123. leht 500-st
					
				Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
				Postitatud: 29 Sept, 2012 23:05
				Postitas EOD
				Eks mingit rolli mängib ka tuul. Meie laiuskraadil domineerivad teatavasti läänetuuled. Vastutuult sõites ongi kütusekulu suurem. 

 
			
					
				Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
				Postitatud: 29 Sept, 2012 23:16
				Postitas allatah
				Ei maksa unustada ka Kuu lähedust Maale ja Kuu asukohta taevas (auto suhtes), mille tulemusena võib mõnikord olla see eelpoolmainitud gravitatsiooniallikas tõmbamas või lükkamas 
 
Tuul loeb tegelikult jah, aga huvitav, kui palju Eesti oludes kõrgusvahe loeb. Et kui 250km läbimisel on alg- ja lõpppunkti kõrgustevahe 200m, siis palju see küttekulu lisab?
Üks oluline asi, mis võib ka julgelt üle 10% muuta on tuules sõitmine. Äkki hoiate Norras tangitud kütusega sõites väiksemat pikivahet   

 
			
					
				Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
				Postitatud: 29 Sept, 2012 23:17
				Postitas OnuEnn
				"Eks mingit rolli mängib ka tuul. Meie laiuskraadil domineerivad teatavasti läänetuuled. Vastutuult sõites ongi kütusekulu suurem."
15 m/s vastutuulega sõites on tuuletakistus, nagu sõidaks 54 km/h kiiremini (kui mu peastarvutus on täpne).
aga - see pole üldse tähtis, ühekordne näiline kütuse kokkuhoid on igaühe isiklik emotsionaalne seisund. teadus tähendab eksperimendi samadel tingimustel kordamist samade tulemustega.
			 
			
					
				Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
				Postitatud: 29 Sept, 2012 23:23
				Postitas Lemet
				Tuul- sellisel juhul peaksid kõikumised suuremad olema. Tegu pole ju mitte ühe-kahe sõiduga, vaid aastatepikkuse kogemusega. Ning sõidetud on ikka üpris erinevate ilmade ja aastaaegadega. Aga ega selle üle pole mõtet diskuteerida, igaüks usub seda, mida soovib. Mina seda, mida elu on puust ja punaseks ette joonistanud, teised, kel kogemuste pagas teise nurga alt, seda, mida nemad õigeks peavad.
Edit:
Üks oluline asi, mis võib ka julgelt üle 10% muuta on tuules sõitmine. Äkki hoiate Norras tangitud kütusega sõites väiksemat pikivahet
Nii sinna kui tagasi püüan hoida võimalikult vaba maad ees, et ektsesse vältida. Sest kunagi ei või teada, mis svenssonil või mõnel teisel võib pähe tulla. Kuni Norra piiri ja alates Norra piirist kiiruseks  kuskil 110-120.  Peale piiri läheb kiirus loomulikult väiksemaks, sest sealse "euroteega" võrreldes tundub meite Tartu mnt ikka teedeehituse tipp. Tõsi küll, viimastel aastatel on avatud mitmed uued lõigud, mis võimaldavad tundumalt kiiremat kohalejõudmist. Aga keskmiselt sai siin vahepeal sõidetud sedapidi, et õhtul Tallinnast paati, hommikul Stokist punuma, koos puhkepausiga viieks Oslosse, sealt kuue aegu tagasikurss ja öösel kaheks-kolmeks hommikust Turu paati ootama. Sedapidi sai ajas kokku hoitud, jõudsid ööseks koju ja hommikul varakult asjatama. Teistpidi saab liikuma alles kuskil keskpäeva kanti.
 
			
					
				Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
				Postitatud: 30 Sept, 2012 11:23
				Postitas ivanorav
				Kahjuks on minu suurim kriteerium hind! 
 
 
Kahjuks on ära töestatud, et Soome 95E10 on oma 10% etanoolisisalduse pärast ei saagi konkureerida teiste bensiinidega!
Oluline möjutaja lisaks kallakutele ja tuulele on ka välistemperatuur!
Kui saaks need kolm näitajatki vördseks, ehk hakkaks midagi tekkima, ah jaa unustasin laevajärjekorras töngutamise!
 
			
					
				Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
				Postitatud: 01 Okt, 2012 11:24
				Postitas metssiga
				Assaraisk, nüüd on teada, mis mehi erutab. Ei mingi militaaria, vaid hoopis SSSR, üks kuuendik planeedist ja meie (vähemalt enamiku) lapsepõlvemaa. Ei oleks seda ette arvanud, kui oma lolli küsimuse esitasin - kas N liidus oli ka midagi head? - et tuleb sellest foorumi pikim teema. Jätku, mehed ...
			 
			
					
				Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
				Postitatud: 01 Okt, 2012 17:31
				Postitas piirivalvur
				Eelneva teemaarenduse võiks kokku võtta järgmiselt : NSVL normaalne (meie lapsepõlve aegne,mitte Stalini aegne) militariseeritus oligi see mis temas head oli. Lapsepõlv jääb meid elu lõpuni mõjutama. Praegustel üle  40 aastastel  oli õnn kasvada suureks askeesi,sihikindlust  ja tahtejõudu väärtustavas üliriigis.
			 
			
					
				Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
				Postitatud: 01 Okt, 2012 17:34
				Postitas oleeg
				Ei oleks seda ette arvanud, kui oma lolli küsimuse esitasin...
Lolle küsimusi pole olemas, arvavad targemad. Vastuste kohta nii ei arvata...
Nagu Cyberbear märkis: 
Jätkake, 2000nda postituse piir pole enam kaugel  
 
 
Ühes on metsseal tuline õigus: 
nüüd on teada, mis mehi erutab...
Kadunud / varastatud / kaotatud ehk igavikku jäänud lapsepõlv. Healoomuline Nostalgia... Loodetavasti ei muutu see halvaloomuliseks ehk vägivaldseks 
 
 
Aga vahest siiski vol.2 ? 
 
 
terv
o
 
			
					
				Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
				Postitatud: 02 Okt, 2012 3:29
				Postitas Kapral Karu
				metssiga kirjutas:et tuleb sellest foorumi pikim teema. 
Ei pruugi tulla, teemad "Viktoriin" ja "Nali" on meil seni veel märksa pikemad.
 
			
					
				Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
				Postitatud: 02 Okt, 2012 18:31
				Postitas Sho
				Nujah.. aga samas, kuigi piiratud temaatikaga, on siinses võlvis ühendatud nii viktoriin (mida te n.liidust mäletate?) kui ka nali (sellist rõvedust, nagu n.liit, ei tohigi tõsiselt võtta).
Jätkame aga kommide lisamisega. Edasi helge tuleviku poole, seltsimehed! Olukord on suurepärane kuid mitte lootusetu.
Järgmiseks teemaks võib olla näiteks, et kui hästi oli n.liidus organiseeritud Vabadussõja sangarite, nagu katen Anton Irv, mälestus ja meelespidamine.
			 
			
					
				Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
				Postitatud: 08 Okt, 2012 23:02
				Postitas oleeg
				Vaikseks on siin jäänud...
Cтудия документальных фильмов "07 Продакшн" (т/к "Интер") сняла 3-серийный проект "Тайны советского дефицита", раскрывающий новые факты о, казалось бы, хорошо известном прошлом. Трилогия посвящена такому специфическому советскому явлению, как дефицит, и особенностям производства в СССР. Тогда об этом не рассказывали, а сейчас многое уже забыто.
Фильм первый - "Ширпотреб", который рассказывает о товарах массового потребления - от обуви до автомобилей. Практически все производства, которые выпускали ширпотреб, - это "карманные" заводы стратегических оборонных объектов.
http://www.youtube.com/watch?v=Bfuf7UfP ... re=related
Фильм второй - "Вкусная и здоровая пища" - посвящен знаковым продуктам питания в СССР. 
http://www.youtube.com/watch?v=7R05ZWaF ... ure=relmfu
Фильм третий- "Дайте жалобную книгу!" - поведает о качестве услуг. В Советском Союзе существовало два вида сервиса. Тот, который предоставлялся официально, не претендовал на качество. Но параллельно процветало и другое явление: доставить с "черного хода"...
http://www.youtube.com/watch?v=mjLbiJcE ... ure=relmfu
Жизнь в СССР после войны.В цвете. 
http://www.youtube.com/watch?v=_PcQH5CO ... re=related
Viimane on rohkem nagu maiuspalaks...
 
 
 
terv
o
 
			
					
				Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
				Postitatud: 13 Okt, 2012 21:13
				Postitas tommy
				
			 
			
					
				Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
				Postitatud: 13 Okt, 2012 23:27
				Postitas Satakas
				ivanorav kirjutas:Kahjuks on minu suurim kriteerium hind! 
 
 
Kahjuks on ära töestatud, et Soome 95E10 on oma 10% etanoolisisalduse pärast ei saagi konkureerida teiste bensiinidega!
Oluline möjutaja lisaks kallakutele ja tuulele on ka välistemperatuur!
Kui saaks need kolm näitajatki vördseks, ehk hakkaks midagi tekkima, ah jaa unustasin laevajärjekorras töngutamise!
 
mis siin pikalt teoretiseerida. auto pannakse seks puhuks stendile ja tulemused räägivad iseenda eest. kõik ülejäänu on juba subjektiivne.
 
			
					
				Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
				Postitatud: 14 Okt, 2012 0:12
				Postitas Cyberbear
				Selline legend - vist lugesin siitsamast foorumist? -, et võtnud kord inglased mosse mootori lahti ja pannud kokku, saanud stendil sadakond hobust kätte asjast. saatnud mootori nõukogudemaale tagasi. venelased vaadanud, et ongi sadakond hobust. huvitav, mida inglased mootoriga teinud? võtnud juppideks ja pannud kokku. tulemus stendil nii ühksakümmend hobust. venelased otsustanud rohkem seda mootorit mitte puutuda. küsimus, et need 2k postitust ometi täis tuleks, na vaikseks ikka siin jäänud, et äkki oli potentsiaalselt palju head ja parematki, lihtsalt välja kukkus, tsiteerides kadunud peaminister tšernomõrdinit, nagu alati?   

 
			
					
				Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
				Postitatud: 15 Okt, 2012 16:12
				Postitas Kapten Trumm
				Samasuur ja mosse esiisaks peetav BMW 1.5 mootor on täpipealt sama võimas kui mosse oma (75 hj). Sestap ma arvan, et 100 hj jutt on üle pakutud.
Kui mosse mootor panna kokku nii nagu peab, mitte nii nagu Baskiiria joodikutest töölistel see tavaliselt välja kukkus, siis liigub ta samavõimsa BMW-ga sama kiiresti.
100 hj on muidugi ilmne liialdus, kuid 75 hj jäi kahtlemata paljudele tehasemootoritele kättesaamatuks kah.
Tundub, et tehnilised andmed on saadud sedasi, et võimsus on paberites etalonmootori oma (mida konstrueerimisbüroos ehitatud mootorilt katsetustel saadi), samas auto dünaamikaandmed on saadud seeriautode katsetel ja esindavad seda, mida vähemalt pidi asi kätte saama.
Sama võimsa ja märksa parema ehituskvaliteediga 2103 maksimaalkiirus oli 152 (2106 1.6 mootoriga 80 hj - 156 kmh), samas 412 mossel oli sama arv vaid 140. Samuti olid Vaz-ide kiiredusajad tuntavalt paremad. Sestap pole lugudes, kuidas parematel mossedel kadus spidomeetri osuti skaala lõpu taha ära - midagi enneolematut. Kui mootor oma 75 hobust ka arendab, siis on tema reaalne maksimaalkiirus 150-155 kmh ja arvestades, et spidomeetrid seatakse näitama ca 10% rohkem, siis pidigi spidomeeter seejuures näitama 160 ja rohkem ehk osuti pidigi skaala lõppu ära kaduma. Et asi suudetakse osavate meeste poolt ka töökindlalt kokku panna, näitavad ka 70ndatel saadud kõrged kohad mammutrallidel, mis hilisemaltele Ladadele kaugeks unistuseks jäid. 
