tankimootorid wwll.

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2292
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Soobel »

Boksermootor ja oposiitmootor on eri asjad. Jah - Uralil, Põrnikal, subarul ja mõnel veel on boksermootorid, kus silindrid lamavad ja väntvõll on silindrite vahel.
Oposiitmootoril on üks rida silindreid, igas silindris kaks lahkukäivat kolbi ja kaks väntvõlli, mis omavahel ühendatud torrosioonvõlliga.
Puutusin sellistega kokku raudteekoolis, kus õpetati ameeriklastelt ahvitud mootoreid seeriast D100 (10D100, 12D100), olid ja on kasutusel näiteks veduritel TEP10, TE10, vist ka TE3
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Kasutaja avatar
denis23
Liige
Postitusi: 1961
Liitunud: 17 Okt, 2004 11:38

Postitus Postitas denis23 »

nojah...vene keeles on see just opposiitmootor...
Kasutaja avatar
MadMan
Liige
Postitusi: 2171
Liitunud: 23 Veebr, 2005 19:33
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas MadMan »

mis asi on torrosioonivõll ja mis otstarve sellel on nn opposiitmootoris?
Junkersi lennukimootorid nüüd küll mingeid erivõlle ei kasuta - ainuke võll peale väntvõllide on pihustite juhtimiseks, kõik muu toimub hammasrataste abil kui pilte vaadata.
Kas suurem maht annab ka suurema kasuteguri seda tüüpi mootorile võrreldes tavalise 1 kolb 1 silinder mootoriga?
Osad dislad (laevamootorid) kasutavad veel mingit kompaundi jne.
Vihkad Eestit? Vali Reformierakond.
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2292
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Soobel »

Torrosioonvõll oli D100 diislitel see võll, mis neid väntvõlle ühendas ja sünkroonis hoidis. Kuna diislid olid pirakad (170liitrit) siis ilmselt hammasrattad oleks rohkem ruumi võtnud. Kas selline lahendus ka ökonoomiat andis, selles kahtlen sügavalt, nende diislitega kokkupuutunud vedurijuhtidel on kommentaarid venekeelsed ja mahlased.

Kompaund tähendas (vähemalt auruvedurite juures) seda, et katlast tulnud aur läks esmalt kõrgsurvesilindrisse ja sealt peale tööd edasi madalrõhusilindrisse. Eks siis sellel laevadiislil lähe samamoodi peale laksu heitgaas veel korra madalrõhusilindrisse tööle.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Huvitav seis. Ühest küljest me väidame, et kõik NL tehnika on maha vehitud ja soovitavalt natsidelt saadud sõjasaagist.

Praegu sõidab lõviosa USA satelliite üles vene rakettidega või USa rakettidega, millel on vene mootorid.

Mitte et need odavamad oleks, aga rakettmootorid on venelastel paremad. Huvitav on mainida, et ameeriklased ostsid miljardite eest ära vene kuulennuprogrammist seisma jäänud mootorid ja lendavad nendega nüüd ise.

Huvitav tõsiasi on veel see, et Braun ja muu natsiteadlaste punt oma paberitega langes ameeriklaste saagiks. Venelased said sealt suht näpuotsaga.

Ometigi käisid esimesena kosmoses ja ameeriklaste endi arvates oleks ka inimese enne kuule viinud, kui asjaga varem oleks pihta hakanud. Kuukulgurid ju kuule jõudsid.

Aatomipommi loomisel olid sakslased sootuks valel teel, nende tehnoloogiat kasutav pomm oleks kaalunud kümneid tonne ja seda ei oleks 1945 ka siis valmis saadud, kui liitlased poleks tehaseid iga päev maaga tasandanud.

Igatahes ameeriklaste mootoriehitajad on oma mahajäämust avalikult tunnistanud.
Kasutaja avatar
Würger 190G
Liige
Postitusi: 2063
Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Würger 190G »

Kus see kirjas mitu satelliiti läheb üles kanderaketiga millel vene mootor?

Ei saanud venelased üldse näpuotsaga, vaid karja kaupa saksa teadlasi, konstruktoreid ja insenere, tootenäidistest rääkimata.


Ometigi käisid esimesena kosmoses --käisid küll, aga millise hinnaga! Venelasel raha polnud probleem. Ideoloogia pidi võitma ja seda iga hinnaga.

.
thor199
Liige
Postitusi: 164
Liitunud: 29 Nov, 2005 19:55
Kontakt:

Postitus Postitas thor199 »

Väga raske on rääkida sellel teemal mis keegi "sõjasaagiks" sai. Tore oleks aga vaevalt seda kunagi teada saame.
Kuid hoolimata rakettide mootoritest originaalset ja töötavat sisepõlemismootorit pole.Vähemalt siiani pole keegi näidanud.
Ehk siis selline mis oleks originaalsete lahendustega ja et võrreldes teistega on ta näitajad ( kaal-vastupidavus-võimsus-ökonoomia) arvestatavad.

Peale tankidiisli mille juurde jutu puhumine, et eriti raske baaslähteülesanne jms. on naljaks hea küll.
Mobutu
Liige
Postitusi: 190
Liitunud: 14 Nov, 2005 23:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mobutu »

Küsimus kapten Trummile: miks siis venelased esimesena Kuule ei jõudnud, kui nende mootorid paremad olid?
alax
Liige
Postitusi: 1998
Liitunud: 07 Dets, 2005 15:53
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas alax »

Ei oleks olnud probleemiks kuule jõuda, aga tagasi sealt poleks nad tulnud.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Vaidleks Sooblile vastu. Vastastikku asetsevate silindritega mootoreid nimetatakse oposiit- või boksermootoriteks. Näiteks Cessna 150 mootori tähis on O-200A. Lahtiseletatult oposiitmootor kubatuuriga 200 kuuptolli.
Junkersi vastastikku liikuvate kolbidega mootoreid, samuti "kohvermootoreid" oleks vist õige nimetada vastakkolbmootoriteks.
Terminit "torrosioonvõll" pole kuulnud. Torsioonvedru ehk väändele töötav vedru on küll tuttav asi, kasutuses näiteks T-34 ja Zapika käiguosas. Ujuvtanki PT-76 torsioonidest olevat rallimehed kardaane teinud. Kuidas läbi kooniliste hammasrataste vastakkolbmootori väntvõlle sünkroniseerivat võlli kutsuda? Samal viisil nukkvõlli ringiajamiseks kasutatavat võlli nimetatakse kuningvõlliks.
uusmario
Liige
Postitusi: 1355
Liitunud: 28 Aug, 2005 20:30
Asukoht: järvamaa

Postitus Postitas uusmario »

T-34 ei olnud torsoonvedrustust
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Esimestel katsemudelitel oli tõesti Christie süsteemi keerdvedrudega käiguosa ja Liberty ottomootor. Seeriasse läinud masinad olid juba torsioonvedrustuse ja diiselmootoriga.
http://www.battlefront.co.nz/Article.asp?ArticleID=906
uusmario
Liige
Postitusi: 1355
Liitunud: 28 Aug, 2005 20:30
Asukoht: järvamaa

Postitus Postitas uusmario »

Torsoonvedrustuse pidi saama T-34M võis siis A43,tootmisse need ei jõudnud

Tsitaat http://www.battlefront.co.nz/Article.asp?ArticleID=906 lehelt:
The new A-43 model was to be armed with the longer, higher velocity, 76mm F-34 gun. The new model was to do away with the bulky Christie spring suspension and use the torsion bar suspension used by the T-50 and KV tanks, this increased the space available inside the hull. It was also to be fitted with a 5-speed gearbox for improved speed. It was to have a commander’s cupola and have room in the turret for a crew of three. It was decided the need for the immediate production of the T-34 was too great to interrupt it for these modifications and the A-43 was never put into production.

Üks huvitav lehekülg
http://www.knox.army.mil/center/ocoa/Ar ... yths01.pdf

Muide ma leitsin vähemalt kellegi kes toetab mu kunagist väidet,et T-34 mootori esiisa oli BMW
http://www.globalsecurity.org/military/ ... a/t-34.htm
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2292
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Soobel »

EOD kirjutas:Vaidleks Sooblile vastu. Vastastikku asetsevate silindritega mootoreid nimetatakse oposiit- või boksermootoriteks.
Mainiksin, et luubialustel mootoritel pole vastastiku asetsevaid silindreid, vaid rida silindreid,igaühes kaks kolbi, mis käivad teineteisest eemale. Võibolla pole tegu just oposiitmootori vaid hoopis mingi muu tüübiga. Torrosioon tähendab minu arusaamist pidi väändevedrustust (jah, sapukal on ka esisild väändevedrustusega, samuti ka Toyota LiteAcel) ja D100 püstvõllil oli mingi leevendusmuhv vahel küll. Eks teda seepärast nii nimetati.

Kusjuures see peletismootor oli kahetaktiline ja gaasijaotus käis mõistagi läbi akende silindris nagu punnvõrril. Klappe ei olnud.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

T-34 käiguosa suhtes eksisin tõesti. Evakuatsioonirühmas oli meil T-34 baasil veduk. Esiplaadil oli mürsutabamuse ava kinni keevitatud ja torni asemele jäme õhuvõtutoru paigaldatud, millest mees läbi mahtus. Marsil oli toru muidugi horisontaalselt. Mõeldud oli masin uppunud tankide väljavedamiseks. Väljast vaadates paistis küll torsioonvedrustus olevat, kuid: http://www.battlefield.ru/index.php?opt ... 50&lang=ru
Et mootor on BMW lennukimootorist aretatud, see on päris tõenäoline. Mootor ju väga kerge. ZiL-157 ette käiva noole ja auto vintsi abil sai välitingimustes mootorit vahetada. Samamoodi üritati kord traktori T-100 mootorit tõsta ja nool läks kõveraks.
Ise küll arvasin, et mootor Junkersi oma, kuna 30. aastatel oli Junkersil N. Liidus kontsessioon täismetallist lennukite ja lennukimootorite valmistamiseks. Pärast muidugi anti sakslastele jalaga ja nende tehasest sai Tupolevi konstrueerimisbüroo.
Vastastikku käivate kolbidega mootorid olid jah kõik kahetaktilised, kuid statsionaarsed olid ka ühe väntvõlliga. Teine kolb oli väntvõlliga ühendatud pikkade, väljaspool silindrit liikuvate kepsude kaudu.
Vastastikku asuvad loomulikult oposiit- ehk boksermootori silindrid, mitte kohvermootori omad.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 3 külalist