115. leht 666-st
Re: Autoteema
Postitatud: 11 Sept, 2021 17:41
Postitas 2korda2
OLAVI kirjutas:Tahmafiltri puhastusprotsessi toimumiseks on vaja, et mootori pöörded oleks üle 2000rpm ja kui võimsa automaatkastiga diiselmootori pöörlemiskiirus sõites 90km/h on alla 2000rpm, siis peab iga mingi aja tagant sõitma maanteel käsitsi valitud käiguga pööretel üle 2000rpm, et mootor saaks tahmapõletusprotsessi teostada.
2korda2 kirjutas:90ga maanteel liikudes on pöörded 1600 ligi.
OLAVI kirjutas:Jah, tõesti et kui masinat kasutatakse vastavalt normaalkasutusele, siis pole juhil midagi erilist vaja teha peale "autol toimingu tegemise võimaldamise" ja auto saab ise kõigega hakkama.
MOTT. Tahmapõletuseks pole vaja sõita 2000+rpm või automaatkasti puhul manuaalselt käike juhtida. Põleb piisavalt hästi ka madalama pöörete arvuga (tingimusel, et masin ja mootor ise on töökorras).
Mulle tundub üldse see "diiselautodel on kallis remont" ja "tahmafiltrid muudkui lähevad" üks linnalegend. Võib-olla on minu tutvusringkonnal vedanud aga diisliomanikest mitte keegi pole mitte kordagi pidanud vahetama tahmafiltrit või kõrgsurvepumpa vms diidlitele omistatavat kallist kraami. Läbi on läinud hoopis "igavam" kraam - sidur, kliimaseadme pump, vedrud, amordid jms.
Re: Autoteema
Postitatud: 12 Sept, 2021 10:55
Postitas Kirs
Ei ole mina ka oma varsti pea 17 aastasel 350000km sõitnud õlipõletajal ei DPF- i, EGR-i, pihusteid, pumpa vahetanud. Põhiliselt sõidab tööpäevadel trassi 15 tööle ja sama tagasi.
Re: Autoteema
Postitatud: 12 Sept, 2021 11:37
Postitas Madis Reivik
Filtripuhastamine toimib osadel autodel ainult tingimustel et paagis üle veerandi kütust. Vaesed üliõpilased ja hipid ei pruugi seda tingimust täita ja siis see filter ummistubki.
Mul autol tehti ka teeninduses "sunniviisiliselt" puhastus, olla väga umbes olnud. Kütusekulus see kuidagi ei kajastunud.
Re: Autoteema
Postitatud: 12 Sept, 2021 12:21
Postitas OLAVI
Et kui keegi kuulutab, et tema tutvusringkonnas pole keegi oma silmaga ei Austraaliat ega pimesoolikat ega viirust näinud, et siis see on piisav alus järeldamiseks, et selliseid asju maailmas pole olemas.
See on hea, kui hädasid endal pole olnud, aga see ei tähenda, et neid hädasid olemas ei oleks.
Oma "hobuse" enda jaoks ilusamaks mõtlemine on vägagi inimlik nähtus oma auto margi müügiväärtuse tõstmiseks.
Samamoodi nagu jutt "alla 5L/100km" keskmise kulu kohta.
Kui vaadata 2005-2017 toodetud üle 66kW diiselmootoriga aut.kastiga masinaid, siis näeme autoomanike endi poolt avaldatud numbritest, keskmiseks kuluks et:
Audi - 8,28
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... &gearing=2 BMW - 7,29
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... &gearing=2 VW - 7,70
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... &gearing=2
Re: Autoteema
Postitatud: 12 Sept, 2021 12:40
Postitas Some
Hmmh, mul 1.4TSI manuaal Ateca näitab keskmiseks 5,8l sajale, seal lehel tikub pigem 6,3 olema... No vahet pole, Toyota hübriidid kulutavad igatahes rohkem.
Re: Autoteema
Postitatud: 12 Sept, 2021 13:19
Postitas AMvA
See on muidugi päris tark siia
sakslaste keskmine kulu välja tuua. Palju neil Autobahnil see piirkiirus nüüd oligi?
Re: Autoteema
Postitatud: 12 Sept, 2021 15:02
Postitas Lemet
Palju neil Autobahnil see piirkiirus nüüd oligi?
Valdaval osal teedest on piiratud 130ga ja alla.
Re: Autoteema
Postitatud: 12 Sept, 2021 15:29
Postitas OLAVI
AMvA kirjutas:... See on muidugi päris tark siia sakslaste keskmine kulu välja tuua. Palju neil Autobahnil see piirkiirus nüüd oligi?
Ülevalt nurgast saab valida sobivama keele, kui see numbreid muudaks.
Ise olen sellel lehel näinud kasutajaid Lõuna-euroopast Norrani ja ka Eestist on andmeid sisestatud.
Re: Autoteema
Postitatud: 12 Sept, 2021 16:18
Postitas AMvA
Lemet kirjutas: Palju neil Autobahnil see piirkiirus nüüd oligi?
Valdaval osal teedest on piiratud 130ga ja alla.
Valdaval osal on siiski vaba kiirus. Saksas on 12800 km AB, sellest 7700 on vaba, seega üle poole ehk valdav.
Re: Autoteema
Postitatud: 12 Sept, 2021 16:28
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas:AMvA kirjutas:... See on muidugi päris tark siia sakslaste keskmine kulu välja tuua. Palju neil Autobahnil see piirkiirus nüüd oligi?
Ülevalt nurgast saab valida sobivama keele, kui see numbreid muudaks.
Ise olen sellel lehel näinud kasutajaid Lõuna-euroopast Norrani ja ka Eestist on andmeid sisestatud.
Keel ei muuda tulemust, kahjuks ei saa kasutajaid riigi järgi sorteerida, aga arvestades, et tegemist on saksa domeeniga, siis ilmselt on enamus kasutajaid sakslased.
Re: Autoteema
Postitatud: 12 Sept, 2021 17:03
Postitas Lemet
Valdaval osal on siiski vaba kiirus. Saksas on 12800 km AB, sellest 7700 on vaba, seega üle poole ehk valdav.
7700 ehk tiba üle poole on hetkel veel tõesti vaba, aga ka nendel kehtib tungiv soovitus liikuda kiirusel mitte üle 130 km/h(Richtgeschwindigkeit on asja nimi). Ja ilmselt kehtestatakse Saksamasl lähitulevikus üleüldine kiiruspiirang, debatid sel teemal käivad ja üle poole sakslastest on küsitlustel piirangu kehtestamise poolt.
Re: Autoteema
Postitatud: 12 Sept, 2021 17:33
Postitas AMvA
Lemet kirjutas: Valdaval osal on siiski vaba kiirus. Saksas on 12800 km AB, sellest 7700 on vaba, seega üle poole ehk valdav.
7700 ehk tiba üle poole on hetkel veel tõesti vaba, aga ka nendel kehtib tungiv soovitus liikuda kiirusel mitte üle 130 km/h(Richtgeschwindigkeit on asja nimi). Ja ilmselt kehtestatakse Saksamasl lähitulevikus üleüldine kiiruspiirang, debatid sel teemal käivad ja üle poole sakslastest on küsitlustel piirangu kehtestamise poolt.
See ei ole hetkel relevantne.
Re: Autoteema
Postitatud: 12 Sept, 2021 19:05
Postitas maksipoiss
OLAVI kirjutas: ka Eestist on andmeid sisestatud.
Ma vast peaaegu 10 aastat andmeid sisestanud
Re: Autoteema
Postitatud: 13 Sept, 2021 9:46
Postitas Kapten Trumm
Walter2 kirjutas:Just. Olukord oli sama, ja paar kuud tagasi vahetati tahmafilter.
Mingi aja tagant olevat seda vaja teha, miski esimese vahetamise intervalli pidavat saama "arvutiga" ära petta, hilisemat mitte.
Ilma filtrita sõites, auto rsk. suitseb väheke, ei ole vist ka kasutamiseks legaalne.
On selline tavaline, valget värvi, diislit tarbiv, auto.
Pole sel dpf filtril mingit vahetamise intervalli (nagu ka katalüsaatoril) - kui toitesüsteem on korras ja mootor õli ei võta ning põletustsüklid toimuvad regulaarselt siis kestab kaua. Tegu on olemuselt sõelaga mis kogub tahmaosakesed kinni ning filtri täissaamisel ''köhib'' sisu sobival võimalusel välja.
Lisaks - kes pole raha peale päris vihane, siis DPF-i hukka minekul pole seda vaja "vahelt lõigata", ega osta esindusest seda kirve hinnaga, neid toodetakse juba mõnda aega ka b-varuosana ja hinnad on tulnud ühe nulli võrra alla.
Näiteks
https://www.bmcatalysts.co.uk/neil on e-bays mitu müüjat ja saadavad Eestisse kah. Kahjuks peale "brexitit" tuleb maksta lisaks tollimakse.
Ma ei ole sealt DPF-i ostnud, aga AMG mersu tuletorud koos katalüsaatoriga said minu lauale ca 300 euroga ja monteerides tundusid igati kvaliteetsed. Ning heitgaasid olid ka korras. Esinduses oli sama asi pea 2000. Sealt julgeks osta küll.
Re: Autoteema
Postitatud: 13 Sept, 2021 11:38
Postitas Tegelane5
OLAVI kirjutas:Oma "hobuse" enda jaoks ilusamaks mõtlemine on vägagi inimlik nähtus oma auto margi müügiväärtuse tõstmiseks.
Samamoodi nagu jutt "alla 5L/100km" keskmise kulu kohta.
Kui vaadata 2005-2017 toodetud üle 66kW diiselmootoriga aut.kastiga masinaid, siis näeme autoomanike endi poolt avaldatud numbritest, keskmiseks kuluks et:
VW - 7,70
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... &gearing=2
Alla 5L/100km ja võimsus 66kW - ∞

Maailmapäästmise juures mingit alla 66KW loksudega uimamist olla ei saa ilmselt.
Samas, kui valikusse võtta 50- 77kW VW manuaalkastidega diislid siis näitab üleüldiseks keskmiseks 5,75 l. Mis, olgem ausad on väga hea. Spritmonitori keskmise saab võtta nö rusikareeglina, millest Eesti oludes korras auto üldiselt võtab vähem.