116. leht 162-st

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 11 Sept, 2012 17:54
Postitas tommy
Võta ja loe siis, seal on ju üksikasjaliselt kirjas ja puust punaselt ette tehtud, millal ja mida on tarvis..
Nüüd on sul võimalus demonstreerida, kas ma olen väitnud midagi, mis sellele puust ja punasele jutule risti vastupidist seletab...
Kasuta seda...

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 11 Sept, 2012 18:00
Postitas toomas tyrk
Kunagi juba kuskil teemas sai vastavaid linke postitatud, ei viitsi uuesti otsida.

Kui otsida reaalseid teid kuidas need "tiivad" vormikuue peale saada, siis aitab Euro-NATO Joint Jet Pilot training program
http://www.baseops.net/militarypilot/enjjpt.html

Sealt tuleb ka muid erialasid, aga lühidalt öeldes - programm kestab umbes 55 nädalat. Ei sisalda ohvitserikoolitust jms. Teooria osa on üldse minimaalne. Sisaldab algtaseme lennuõpet (T-6 ja 125 lennutundi 26 nädala jooksul), lahinglennukitele valitud saavad seejärel 135 t T-38 peal samuti 26 nädala jooksul. Peale selle veel erioskuste kursus.

SEE KURSUS EI SISALDA VÄLJAÕPET LAHINGLENNUKIL.

Sealt lähevad mehed juba edasi fighter school'i või bomber school'i...

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 11 Sept, 2012 18:11
Postitas toomas tyrk
Otsisn ka selle vana postituse ikke üles. Kuigi see siiski ühtegi linki ei sisaldanud - mälu värskendamiseks eks kasulik info :write:

Teema muidu siin
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 74#p263674
toomas tyrk kirjutas:Koolituse standard on igalpool suht sama.

1. Baastreening - ca 130 tundi lendu treeninglennukil. Toimub kandidaatide selekteerimine. Paremad saavad valida kuhu minna edasi.

2. Edasijõudnu koolitus. Hävituslenduriks valitud/kandideerinud läbivad selle enamasti reaktiivmootoriga treeninglennukil. Samuti ca 100 tundi lendu nende jaoks.

3. Tüübikoolitus. See lennuväe oma. Juba lahinglennukil, algul simul, siis topeltjuhisega variandil, hiljem soolo. See on ka (lennuväe variandis) miski 100 tundi värk.

Kõigil neil astmeil paralleelselt käib ka teooria õpe. BTW USAs nad võtavad piloodikoolitusel ainult ohvitseriharidusega mehi. Nii et teooriaõpe on ka eelmised 3-4 aastat olnud väga kõva.

Kui nad juudiriigis võtavad ilma ohvitserihariduseta kandidaate - ongi täpselt 1 aasta iga klass.

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 11 Sept, 2012 18:53
Postitas Kapten Trumm
Eestis on praktikas saadud kaadri nooremleitnandiks kahekuulise reservohvitseride kursuse ja tsiviilkõrghariduse abil, niiet võrdse kohtlemise printsiibi kohaselt pole selle auastme pärast vaja eriti higistada, VROK kestab 8 nädalat ja eeldab kehalise testi ja laskeoskustesti tegemist. Tean üsna mitut inimest, kes sel teel KV said ja on täna juba tärnegi lisaks saanud.

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 11 Sept, 2012 23:34
Postitas Hydrazine
Kapten Trumm kirjutas:Huvitav küll, meil enamasti ringi kolavate F-16 MLU-de varustuse nimekirjas on selline asjake...
Nojah, piloodil on tõenäoliselt ka GPS'iga iPhone taskus, aga mis sellest? Sõjarditel on varustuse nimekirjas muidki põnevaid asju (tuumarelvastus näiteks) ja GPS on seal nimekirjas olnud juba aastakümneid aga tahtsin vaid vihjata, et lennunduses on olemas nö primaarsed instrumendid navigeerimiseks ja GPS nende hulka praegu ei kuulu. Mis ei tähenda, et seda lennunduses ei kasutataks, siin peab oskama vahet teha.

Aga ainult GPS navigeerimisvõimelised kaptenid, no palju õnne, sest seda läheb neil tõesti vaja alates sellest momendist kui akud tühjad on vms jama.

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 12 Sept, 2012 8:12
Postitas Kapten Trumm
aga tahtsin vaid vihjata, et lennunduses on olemas nö primaarsed instrumendid navigeerimiseks ja GPS nende hulka praegu ei kuulu
Minuarust pole ma väitnud ka kuskil, et INS tuleb üle parda saata ja ainult GPS-iga hakkama saada, aga F-16 navigatsioonisüsteemis on asjad sedasi, pole kah sõnakestki, et see GPS backup ainult oleks, eks ta reaalselt töötabki INS-ga paralleelselt. Konkreetne näide merekoolitusest oli toodud illustreeriva eesmärgiga näidata, kui palju sisaldub taolistes operaatorikursustes sellist staffi, mis on küll mingil hetkel vajalik, kuid erilist praktilist kasutamist kuskil ei leia. Ei leia see kõvasti õpetatav kaarditöö kasutamist ka väikestel laevadel, seal lihtsalt pole inimesi, kes seda navigeerimise asja käsitsi teha saaks.

Aga GPS rollis tänapäevastel lennukitel (F-16).
The LN-260 is a Standard Navigation Unit (SNU) Form and Fit replacement Inertial Navigation Systems/Global Positioning System (INS/GPS) for aircraft. The LN-260 is a high performance, low cost INS/GPS that utilizes the state-of-the-art Fiber Optic Gyroscope (FOG) based inertial navigation sensor assembly with 24 channel Selective Availability Anti-Spoofing Module (SAASM) GPS. The LN-260 sensor components offer the highest performance and reliability, lightest weight, lowest power INS/GPS available on the market. The non-dithered, low noise, FOG technology eliminates self-induced acceleration and velocity noise. This results in superior navigation and Synthetic Aperture Radar (SAR) stabilization performance as well as the most accurate target location.

Northrop Grumman's proven and lightweight INS/GPS has several advantages over its competitors. Our fiber optic gyro (FOG) is developed from the latest, proven fiber optic technology and weighs less than 26lb (11.79kg). The LN-260 FOG is equipped with three independent navigation solutions: blended INS/GPS, INS only and GPS only. Our INS/GPS solution provides more accurate velocity measurements, superior anti-jamming capabilities and has been highly reliable on each of its military platforms.
http://www.es.northropgrumman.com/solut ... index.html

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 12 Sept, 2012 10:45
Postitas Kilo Tango
Kapten Trumm kirjutas:
aga tahtsin vaid vihjata, et lennunduses on olemas nö primaarsed instrumendid navigeerimiseks ja GPS nende hulka praegu ei kuulu
Minuarust pole ma väitnud ka kuskil, et INS tuleb üle parda saata ja ainult GPS-iga hakkama saada, aga F-16 navigatsioonisüsteemis on asjad sedasi, pole kah sõnakestki, et see GPS backup ainult oleks, eks ta reaalselt töötabki INS-ga paralleelselt. Konkreetne näide merekoolitusest oli toodud illustreeriva eesmärgiga näidata, kui palju sisaldub taolistes operaatorikursustes sellist staffi, mis on küll mingil hetkel vajalik, kuid erilist praktilist kasutamist kuskil ei leia. Ei leia see kõvasti õpetatav kaarditöö kasutamist ka väikestel laevadel, seal lihtsalt pole inimesi, kes seda navigeerimise asja käsitsi teha saaks.

Aga GPS rollis tänapäevastel lennukitel (F-16).
The LN-260 is a Standard Navigation Unit (SNU) Form and Fit replacement Inertial Navigation Systems/Global Positioning System (INS/GPS) for aircraft. The LN-260 is a high performance, low cost INS/GPS that utilizes the state-of-the-art Fiber Optic Gyroscope (FOG) based inertial navigation sensor assembly with 24 channel Selective Availability Anti-Spoofing Module (SAASM) GPS. The LN-260 sensor components offer the highest performance and reliability, lightest weight, lowest power INS/GPS available on the market. The non-dithered, low noise, FOG technology eliminates self-induced acceleration and velocity noise. This results in superior navigation and Synthetic Aperture Radar (SAR) stabilization performance as well as the most accurate target location.

Northrop Grumman's proven and lightweight INS/GPS has several advantages over its competitors. Our fiber optic gyro (FOG) is developed from the latest, proven fiber optic technology and weighs less than 26lb (11.79kg). The LN-260 FOG is equipped with three independent navigation solutions: blended INS/GPS, INS only and GPS only. Our INS/GPS solution provides more accurate velocity measurements, superior anti-jamming capabilities and has been highly reliable on each of its military platforms.
http://www.es.northropgrumman.com/solut ... index.html
Praktikas töötavad INS ja GPS koos selliselt, et GPS-i kasutatakse INS-i poolt arvutatud kursi täpsustavaks korrigeerimiseks. Mis annab muide võimaluse filtreerida välja olulised GPS signaali kõikumised ja häired põhimõttel, et kui GPS signaal erineb oluliselt (rohkem kui veapiirid) INS-i poolt antud trajektoorist, siis GPS signaali saab lihtsalt ignoreerida või võtta sellega midagi muud ette. Sedasi saavutatakse see veakindlus. GPS-i veakindlust ei ole võimalik tagada, kuna tegemist on raadioside seadmega.

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 12 Sept, 2012 18:37
Postitas Hydrazine
Kapten Trumm kirjutas:Aga GPS rollis tänapäevastel lennukitel (F-16).
Trumm, GPS ongi välja mõeldud kõikmõeldava navigeerimise hõlbustamiseks. See oli asja projekteerides nii, on olnud aastkümneid kasutuses olles nii ja jääb ka veel mõneks ajaks nii, see ei ole uudis kellgile. Aga point on peidus selles, et "näiteks tänaseni ei ole GPS lennunduses kasutusel kui primaarne navigeerimise instrument", ja sellel on oma konkreetne tähendus ja omad põhjused. Ei ole mõtet postitada mingit reklaamjuttu, et kuskil mingi seade oskab teha nii ja naa. Las oskab, veel ägedamaid vilesid ja kellasid on GPS'i abil tööle pandud kui see LN-260. Lihtsalt GPS ei ole piisavalt tagatud süsteem(pole ka piisavalt autonoomne) olemaks primaarne(loe peamine ja häda korral ainuke) instrument navigeerimiseks. Sellel kõigel on omad kindlad põhjused, mida ei kummuta ükski reklaamjutt kellegi tootja krüptilise nimega vidinast.

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 22 Sept, 2012 15:38
Postitas tommy
Poolakate F-16 üksusele minev relvastus/varustus ja selle maksumus..
http://www.dsca.mil/pressreleases/36-b/ ... _11-54.pdf
Tõenäoliselt mitte ainus taoline hange..

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 01 Okt, 2012 15:29
Postitas tommy
Rumeenlased üritavad endile ikka F-16 masinaid sebida...
Nüüd kiitsid nad heaks pakkumise, saada neid Portugalist.
Ehk siis 12 F-16 MLU-d
Programmi maksumus ca. 670 mln. EUR-i.
(Sellest airframe-d ise 120 mln.
Ülejäänu moodustavad nn. elutsükli kulud ja uppimine Block 40 tasemele.)

Lisandub veel ca 50 miljonit infrale ja ca. 100 mln. relvastusele..

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 03 Okt, 2012 8:59
Postitas Kapten Trumm
Secondhandi turul polegi muud võrreldava dollari/võimekuse suhtega konkurente kui F-16.
Kindlasti läheb neil kiireks, kuna olemasolev, rubla-ajast pärineva MiG-21 pargi eluea lõpp läheneb.

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 16 Okt, 2012 8:10
Postitas Kapten Trumm
http://www.epl.ee/news/majandus/taskila ... d=65115282

Kuivõrd Gripeneid ja F-16'd ei tule, siis vaatame maisemaid asju.

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 17 Nov, 2012 22:22
Postitas hummel
Eeltoodust järeldan, et 1 F 16 MLU minimaalne hind võiks olla meie jaoks 20-25 miljonit EUR (5 lennuki, millest meile küll oleks, hind vastavalt 100-125 miljonit).
Ei ole väike summa, aga ka mitte kättesaamatu, arvestades, et 1 miinilaeva eest maksime pm sama raha, mis oleks maksnud 1 F 16.

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 18 Nov, 2012 1:55
Postitas rbl
Me ei suudaks oma F-16 üksusega NATO ühisoperatsioonidesse panustada. Sellepärast ongi see kõik ulme.

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitatud: 23 Nov, 2012 10:53
Postitas Taaniel Tina
Balti riikide õhuturve on ju ka NATO ühisoperatsioon. Oleks meil oma lennukid, valvaksime oma õhuruumi ise. Ja osaleksime Läti ja Leedu õhuruumi valvamises ka tõenäoliselt.