111. leht 666-st
Re: Autoteema
Postitatud: 04 Sept, 2021 17:38
Postitas AMvA
Lemet kirjutas: Ja millest sa järeldasid, et need on B osad?
Saatedokumentidest, ruumis toimuvast ja kohaliku ülemuse kinnitusest.
Sa käisid kohe tuntud autotootja juures saatedokumente kontrollimas?
Olles ikka ise autoäris päris pikalt sees olnud ja mitut autotehast isiklikult külastanud ei tahaks ma seda juttu kohe kuidagi uskuda.
Ja isegi kui sa neid saatelehti nägid, siis seal oli kirjas, et tegemist on B-osaga?
Re: Autoteema
Postitatud: 04 Sept, 2021 18:29
Postitas OLAVI
Ega pakendamist ei tee mitte mingi tootja ise oma peakorteris, see pakendusteenus ostetakse sisse pakendamisega tegelevatest firmadest.
Ka Tallinna ümbruses on suured laod ja mille jaoks sinna hommikuti bussidega tuhandeid inimesi Lasnamäelt tööle veetakse?
Aga sealsed töötajad on seotud konfidensiaalsuslepinguga.
Re: Autoteema
Postitatud: 04 Sept, 2021 18:40
Postitas Lemet
AMvA kirjutas:Lemet kirjutas: Ja millest sa järeldasid, et need on B osad?
Saatedokumentidest, ruumis toimuvast ja kohaliku ülemuse kinnitusest.
Sa käisid kohe tuntud autotootja juures saatedokumente kontrollimas?
Olles ikka ise autoäris päris pikalt sees olnud ja mitut autotehast isiklikult külastanud ei tahaks ma seda juttu kohe kuidagi uskuda.
Ja isegi kui sa neid saatelehti nägid, siis seal oli kirjas, et tegemist on B-osaga?
Milleks kontrollimas? 90ndate esimene pool oli huvitav aeg. Veod toimusid TIR carnetiga, paberihulk kabiinis oli muljetavaldav. Nagu ka aruandlus nendel paberitel. Lihtsalt sai kohaliku jupijumala käest uuritud, et mis mõte on esitulede karbist karpi lappamisel, peale selle, et uus karp on palju kirevam. Mille peale vastati, et raha. Ja seletati, et nii tehakse B-grupist A-grupp. Ja mida lugupeetav usub või mitte, jätab mind suht külmaks- tegelikus ei muutu sellest küünemusta võrragi.
Re: Autoteema
Postitatud: 05 Sept, 2021 0:31
Postitas OLAVI
Ka paljud autoakud saabusid ilma kirjadeta kuivlaetud karpidena ja laos kallati hape sisse ning kleebiti vajalikud firmasildid vastavalt nõudlusele peale. (Tasub jälgida valuvormi jälgede sarnasust erinevatel akudel.)
Tasub jälgida ka aku kaalu, et kui tootja kodulehe andmetel peab aku kaaluma 19kg aga poes on samade siltidega 16kg kaaluv aku, siis võib arvata, et igas purgis on üks plaat puudu või metalli vähem plaatidel.
(Kel akudega on rohkem tegemist, siis tasub soetada selline mõõteriist
https://www.oomipood.ee/product/aba12_a ... =akutester , mis on ca 10 korda odavam kui firmades kasutatavad printeriga mõõteriistad aga töötab sama algoritmiga ja sama täpne. Olen võrrelnud.)
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Postitatud: 05 Sept, 2021 17:39
Postitas jackpuuk
Kapten Trumm kirjutas:Võin sind harida ehk niipalju, et 1995 AMG Mercedese käsiraamatus on kirjas, et mootori õlikulu kiirteekiirustel võib olla kuni 1,5 liitrit 1000 km peale ning tankimise ajal tuleb alati õli tasapinda kontrollida.
Õli kulu kuni (sõltub autost) 1-1,5 liitrit 1000 km peale on kirjas pea iga auto kasutajaraamatus. Selles mõttes pole Põrnikas küll midagi erilist.
Kuule kapteniherra, ära aja sellist pläma suust välja!!!!!!!!! Honda CRX esmaregistreerimine 1992, mootor käib kuni 7300 pööret 1.6 91 kw. 150 kilomeetrit rinkal (loomulikult koos soojendus-jahutusringidega) ja vardalt kadus max 1 mm. õli (kui sedagi). Kütusekulu oli umbes 20 liitrit sajale. Vahetatud olid rõngad ja muud kuluosad mootori juures, peale vahetust oli mootor läbi sõitnud vast 10 000. Sama mootoriga mu praegusel rinka Civicul pole pidanud kordagi rajapäeva jooksul õli juurde lisama. Tavasõidul pole kordagi pidanud õlivahetuste vahel õli lisama. Ja siis sa räägid sakslaste insenerikunstist. Võimsuse suurendamise ja kaalu vähendamise nimel alamõõdulised osad, mis sõltumata kasutamisest lagunevad lihtsalt ära (küsimus pole kas lagunevad, vaid kas täna või homme?). Ehk siis mina pole veel kordagi ühegi Honda kasutusjuhendis leidnud kirjet, et õli tuleb lisada 1-100-le kütusekuluga. Isegi tänapäevaste kahetaktiliste õlikulu on kütuse suhtes 1-50-le. Ehk siis, loe natuke rohkemaid käsiraamatuid, proovi järeldused teha, ehk siis ei aja sellist kakit suust välja ja ei ürita inimestele pähe määrida normaalsusena

.
Re: Autoteema
Postitatud: 05 Sept, 2021 18:36
Postitas Lemet
Aasta 2016. Mersu Sprinter, paar aastat vana. Läbisõit kuskil 80 000, s.t. sisuliselt uus auto. Inglismaal tuli avada paanikakontor, sest õlituli hakkas põlema. Loiku all polnud, suitsu tagant ei tulnud. Õlitaset polnud ükski tont vardalt muidugi kah enne vaadanud. Mersu keskus lohutas- tegu on täiesti normaalse nähtusega, võtavadki õli ja taset tuleb kontrollida ning perioodiliselt juurde valada. Ja mootoril pole midagi häda. Nii et ei mingit pläma, täpselt nii ongi
Re: Autoteema
Postitatud: 05 Sept, 2021 19:12
Postitas maksipoiss
Kunagi oli nn. sigari kerega Audi 100 , sellel oli ka mingi õlikulu tehase poolt ettenähtud.
Re: Autoteema
Postitatud: 06 Sept, 2021 7:39
Postitas Kapten Trumm
B varuosade kasutamise retsept - uurige välja, mis tootja teeb originaalosi antud autole ja ostke neid.
Tavaliselt on need traditsioonidega Saksa tootjad. Aga on ka üllatusi, nt Volvole teeb osasid originaalosi (nt sharniire) firma nimega Scantech, olete kuulnud sellist?
Ja eks kvaliteedist räägib ka näpu vahel veeretamine.
Saksa autode puhul märksõnad Sachs, Bilstein, Lemförder, Bosch, Mahle, Ate jne
Re: Autoteema
Postitatud: 06 Sept, 2021 7:44
Postitas Kapten Trumm
Kuule kapteniherra, ära aja sellist pläma suust välja!!!!!!!!! Honda CRX esmaregistreerimine 1992, mootor käib kuni 7300 pööret 1.6 91 kw. 150 kilomeetrit rinkal (loomulikult koos soojendus-jahutusringidega) ja vardalt kadus max 1 mm. õli (kui sedagi). Kütusekulu oli umbes 20 liitrit sajale. Vahetatud olid rõngad ja muud kuluosad mootori juures, peale vahetust oli mootor läbi sõitnud vast 10 000.
Värskelt remonditud ja sisse töötatud mootoril ei pruugigi olla, jutt on õlikulust, millest alates peab remonti tegema. Mul on olnud ka BMW, millel polnud 10 tuhande peale tilkagi lisada vaja.
Mersu mootorid omavad Hondaga võrreldes palju suuremat ressurssi ja neid kasutatakse kiirustel, millest 91 kW Honda ainult und näha võib. Näiteks 2 tundi järjest 230 kmh.
Re: Autoteema
Postitatud: 06 Sept, 2021 12:05
Postitas Kapten Trumm
Aasta 2016. Mersu Sprinter, paar aastat vana. Läbisõit kuskil 80 000, s.t. sisuliselt uus auto. Inglismaal tuli avada paanikakontor, sest õlituli hakkas põlema. Loiku all polnud, suitsu tagant ei tulnud. Õlitaset polnud ükski tont vardalt muidugi kah enne vaadanud. Mersu keskus lohutas- tegu on täiesti normaalse nähtusega, võtavadki õli ja taset tuleb kontrollida ning perioodiliselt juurde valada. Ja mootoril pole midagi häda. Nii et ei mingit pläma, täpselt nii ongi
See ongi kõvasti kasuaalne - tänapäeva vedelate õlide (nt 0W-20) kasutamine vaid suurendab õlikulu.
Mul oli kunagi 1999 Passat 1,9TDI. Kuskilt ei tilkunud, summutist midagi õlisuitsu laadset ei tulnud, läbisõit oli 90 000, õlivahetuste vahel tuli kanistritäis juurde valada. Väga hea auto oli. Ainult õli kulus.
Nende WVA TSI mootoritega oli ka alguses pahandusi õlikulu pärast, kas ka praegu ei tea, aga alguses oli.
Mulle õpetas kunagi üks vormeliehitaja, et "õli ei kulu üldse - kulub mootor". Ehk siis silindrite seinad kraabitakse liiga puhtaks ja halveneb kolbide-rõngaste enda õlitus.
Minu autodel (sinna hulka kuulub ka üks 2010a Civic) on olnud "õlikulu pole" see, et õlivahetuse vahel langeb õli tase MAX pealt natuke. Millel veerandi ja millel kolmveerand märkide vahet, aga lisama ei pea (ka Civic oli selline).
Turbomootoritel pidu muidugi mingi õlikulu olema konstruktsiooni sisse kirjutatud. Ei pidada olema võimalik teha head turbo õlitust nii, et läbi turbo natuke õli ei lahku.
Re: Autoteema
Postitatud: 06 Sept, 2021 12:21
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas:Turbomootoritel pidu muidugi mingi õlikulu olema konstruktsiooni sisse kirjutatud. Ei pidada olema võimalik teha head turbo õlitust nii, et läbi turbo natuke õli ei lahku.
See on jama. Kui sa lähed turbomootriga teenindusse õlikulu üle kurtma, siis on see mahaanikute esimene liigutus turbo lõdvikud lahti võtta ja need üle kontrollida. Korras turbo puhul on need täiesti kuivad.
Re: Autoteema
Postitatud: 06 Sept, 2021 12:42
Postitas Lemet
Korras turbo puhul on need täiesti kuivad.
...ja õlikulu on ikkagi olemas.
Re: Autoteema
Postitatud: 06 Sept, 2021 15:15
Postitas vanahalb
Turbo väljalaskepoolele minev õli põleb nagunii kohe ära. Kui keegi ka need roostes poldid lahti võtab ei näe ta sealgi muud kui kuiva väljalasketoru.
Re: Autoteema
Postitatud: 06 Sept, 2021 17:31
Postitas AMvA
vanahalb kirjutas:Turbo väljalaskepoolele minev õli põleb nagunii kohe ära. Kui keegi ka need roostes poldid lahti võtab ei näe ta sealgi muud kui kuiva väljalasketoru.
Väljalaskepoolele minev õli oleks sumpsiotsast kena suitsuna kohe näha, selleks ei pea kollektorit maha kakkuma. Ma kirjutasin vist ikka lõdvikutest?
Re: Autoteema
Postitatud: 06 Sept, 2021 17:32
Postitas AMvA
Lemet kirjutas: Korras turbo puhul on need täiesti kuivad.
...ja õlikulu on ikkagi olemas.
Jaa, on küll, ainult et turbo remont või vahetus ei aitaks kohe kuidagi.