12. leht 58-st

Postitatud: 23 Okt, 2009 14:50
Postitas Basilio
mutionu kirjutas:Teine asi on see, kui tahetakse(nagu see minu silmis võiks olla) masinat, mis tassib automaagiliselt pooljao kola. Kuhu läheb pooljagu, seal töllerdab masin sabas.
Siinkohal näeme asja erinevalt. Mina panustaks pigem mitmele väikesele kui ühele suuremale alusele. Kui see üks pihta saab või lihtviisiliselt katki läheb, siis on vedamisega kööga. Väikesed võib ka üksteisele moodulitena sappa haakida. 1 inimene juhiks seega vajadusel tervet rongi. Kui üks lüli pihta saab või laguneb, tirivad teised teda kaasa. Ohutumas kohas jäetakse katkine lüli maha ja rong sõidab edasi. Kui vaja, haagitakse üldse kõik lahti ja igaüks läheb oma teed.
No selline idee. Üks suur tuleks jälle kindlasti odavam.
Mitmesillaveoga maastikusuutlikku asja ma kardiga väga ei võrdleks. Pigem jah, ATV-ga. Paraku ei ole ATV täpselt see mis mõeldud. Liiga kõrge ja kaugele nähtav, juht istub nagu kägu seal peal ja kaupa mahub peale vähe. Pealegi ei uju. ATV on küll hea, aga mitte täiuslik.
Kui Kamin platvormi ei taha, siis talumehed, jahimehed, metsamehed ja muud tsiviil-mehed tahavad arvatavasti küll, kui hind taskukohane. Ja salakütt kuldaks lausa üle! :wink:

Postitatud: 23 Okt, 2009 14:51
Postitas Madis22
mutionu kirjutas: Kui selline asi, kus juht istub peal rahuldab siis milleks üldse võimelda? Sellised asju müüakse ka praegu, ATV nimeks.
ATV ei rahulda mitte. Juht hõivab sellel liiga palju väärtuslikku ruumi ja kandevõimet. Kui kujult millegiga võrrelda, siis oleks see bagi, ainult et toruraamist kere ja tooli asemel oleks kandev korv, millele vajadusel mahub haavatu lamama asetada. Kiirus väiksem, väiksem (vähema kütusevajadusega) mootor. Kui ta oskaks ise üksusele järgi liikumiseks endale tee otsida (midagi parkimisanduritest aretada?) ja juhi tähelepanu ei hõivaks, oleks super.

Postitatud: 25 Okt, 2009 12:39
Postitas kaur3
Üks pilt venelastest.

Pilt

Juutide Rex.
Israel is displaying a wheeled robot that serves the purpose of a pack animal for the first time at the 2009 Seoul International Aerospace and Defense Exhibition, in Seoul, Korea.
Pilt

http://www.stratpost.com/israel-shows-off-robotic-mule

Postitatud: 25 Okt, 2009 19:46
Postitas Basilio
Nii ma seda asja ette kujutasingi. 8) Rattaid paneks ainult ühe paari juurde ja lisaks mõningaid pisiasju.

Postitatud: 26 Okt, 2009 9:45
Postitas Luciano
Hobuse kõrguse vastu leiti I ilmasõja ajal rohtu - aretati spetsiaalne eeslitõug kaevikutes moonakastide vedamiseks. Ega ta suurt bernhardiinist kõrgem küll ei olnud. Lumivage ka - loomulik talvekamo juba seljas - vaja oleks suveks lapitekki selga.

Hobuste/eeslite eelis koerte ees on ikagi toit - mida näiteks paaripäevase retke jaoks pole üldse vaja kaasa vedada aga koerte puhul on seda juba ise-enesest paras hunnik, vaevalt et vahepeal on aega kala püüda.
Eesti looduses ja kliimas on hobust piisavalt kaua kasutatud, et seda kogemust mitte taaselustada.

Lisaks kelgukoerad ei jookse just eriti vaikselt vaid klähvivad pidevalt.

Kunagi esitleti mingit kuuejalgset robotkoera mis tegi nii jubedat häält, et selle peale jookseb vaenlane ilmselt minema. Kas kuskilt seda juutide Rexi häält ka kuuleb?

Postitatud: 26 Okt, 2009 10:05
Postitas Satakas

Postitatud: 26 Okt, 2009 10:07
Postitas Luciano
Satakas kirjutas:no comments:

http://www.youtube.com/watch?v=W1czBcnX1Ww
just seda ma silmas pidasin aga mäletasin et oli kuue jalaga.

Postitatud: 13 Nov, 2009 11:41
Postitas Kilgore
Ärge nüüd näkku lööge, aga... huvitav kas kaatrite radaritega, eriti sellisega nagu Simrad Broadband Radar annaks midagi ette võtta? No et paneks väikeüksuse kaitseks (mõistagi üksusest endast omajagu eemale) miski kerge masti otsa üle puude latvade "vaatama". Kas säherdune aparaat lähenevat helikopterit oskab näha (ja operaator radaripilti interpreteerida)? Konkreetne isend maksab suurusjärgus 20kEEK, pidata olema võrreldes traditsiooniliste "pulse" radaritega tunduvalt parema resoga, kerge, väike, väga väikese voolutarbe ja signatuuriga.

Postitatud: 13 Nov, 2009 11:52
Postitas Gideonic
Boston dynamics'i bigdog on jah päris huvitav, aga nende uus projekt (esialgu keemiliste ülikondade testimisesk liikumisel) on veel kummalisem:

http://www.youtube.com/watch?v=55hOEw0Tx70

Samas ei tea mis küroskoope või tehnoloogiat nad kasutavad, sest see kuidas BigDog ennast balanseerib jääl, või kuidas ka see kahejalgne tõugates püsti jääb on ikka väga impressive.

Postitatud: 13 Nov, 2009 12:34
Postitas Kapten Trumm
Kilgore kirjutas:Ärge nüüd näkku lööge, aga... huvitav kas kaatrite radaritega, eriti sellisega nagu Simrad Broadband Radar annaks midagi ette võtta? No et paneks väikeüksuse kaitseks (mõistagi üksusest endast omajagu eemale) miski kerge masti otsa üle puude latvade "vaatama". Kas säherdune aparaat lähenevat helikopterit oskab näha (ja operaator radaripilti interpreteerida)? Konkreetne isend maksab suurusjärgus 20kEEK, pidata olema võrreldes traditsiooniliste "pulse" radaritega tunduvalt parema resoga, kerge, väike, väga väikese voolutarbe ja signatuuriga.
Need laevade radarid on ju kahedimensioonilised, nad leiavad märkide x-y koordinaate üksnes laevaga samas tasapinnas ehk lennumasinat näevad need siis, kui see veepinna kõrgusele laskub. Õhuvaatluseks, isegi paarisaja m kõrguselt on ikka 3D radarit tarvis.

Teiseks jätab selliste laiatarbe igameheradarite ilmastikukindlus ja ka segamiskindlus soovida. Pluss tsiviilasjade tundlikkus võib olla nagu ta on, sest ta pole ju mõeldud tiibrakettide või ennast varjata püüdvate märkide otsimiseks.

Postitatud: 13 Nov, 2009 12:37
Postitas Kilo Tango
Gideonic kirjutas:Boston dynamics'i bigdog on jah päris huvitav, aga nende uus projekt (esialgu keemiliste ülikondade testimisesk liikumisel) on veel kummalisem:

http://www.youtube.com/watch?v=55hOEw0Tx70

Samas ei tea mis küroskoope või tehnoloogiat nad kasutavad, sest see kuidas BigDog ennast balanseerib jääl, või kuidas ka see kahejalgne tõugates püsti jääb on ikka väga impressive.
Tõlge: impressiivne=muljetavaldav

Tegemist on üsna toredate robootikavidinatega. Güroskoope kasutatakse kindlasti.

Postitatud: 13 Nov, 2009 13:07
Postitas Kilo Tango
Kapten Trumm kirjutas:
Kilgore kirjutas:Ärge nüüd näkku lööge, aga... huvitav kas kaatrite radaritega, eriti sellisega nagu Simrad Broadband Radar annaks midagi ette võtta? No et paneks väikeüksuse kaitseks (mõistagi üksusest endast omajagu eemale) miski kerge masti otsa üle puude latvade "vaatama". Kas säherdune aparaat lähenevat helikopterit oskab näha (ja operaator radaripilti interpreteerida)? Konkreetne isend maksab suurusjärgus 20kEEK, pidata olema võrreldes traditsiooniliste "pulse" radaritega tunduvalt parema resoga, kerge, väike, väga väikese voolutarbe ja signatuuriga.
Need laevade radarid on ju kahedimensioonilised, nad leiavad märkide x-y koordinaate üksnes laevaga samas tasapinnas ehk lennumasinat näevad need siis, kui see veepinna kõrgusele laskub. Õhuvaatluseks, isegi paarisaja m kõrguselt on ikka 3D radarit tarvis.

Teiseks jätab selliste laiatarbe igameheradarite ilmastikukindlus ja ka segamiskindlus soovida. Pluss tsiviilasjade tundlikkus võib olla nagu ta on, sest ta pole ju mõeldud tiibrakettide või ennast varjata püüdvate märkide otsimiseks.
Kõik õige ainult, et ilmastikukindluse koha pealt ma väga ei põeks. Kuna tegemist on merele mõeldud tükiga, siis see kestab kindlasti täiesti arvestatava aja.

Üldiselt peaks seda otstarvet täitma Thales-i BOR-A 550 http://www.thales-avionics.biz/Portfoli ... /?pid=1194 SQUIRE on kah olemas kuid see vist lendavaid märke ei võta.
http://www.thales-avionics.biz/Portfoli ... /?pid=1194
Igasuguste radarite ja nende tööpõhimõtete uurimisel aitab selline sait nagu radarbasics http://www.radartutorial.eu/index.en.html

Postitatud: 13 Nov, 2009 14:05
Postitas Gideonic
Kilo Tango kirjutas: Tegemist on üsna toredate robootikavidinatega. Güroskoope kasutatakse kindlasti.
Ei kahelnudki et seal küroskoop on, on isegi mainitud, et laserküroskoop. Lihtsalt pole varem näinud nii hästi ennast balanseerivat robootikat, seega tundus mulle, et seal peab trikke ikkagi hulgim veel olema, peale ülihea güroskoobi ...

Ja nagu oligi arvata teeb seda seda saekaatri häält kahetaktiline mootor, mis töötab 9000 pöörde peal pidevalt:
Big Dog is powered by a two-stroke, one-cylinder, 15-HP go-kart engine operating at 9,000 RPM

Postitatud: 13 Nov, 2009 14:12
Postitas Kilo Tango
Gideonic kirjutas:
Kilo Tango kirjutas: Tegemist on üsna toredate robootikavidinatega. Güroskoope kasutatakse kindlasti.
Ei kahelnudki et seal küroskoop on, on isegi mainitud, et laserküroskoop. Lihtsalt pole varem näinud nii hästi ennast balanseerivat robootikat, seega tundus mulle, et seal peab trikke ikkagi hulgim veel olema, peale ülihea güroskoobi ...

Ja nagu oligi arvata teeb seda seda saekaatri häält kahetaktiline mootor, mis töötab 9000 pöörde peal pidevalt:
Big Dog is powered by a two-stroke, one-cylinder, 15-HP go-kart engine operating at 9,000 RPM
Selle masina juures on asendiandurite probleem see kõige väiksem. Palju keerulisem on reaalajas välja arvutada optimaalne toetuspunkt ning jäseme piisavalt kiire ja täpne liigutamine, et toetuspunkti ka toetuda saaks. See on väga keeruline. Ilmselt toimib see värgendus u. nii, et üks arvuti tegeleb pidevalt reaalajas asendi ja kiirenduste arvutamisega ning annab vastavad vektorid ja XYZ üle liikumisarvutile. See siis peab otsustama, millist jäset kuidas liigutada. Kõige keerukam on selle asja juures ikkagi piisavalt kiire ja täpse liigutuse tegemine.

Ega iRoboti Roomba pole kah mitte elektrooniline imevigur, vaid just mehhaaniliselt väga võimekas masin. Soft on seal imelihtne.

Postitatud: 13 Nov, 2009 15:13
Postitas Kilgore
Kapten Trumm kirjutas: Need laevade radarid on ju kahedimensioonilised, nad leiavad märkide x-y koordinaate üksnes laevaga samas tasapinnas ehk lennumasinat näevad need siis, kui see veepinna kõrgusele laskub. Õhuvaatluseks, isegi paarisaja m kõrguselt on ikka 3D radarit tarvis.
Ok, ma saan muidugi aru, et kui sellist lahendust keegi ei kasuta siis on selleks hea põhjus (=asi praktikas ei tööta), aga lihtsalt mõttearenduse eesmärgil - Kilo Tango (tänud!) antud radari-link väidab, et:
Air-Defense Radars are usually divided into two categories, based on the amount of position information supplied. Radar sets that provide only range and bearing information are referred to as two-dimensional, or 2D, radars. Radar sets that supply range, bearing, and height are called three-dimensional, or 3D, radars.

Simrad BR24 spetsist:
Antenna Beam Width Horizontal 5.2°+/-10% (-3dB width)
Antenna Beam Width Vertical 30°+/-20% (-3dB width)

Niiet midagi ülespoole ta ju ikka näeb? Iseasi muidugi et "kiir" võib küll 30 kraadi üles vaadata, aga kas võimalikud tagasipeegeldused vastu võetaks on iseasi.
Pagana kahju, et ühtegi väga head tuttavat laevniku pole :wink: