Loomulikult ei ole. Nagu pole peale residentuuri lõpetamist ka "päris valmis" ükski arst, peale tehnikaülikooli lõpetamist valmis ükski insener ja ka mina ise pean vaatamata ligi kolmekümneaastasele staažile oma erialal, tõdema, et asju, mida õppida tuleks, on veel küll ja küll. Ja millegipärast on mul tunne, et ka foorumlasel tommy on oma eriala säravate tippudeni veel arenguruumi märkimisväärselt. Elukestvast õppest on lugupeetav ikka midagi kuulnud? Aga BAASVÄLJAÕPPE, millise baasilt saab inimene selle va paberi kutsetunnistusega kätte koos pädevusega iseseisvalt ennast edasi arendada läbimine ei võta kõigele vaatamata "aastaid ja aastaid" aega, vaid see läbitakse ikka märksa kiiremini. Nagu seda siin viimasel ajal õige mitmest kirjatükist on saanud lugeda.Aga kui Vene õppekeskuse ülem arvab, et isegi pärast 5-aastast õppeperioodi pole lendur veel päris "valmis",siis kes olen mina temale vastu vaidlema.
Lennuvahendid EKV-le ehk õhuväe oleksoloogia
Re: Rootsi hävitajad Eestile
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Rootsi hävitajad Eestile
Enam ei saa aru...Lemet kirjutas: Aga BAASVÄLJAÕPPE, millise baasilt saab inimene selle va paberi kutsetunnistusega kätte koos pädevusega iseseisvalt ennast edasi arendada läbimine ei võta kõigele vaatamata "aastaid ja aastaid" aega, vaid see läbitakse ikka märksa kiiremini. Nagu seda siin viimasel ajal õige mitmest kirjatükist on saanud lugeda.
Kodanik räägib nüüd "tüübiväljaõppest" või...??
Või teab ta mõnda lennuväekooli/akadeemiat, kus kursant tänavalt aastaga selle va paberi kätte saab..??
Kui me võtame mõne EV lennuväe leitu või kapteni, kelle väljaõppetase on hetkel L-39, siis saates ta tüübiväljaõppesse USA-sse(või mujale), siis peaks aastaga hakkama saama küll.
Omastama uut masinat ja laialdasemaid väljaõppeprotseduure ja taktikaid. Mida meil hetkel ei praktiseerita või kui, siis riivamisi...
Kuid seesama ohvitser on juba eelnevalt ennast aastaid koolitanud...
Re: Rootsi hävitajad Eestile
Siin jäi vist nagu täpsustamata, et USA-sse saadetakse tüübiväljaõppele mitte inimene tänavalt/kitse seljast, vaid ikka endised/praegused Iraagi õhujõudude piloodid. Aastatepikkuse väljaõppega ja lennukogemusega.Aeg-ajalt on olnud kuulda väiteid aastaid ja aastaid kestva ettevalmistuse kohta pilootidele, enne kui need suudavad hävitajal lennata. Hetkel läbivad Iraagi piloodid koolitust USAs piloteerimaks hävitajaid F-16IQ, mis on USA relvastuses olevate Block 50/52 lahjemad variandid nõrgema radari ja lahjemate rakettidega. Niisiis:
Põhikursus on arvestatud kuueks kuni kaheksaks kuuks, peale mida piloodid on suutelised läbima täiendavat koolitust või sooritama instruktorieksamid.
Küll teistsugusest(Nõukogude-tüüpi) süsteemist....
Ja tundub, et päris kõike neile vist ei õpetata...
Re: Rootsi hävitajad Eestile
Aastaga ei saa. Kolmega saab. Nullist. Ja kolm aastat pole kindlasti "aastaid ja aastaid". Millise väljendi all peetakse eesti kõnekeeles ikka tavaliselt tükkis pikemat aega kui kolme aastat silmas. Ja kui nüüd eelpool toodud ajaskaalat lugeda ja silmas pidada, et peale lennutundide täislendamise istutakse ka koolipingis, siis on see kolm aastat üpriski reaalne aeg.Või teab ta mõnda lennuväekooli/akadeemiat, kus kursant tänavalt aastaga selle va paberi kätte saab..??
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Rootsi hävitajad Eestile
Võimalik, et kusagil on tõesti lennukool 3-aastase tsükliga ja kohe piloot valmis.
Ei tea. Sõltub muidugi, mis tasemel masinatele.....
USA-s näiteks peab noor mees, kes unistab hävitaja piloodi ametist, lõpetama kõigepealt Õhuväe akadeemia Colorados...
4 aastat, et saada kõigepealt lennuväeohvitseriks....
Siis ca. aastane nn. flightschool, et saada piloodiks.
Edasi juba tüübiväljaõpe ja kitsam spetsialiseerumine...
Tõega elukestev õpe....
Või võtame meie kopteripiloodid, kes nüüd, 2012 aastal siis missioonile suunduvad.
Üks neist...
Ehk juba enam-vähem "valmis" kopteripiloot.
Kuigi lihtsamat kopterit tavatasemel tüürida suutis ta kindlasti juba 9 aastat tagasi Lennukolledzit lõpetades..
Nii et tasemel piloodi ettevalmistamine võtab kindlasti mitmeid aastaid..
Ei tea. Sõltub muidugi, mis tasemel masinatele.....
USA-s näiteks peab noor mees, kes unistab hävitaja piloodi ametist, lõpetama kõigepealt Õhuväe akadeemia Colorados...
4 aastat, et saada kõigepealt lennuväeohvitseriks....
Siis ca. aastane nn. flightschool, et saada piloodiks.
Edasi juba tüübiväljaõpe ja kitsam spetsialiseerumine...
Tõega elukestev õpe....
Või võtame meie kopteripiloodid, kes nüüd, 2012 aastal siis missioonile suunduvad.
Üks neist...
Minust mitteolenevatel põhjustel ei saanud minust lennukipilooti vaid hoopiski kopteripiloot ja aastal 2003 lõpetasin rõõmsalt Lennukolleži ning veel rõõmsamalt võtsin vastu oma esimese erialase töökoha, milleks oli Lennukolledži piloodikoolitusosakonna nooremspetsialist.
Edasi viis tee ajateenistusse ja õhuväes alustasin 2006 aasta alguses. Lennuvahendiks teada tuntud õhuväe arm ja hirm multifunktsionaalne vaatlusskopter Robinson R44, millel lennutunde on kogunenud natuke üle seitsmesaja.
Sealt edasi veelgi "suurema" kopteri "Blackhawk" peale, missioonieelne ettevalmistus ja nüüd lõpuks minek..2010 aasta algas ootamatult ja suure pauguga, nimelt osutusin väljavalituks kopteriinitsiatiivi karmis konkurentsis ning lähetati "suure" kopteri koolitusele Saksamaale. Kaheksa kuu jooksul sai läbitud konversioonkursus kahemootorilisle turbiinkopterile, instrumentaallennukoolitus ning lendamine öövaatlusseadmetega. Lennutunde kogunes koos simulaatoriga 150-ne ringi.
Ehk juba enam-vähem "valmis" kopteripiloot.
Kuigi lihtsamat kopterit tavatasemel tüürida suutis ta kindlasti juba 9 aastat tagasi Lennukolledzit lõpetades..
Nii et tasemel piloodi ettevalmistamine võtab kindlasti mitmeid aastaid..
Re: Rootsi hävitajad Eestile
Ei ole obligatoorne, see on vaid üks võimalus paljudest.USA-s näiteks peab noor mees, kes unistab hävitaja piloodi ametist, lõpetama kõigepealt Õhuväe akadeemia Colorados...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44194
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Rootsi hävitajad Eestile
Eks see ole igivana teema, kui palju on vaja õppida.
Selline näide - mul koolivend oli ammu EV mereväes laevamehhaanik, nooremallohvitser (siis kui veel ajateenijaid laevameeskonda lasti).
See "laevamehhaanika" oli tema õppes üldse kõige väiksem osa, valdavalt ikka jalaväejao ettevalmistamata rünnak, ohjeldamatu Galili laskmine ja jaoülema käsu koostamine kuskil Aegviidu võpsikus.
Nice to have, laevamehhaanik oskab jagu lahinguväljal juhtida.
Eriti kõva sõna on veel patrull ja luure.
Aga kui nüüd tulla tagasi asja juurde - läheb asi jamaks ja algabki sõda.
Seal sõltub tema ja meeskonna ellujäämine sellest, kuidas masinad töötavad, kuidas parandatakse vigastused, et laev ei upuks. Puhtalt erialased asjad. Isegi navigatsioon kaardi, rööpjoonlaua ja malliga pole seal teema (mida muidu iga meremees saab niiet vesi kõrvust välja käib). Saab see laevuke tiibraketi endale midship'i ja uskuge, jagu ei juhi seal enam keegi (kui just mingi imejuhuse läbi plahvatuslainega tekilt vette ei lenda).
OK saan aru, rivisamm ja laskmine - aga milleks mutrikeerajale need metsalaagrid, selmet asja õppida ja merel praktikat saada.
Tegelikult räägib selle ohjeldamatu elukestva õppe vastu ka KSK tänane õpikorraldus, kus siis selgub, et sõjaliste ainete osa saab läbida ka ühe aastaga 1/3 kogu mahust.
Ehk siis - need pikkade aastate pikkused õpped koosnevad enamikus nice to have asjadest - ja Blachhawki edukaks piloteerimiseks vajalik õpe pluss praktika ei võta aega rohkem kui üks aasta. Filosoofia ja sõjaajaloo kursused on võrreldes piloodiõppega suht odav nali. Samamoodi ei jää minuarust vähem kui aastase VABKi lõpetanud nooremveebel rühma juhtimisel suurt maha 3 aastat KSK-s nühkinud nooremleitnandist (põhjusel, et sõjaline osa pole märgatavalt lühem).
Selline näide - mul koolivend oli ammu EV mereväes laevamehhaanik, nooremallohvitser (siis kui veel ajateenijaid laevameeskonda lasti).
See "laevamehhaanika" oli tema õppes üldse kõige väiksem osa, valdavalt ikka jalaväejao ettevalmistamata rünnak, ohjeldamatu Galili laskmine ja jaoülema käsu koostamine kuskil Aegviidu võpsikus.
Nice to have, laevamehhaanik oskab jagu lahinguväljal juhtida.
Eriti kõva sõna on veel patrull ja luure.
Aga kui nüüd tulla tagasi asja juurde - läheb asi jamaks ja algabki sõda.
Seal sõltub tema ja meeskonna ellujäämine sellest, kuidas masinad töötavad, kuidas parandatakse vigastused, et laev ei upuks. Puhtalt erialased asjad. Isegi navigatsioon kaardi, rööpjoonlaua ja malliga pole seal teema (mida muidu iga meremees saab niiet vesi kõrvust välja käib). Saab see laevuke tiibraketi endale midship'i ja uskuge, jagu ei juhi seal enam keegi (kui just mingi imejuhuse läbi plahvatuslainega tekilt vette ei lenda).
OK saan aru, rivisamm ja laskmine - aga milleks mutrikeerajale need metsalaagrid, selmet asja õppida ja merel praktikat saada.
Tegelikult räägib selle ohjeldamatu elukestva õppe vastu ka KSK tänane õpikorraldus, kus siis selgub, et sõjaliste ainete osa saab läbida ka ühe aastaga 1/3 kogu mahust.
Ehk siis - need pikkade aastate pikkused õpped koosnevad enamikus nice to have asjadest - ja Blachhawki edukaks piloteerimiseks vajalik õpe pluss praktika ei võta aega rohkem kui üks aasta. Filosoofia ja sõjaajaloo kursused on võrreldes piloodiõppega suht odav nali. Samamoodi ei jää minuarust vähem kui aastase VABKi lõpetanud nooremveebel rühma juhtimisel suurt maha 3 aastat KSK-s nühkinud nooremleitnandist (põhjusel, et sõjaline osa pole märgatavalt lühem).
Viimati muutis Kapten Trumm, 09 Sept, 2012 18:20, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Rootsi hävitajad Eestile
Tommy loogika järgi võiks ju karikatuuris ka algkooli läbimise piloodikoolituse vältimatuks osaks kuulutada- ilma selleta pole raudpoltkindlalt võimalik piloodiõpe.
ja ega vaielda kannatagi- ilma alghariduseta piloodiks tõepoolest ei pääse.
Viimati muutis Lemet, 09 Sept, 2012 18:28, muudetud 1 kord kokku.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44194
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Rootsi hävitajad Eestile
Kui täna ÕV-s teenivad nooremohvitserid kvalifitseeruks igasugu näitajate põhjal hävitajal lendama, ei lähe nende piloodiks saamiseks aega rohkem kui 2 aastat (pigem intensiivse õppe korral isegi aasta).
Pole mõtet jama ajada mingist 9 aastat või tont teab millest.
Pole mõtet jama ajada mingist 9 aastat või tont teab millest.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Rootsi hävitajad Eestile
No tuleb siis juba reaalseid näiteid, kus säga tänavalt võetakse ja temast kolme aastaga(või kiiremini) tänapäevase hävituslennuki piloot tehakse....Nii et kannatab lausa lahingusse saata.....Mitte ainult kahurilihaks....
Ning miks seda siis tõsises maailmas eriti ei praktitseerita...
Ja kas meie tänased ÕV ohvitserid on tänavalt korjatud...??
Ning miks seda siis tõsises maailmas eriti ei praktitseerita...
Ja kas meie tänased ÕV ohvitserid on tänavalt korjatud...??
Viimati muutis tommy, 09 Sept, 2012 18:45, muudetud 1 kord kokku.
Re: Rootsi hävitajad Eestile
Loen siin Soome õhujõudude ajateenijate koolitusest ja meil paistab vist veel pikk ma minna olevat õhujõududega. Rääkimata pilootidest.
http://www.puolustusvoimat.fi/portal/pu ... 815865e67e
Kopterikoolitusest on paari sõnaga ka siin juttu.
http://www.minedu.fi/export/sites/defau ... df?lang=fi
http://www.puolustusvoimat.fi/portal/pu ... 815865e67e
Kopterikoolitusest on paari sõnaga ka siin juttu.
http://www.minedu.fi/export/sites/defau ... df?lang=fi
Re: Rootsi hävitajad Eestile
Kulla mees, ise tõid ju näite juba ära, mis meil siin enam kiibitseda...
Siis ca. aastane nn. flightschool, et saada piloodiks.
Edasi juba tüübiväljaõpe ja kitsam spetsialiseerumine...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44194
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Rootsi hävitajad Eestile
Suur juht ja õpetaja V.I.Lenin armastas öelda, et tõe kriteerium on praktika.Siin jäi vist nagu täpsustamata, et USA-sse saadetakse tüübiväljaõppele mitte inimene tänavalt/kitse seljast, vaid ikka endised/praegused Iraagi õhujõudude piloodid. Aastatepikkuse väljaõppega ja lennukogemusega.
Kuna jutt läks kitse seljast tulekule, siis võtame ühe ereda näite elust, keegi Nguyen Van Coc, Põhja-Vietnami õhujõudude ässadest, kes tulistas Vietnami sõjas alla 9 USA lennukit. Laseme siis vabal entsüklopeedial kõneleda:
Coc was born in the Viet Yen district of the province of Bac Giang in French Indochina, north of Hanoi. When he was 5 years old, his father, Nguyen Van Bay, who was Chairman of the Viet Minh in the district, and his uncle, also a member of the Viet Minh, were killed by the French. Fearing further trouble with the French, his mother relocated the family, which led to him spending the rest of his childhood near Chu air base, which kindled an interest in aircraft.
He attended Ngo Si Lien school in Bac Giang[1] and upon completion of his schooling, enlisted in the Quan Chung Khong Quan (Vietnamese People's Air Force, VPAF) in 1961 and underwent his initial training at Cat Bi Airbase in Haiphong. He subsequently spent four years undergoing pilot training in the Soviet Union at the Batajsk and Krasnodov Soviet Air Force bases. Of the 120 trainees who were dispatched in Nguyens’s draft to the Soviet Union, he was one of the seven who graduated as a MiG-17 pilot.
After a brief spell back in North Vietnam serving with the 921st Sao Do (Red Star) Fighter Regiment, he returned to the Soviet Union and underwent conversion training to the MiG-21 in a two-seat Mig-21U, before returning to the 921st Fighter Regiment in June 1965.[1] He began operational flying in December 1965.[1]
http://en.wikipedia.org/wiki/Nguyen_Van_Coc
(kujutan ette, milline % sellest kursusest koosnes kilidele hoomamatu vene keele õppimisest).
Või siis keegi Nguyen Van Bay, samuti äss (5 kinnitatud õhuvõitu)
Nguyen Van Bay was born in 1937 near Saigon (from 1955–1975, Saigon was the capital of the Republic of Vietnam). He was the seventh of 11 children. At the age of 16, Bay went North to join the army to fight against the French during the First Indochina War (aka the French Indochina War). When the war ended in 1954, Vietnam was divided into two countries along the 17th parallel; North Vietnam and South Vietnam. Bay chose to stay in the North, at which time he lost all contact with his family.
In 1962, Bay volunteered for flight training and was among the first pilot trainees sent to train in the People's Republic of China (Red China). As he told it, he "went from the bicycle to the airplane with no stop in between." He learned to drive a car only long after he began flight training. [1] Bay and the other trainees started with Yak-18s, then moved on to MiG-15s, finally graduating to the MiG-17s. Similar to U.S. pilots, the North Vietnamese usually flew 200 hours in training before going into combat. Bay's training took four years, successfully completing his training in January 1966.
Vietnam People's Air force
Bay was part of 923rd Fighter Regiment during the Vietnam War. When the regiment was created on September 7, 1965, Bay was chosen as one of the students to fly the MiG-17. Soon after his training was completed in January 1966, he would have his first engagement with American aircraft.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nguyen_Van_Bay
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Rootsi hävitajad Eestile
No on ikka....Lemet kirjutas:Kulla mees, ise tõid ju näite juba ära, mis meil siin enam kiibitseda...
Kas sinna võetakse inimesi tänavalt või-....
Re: Rootsi hävitajad Eestile
Ei, sinna võetakse inimesi, kel puudub eelnev lennukogemus...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline