ЗиЛ tänapäeval

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas mx77 »

Kapten Trumm kirjutas:Seda väidet kahjuks tänapäeval taastoodetud klassikaliste autode uued käsitöönduslikud eksemplarid ei kinnita.
Sa Trumm ajad ikka ja jälle kõik ühte patta, peaasi, et oma väidet kinnitada. Võrdled vana auto renoveerimist tehase tuttuue autoga, mille läbisõit null. Need ei ole võrreldavad.
Ja need vanade masinate koopiad??? Minu teada ei ole nende hinnad mingid ulmelised ja ei ole kuulnud ka meeletust nõudlusest selliste järele.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44107
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mis muudaks 1988. aastal toodetud Zil-41045 väärtuslikumaks või vähemväärtuslikumaks kui sama auto ehitatuna täna, samade originaalsete osade, materjalide, kvaliteedi, töömeetoditega?
Restaureeritule annab lisaväärtuse nt see, et oli Gorba ametiauto 5 aastat.
Muul juhul ei tähenda see restaureerimine midagi (vähemalt 80ndate autode puhul) ega anna lisaväärtust.
Ma ei suuda siin märkimisväärset rahanumbri vahet näha.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
vaoinas
Liige
Postitusi: 2328
Liitunud: 21 Apr, 2006 1:42
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas vaoinas »

Kapten Trumm kirjutas:Mis muudaks 1988. aastal toodetud Zil-41045 väärtuslikumaks või vähemväärtuslikumaks kui sama auto ehitatuna täna, samade originaalsete osade, materjalide, kvaliteedi, töömeetoditega?
Restaureeritule annab lisaväärtuse nt see, et oli Gorba ametiauto 5 aastat.
Muul juhul ei tähenda see restaureerimine midagi (vähemalt 80ndate autode puhul) ega anna lisaväärtust.
Ma ei suuda siin märkimisväärset rahanumbri vahet näha.
Trumm, kui ma restaureerin autot, millele ei ole hulka detaile saada, või nende saadavus on äärmiselt raske. Kui ma need siis asendan tänapäeval toodetud analoogidega, mis on tehtud samast materjalist, samade vahenditega ja samade töömeetoditega, siis miks minu taastatud auto originaalsus hinnatakse ikkagi 70%, mitte 100% peale? Kõik peaks õige olema, vahet ju ei ole?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44107
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kui sa Zil'i või Tsaikat restaureerid, siis ta taod paljud plekid ise käsitöö korras välja, "tänapäevasest" külmvaltsplekist.
Lihtsalt pole neid tänapäeva analooge kuskilt võtta ja tehas ei tee kah. Ehk siis tekib täpselt sama 70% probleem ka restaureerimisel.
Tänapäeva analooge saab seal kasutada, kus neid ka reaalselt saada on, antud autodel pole see teemaks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
lamjak
Liige
Postitusi: 490
Liitunud: 27 Mär, 2006 13:52
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas lamjak »

Tšaika on tegelikult Zili kõrval mõnevõrra atraktiivsem. Zil on küll haruldasem ja hierarhias kõrgemal, aga seetõttu pole ka potentsiaalsel kliendil sellega seonduvat emotsiooni. Tšaika võis olla aga näiteks omal ajal pulmaauto, sellega võis liigelda suguvõsa au ja uhkus, kelle külaskäik oli erakordne sündmus - mis iganes. Nii taastataksegi Gorki tehase toodangut (ka Volgasid), kuna need olid omal ajal Kõige Kõvemad Autod, mida näha oli.
Nii ongi Zil ilma turuta. Emotsiooni peal ei müü ja objektiivse väärtuse poolest on suvaline masstoodangu Mercedes S, BMW 7 või Audi 8 mäekõrguselt üle.
Kasutaja avatar
vaoinas
Liige
Postitusi: 2328
Liitunud: 21 Apr, 2006 1:42
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas vaoinas »

Kapten Trumm kirjutas:Kui sa Zil'i või Tsaikat restaureerid, siis ta taod paljud plekid ise käsitöö korras välja, "tänapäevasest" külmvaltsplekist.
Lihtsalt pole neid tänapäeva analooge kuskilt võtta ja tehas ei tee kah. Ehk siis tekib täpselt sama 70% probleem ka restaureerimisel.
Tänapäeva analooge saab seal kasutada, kus neid ka reaalselt saada on, antud autodel pole see teemaks.
Sa ei vastanud küsimusele.
Küsisin: Miks ei hinnata originaalsuse protsenti sajale, kui kasutatud osad on küll tänapäeval valmistatud, kuid vastavad igati materjalilt töökvaliteedilt jne. originaalosadele? Sinu eelnevalt öeldust johtub, et vahet ju ei tohiks olla.

Kui sa sellele vastad, siis saan ma ka sulle arusaadavas keeles vastata sinu tõstatatud küsimusele "Mis muudaks 1988. aastal toodetud Zil-41045 väärtuslikumaks või vähemväärtuslikumaks kui sama auto ehitatuna täna, samade originaalsete osade, materjalide, kvaliteedi, töömeetoditega?"
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44107
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Kapten Trumm »

oinas, ma ei viitsi sinu irriteeriv-vinguva-koman***iva sofistikaga kaasa minna.
Küsimus 100st protsendist ei ole aktuaalne, sest sul ei õnnestu ei Tsaikat ega veel enam Zil-i omaaegsete (st autoga samal ajal toodetud) osadega taastada.
Ise plekist tehtud põhjaplekid või küljekarbid ei ole originaalsed nii või naa.
Seega pole mõtet taolisi küsimusi küsidagi. See võib olla aktuaalne näiteks 2410 Volga puhul, millele võid Venemaal tehtud juppe Tallinnas poest osta.

Ehk siis kokkuvõtteks - sinu küsimuse mõte oli mulle näidata, et tänapäevaste analoog-osadega taastatud auto on vähem väärt kui originaalidega (oletame 70 vs 100%).
See on tõsi, kuid antud kontekstis ei oma tähtsust, sest isegi suhteliselt levinud Tsaikal pole neid originaale saada (Zil-ist rääkimata) ja ise tehtud kerejupid jne tekitavad täpselt sama % probleemi.

Siit võib kaasa elada ühe Gaz-14 taastamisele ja saada ettekujutuse, kui vähe originaalset plekki sinna tegelikult järgi jääb.
http://www.volga.ee/modules.php?name=Fo ... sc&start=0
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
vaoinas
Liige
Postitusi: 2328
Liitunud: 21 Apr, 2006 1:42
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas vaoinas »

Oh issand jumal. Meisterkeerutaja oma parimas vormis.

Ma püüan siis lühidalt selle väärtuse asja sulle oma sõnadega lahti seletada, sest vastust konkreetsele küsimusele, nagu ma näen, sinult ei saa:

1988. aastal toodetud Zil-41045 sündis maailma oma ajastu parimana, mida Nõukogude Liit limusiinide mõistes välja suutis panna. Nii tehnilisest kui luksuslikust küljest. Teda oli aastal 1988 vaja ja see väärtus on tal isegi siis, kui ta on seisnud kogu ülejäänud aja tänaseni garaažis ilma ühtegi sõitu tegemata.

2014. aastal toodetud Zil-41045 sünnib maailma mingi veidrusena - jäänukina, mis on igas mõttes aegunud - mitte kellelgi ei ole sellist asja tegelikult tarvis.

Materiaalsele väärtusele lisandub ka ajaline ja olustikuline mõõde. See ongi see, mispärast need Tšaikad, mida sa siia tuua armastad, või 88'nda aasta Zil võivad omada äärmiselt kõrget väärtust ja tänapäeval toodetud Zil'i väärtus ei ole suurem, kui et palju tööd ja materjali selle ehitamiseks kulub. Ja seegi on juba hästi saadud.
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas mx77 »

Paremini kui vaoinas selle kokku võttis ei saa öelda.
Ilmselt saab ka Trumm aru, et ta jama ajab, aga kõige hullem mis üks inimene saab teha on oma eksimuse ignoreerimine. Aga see on ka Trummi puhul tüüpiline, siin on neid teemasid mitmeid olnud, kus ta peale faktide esitamist või temapoolsete faktide esitamise palvet on ära kadunud.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Illike
Liige
Postitusi: 823
Liitunud: 15 Jaan, 2013 9:51
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Illike »

Inimestel on erinevad huvid. Mõned väärtustavad uut asja ja ei saa aru nendest, kes väärtustavad vana asja. Samuti vastupidi. Puust punaseks näiteks oleks "Black penny". Kui ta välja tuli, oli tema müügihind 1 penn, kuid praegu makstakse tema eest 3000 naela. Kui teda praegu juurde trükkida, siis maksab see paberitükk samapalju kui algul, ehk 1 penn. Asjale annab väärtuse aeg, nii imelik kui see ka ei ole. Sa võid teha täpselt samasuguse uue asja, kuid Sa ei saa objektile juurde anda ajamõõdet. Tegelikult maksabki aeg asja juures.
CARLOS
Liige
Postitusi: 71
Liitunud: 06 Jaan, 2013 13:24
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas CARLOS »

Viimased kolmZIL kabrioletti tehti tegelikult GAZ i tehases.Doonoritena kasutati GMC Sierra 2500 tagaveoliseid kastikaid ,bensiini mootoriga 6,0 v8 353 HJ.ja 6automaatkastiga.Kere ehitamiseks kasutati vanu ZIL 41041sedaane.
010.jpg
010.jpg (196.06 KiB) Vaadatud 3519 korda
04.jpg
04.jpg (177.25 KiB) Vaadatud 3519 korda
02-s.jpg
02-s.jpg (42.73 KiB) Vaadatud 3519 korda
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas jackpuuk »

Illike kirjutas:Inimestel on erinevad huvid. Mõned väärtustavad uut asja ja ei saa aru nendest, kes väärtustavad vana asja. Samuti vastupidi. Puust punaseks näiteks oleks "Black penny". Kui ta välja tuli, oli tema müügihind 1 penn, kuid praegu makstakse tema eest 3000 naela. Kui teda praegu juurde trükkida, siis maksab see paberitükk samapalju kui algul, ehk 1 penn. Asjale annab väärtuse aeg, nii imelik kui see ka ei ole. Sa võid teha täpselt samasuguse uue asja, kuid Sa ei saa objektile juurde anda ajamõõdet. Tegelikult maksabki aeg asja juures.
Oman hobiautot, mõni aasta tagasi sai neid Saksast 300 euri tükk, nüüd pole alla 1000-e euri saadaval ühtegi, mis Eestisse omal jalal kohalegi sõidaks. Võimalikult originaalses korras auto eest makstakse hetkel vähemalt 3000. Ja hinnad tõusevad! Abiks on muidugi kõik tehaseraamatukesed ja muu ajalugu. Kremli garaazis seisnud Zil, mis pole uksest väljagi saanud, sellel võib lausa haige väärtus olla!
sitt päev, kellele kurdad
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44107
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Üldiselt oli nende teenistuslimusiiinide (ja laiemalt teenistuslike sõiduautode) saatus päris kurb - ja ENSV MN autobaasi autod polnud ses osaks ka mingiks erandiks.
Kuna taolised kontorid said autosid esmajärjekorras, siis mõistagi tähendas kulunud auto mitte niiväga remonti, vaid uue auto ostmist.
Esiteks, nagu selles presidendi Mersu loos kirjutati, tähendab korteezis sõitmine suuri koormusi, rataste alt lendavat sodi (autod lähestikku) jne.
Seepärast ma olingi selle "uue" vana Zili madala väärtuse osas skeptiline - alternatiiv ehk kuskil poliitbüroo kasutuses olnud Zil, mis on saanud 10 aastat vatti mööda kohalikku kuumaastikku tähendab kõvasti läbivat korrosiooni, ära väsinud agregaate, räbalaks kulunud salongi jne. Sellise "endise" korrastamise kulud ei saa olema odavamad kui see 250 000 USD, mis "uue" eest praegu küsitakse. Sellest rääkimata, et varuosi ja infot saada pole (või tuleb seda raskete USA dollarite eest Zil-ist hankida).

Näiteks need nn KGB Volgad, mida Gorki tehase eritsehh väikeseerias tegi on enamasti füüsiliselt lihtsalt otsa saanud, liigub veel kõige viimaseid, 31013'd, Gaz-24 põhiseid pole õnnestunud oma silmaga näha (neid oli 2 mudelit) ja Gaz-21 põhisest (Gaz-23) võib täna kuulda vaid vanemate inimeste meenutusest (minu isa nt on katsunud oma käega).

Tüüpselt on võimas mootor ja ränk kasutus teinud oma töö ja saadaolevad masinad on enamasti sobivad kas doonoriks võis täisrestaureerimiseks (inc täielik kere remont).
Seda varianti, et kuskil Kremli garaazi nurgas leidub mõni "barn find", võiks pidada üsna nullilähedaseks.

NB! Siin tuleb teha selge vahe autodega, mida said inimesed endale osta ja mida hoiti nagu kakit pilpa peal, pensionäride garaazides on tänagi Eestis uueväärseid 30a vanu autosid leida. Kuid siis on valik piiratud nn vabakasutuse autodega - juba sõiduautode universaalkeredega mudelid on ülimalt haruldased, sest nendest suurem enamus läks asutustele teenistusõidukiteks (vt jutu algus).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
vaoinas
Liige
Postitusi: 2328
Liitunud: 21 Apr, 2006 1:42
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas vaoinas »

Siin on näha kõva öist mõttetööd, kuidas piinlikust olukorrast välja tulla. Püüad juhtida teemat mööda ja tood sisse üksikasju, mis olulised ei ole.

Alustame algusest - sinu väide oli, et need uued Zil'i limusiinid läheks läänes hästi kollektsionääridele kaubaks, kui ainult neid vene tolle ees ei oleks. Mõni postitus selle järel sa väitsid, et ei saa aru, mis väärtuslikku vahet saab olla 1988. aasta Zil'il võrreldes täna toodetud samasugusega. Leidsid, et ainus lisaväärtus võiks olla, et see kuulus Gorbale, ei midagi rohkemat.

Selgitan sulle siis veel natuke:

Tutikas Zil garaažinurgas oli hüpoteetiline näide et Trummile piltlikustada - kaks samas konditsioonis autot: üks 1988. aastast, teine 2014. aastast. Ühel on väärtus, teisel ei ole. Keegi ei usu, et selliseid Zil'e kuskil nurgas vedeleb. See oli hüpoteetiline.

Kui kollektsionääril on valida täna tehasest välja veerenud Zil ja samas vääringus rahasummat remondiks vajav 1988 Zil siis tema jaoks ei ole ilmselt küsimust, kumma eest raha maksta. Võid küsida ka Jackpuugi käest, miks vanal rondil on suurem väärtus, kui tänasel tehaseuuel, näib, et tal on isiklik kogemus vanema hobiautoga. Vaata ka Illike'se toodud "Black penny" näidet.

Enne, kui sofistikas süüdistama hakkad, katsu ülalolev tekst läbi lugeda. Kui leiad, et soovid midagi vastu kirjutada, katsu vastuse mahus teemas püsida. Jäta kõrvale kõik need Tšaikad ja Volgad, mis on sulle hingelähedased. Saan aru, et ka need masinad on väga põnevad, kuid praegusel juhul, selles teemas, on nad täiesti irrelevantsed.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44107
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Küsin siis igaks juhuks üle, milline on vaoina referents antud teemal, eriti huvitab mind praktiline kokkupuude.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist