13. leht 40-st
Re: Kertši sild 8.10.2022
Postitatud: 09 Okt, 2022 11:49
Postitas ruger
Krimmi sillale on tekkinud järjekord, kes tahavad lahkuda sealt
The current situation at the Crimea bridge in the direction of Taman'. The lane is closed, and people are trying to flee the island, but they cannot.
https://twitter.com/wartranslated/statu ... 3546062849
Re: Kertši sild 8.10.2022
Postitatud: 09 Okt, 2022 11:59
Postitas Kunksmoor
Tänane sild on kolmas. Esimene ei saanudki valmis ... Teine kestis ca 2 - 3 aastat ja siis viisid sügistormid selle minema.
Seega rünnak oli väga täpselt ajastatud: Taevase Imperaatori sünnipäev ja oktoobritormide algus. Esimesega saavutati suurim poliitiline võit ja teine tähendab, et ootame tormid ära ja siis on näha, kas vigastatud sild ka seekord "ujuma" läheb.
Miks on järelmid võimalikud? Aga sellepärast, et sealne merealune pind on eriline - seal on nö "ujuvad" liivad paksu kihina alussavil, mis on libe. Tormid, süvalainetus panevad merepõhja nagu elama, liikuma, mis eelmiste sildade toesed kaasa viis. Kas ka seekord? Saame näha.
Kui ehitati, siis kinnitati, et ollakse teadlikud eelmiste sildade saatusest ja seetõttu süvistatakse toesed sügavale savisse. Aga ei saa unustada Vene bardakki. Kas ikka kõigi toeste jaoks jätkus "tahet" korralikku tööd teha? Saamegi lähiajal näha.
Re: Kertši sild 8.10.2022
Postitatud: 09 Okt, 2022 12:08
Postitas hjl85
Re: Kertši sild 8.10.2022
Postitatud: 09 Okt, 2022 12:15
Postitas lamba-ants
Teine rööpapaar on ju veel, kas see on kellelegi jätkuvalt teadmata?
Re: Kertši sild 8.10.2022
Postitatud: 09 Okt, 2022 12:18
Postitas an2
All vasakus nurgas on midagi imelikku. Kas ka kolmas plaat on üht otsapidi maha varisenud?
Re: Kertši sild 8.10.2022
Postitatud: 09 Okt, 2022 12:23
Postitas Hukatus
Lemet kirjutas: ↑09 Okt, 2022 9:12
Kui tegemist alveelaeva ja tuukrite ja pioneeridega siis ilmelt keerulisem edaspidi.
Milline Ukraina allveelaev oleks suuteline majandama kohas, kus MAKSIMAALNE veesügavus küünib 18 meetri peale? Ainus allveelaev, 1970 ehitatud (ja tänaseks ilmselt nõelteks lastud) Zaporožje süvis oli viis ja pool meetrit, sukeldunud olekus lisage veel teist samapaljut pluss periskoop/antennid. Ehk siis ainult laeva kuskil 15 meetrit minimaslselt. Pluss põhja profiil...
Jutt käib max kahe meetrise läbimõõduga 3-4 tonnise kandevõimega minialveelaevast milliseid suudavad isegi narko kartellid kokaiini vedamiseks ehitada.
Re: Kertši sild 8.10.2022
Postitatud: 09 Okt, 2022 12:25
Postitas Dr.Sci
Kunksmoor kirjutas: ↑09 Okt, 2022 11:59
Tänane sild on kolmas. Esimene ei saanudki valmis ... Teine kestis ca 2 - 3 aastat ja siis viisid sügistormid selle minema.
Seega rünnak oli väga täpselt ajastatud: Taevase Imperaatori sünnipäev ja oktoobritormide algus. Esimesega saavutati suurim poliitiline võit ja teine tähendab, et ootame tormid ära ja siis on näha, kas vigastatud sild ka seekord "ujuma" läheb.
Miks on järelmid võimalikud? Aga sellepärast, et sealne merealune pind on eriline - seal on nö "ujuvad" liivad paksu kihina alussavil, mis on libe. Tormid, süvalainetus panevad merepõhja nagu elama, liikuma, mis eelmiste sildade toesed kaasa viis. Kas ka seekord? Saame näha.
Kui ehitati, siis kinnitati, et ollakse teadlikud eelmiste sildade saatusest ja seetõttu süvistatakse toesed sügavale savisse. Aga ei saa unustada Vene bardakki. Kas ikka kõigi toeste jaoks jätkus "tahet" korralikku tööd teha? Saamegi lähiajal näha.
Ja Sinu postituse mõte? (kui kuulu ja muud rahvajutud välja jätta?)
Nats offtopic aga peale U-V sõda on foorumisse lisandunud hunnikus pooletoobiseid, äkki peaks piirama nende kirjutusõigust teatud teemadega nagu ajalugu, ost-müük jms, aga päevakohastes teemades laskma vaid lugeda. Targad tahavad kõik olla... aga lugedes siin foorumis kõike infrat puudutavaid postitusi lähevad juuksed enneaegselt halliks... nagu ilmselt lähevad ka nendel kes kaasaegseid mil. teemasid jagavad.
IMHO, vaadates kätte saadud pilte ja projekti (see mida jagati pole küll projekt vaid ehitustehnilise dokumentatsiooni esimene osa, midagi siiski näeb,fotodega koos saab isegi terviklikuma info), oli plahvatus autodeki peal 1. sõidureas. Võis olla auto, võis olla rakett, mürsk,mille sihtmärk pigem raudteesillal olev rong. Natuke vajab mõtlemist et millest toimus fotodel kajastatud silladeki nihe sammastel mere suunas. Sammaste ja sammaste aluse vundamentide kahjustused on minimaalsed kui sedagi. Tabamuse saanud avas purunes teraselemente jätkav poltliide, sellest ka järsk murdumine. Pärast ava purunemist purunes samba pealne poltliide ja sisejõudude ümber jaotumise tõttu ka kõrvalava. Teisel pool oli ilmseltsambal liikuvad tugiosad ja kui tabamuse saanud ava vajus sisse, tõmmati terveks jäänud osa tabamuse suunas ja järgmise vuugi kohalt (või mis seal iganes oli) tekkis katkemine ja avaehitus sõitis samba pealt maha. Akf Rugeri postituse pilt (mida küll juba enne vaatasin) on ses osas väga informatiivne. ... Katsun sellele miski lisainfo sirgeldada ja postitan.
Re: Kertši sild 8.10.2022
Postitatud: 09 Okt, 2022 12:39
Postitas ruger
Krimmi silla strateegiline tähtsus kogu Lõuna osa rindele on selline. Vaadata teede skeeme. Kui Krimm ära langeb on nii maismaal asuv maantee, kui raudtee(juba on) UKR üksuste sihikul.
Veidi parem skeem mõlema kohta
The Kerch bridge is damaged. Bridges over the Dnipro River are under Ukrainian fire control.
Supply for Russian invaders in Zaporizhzhya and Kherson regions now must go through Tokmak (rail) and Melitopol' (highway).
Lacking fuel, Russia lost offensive capability in the south.
https://twitter.com/mhmck/status/1578952706529841152
Re: Kertši sild 8.10.2022
Postitatud: 09 Okt, 2022 12:53
Postitas Runkel
Rong põles selliselt, et tuul suunas tuld ka teise rööbastee suunas. Ka akf rugeri pildilt veel näha. Ekspress kirjutab, et põles mitu tundi, kütuse põlemistemperatuur vähemalt 1000 kraadi. Kui oletada raketilööki, siis iseloomulikud jäljed võiksid olla silla autodeki osas, mis varises vette, ma ühtki jälge deformeerunud ja veest väljaulatuva osa peal ei näe (pole ka spetsialist). Tulekera oli väga võimas, kärgatus ja lööklaine kostus piisavat kaugele ja silda mõjutavad jõud olid ka suured, kuid Vene eksperdid hindasid ühe autodeki ja vähemalt ühe raudtee liini kasutuskõlblikuks, et lubasid liiklusel jätkuda. Paras mõistatus.
Re: Kertši sild 8.10.2022
Postitatud: 09 Okt, 2022 13:09
Postitas Dr.Sci
Kes iganes tahab rünnaku ja kahjustuste teemal edasi vaielda ... 1 pilt ütleb rohkem kui lehekülg Hiina hieroglüüfe.
NB antud pilt on autorikaitse objekt ja selle levitamine militaar.netist väljaspool trüki või sots meedias on lubatud ainult kokkuleppel autoriga!
Re: Kertši sild 8.10.2022
Postitatud: 09 Okt, 2022 13:10
Postitas PaganHorde
Dr.Sci kirjutas: ↑09 Okt, 2022 9:29
See viimane raketivideo oli huvitav... Ja purustused klapivad ka sellega.
Aga 1 tähelepanek - sild on korralikult kahjustatud, aga toimiv ja taastatav suhteliselt kiiresti. Hävitav rünnak oleks olnud siis kui oleks tabatud teraskaari või neid toetavaid sambaid.
Oli või? Täiesti odav fake video. Meenutab rohkem Sci fi filmide laserrelva lööki. (StarGate sg 1 näiteks)
https://twitter.com/Winston_shadow/stat ... 3501435904
https://www.youtube.com/shorts/WMlxwUEZrGA
Raudtee sild tundub võimas olema jah, aga selle all olevad peenikesed postid võiks küll hea sihtmärk olla.
Re: Kertši sild 8.10.2022
Postitatud: 09 Okt, 2022 13:12
Postitas Kunksmoor
Dr Sci ja teised. Ma ei räägi/kirjuta kuulujutte. Tegelen Ukrainaga ca 30 aastat, sest mul on seal sugulasi. Nägin kuulsat raketitehast Dnipros seestpoolt ja külastasin ka Melitopoli (Siis Zhanovi) terasevalu tehast, näiteks. Hariduselt olen automaatika insener. Tööelus olen koos meestega valmis teinud üle 250 masina, seadme. Näiteks, minivariandi sellisest relvast:
http://www.wsj.com/video/high-tech-rail ... 2C1FD.html
Kui silda ehitama hakati, siis uurisin teemat üsna põhjalikult. Näiteks ka eile kuulasin/lugesin sillast 5 keeles.
Jõudu ja väge!
Re: Kertši sild 8.10.2022
Postitatud: 09 Okt, 2022 13:33
Postitas eestlane356
https://twitter.com/Gerashchenko_en/sta ... 4867728386
Pilt võib moonutada, aga kõrvalolev rööpmepaar on vist ka piisavalt kuuma saanud, et vajavad välja vahetamist. Venelastel käib see muidugi kiiresti, aga see jutt, et eile õhtust ühel paaril liiklus taastub, ei päde.
Ootame uusi pauke ikkagi!

Re: Kertši sild 8.10.2022
Postitatud: 09 Okt, 2022 13:40
Postitas Kriku
Kunksmoor kirjutas: ↑09 Okt, 2022 13:12Dr Sci ja teised. Ma ei räägi/kirjuta kuulujutte. Tegelen Ukrainaga ca 30 aastat, sest mul on seal sugulasi. Nägin kuulsat raketitehast Dnipros seestpoolt ja külastasin ka Melitopoli (Siis Zhanovi) terasevalu tehast, näiteks. Hariduselt olen automaatika insener. Tööelus olen koos meestega valmis teinud üle 250 masina, seadme. Näiteks, minivariandi sellisest relvast:
http://www.wsj.com/video/high-tech-rail ... 2C1FD.html
Kui silda ehitama hakati, siis uurisin teemat üsna põhjalikult. Näiteks ka eile kuulasin/lugesin sillast 5 keeles.
Jõudu ja väge!
See on väga tubli, aga Dr.Sci on meil siin siiski jätkuvalt juhtiv sillaekspert ja teda tasub kuulata.
Re: Kertši sild 8.10.2022
Postitatud: 09 Okt, 2022 14:03
Postitas Peeter
Panen siia kaks pilti akf dr.Sci-lt arvamuse saamseks. Neid pilte on erinevate nurkade alt veelgi, aga veenva väljaütlemise jaoks ehk siiski ebapiisavalt. Nimelt on neilt piltidelt näha, et ka raudteesillal on deformatsioonid. Vasaku põleva vaguni kohalt on terve too sambavaheline teraskonstruktsioon ülespoole kaarde paendunud. Umbes põleva vaguni kohal tundus olema ka ülespoole oleva kaare kõrgeim punkt, umbes seal on ka põlemisjäljed. Parempoolse, selle suure tule koha pealt on kogu sellel sillakaarel seal jõnks allapoole sees. Kui iga sambavahet eraldi vaadata, siis tundub, et vasak kaarevahe (mis on konkreetselt sama sambavahe pooleks murdunud maantesilla sambavahega) on justkui litakast ülespoole paendunud. Kui vaadelda seda suuremat tulekahju, siis tundub, et selle kolme-nelja vaguni kohalt oleks see vasakpoolne sambavahe justkui alla läbi vajunud. Ma ei veel näinud ühtegi videot, millelt saaks kindla sõnaga öelda, et horisontaaldeformatsioone ei ole. Osadel piltidel on isegi näha, et üks põlengualas oleva vagun on viltu ja justkui "läbivajunud". Kuhu siis? Tala sisse? Palju on siis ehk säilinud selle tala kandevõimet kui peale põlengudeformatsiooni on ka sillaplaadist läbivajumine, mis on tala keskme suunas? Tühi vagun on 20 tonni, koormaga kuni 70 tonni? Kui mitme koormatud vaguniga küll võiks olla turvaline selliselt kannatada saanud sambavahest üle sõita? Kas üleühe tühja platvormiga? Või üle kahe tühja platvormi üks koormaga vagun? Viit 70tonnist küll nagu ritta ei julgeks seada, niipalju kui postivahesse mahuks? Samas tundub veel ka, et justkui oleks lisaks sellele kõigele veel ka see kahe põlengu vahepeal olev sammas justkui allapoole vajunud? Üks vagun on põlenud pea otse posti kohal, siis on üks vagun vahel ja see kolme vaguni põlemiskoht on sii kah peaaegu selle sama samba juures. ja läbivajunud oli siis see viimane kolmest-neljast, postist kaugemal. (Vb tõmmati/murdus lihtsalt alusvankrilt ka maha, seda ei tea ja neid pilte justkui pole)
P.S. Neid pilt on ju veel. Küllalt ilusti on näha, et raudeesilla kaar on paigast.
https://twitter.com/visegrad24/status/1 ... 7294100481
https://twitter.com/exulant72/status/15 ... 6030819328
Või on see kõik üks optiline pettus?