12. leht 22-st

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 19 Nov, 2014 17:07
Postitas Kapten Trumm
RR ostetakse tehasest igapäevasõitudeks, Zil ostetakse kollektsiooni Ferrari 250GTO ja Lamborghini 400 kõrvale, millega sõidetakse võibolla 3 korda aastas ja mida näidatakse juubeli üritustel külalistele. Minuarust täitsa erinevad asjad. Igapäevaauto eeldab ikkagi mingil tasemel teeninduse toe ja varuosade olemasolu. Kõik see eeldab muidugi seda, et taolised "pimp my LED tuled" tüüpi maitsevääratused sealt kaovad. Kuigi mine tea, võibolla mõni võibolla ostakski seepärast - auto, mida Putin ära põlgas.

Eestis peaks praegu töös olema üks Gaz-14 Tsaika, eelarveks kroonides arvati krooniajal 1+ miljon. Tulemus ei saa olema uuest 7nda seeria BMW-st ei kvaliteetsem ega parem.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 19 Nov, 2014 17:09
Postitas vaoinas
Kapten Trumm kirjutas:Sa võiks uurida näiteks autot nimega Morgan (maksab GB-s oi kui palju), sa leiad sealt kõvasti viimase peal kvaliteeti kuni pisiasjadeni. :)
Toon ka selline käsitöönduslik masin.
Trumm, ma ei tea, kas sul on teksti lugemisega raskusi, või sa püüad olla nii ebaõnnestunult irooniline, et keegi sellest aru ei saa.
Ma ei saa aru, kas sa püüad nüüd selle Morganiga mulle tõestada, et läänes on turgu käsitööautodele. See on üsna asjata tegevus, sest ma usun niigi, et selline turg on olemas. Zil aga ei ole kõrgehinnaline käsitööauto nii, nagu läänes seda mõistetakse.

Mis Morganisse puutub, siis:
Erinevalt Zil'ist on Morganil välja kujunenud kvaliteet ja turunišš.
Erinevalt Zil'ist on Morganil välja kujunenud tootmine ja tootevalik.
Erinevalt Zil'ist on Morganis tootearendus ja tulevikuperspektiiv.
Erinevalt Zil'ist ei proovi Morgan olla see kes ta ei ole.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 19 Nov, 2014 17:13
Postitas Kapten Trumm
Loe nüüd järgnev jutt läbi, mõttega (mis ma peale kvooditut postitasin).....

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 19 Nov, 2014 17:40
Postitas chocolate
Kapten Trumm kirjutas:RR ostetakse tehasest igapäevasõitudeks, Zil ostetakse kollektsiooni Ferrari 250GTO ja Lamborghini 400 kõrvale, millega sõidetakse võibolla 3 korda aastas ja mida näidatakse juubeli üritustel külalistele. Minuarust täitsa erinevad asjad. Igapäevaauto eeldab ikkagi mingil tasemel teeninduse toe ja varuosade olemasolu.
Selle sama jutuga räägid ju iseenda Morgani väite vastu. Selles valguses ei ole Morgan absoluutselt võrreldav ZIL-ga

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 19 Nov, 2014 17:54
Postitas mx77
Kapten Trumm kirjutas:RR ostetakse tehasest igapäevasõitudeks, Zil ostetakse kollektsiooni Ferrari 250GTO ja Lamborghini 400 kõrvale, millega sõidetakse võibolla 3 korda aastas ja mida näidatakse juubeli üritustel külalistele. Minuarust täitsa erinevad asjad. Igapäevaauto eeldab ikkagi mingil tasemel teeninduse toe ja varuosade olemasolu. Kõik see eeldab muidugi seda, et taolised "pimp my LED tuled" tüüpi maitsevääratused sealt kaovad. Kuigi mine tea, võibolla mõni võibolla ostakski seepärast - auto, mida Putin ära põlgas.
Sellisel tutikana tehase väravast välja veerenud ZIL-i kollektsioneerimisväärtus on suht väike. See tekiks talle alles koos mingi looga, et näe, selle auto tagaistmel suksutas Putja oma võimlejat või nii.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 19 Nov, 2014 21:01
Postitas maksipoiss
Morgan vrs. zil -iga käsitsi tehtud käkerdis ei ole hinnaline käsitöö.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 19 Nov, 2014 21:32
Postitas vaoinas
Kapten Trumm kirjutas:RR ostetakse tehasest igapäevasõitudeks, Zil ostetakse kollektsiooni Ferrari 250GTO ja Lamborghini 400 kõrvale, millega sõidetakse võibolla 3 korda aastas ja mida näidatakse juubeli üritustel külalistele. Minuarust täitsa erinevad asjad. Igapäevaauto eeldab ikkagi mingil tasemel teeninduse toe ja varuosade olemasolu. Kõik see eeldab muidugi seda, et taolised "pimp my LED tuled" tüüpi maitsevääratused sealt kaovad. Kuigi mine tea, võibolla mõni võibolla ostakski seepärast - auto, mida Putin ära põlgas.
Mis sa tõesti arvad, et lääne kollektsionäär, ostes selle Zil'i, näitab seda juubeliüritustel võrdväärsena 250GTO'ga? Ilmselt näidatakse seda veidrusena stiilis "näe, mida venelased siiamaani käe otsas toodavad", kõrvuti mõne teise vene ime- näiteks invakäru või LuAZ'iga.
Kapten Trumm kirjutas:Eestis peaks praegu töös olema üks Gaz-14 Tsaika, eelarveks kroonides arvati krooniajal 1+ miljon. Tulemus ei saa olema uuest 7nda seeria BMW-st ei kvaliteetsem ega parem.
70ndatel toodetud auto taastamine, või 70ndate auto tootmine suuremate muudatusteta tänapäeval on vististi ikka kaks täiesti ise asja.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 19 Nov, 2014 22:08
Postitas EOD
Eestis oli vähemalt iseseisvuse taastamise järgselt soomustatud ZiS-101 erakätes. Endine Tallinnfilmi kaamaraauto, mil olid Tallinnfilmis kasutamise ajal kaameraplatvormid ees ja taga. Hiljem sai Tallinnfilm Tšaika ja ZiS-i ostis autojuht ära.
"Junori" pulmaauto ZiL-111 saatust ei tea, samuti ka Tšaikade omi mitte.
Ministrite Nõukogu Autobaasi Tšaikad GAZ-14 olid omal ajal müügis. Hind oli mälu järgi 50 000 krooni kanti. Praegu vahetuskursi järgi kommiraha, kuid müügi ajal oli kroon veel kõva.
Tšaikade varuosadega omal ajal probleemi polnud. Hiiul EPT kesklaos olid kõik jupid olemas. Praeguse mänguasjapoe taguses hoones, teisel korrusel. Eks keegi selle laotäie vanarauahinnaga omale sai. Loodetavasti ei läinud vähemalt Emexisse.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 19 Nov, 2014 22:25
Postitas Lemet
Min. Nõukogu automajandist läks igal juhul veoautoga asju vanarauda. Gaz-21 plekiringid etc...

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 20 Nov, 2014 9:08
Postitas Kapten Trumm
No mis ma ikka asjast tean.....vaoinas teab paremini.
Eestis on eri staadiumites rohkem kui üks Tsaika projekt (enamasti nendest Min nõukogu autobaasi käest lastud rontidest).
Eelarved eurodes on seal 60-100 tuhat. Võibolla pealegi, sest tööde maht show kvaliteedi saamiseks on seal tohutu.
Tänases seisus projektiauto+doonorid võivad olla teist samapalju veel peale. 50 000 krooniga ei saa küll.
Kuude kaupa plekitöid, kere üle tinutamisi jne. Enamik plekke tuleb käsitsi tahvlist ehitada või vanast sodist kokku lappida.
Seejuures võrreldes Zil'iga on tegemist vägagi levinud nõuka klassikalise limusiiniga (kahte mudelit üle 3 tuhande toodetud).
Mingit "ajalugu" neil autodel tegelikult pole.
Ometi leidub inimesi, kes taolisi suurusjärke kulutavad, suhteliselt vaeses Eestis.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 20 Nov, 2014 9:36
Postitas vaoinas
Kapten Trumm kirjutas:No mis ma ikka asjast tean.....vaoinas teab paremini.
Eestis on eri staadiumites rohkem kui üks Tsaika projekt (enamasti nendest Min nõukogu autobaasi käest lastud rontidest).
Eelarved eurodes on seal 60-100 tuhat. Võibolla pealegi, sest tööde maht show kvaliteedi saamiseks on seal tohutu.
Tänases seisus projektiauto+doonorid võivad olla teist samapalju veel peale. 50 000 krooniga ei saa küll.
Kuude kaupa plekitöid, kere üle tinutamisi jne. Enamik plekke tuleb käsitsi tahvlist ehitada või vanast sodist kokku lappida.
Seejuures võrreldes Zil'iga on tegemist vägagi levinud nõuka klassikalise limusiiniga (kahte mudelit üle 3 tuhande toodetud).
Mingit "ajalugu" neil autodel tegelikult pole.
Ometi leidub inimesi, kes taolisi suurusjärke kulutavad, suhteliselt vaeses Eestis.
Äärmiselt tore lugu, aga kuidas see asjasse puutub? Tšaikade taastamine ei ole nende tootmine tänapäeval, tehases, veerandsada eksemplari aastas.

Teemast möödarääkimise meistriklass.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 20 Nov, 2014 9:58
Postitas Kapten Trumm
Jutu mõte on ikka täiesti teemas, show konditsioonis nõuka limusiini hind on tiba kõrgem kui tavaliselt arvatakse ja nõudlus on olemas.
Muidu märksa levinumate Tsaikade show konditsiooni viimise eest sellises suurusklassis rahasid ei makstaks. Taoliste autode väärtuse määrab ühe asjaoluna ka levik (tootmisarv).
250 000 USD auto ei ole sellel teemal midagi nii suur summa, arvan, et ühe käest lastud 41045 renoveerimine show konditsiooni maksab võibolla rohkem kui 250 000 dollarit.
Taolisi juhtumeid on olnud, kus üks või teine firma on taasalustanud mingi auto käsitööndluslikku tootmist ja hinnad ei jää originaali restaureerimisele alla.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 20 Nov, 2014 10:11
Postitas vaoinas
Kuule teeme ikkagi nüüd selgeks millest me siin räägime. Show-konditsiooni renoveeritud auto tootmisaastaga 1972 on "tiba" teine väärtus kui tehaseväravast täna väljunud samasugune auto. Vahet ei ole kui palju raha on renoveerimise peale pandud, või palju tehasest välja sõitev auto maksab. Üks on uus asi, teine on asi omast ajast.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 20 Nov, 2014 10:15
Postitas Kapten Trumm
Seda väidet kahjuks tänapäeval taastoodetud klassikaliste autode uued käsitöönduslikud eksemplarid ei kinnita.

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitatud: 20 Nov, 2014 10:17
Postitas vaoinas
Siin lehel on veel erinevaid Marussia kontsepte:
http://carsreview2015.blogspot.com/2013 ... w-zil.html

Minu enda jaoks üks tõsiseltvõetavamaid nende seas oleks allolev. Igati tänapäevane, väärikas, piisavalt ajatu välimusega ja kannab endas hästi Zil'ile iseloomulike kujunduselemente.
Pilt