12. leht 25-st
Postitatud: 20 Mär, 2010 9:03
Postitas mulks
corvus kirjutas:Ja sina võiksid oma ajukesi vavata selle teadmisega, et iga jumala katastroof on omanäoline. Detailides.
Lennuk jääl ja lennuk jääl võivad olla totaalselt erinevad stsenaariumid (näiteks kilomeeter puhastusjaama poole või kilomeeter teiselepoole oleks meil täiesti erinevad situatsioonid). Nii, et mida sa tahad, et erinevate ruutmeetrite peale per järvepind oleks erinevad vahendite nimekirjad olemas? Lisaks veel erinevad ilmastikuolud korda ruutmetrid. Jne.jne. Noppige jah ainult seda infot, mis jätkuvalt teie haiget fantaasiat toidab...
Noh, paistab et ka teadlastel on haiged fantaasiad:
Erna Sepp: Ülemiste õnnetus oli ainult aja küsimus
Postitatud: 20 Mär, 2010 9:15
Postitas Some
Tegelikult mõned pisukesed puudujäägid siiski võiks parandada - näiteks need õhkpadjad võiksid ka PA-l endal olemas olla, neid läheks paljudel muudelgi juhtudel vaja... Pisut rikkama riigi puhul võiks mõned hõljukid keskustesse hankida, ei pea olema nii suured kui Peipsil, aga saaks vähemalt iga ilmaga liikuma, sealhulgas ka õrna jääga. Praeguse jääga nagu ATV ja mootorsaan ajasid asja ära, aga veel paar päeva sula ja... Muidugi kopterid ajaks siis ka asja ära, aga nad tikuvad suhteliselt hõivatud igausgu asjadega olema ja ei pruugi kohe saadaval olla.
Siis komplekse abi palumise osas võiks PA-l vähem olla, see läbi jää tõmbamise üritus just eriti läbimõeldud ei olnud. No ok, vähemalt oli rahval huvitav vaadata mis juhtub ja nüüd neil jälle üks kogemus juures. Kaitseväe poistel ka

Iseenesest muidugi olukord lahendati, küll mitte ideaalselt. Nüüd jääb loota et ka ülejäänud õnnetused tulevad väikesed, millest saab õppida. Näiteks Nitroferti väetiselaev õhku lennates ei vii tervet sadamaregiooni kaasa, vaid teeb miski väikse popsu avamerel vms...
Postitatud: 20 Mär, 2010 9:18
Postitas Some
varing kirjutas:
Kunagi oli aeg, kui igas külakeskuses asus nö. tuletõrje veevõtu koht, mille juurde hoiti ka talvel tee lahti ja tagati juurdepääs. Pärast kolhooside kadumist see traditsioon hääbus vaikselt. Kui nüüd peaks juhtuma tulekahju ja läheduses pole ühtki tiigikest mis siis saab? Veame linnast püttidega vett.
Või ootame seni kuni tuleb külamees sahaga ja lükkab järveäärde tee lahti.
Päästeametil on kalli raha eest ostetud nõiavitsad, tõsi hetkel küll demineerijate kasutuses, aga asi siis nendega ka hüdranti otsida on

Veidral kombel nõiavitste ostmiseks neil raha jagus...
Postitatud: 20 Mär, 2010 9:50
Postitas lant
Olen vaikselt seda päästeoperatsiooni jälginud ja kokkuvõtteks võib öelda, et täielikult läbikukkunud üritus.Ei imestaks üldse kui kellelgi oleks tulnud mõte see An seal samas tükkideks lõigata ja siis kaldale tuua.
Postitatud: 20 Mär, 2010 10:00
Postitas jackpuuk
Corvus, jääb mulje, et oled ise asjaga otseselt seotud, miks muidu seda läbikukkumist õigustad? Keegi ei väidagi, et PA-s peaks kõik vidinad olemas olema, aga see on andestamatu, et ei teata kuskohas ning mis olemas on.
Üleüldse selle võimekuse kohta, tuletage meelde kuidas mõned aastad tagasi Tallinnas prügiauto külili prantsatas ning sinna vedelema jäigi, sest ei suudetud seda millegiga püsti-välja sikutada. Vedeles niikaua kuni "villise" mehed selle oma lõbuks sealt välja sikutasid.
Kui asju tehakse hädapäraste vahenditega ehkki spetsvahendid on tegelikult olemas, siis ei saa ükski mõtlev inimene väita, et kõik on korras.
No ei olnud õigete vahendite kasutamine overkill, vaid see mida oligi vaja teha.
Postitatud: 20 Mär, 2010 10:21
Postitas tuuker
varing kirjutas:8
Või ootame seni kuni tuleb külamees sahaga ja lükkab järveäärde tee lahti.
Külamees kahjuks ei saa tulla. Ta ei jaksa maksta seda trahvi, mis ta saab appituleku eest, sest tõenäoliselt on traktori paagis valet värvi kütus sellise heateo tegemiseks. Nagu kuulda oli, ei kavatseta seda asja ka muuta.
Postitatud: 20 Mär, 2010 10:26
Postitas Some
Tegelikult ma Corvust hetkel ei materdaks, kindlasti leiab temagi et mõni asi võinuks paremini toimuda. Aga vähemalt hakkab enam-vähem selguma mis toimuks Ülemiste järve reaalse saaste korral. Põhimõtteliselt kui kvaliteedikontroll avastab reostuse, siis Ülemiste järve puhastatud vee varu on ööpäev praeguse tarbimise juures. Tõenäoliselt saab kriisiolukorras suurtarbijad tagant ära kaotada, see annab veel lisaaega reageerimiseks. Sel ajal istuvad suured targad mehed maha ja üritavad lahendust leida. Üks variant - kutsuda üles kõigil tarbimist miinimumini viia ja kogu veevõrk puurkaevudele viia. Vajadusel anda survet paaril tunnil päevas. Teine variant - lasta reostatud vesi veevõrku tarbeveeks (pagana tualetid!) ja joogivesi tarnida eraldi. Päästeameti tsisternid võib ära unustada, neid liiga vähe kõigi varustamiseks, abi oleks piimakombinaatide masinapargist. Aga lahendused igaks olukorraks oleks siiski vast olemas ja õnneks tänu puhta vee varule ei pea asju 10 minutiga otsustama. Lisaks võivad kriisikomisjoni liikmed alati militaar.net-i oma nina asjalikku nõu saama tulla

St, paistab et suuremaks paanikaks vee teemadel pole põhjust?
Postitatud: 20 Mär, 2010 10:32
Postitas tuuker
Siin ühes teemas oli ju jutuks, et siis hakkavad janukannatajad hääd Saku pudelivett jooma.

Postitatud: 20 Mär, 2010 10:41
Postitas Some
Nuh, Õismäe elanikuna jalutaksin mina arvatavasti ämber käes (kui sel hetkel veel poest leiab) Harku järve poole. Korra kurnaks läbi flanellrätiku ja siis laseks nende hirmsate koll-bakterite surmamiseks keema kah. Vast jääksin ellu. Kui väga hulluks läheb, mõtleksin kõik maal elavad sugulased läbi, äkki mõni on nõus natukeseks ajaks põrandapinda laenama... Magamiskott nigu endal olemas. Üldiselt inimene suht visa parasiit, jube raske välja suretada... Nu ok, tuhandekroonine tööturaha ja pangalaen kukil võib sellega hakkama saada, aga see juba teine teema...
Postitatud: 20 Mär, 2010 10:45
Postitas Lemet
Paistab, et massides valitseva arvamuse võtab hästi kokku see komment Postimehest.
"Ülemiste järve jäässe vajunud transpordilennuki kaldani toimetamiseks toodi kohale kaks universaalset kraanat ja vintsiga varustatud 20-tonnise tõmbejõuga Saksa päritolu puksiirmasinat Mercedes-Benz Actros 4150. Järvejäässe vajunud lennuki tõstmiseks tõmbekõrgusele telliti õhuväest spetsiifilised pontoonid. Lisaks tellis päästeamet kohale 60-tonnise tõmbevõimega trossid."
Lõpuks ometi! See on juba asjalik jutt! Lennuk pontoonidega üles ja vintsidega kaldani! Tunnustus Eesti Kaitseväele!
Samas ei saa ma aru Päästeametist, kes mingi ekskavaatori ja jumal teab, millega veel, lohistas ninaga vette vajunud lennukit, nii et selle esimene telik jäärüsisse ja põhja kinni jäi; lõhkus jääd nii et lennuk pidi äärepealt ära uppuma; trossid muuskui katkesid jne.
Poleks Kaitsevägi appi tulnud, oleks Päästeamet ikka absoluutselt lolli olukorda jäänud oma ebaõnnestumisega!
Veelkord: au ja kiitus seekord Eesti Kaitseväele!
Postitatud: 20 Mär, 2010 10:54
Postitas Some
Lemet kirjutas:Paistab, et massides valitseva arvamuse võtab hästi kokku see komment Postimehest.
"Ülemiste järve jäässe vajunud transpordilennuki kaldani toimetamiseks toodi kohale kaks universaalset kraanat ja vintsiga varustatud 20-tonnise tõmbejõuga Saksa päritolu puksiirmasinat Mercedes-Benz Actros 4150. Järvejäässe vajunud lennuki tõstmiseks tõmbekõrgusele telliti õhuväest spetsiifilised pontoonid. Lisaks tellis päästeamet kohale 60-tonnise tõmbevõimega trossid."
Lõpuks ometi! See on juba asjalik jutt! Lennuk pontoonidega üles ja vintsidega kaldani! Tunnustus Eesti Kaitseväele!
Samas ei saa ma aru Päästeametist, kes mingi ekskavaatori ja jumal teab, millega veel, lohistas ninaga vette vajunud lennukit, nii et selle esimene telik jäärüsisse ja põhja kinni jäi; lõhkus jääd nii et lennuk pidi äärepealt ära uppuma; trossid muuskui katkesid jne.
Poleks Kaitsevägi appi tulnud, oleks Päästeamet ikka absoluutselt lolli olukorda jäänud oma ebaõnnestumisega!
Veelkord: au ja kiitus seekord Eesti Kaitseväele!
Päästeamet võinuks oma au päästa kui oleks peale kütuse väljapumpamist öelnud lihtsalt et reostusoht on kõrvaldatud ja väljatõmbamisega aega on. Tegelikult paistab et nad enam-vähem said aru mida vaja teha on - Keilasse õhkpatjade järele ju saadeti. Et neid seal millegipärast polnud, seda teemat keegi nagu eriti ei puuduta... Loodetavasti said PA mehed endale hulganiselt kasulikke telefoninumbreid märkmikusse juurde, ise selliseid asju organiseerinuna tean mida tähendab kui sul on otsekontaktid alati käepärast. Nii et järgmine kord läheb arvatavasti sujuvamalt.
Postitatud: 20 Mär, 2010 11:51
Postitas Arnold
Nii et järgmine kord läheb arvatavasti sujuvamalt.
Järgmine Poola lennuk kukub Ülemiste järve 72 aasta pärast, siis võib juhtuda, et PA hakkab märkmikust näpuga rida ajama, aga numbrid ei ole enam kasutusel. Teise variandina võib ju olla, et asjaga hakkab sellel territooriumil tegelema hoopis МЧС - siis on hea "vene värki" kiruda

Postitatud: 20 Mär, 2010 12:08
Postitas Some
Arnold kirjutas:Nii et järgmine kord läheb arvatavasti sujuvamalt.
Järgmine Poola lennuk kukub Ülemiste järve 72 aasta pärast, siis võib juhtuda, et PA hakkab märkmikust näpuga rida ajama, aga numbrid ei ole enam kasutusel. Teise variandina võib ju olla, et asjaga hakkab sellel territooriumil tegelema hoopis МЧС - siis on hea "vene värki" kiruda

Ära nüüd nii pessimistlik ka ole... Ega neid kontakte ainult lennuõnnetuste puhul vaja pole. Ja pealegi kui ikka ora tagumikus, siis suudetakse vajadusel ikka päris kiireid liigutusi teha. Mäletad kui kiirelt käis meie pronksist kangelase mahavõtt ja ülespanek mõned aastad tagasi? Isegi lilled said ühed ööga platsil õitsema! Tõsi, see ei olnud tookord vist Päästeameti organiseerida...
Postitatud: 20 Mär, 2010 12:47
Postitas Arnold
Ära nüüd nii pessimistlik ka ole...
Ei olegi ja lõppkokkuvõttes läks ju kõik hästi! Ettevaatlikuks teeb ainult see, et mõned kirjutavad "õnnestumise" enda geniaalsuse arvele, selmet vait olla ja veidi järeldusi teha.
Aga see ebaõnnestunud võrdlus kolme aasta tagant ajab mul praegugi südame verd tilkuma, kui mõtlen seal künkal huugama pandud ressursi peale, mis sellest, et "jõin ja sõin" seal minagi. Aga seal ei tegeletud ratsionaalsete lahenduste otsimisega vaid tegeleti poliitikaga.
Postitatud: 20 Mär, 2010 13:21
Postitas Fucs