110. leht 162-st

Leedu SAR vs NATO õhupolitsei

Postitatud: 04 Juun, 2012 14:32
Postitas setu
Ega Leedus asetseva NATO õhupolitsei paiknemisel pole kordagi suure kella külge riputatud probleemi, et Leedu SAR võimekus on puudulik/kesine/mitterahuldav jne. Lendavad nagu kukupaid. Meil on küll õhukiirabi Augustade näol olemas. Probleem on nende hooldamisgraafiku ja euro per võimekuse harmoonias. Nad tulevad kallimad kui mõne erafirma puhul (n: First class).

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 05 Juun, 2012 6:58
Postitas Kapten Trumm
Euronõuetele vastava eraldi lennuvälja ja spetsiaalse SAR üksuse puudumine on meie endi pastakast imetud PR argument miljoni-investeeringute põhjendamiseks. Sellel pole mingit seost lennukite siia saamise-mittesaamisega. Kui neid tahetakse siia saata, saadetakse lennuväljast sõltumata ja kui ei taheta, võime siia kasvõi 20 lennuvälja ehitada, mis tühjalt seisavad.

Nagu siin juba korduvalt tõestatud on, pole siin vähemalt lennuväe osas nendele SAR kopteritele tööd nagunii (üks mishap 10-15 aasta peale) ja need mõned lennukid saavad suurepäraselt startida ka Tallinnast.

Et juba otsitakse paaniliselt Ämarile tsiviilkasutust, näitab kujukalt selle idee vaimset pankrotti.

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 05 Juun, 2012 7:57
Postitas hillart
... näitab kujukalt selle idee vaimset pankrotti.
Kui see pankrot vaid vaimne oleks. :cry:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 05 Juun, 2012 8:55
Postitas Kapten Trumm
Mina pole mingi leedukate fänn - aga rohkem näinud inimesed kommenteerisid nähtut võrdluses Eestiga nii - et Leedus pole eurokasarmuid ja automaatselt avanevaid klaasuksi kasarmul, kuid see eest on igal Hummeril Browning katusel. Zokniai ja Karmelava näitel - mõlemad kohad on täielikud urkad, aga miskipärast on business ehk õhuturbemissioon seal.

Me paneme endal paljud teed kinni sellega, et üritame iga hinnaga kallis restoranis peatäit võtta, kus peatäis tuleb kordades kallim kui ise köögilaua taga võttes. Nagu lennuväe näitel - kõigepealt ehitame euro-lennuvälja (koos kolosaalsete ülalpidamiskuludega), siis ostame uued NH-90 SAR kopterid (mitte väiksemate kuludega), siis teeme vahekokkuvõtte - hävituslennukeid ikka ei jaksa - jätkame igasugu toetusvõimekustega - näiteks ostame tuletõrjeautosid, lumesahkasid jne - neid ka lennuväljal ju vaja. Lõpptulemuseks oleme aastals 2030 seisus, et kogu õhuväe proportsionaalne loogiline osa eelarves on kinni nishivõimekuste all, vahepeal on ka külma sõja jäägid otsas ning F-35 kas ei müüda või ikkagi osta ei jõua.

Kokkuvõttes on miljardites raha põletatud ja õhuruumi kaitseb võibolla paar raketipatareid. Ja kui Pihkvas baseeruvad Il-76'd koguses 24 tk 5000 mehega pardal võtavad siiapoole purjetada, pole neid ehmatada muuga kui tugevate sõprade heidutusega. Võibolla aga eksin ja eurokasarmute ärategemisel vabanev papp tõstab kaitseinvesteeringud uude kõrgusesse - kuid sama tõenäoline on see, et sellele rahale on konkurent KV palgatõusu näol juba olemas ning mingeid hüppelisi varustuse-relvastuse ostude kasve ei tulegi. Ja võibolla kolibki NATO lennukid 2013 Ämarisse ja kõik on korras. :dont_know:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 05 Juun, 2012 19:28
Postitas aero+
Kapten Trumm kirjutas:siis ostame uued NH-90 SAR kopterid (mitte väiksemate kuludega),
Kas tõesti on juba selline otsus vastu võetud? Pole nagu meedias näinud sellekohalist uudist. :google:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 21 Juun, 2012 10:07
Postitas pakzmagu
Ameerika Ühendriikide saatkonna kinnitusel ühinevad laupäevasel võidupüha paraadi ülelennul Poola hävitajate ja Eesti lennukiga ka USA hävitajad.

Laupäeval 23. juunil kell 12.00 sooritavad kaks Ameerika Ühendriikide Õhujõudude (USAF) taktikalist F-15 Eagle hävitajat koos Eesti lennuki ja Poola MIG-29 hävitajatega ülelennu Pärnu kohal, et osaleda Eesti Võidupüha tähistamises.

Ülelendu sooritavad USA F-15 Eagle hävitajad on osa 492-st hävitajate eskadrillist, mis asub Inglismaal Royal Air Force Lakenheath baasis ning esindavad USA õhujõude Euroopas.

http://www.postimees.ee/883594/voidupuh ... havitajad/

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 21 Juun, 2012 10:14
Postitas Lemet
aero+ kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:siis ostame uued NH-90 SAR kopterid (mitte väiksemate kuludega),
Kas tõesti on juba selline otsus vastu võetud? Pole nagu meedias näinud sellekohalist uudist. :google:

http://afganistan.postimees.ee/881778/k ... ganistani/

Tea, milleks küll piloote koolitatakse?? Kusjuures pole kuulda olnud, et tankiste välja õpetataks. Kuigi soomusvõimekus pidada olema primaarne ja kohe-kohe saabuv, erinevalt helikopteritest, mis olla justkui määramatusse tulevikku lükatud...

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 23 Juun, 2012 15:35
Postitas Lemet
Õppelennukitest täisväärtuslike hävitajatena ja nende hindadest- 19.06.2011 sai avalikuks Lõuna-Korea korporatsiooni järjekordne müügitehing- Filipiinide õhujõud ostsid 12 lennukit «Т-50 Golden Eagle». Lennukid antakse üle lähiaastatel, lepingu maksumus 575 miljonit dollarit, mis teeb ühe lennuki hinnaks 29 miljonit dollarit. Filipiinlaste teatel hakatakse masinaid kasutama eeskätt ründelennukitena.

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 17 Aug, 2012 15:35
Postitas mb
Usa jagab lennukeid http://forte.delfi.ee/news/militaaria/u ... d=64837030 ,lõpuks tuleb muidugi kingi saajal loomulikult ka enda raha korralikult modimiseks kulutada.

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 17 Aug, 2012 15:49
Postitas tommy
Lahe.... :D
25 "tasuta" masinat......
Ainult 750 milli modimise peale...Ja sedagi vist mitte uusima/moodsama versioonini... :?:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 17 Aug, 2012 15:58
Postitas Lemet
30 milli masina kohta, mis Block 30 peale modifitseeritud. väike ülevaade Block 30 võimekusest. Ilmselt leitakse sedapidi toimetamine mõttekam olevat, sest samal ajal on riik teatanud loobumisest 180 vene hävitaja plaanitud ostust ja olemasolevate modifitseerimisest.

http://lenta.ru/news/2012/08/09/su/

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 17 Aug, 2012 18:43
Postitas Kapten Trumm
Kalli hinna taga näivad olevat ambitsioonikad plaanid arendada täppispommitamist:
New order
In 2010 the first rumors arose that a new order would be imminent. In the summer of 2011 information became a little more clear that this order would compromise up to 24 ex-USAF F-16C/D's of the block 25 version. These would be upgraded to block 32 status. Six more airframes (4 block 25 and 2 block 15) would also be included as spare part resource. The total investment would be around $600 million and these airframes would replace the surviving F-5E/F's that are flown with Skadron Udara 14 which is also based at Iswahjudi AB. In November of 2011 this order was confirmed during a visit of President Obama to the country. The order has a value of $750 million. The order also includes a number of SNIPER or LITENING pods.
Tavaliselt on taolise masina eluiga 25 aasta piires, taolise MLU programmiga antakse teine samapalju juurde. Üks selline konteiner maksab 2M USD ringis
http://www.defenseindustrydaily.com/bel ... 16s-03037/

Ehk siis diili sisu on uue Blk 32ga samaväärsed masinad, mis maksavad 1/3 uue masina hinnast.
Märkimisväärne on, et neid eelistatakse tutikatele Su-dele :)

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 23 Aug, 2012 11:25
Postitas Lemet
Lihtsalt silmaringi avardamiseks- EA võtab tööle ligi 30 välismaalt pärit lendurit. Lendurite palgad on keskmiselt 4500 eurot kuus.
http://www.ekspress.ee/news/paevauudise ... d=64857236
Huvitav, millised on EA eesti pilootide palgad. kas kommentides välja pakutu...
Sõber asus piloodina EAsse tööle umbes nii 3 kuud tagasi. Palk natuke üle 2000 euro.
...vastab tõele?

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 26 Aug, 2012 17:10
Postitas manjabes
Rootsi täiendab oma Gripeni-varusid.

Kas mitte Rootsi õhujõud mõnda aega tagasi igihalja "kulude kärpimise" eesmärgil oma käideldavat Gripeni-parki koomale ei tõmmanud (kust tulid siis ka Tšehhile ja Ungarile liisitud lennukid) ning nüüd äkki 40-60 tutikat lennukit?

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 27 Aug, 2012 14:07
Postitas allatah
Ju siis jõuti järeldusele, et pikas plaanis on odavam seda asja käigus hoida, kui et praegu kinni panna ja 20 aasta pärast avastada, et tuleb hakata USAst lennukeid ostma või alustada isetootmisega suhteliselt nullist. Pluss muidugi kõik kõrvalised probleemid, mis tootmise peatamisega kaasneks.