiliselt nullini".
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Postitatud: 15 Aug, 2021 8:16
Postitas kalvis
Crispy kirjutas:Läheb juba suht autoteemasse, aga meil firmas CNG Iveco Daily on ka bensiinimootoriga. Suured bussid/veokid mis gaasiga sõidavad omavad siis ka bensiinimootorit või hoopis diislit?
Eestis uued gaasibussid on bensumootoriga. Gaasi lisamine imelihtne - on vaid lihtsustatult toruots õhufiltris ja bensupump stopatakse ja avatakse gaasiklapp. Aga diiselmootoriga gaasibussid olid täitsa olemas (NSVL ja EV algusaegade bussid - need ehitati kohapeal ringi) - juurde tuleb lisada klapp ja natuke dislasüsteemi kohendada, et gaasiküttel annab dislaots vaid "sädet". Seepärast diiselmootoreid tahetakse vähem gaasiküttele teha kuna lisatööde maht on suurem.
Venemaa juhtumil jäigi mulje, et nad olid ise lisanud need bussile ja lekkis. Minu jaoks teema lõppenud
Re: Autoteema
Postitatud: 15 Aug, 2021 13:28
Postitas Tegelane5
OLAVI kirjutas:Kasutatud autode äri on väga lihtne, järgneva Rootsi näite najal, seaduslikult lõpetada.
Vanaautotaastaja FB leht:
https://www.facebook.com/Old-Cars-%C3%8 ... 086449060/ "Kõik meie 4 autot:
1957 Ford Failane 500, 1959 Buick Lesabre Flattop, 1959 Dodge Coronet, 1959 Ford Sunliner Convertible, lammutatakse ja hävitatakse 4 nädala jooksul."
Suund on sellele, et piiri ületava auto omanik peab dokumentide abil tõendama hakkama, et pärast piiriületust ja moderniseerimist on tema auto vastav kehtivatele EU teeliiklusnõuetele, vältimaks prügikäitleja staatust.
Jälgime.
Mismoodi selline asi üldse võimalik on?

Ma saan aru et ülevaatust ei ole (või ei ole registris) ja autoga liikluses osaleda ei tohi aga auto tervena väljaveo keeld?

Need Gretad on seal Rootsis ikka päris ogaraks läinud, noid vanu ameeriklasi peetakse siis ohtlikeks nagu relvi mis tuleb deaktiveerida
Volvo ja Scania hakkavad siis prügikäitlejaiks kui soovivad kolmandatesse riikidesse oma EU nõuetele mittevastavat prügi müüa

Re: Autoteema
Postitatud: 15 Aug, 2021 15:48
Postitas Kapten Trumm
Näide seeriast "tegijal juhtub".
Vahetasin ühel 80ndate BMW mootoril üli ja kuna antud mootor kasutab 20w-50 õli, siis astusin sisse lähimasse Automaailma ja lunastasin sealt süvenemata kanistri Carlube 20W-50 mineraalõli. Olin ise soodsa ostu üle rõõmuski. Vahetasin õli ära ja pärast hakkan kanistrit silmitsema ja mida ma näen
Õli API klass on SB
Meenus keskkooli autoklassi ekspluatatsioonimaterjalide osast, et API SB tähendab maakeeli "madalalt forsseeritud bensiinimootorile" (ehk Gaz-51 jne). Sellest veel lahjem on SA (forsseerimata bensiinimootorid (30ndate tehnika). BMW kaheklapisele mootorile, mille liiter toodab 70 hobujõudu on selline uunikumi õli aga liig mis liig
Ärge ostke odavaid asju. Kõrval riiulis olnud poole kallim Valvoline samalaadne toode oli lausa SL
Nüüd lähen esmaspäeval lontis kõrvadega uuesti pooli ja ostan uunikumi õli asemel täie rahaga õige. Ja noh, õli tuleb uuesti vahetada.
Edaspidi loen kanistrit hoolikamalt.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Postitatud: 15 Aug, 2021 15:50
Postitas Kapten Trumm
kalvis kirjutas:Crispy kirjutas:Läheb juba suht autoteemasse, aga meil firmas CNG Iveco Daily on ka bensiinimootoriga. Suured bussid/veokid mis gaasiga sõidavad omavad siis ka bensiinimootorit või hoopis diislit?
Eestis uued gaasibussid on bensumootoriga. Gaasi lisamine imelihtne - on vaid lihtsustatult toruots õhufiltris ja bensupump stopatakse ja avatakse gaasiklapp. Aga diiselmootoriga gaasibussid olid täitsa olemas (NSVL ja EV algusaegade bussid - need ehitati kohapeal ringi) - juurde tuleb lisada klapp ja natuke dislasüsteemi kohendada, et gaasiküttel annab dislaots vaid "sädet". Seepärast diiselmootoreid tahetakse vähem gaasiküttele teha kuna lisatööde maht on suurem.
Venemaa juhtumil jäigi mulje, et nad olid ise lisanud need bussile ja lekkis. Minu jaoks teema lõppenud
Tänapäevaste koostootmisjaamade diiselmootoreid köetakse ka gaasiga, näiteks WTC hoovis oli vanasti selline (võibolla on ka täna).