112. leht 666-st
Re: Autoteema
Postitatud: 06 Sept, 2021 18:35
Postitas vanahalb
AMvA kirjutas:vanahalb kirjutas:Turbo väljalaskepoolele minev õli põleb nagunii kohe ära. Kui keegi ka need roostes poldid lahti võtab ei näe ta sealgi muud kui kuiva väljalasketoru.
Väljalaskepoolele minev õli oleks sumpsiotsast kena suitsuna kohe näha, selleks ei pea kollektorit maha kakkuma. Ma kirjutasin vist ikka lõdvikutest?
Suitsu poolest pole väga suurt vahet et kas õli läheb sisselaskekollektorisse või otse väljalaskesse. Enam-vähem ühtemoodi kärssab. Lihtsalt veendumiseks ei pea mitte kollektorit maha kakkuma vaid summutitoru otsa turbo küljest lahti päästma. Tihtipeale on see painduv sukk mida vahel ka lõdvikuks nimetatakse.
Iseküsimus et kas summutiotsat üldse midagi näha on kui toru enne seda tahmafiltrid, katalüsaatoreid ja muud kraami umbe täis on.
Mõned mootorid ongi insenertehniliselt ebaõnnestunud ja loomulikult kinnitab valmistajatehas siis et òlikulu ongi normaalne. Üks kurikuulus VAG-i mootor oli ,mitte väga ammu vist 1,4 l bensiin, mis võttis ca liitri õli 1000 km peale. Güntherid väitsid et see peabki nii olema ja paljud sõitsid ringi, õlikanister pagasnikus.
Ühest põhimõttelisemast mehest kirjutati kunagi siinses ajalehes. Et ta uus Audi seisab vist juba aasta Turku Audi diileri ukse ees ja tema seda sealt enne ära ei vii ja liisingut ei maksa kui mootor korda on tehtud. Ei mäleta täpselt et millega asi lõppes. Vist tulid uued mudelid peale ja anti sama raha eest järgmine millel mootor oli paremini välja kukkunud.
Re: Autoteema
Postitatud: 07 Sept, 2021 14:48
Postitas Kapten Trumm
See õli, mis turbost lahkub, on nii väikese kogusega, et ei anna mingit suitsu ega ligaseid lõdvikuid. Ja turbo tööd ei häiri, business as usual.
Sisselaskesse lendav jätab kerge õlise kirme torustikule ja ladestub enamasti vahejahutis (seepärast juba läbisõitu omava auto odavaim tuuning on vahejahuti maha võtta ja läbi pesta) ja väljalaske oma ei anna sellist sinist suitsu nagu mootoris põlev õli, kuuma väljalaskesse lendav õli tekitab valget suitsu (vene tankidel kasutatakse seda suitsukatte tegemiseks), aga kuna kogus on väike, pole seda samahea kui näha.
Muide, pea kõik autod neelavad õliaure, need tulevad karterituulutusest, midagi tagant välja lendamas näha pole. Tänapäeva autodel on üldiselt karteris kerge vaakum (tekitatakse sisselaske abil, turbomootoril aga venturi düüsiga), mis tekitatakse sedasi, et karterigaase imetakse sisselaskesse.
Re: Autoteema
Postitatud: 08 Sept, 2021 10:07
Postitas OLAVI
AMvA kirjutas:See kas automaatkast saab igal hooldusel mingi tarkvarauuenduse või mitte, ei oma kasti töö suhtes mingit erilist tähendust. Ma vean kihla, et mu Windows arvuti töötaks täpselt sama hästi nagu ostes, kui ma vahepeal ei oleks ka ühtegi Windows'i uuendust alla laadinud. ...
Võrdlus vana arvutiga pädeks kui arvutikasutaja iga hommik uuesti seab arvuti sisemise kella algasendisse.
Kõik muud seadmed, millele looja on seadistanud
ajas muutuva programmi, nende toimimine on ajas nagunii muutuv olenemata uuendustest.
Kaasaegsed "iseõppivad" arvutisüsteemid on kõik programmeeritud olema ajaliselt muutuva programmiga, sest muidu nad ei saaks olla "iseõppivad".
Auto IT iseõppivate seadmete eesmärk on kasutaja mugavus, keskkonnahoid ja et "kui kasutaja istub oma 5 aasta vanusest harjunud käitumisega masinast, uude proovisõidu autosse, et siis ta saaks kohe aru et tema olemasolev auto on vana ja väsinud võrreldes uuega".
Muutused toimuvad nii aeglaselt, et kasutaja seda ise ei märkaks ja harjuks hääbuva sõidudünaamikaga.
(Seda saab igaüks ise näha, et sõites 55kW käsikastiga autoga linnavahel uimerdavad pidevalt uuemad autod (enamuses automaadiga) jalus, sest nad lihtsalt ei suuda foori tagant normaalselt kiirendada. Siinkohal ei mõtle ma mitte ülemäärast kiiruseületust vaid kui ühe fooritsükli jooksul suudab kohalt liikuma hakates ristmiku ületada 3-4 masinat varasema 8 asemel, siis see on oluline linnaliiklust ummistav tegur.)
Elektriautode üks müügiargument on "hea kiirendus foori tagant". Et potensiaalsele 50 000eur maksva uue auto ostjale sisendatakse, et tema olemasoleva ca 100kW auto (vaevalt rikas inimene odava käsikastiga autoga igapäevaselt sõidab) kiirendus tavasõidurežiimis pole piisav linnaliikluseks.
Re: Autoteema
Postitatud: 08 Sept, 2021 10:18
Postitas AMvA
Võrdlus vana arvutiga pädeks kui arvutikasutaja iga hommik uuesti seab arvuti sisemise kella algasendisse.
Kõik muud seadmed, millele looja on seadistanud ajas muutuva programmi, nende toimimine on ajas nagunii muutuv olenemata uuendustest.
See on nüüd küll segane jutt. Algselt sa väitsid, et kui automaatkast ei saa iga hoolduse käigus tarkvarauuendust (no tegelikult ei tule need uuendused nii tihti), siis kasti töö on mingil viisil häiritud.
Nüüd sa aga räägid iseõppivatest süsteemidest, mis on hoopis teine teema.
(Seda saab igaüks ise näha, et sõites 55kW käsikastiga autoga linnavahel uimerdavad pidevalt uuemad autod (enamuses automaadiga) jalus, sest nad lihtsalt ei suuda foori tagant normaalselt kiirendada. Siinkohal ei mõtle ma mitte ülemäärast kiiruseületust vaid kui ühe fooritsükli jooksul suudab kohalt liikuma hakates ristmiku ületada 3-4 masinat varasema 8 asemel, siis see on oluline linnaliiklust ummistav tegur.)
Siin ei ole viga mitte mingites müstilistes automaatkastides vaid tihendis rooli ja pedaalide vahel. Mingil põhjusel kiirendavad inimesed meil lihtsalt liiga aeglaselt, sõltumata sellest kas neil on uus automaatkastiga auto või siis see55 kW käsikastiga sõiduk. Kui näiteks minna Euroopasse sõitma siis needsamad uued automaatkastiga autod kiirendavad palju kiiremini foori tagant minema, kuna juhid teevad seda.
Re: Autoteema
Postitatud: 08 Sept, 2021 10:45
Postitas OLAVI
AMvA kirjutas:Võrdlus vana arvutiga pädeks kui arvutikasutaja iga hommik uuesti seab arvuti sisemise kella algasendisse.
Kõik muud seadmed, millele looja on seadistanud ajas muutuva programmi, nende toimimine on ajas nagunii muutuv olenemata uuendustest.
See on nüüd küll segane jutt. Algselt sa väitsid, et kui automaatkast ei saa iga hoolduse käigus tarkvarauuendust (no tegelikult ei tule need uuendused nii tihti), siis kasti töö on mingil viisil häiritud.
Nüüd sa aga räägid iseõppivatest süsteemidest, mis on hoopis teine teema.
Ma lihtsameelselt eeldasin, et autode hingeeluga kursis olevad isikud teavad loomulikust intelligentsist, et juba üle 10 aasta on kõik uuematele nõuetele vastavad, arvuti poolt juhitavad automaatkastid ja nendega sidestatud mootori juhtelektroonika "iseõppiva" (auto iseutiliseerumist soodustava) programmiga.
Juba sellest ajast kui võeti vastu (keskkonnakaitseline) suund, et "teedel ei liiguks üle 10 aasta vanused masinad" ja kui mõni käesoleval aastal toodetud sisepõlemismootoriga masin ka 15 aasta pärast sõidab, siis seda saab lugeda tootja "tööõnnetuseks".
Re: Autoteema
Postitatud: 08 Sept, 2021 10:53
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas:Ma lihtsameelselt eeldasin, et autode hingeeluga kursis olevad isikud teavad loomulikust intelligentsist, et juba üle 10 aasta on kõik uuematele nõuetele vastavad, arvuti poolt juhitavad automaatkastid ja nendega sidestatud mootori juhtelektroonika "iseõppiva" (auto iseutiliseerumist soodustava) programmiga.
Vabanda, aga selle geniaalse mõtteavalduse peale pean ma su kahjuks täpselt samasse alaliiki liigitama, kus istuvad kõik antivaxxerid ja lamemaalased (ja mu küsimusele sa ikkagi ei vastanud, nagu oligi arvata)
Re: Autoteema
Postitatud: 08 Sept, 2021 10:54
Postitas Kapten Trumm
Automaatkastiga auto kiirendab küll, kui julged gaasile vajutada.
Kuna ma sõidan igapäev käsikastiga, siis paneb imestama, kuidas inimesed vajutavad, mina sedasi ökonoomselt sõita ei saaks (mootorit tuleb kõvasti peenestada, mootor on 88 kW/320 Nm).
Re: Autoteema
Postitatud: 08 Sept, 2021 11:17
Postitas OLAVI
AMvA kirjutas:(Seda saab igaüks ise näha, et sõites 55kW käsikastiga autoga linnavahel uimerdavad pidevalt uuemad autod (enamuses automaadiga) jalus, sest nad lihtsalt ei suuda foori tagant normaalselt kiirendada. Siinkohal ei mõtle ma mitte ülemäärast kiiruseületust vaid kui ühe fooritsükli jooksul suudab kohalt liikuma hakates ristmiku ületada 3-4 masinat varasema 8 asemel, siis see on oluline linnaliiklust ummistav tegur.)
Siin ei ole viga mitte mingites müstilistes automaatkastides vaid tihendis rooli ja pedaalide vahel. Mingil põhjusel kiirendavad inimesed meil lihtsalt liiga aeglaselt, sõltumata sellest kas neil on uus automaatkastiga auto või siis see55 kW käsikastiga sõiduk. Kui näiteks minna Euroopasse sõitma siis needsamad uued automaatkastiga autod kiirendavad palju kiiremini foori tagant minema, kuna juhid teevad seda.
Jah õige ja olulist rolli mängib ka enne juhikohal istunud "tihendi" sõidustiil.
Kui osta "uimerdanud pastori" auto mis on õppinud uimerdama, siis see auto normaalselt ei sõidagi. Kui vajutada pedaal põhja, siis auto arvab et "pastor" on eksinud ja jääb teatud ajaks ootele. Kui auto oodates tunneb, et juht soovibki täiskiirendust, siis lubatakse mootorile viitega (lubatud)täisvõimsus, mis teeb sujuva sõidu ebamugavaks ja kõrvaltvaatajale/reisijatele tundub nagu "rullnokk" sõidaks autoga.
Sellise käitumise parandamise kiirem tee on teha programmile nullimine ja andurite/täiturite algseadistuste uuendus. (Seda peaks tehtama ka auto ettenähtud, teatud korraliste hoolduste käigus.)
Sama teema (hetkeline mootori väändemomendi piiramine) põhjustab ka turbo viidet (lag) mida tavaliselt ei osata eelnevalt olnud passiva sõidustiiliga seostada.
See, et samasugused autod suudavad Euroopas normaalselt kiirendada näitab ka, et autod kohanduvad kasutamisstiiliga.
Re: Autoteema
Postitatud: 08 Sept, 2021 11:20
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas:Automaatkastiga auto kiirendab küll, kui julged gaasile vajutada.
Pole isegi vaja väga gaasile vajutada. Kui ma foori taga esimene olen siis ma väga tihti imestan peale rohelist tuld tahavaatepeeglisse vaadates, et ma olen tavaliselt juba järgmise foori juures ja järgmised autod nikerdavad alles esimese foori juures, kusjuures ma reeglina mootori pöördeid üle 2500 ei lase.
Re: Autoteema
Postitatud: 08 Sept, 2021 11:22
Postitas OLAVI
AMvA kirjutas:OLAVI kirjutas:Ma lihtsameelselt eeldasin, et autode hingeeluga kursis olevad isikud teavad loomulikust intelligentsist, et juba üle 10 aasta on kõik uuematele nõuetele vastavad, arvuti poolt juhitavad automaatkastid ja nendega sidestatud mootori juhtelektroonika "iseõppiva" (auto iseutiliseerumist soodustava) programmiga.
Vabanda, aga selle geniaalse mõtteavalduse peale pean ma su kahjuks täpselt samasse alaliiki liigitama, kus istuvad kõik antivaxxerid ja lamemaalased (ja mu küsimusele sa ikkagi ei vastanud, nagu oligi arvata)
Mingil põhjusel ei näita mu arvuti, hetkel ülal olevas tekstis, ühtegi küsimärgiga lauset.
Re: Autoteema
Postitatud: 08 Sept, 2021 11:33
Postitas OLAVI
AMvA kirjutas:Kapten Trumm kirjutas:Automaatkastiga auto kiirendab küll, kui julged gaasile vajutada.
Pole isegi vaja väga gaasile vajutada. Kui ma foori taga esimene olen siis ma väga tihti imestan peale rohelist tuld tahavaatepeeglisse vaadates, et ma olen tavaliselt juba järgmise foori juures ja järgmised autod nikerdavad alles esimese foori juures, kusjuures ma reeglina mootori pöördeid üle 2500 ei lase.
Väga palju juhte valvavad kiivalt kas kütusesäästu või keskkonnahoiu eesmärgil, et mootori pöörded mingil juhul ei tõuseks üle 2000 ja kui selle juhi autos juhtud järsumalt gaasi vajutama, siis tõuseb sellest kohutav skandaal.
Jutt, et tahmafiltri puhastuseks peavad mootori pöörded olema üle 2000rpm teatud aja jooksul, on jutt kurtidele kõrvadele ja ennem ollakse nõus teenindusse maksma raha tahmafiltri põletamise või selle mahavõtmise eest.
Re: Autoteema
Postitatud: 08 Sept, 2021 11:34
Postitas Kriku
Uuepoolne manuaalkastiga auto pistab üle 2000 juures juba kisama, et vaheta käik ära. Mind omal ajal autokoolis õpetati vastupidi, et ära kaua sõida alla 2000 pöördega.
Re: Autoteema
Postitatud: 08 Sept, 2021 11:34
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas:AMvA kirjutas:OLAVI kirjutas:Ma lihtsameelselt eeldasin, et autode hingeeluga kursis olevad isikud teavad loomulikust intelligentsist, et juba üle 10 aasta on kõik uuematele nõuetele vastavad, arvuti poolt juhitavad automaatkastid ja nendega sidestatud mootori juhtelektroonika "iseõppiva" (auto iseutiliseerumist soodustava) programmiga.
Vabanda, aga selle geniaalse mõtteavalduse peale pean ma su kahjuks täpselt samasse alaliiki liigitama, kus istuvad kõik antivaxxerid ja lamemaalased (ja mu küsimusele sa ikkagi ei vastanud, nagu oligi arvata)
Mingil põhjusel ei näita mu arvuti, hetkel ülal olevas tekstis, ühtegi küsimärgiga lauset.
Ehk ei vormistanud korrektse küsimusena aga teen sada siis nüüd
See kas automaatkast saab igal hooldusel mingi tarkvarauuenduse või mitte, ei oma kasti töö suhtes mingit erilist tähendust.
Ehk kas automaatkast hakkab halvemini tööle või tema töö muutub võrreldes auto poest kättesaamise seisuga, kui jätta tarkvarauuendused tegemata?
Re: Autoteema
Postitatud: 08 Sept, 2021 13:34
Postitas OLAVI
AMvA kirjutas:... Ehk kas automaatkast hakkab halvemini tööle või tema töö muutub võrreldes auto poest kättesaamise seisuga, kui jätta tarkvarauuendused tegemata?
Sõna "halvemini" on subjektiivne hinnang ja kui omanik "on rahul" siis ju vist pole "halvem"?
Sõna "tarkvarauuendus" on selline üldkasutatav moodne väljend, mis hõlmab endas mitmeid erinevaid automaatselt arvuti abil tehtavaid toiminguid, mis sisaldavad ka ekspluatatsiooniandmete nullimist ja andurite/täiturite adapteerimise toiminguid.
Kuna kõik mehaanilised seadmed on ajas muutuvad (kulumine, viskoosuse muutus, jne.) ja kui arvutil puuduvad andmed muutuste määra kohta hakkab ta sujuvalt märkamatult piirama mootori võimsust, et "vähendada klientide rahulolematust" äkilisest auto seiskumisest.
(Kui paljud on näinud kliendirahulolu uuringus küsimust: "Kas teie auto kiirendus on sama nagu uuel autol?", selle asemel küsitakse lihtsalt: "Kas olete oma autoga rahul?"
Rahulolu osa on ka, näiteks et õlitulel on tarkvaraliselt keelatud süttimine alla teatud vändapöörete, et juhti mitte liigselt traumeerida ja generaatori kontrolltuli süttib alles siis kui arvuti tunneb et "nüüd on probleem" mitte kui puudub aku laadimine.)
Ükski
tükitööd tegev luksepp ei hakka omast ajast lahkama teemat, et mida arvuti masinaga teeb, kui temal on tootja poolt ettenäinud arvuti näiteks 18 minutiks auto külge ühendada siis ta ka ühendab (kui aega on).
Kui auto on katki, siis diagnostik otsib probleemi põhjuse ja määrab remonditoimingud.
Tänapäeval on projekteeritud autod "mitte sõidul seiskuma" kui puudub oht keskkonnale, aga nad ei pruugi käivituda kui starteri andmise ajal mõni parameeter ei vasta ettenähtule ja siis takistatakse liiklusse minekut.
Ehk kuigi sõidul ei pruugi juht muutusi märgata, siis võib mõni probleem keelata äkitselt auto käivitumise ja kuna ka käigukasti probleem võib põhjustada auto mittekäivituse saab öelda, et "uuendamata tarkvara saab oluliselt muuta auto kasutusomadusi".
(Näiteks, et kui tarkvaraliselt on määratud mootori käivitumiseks vajalike väntvõlli pöörete arvuks 250rpm, siis kui (näiteks külmaga) on tegelik vända pöörlemiskiirus 247rpm, siis see masin ei saagi käivituda ja kuna selliseid asju peab teadma, siis ei pruugita kuvada sellise probleemi puhul ka veakoodi.)
Re: Autoteema
Postitatud: 08 Sept, 2021 13:43
Postitas OLAVI
Kriku kirjutas:Uuepoolne manuaalkastiga auto pistab üle 2000 juures juba kisama, et vaheta käik ära. Mind omal ajal autokoolis õpetati vastupidi, et ära kaua sõida alla 2000 pöördega.
Auto Start/Stopp süsteem lülitab fooritaga mootori ka järsult kohe välja, kuigi kasutusjuhendis on öeldud, et "enne kuuma mootori seismajätmist peab laskma turbol jahtuda ja selles oleval õlil vahetuda".
Käiguvahetuse tuli on tekitatud vastavalt keskkonnanõuetele.