131. leht 666-st

Re: Autoteema

Postitatud: 02 Okt, 2021 14:56
Postitas vanahalb
Kapten Trumm kirjutas:
Hõõglampide asendamine autopoodides saada olevate (hiina päritoluga) LED pirnidega on sisult asendustegevus, et mitte öelda lollus. Vähemalt, mis puudutab gabariite, ääretulesid, suundi, numbritulesid jne.


LED-ide mõte on selles et nad ei põle nii lihtsalt läbi kui hõõglambid. Ühel sõiduautohaagisel on mul osa tuled LED-id, osa hõõglambid. Mitte ühtegi LED-i pole pidanud veel asendama, hõõglampe aga küll. Mõned on läbi põlenud sisselülitamisel, mõned kehva teega kui tühi haagis korralikult hüpleb.
Töö juures läks veokajuhtide elu samuti kergemaks kui nad tagumised hõõglambid LED-ide vastu vahetasid. Ekskavaatorid kukutavad oma kopatāisi kõrgelt ja varemalt oli karbitäis pirne ikka kabiinis kaasas. Nagunii oli õhtuks taga midagi pimedaks raputatud.

Niiskuse kogunemine sõltub lambi enda konstruktsioonist.

Re: Autoteema

Postitatud: 02 Okt, 2021 15:00
Postitas AMvA
Peeter kirjutas:Näiteks Volvo V70 P3 (millega ka ise väidad sõitvat). Kärumooduli installimisel laetakse üle/juurde ka mingi osa kasti ja mootori töörežiimi tarkvarast. Ja mitte ainult seda. Lisaks pidurid: stabiilsuse ja veojõukontrolli tarkvara. Ma saan aru, et sinu arvates piirdub kärumooduli tarkvara ainult parkimisandurite välja lülitamise (kui need juhtuvad olema) ja suunatulede ja parktulede koormusahelate kontrollimise funktsioonide loomisega, aga pean sulle teada andma, et tegelikult on tarkvarapakett põhjalikum. Ja seda kõike selleks, et sul oleks sama turvaline ja mugav sõita nii käruta kui käruga autoga.


Nii, sai see nüüd ka VIDA-s üle kontrollitud ja rääkisn ka Info-Auto hoolduspealikuga.

Sinu toodud väide ei pea paika ning mingit mootori ja käigukastitarkvara ülekirjutamist ega lisamist ei toimu. Esiteks on P3 põlvkonna Volvodel iseõppiv käigukast, mis ise kohandab oma tööd vastavalt hetke sõidurezhiimile ning teiseks on see mõttetu, sest käruga veetav koormus võib muutuda tühja väikekäru 250-st kilost kuni max lubatud käru massini 2000 kg. Sinu loogika järgi peaks juba ka suuremakasvulise ämma autosse paigutamisel mootori tarkvara muutma hakkama :D

Re: Autoteema

Postitatud: 02 Okt, 2021 18:43
Postitas mart2
Teiste markide kohta ei tea, kuid Subarule kärukonksu paigaldamisel tuli küll midagi elektroonikas sättida - tagumised andurid ja kaamera oleks muidu lolliks läinud. Lisaks peab haagise kasutamisel tuled automaadilt käsitsi ümber lülitama lähituledele.
Töö tehtud eelmisel aastal hoolduses uue auto ostmisel, mitte järelturul.

Re: Autoteema

Postitatud: 02 Okt, 2021 18:55
Postitas AMvA
Jah, keskmoodulile öeldakse, et kui käru taga, siis on tagumised parkimisandurid välja lülitatud, muidu nad tagurdades piniseks kogu aeg. Osadel autodel on see omadus juba default sees.
Kaamera küll ei saa lolliks minna, näitab mida näitab.

Re: Autoteema

Postitatud: 02 Okt, 2021 19:17
Postitas OLAVI
vanahalb kirjutas:... Mismoodi auto teab et milline haagis talle taha on ühendatud? Mul on kasutuses väga erinevate ääretulede arvuga haagiseid - alates 2x5 W ja lõpetades 14x5 W. See viimane on koos külgmiste ääretuledega. Ega autole iga kord ei tutvustata et mis seal parasjagu pòleb ja kui palju peab põlema.

Mõnel autol tekitab pirni läbipõlemine veateate. Samas võimsus sellest kadunud pole sest karmimad mehed sõidavad kohe peale ülevaatust läbi põlenud pirniga (mõni vähemtähtis nagu parempoolne gabariit) kuni järgmise ülevaatusel ja lõppkiirust see ei mõjutavat.

Üleüldiselt võib tekkida probleeme kui takistus ahelas väheneb sest auto peab seda läbipõlenud pirniks. ...

Mismoodi see kontroll toimub Sinu autol, pole mõtet arvata kui kõik toimib ja ka masinat ei tea. Probleemid algavad siis kui asjad enam ei toimi.

Märgutulede läbipõlemise kontrollimise kõige vanem meetod on vasaku ja parema poole lampide voolude võrdsuse kontrollimine, et kui üks pirn põleb läbi muutub voolude tasakaal ja fikseeritakse rike.
Pirni läbipõledes väheneb ahela vool ja takistus suureneb ahela katkemise tõttu.

Uuemates PWM juhtimisega süsteemides kontrollitakse umbes 1V voolu lühikeste impulssidega pidevalt pirnide korrasolekut, isegi siis kui need ei põle.

Vanasti olid saadaval ka spetsiaalsed põrutuskindlad "haagisepirnid" aga kuna need olid kordades kallimad tavapirnidest, siis neid praktiliselt poodides ei leidu.

Re: Autoteema

Postitatud: 02 Okt, 2021 19:58
Postitas retti
Ford Transit 2,4D Faddy 2004a topeltratastega tagasillal.
Tehases paigaldatud veokonks ja pistik 13 pin.
Kõik tuled toimivad nagu peab niikaua kui ühendad järelhaagise.Suunatulede plink muutub samakiirele sagedusele nagu siis kui üks pirn on läbi.
Aga kõik suunatulede pirnid töötavad nii autol kui järelhaagisel.
P.s mootori veojõud ei kao kuskile...

Re: Autoteema

Postitatud: 02 Okt, 2021 20:42
Postitas OLAVI
retti kirjutas:Ford Transit 2,4D Faddy 2004a topeltratastega tagasillal. ...

Selline 17 aasta vanune veoauto (projekteeritud üle 20 aastat tagasi ja mille valikus oli 9 erinevat 2,4D mootorit), mis on ehitatud eeldusega et sellega tavaliselt sõidab kvalifitseeritud juht, pole sugugi humanitaarile kasutamiseks projekteeritud "kaasaegne sõiduauto".

(Kusjuures juba luxauto Volvo 24X põhjaversioonil oli pirnide voolutarbe võrdsust kontrolliv moodul keskkonsoolis olemas.)

Re: Autoteema

Postitatud: 03 Okt, 2021 8:36
Postitas vanahalb
OLAVI kirjutas:Mismoodi see kontroll toimub Sinu autol, pole mõtet arvata kui kõik toimib ja ka masinat ei tea. Probleemid algavad siis kui asjad enam ei toimi.


Audi A6 C7 mida tehti 2011-2018 ei mõikagi kui mõne pikemalt seisnud haagise külge ühendamisel mingi pirn ei põle. Tavaliselt ei põle sellepärast et pistik või pirnipesa annavad kehva kontakti. Alati tuleb minna ise vaatama. Samuti pole tal vahet kui tuunida jõudumööda haagise hõõglampe LED-ideks. Ainuke teade on et haagis on külge ühendatud.

Sama aastakäigu MB Sprinter oli üks auto millel oli esimese parema gabariiditule kontakt kehv. Kui see ei põlenud nägi armatuuril läbikriipsutatud pirni kujutist. Pirni töölesaamiseks tuli tuled välja ja uuesti sisse lülitada või äsada rusikaga vastu laternat.
Ikka mingi aasta läks kuni sain aega pirnipesa āra puhastada ja sel perioodil võimsust ega tippkiirus ei piiratud. Sõitsin korduvalt Helsinki-Turu kiirteel põhjagaasiga (kõik sõidavad) või surusin sealsamas Paimio tõusust üles.

Re: Autoteema

Postitatud: 03 Okt, 2021 11:02
Postitas OLAVI
vanahalb kirjutas:... Audi A6 C7 mida tehti 2011-2018 ei mõikagi kui mõne pikemalt seisnud haagise külge ühendamisel mingi pirn ei põle.
...

Vähem autondusega kursis olevale lugejale teadmiseks, et "Audi A6 C7" pole mitte "üks auto mudel", vaid alates 2005 aastast väljatöötama asutud (ca 15a tagasi) "autoplatvormi kaubanduslik nimetus".
Selle platvormiga masinatele paigaldati 21 erinevat bensiinimootorit ja 18 erinevat diiselmootorit ning hulga erinevaid jõuülekandesüsteeme.
Kui arvestada juurde erinevad mugavusvarustuse astmed ja juhiabid, siis võib näha tähise A6 taha peituvat, üle 100 ehituselt erineva, masinaga autoperekonda. (C4, C5, C6, C7, C8)

Selle pärast ei saa keegi surmkindlalt väita, et: "A6 käitub kindlasti nii ..." kui ei tea täpset automodifikatsiooni.
Ja teha autoperekonnale üldistavaid järeldusi, oma kogemuste najal oma ühe autoga, on ühekülgne.

vanahalb kirjutas:... Sama aastakäigu MB Sprinter oli üks auto ...

Kuna kaubaveoks mõeldud masinate sihtgrupp ja kasutusviis erinevad sõiduautode kasutamisest, siis on ka kontseptsioonid erinevad.

Re: Autoteema

Postitatud: 03 Okt, 2021 12:54
Postitas retti
OLAVI kirjutas:
retti kirjutas:Ford Transit 2,4D Faddy 2004a topeltratastega tagasillal. ...

Selline 17 aasta vanune veoauto (projekteeritud üle 20 aastat tagasi ja mille valikus oli 9 erinevat 2,4D mootorit), mis on ehitatud eeldusega et sellega tavaliselt sõidab kvalifitseeritud juht, pole sugugi humanitaarile kasutamiseks projekteeritud "kaasaegne sõiduauto".

(Kusjuures juba luxauto Volvo 24X põhjaversioonil oli pirnide voolutarbe võrdsust kontrolliv moodul keskkonsoolis olemas.)

nüüd ei saanud sa üldse pihta mida ma silmas pidasin.
Kui ma selle auto ja selle "veaga" läheksin täna autoelektriku juurde - kuulen samasugust juttu - 20 aastat vana,sa pole kvalifitseeritud juht(nagu keegi teaks ette kas olen või ei) see töö ei tasu ära jne - lühidalt osta uus !
Jah see Transit on sõitnud 20 aastat. Ja sõidab 10 aastat vähemalt veel.
On sul midagi tänapäevast - millega võrrelda ?

Re: Autoteema

Postitatud: 03 Okt, 2021 13:34
Postitas OLAVI
retti kirjutas:
OLAVI kirjutas:
retti kirjutas:Ford Transit 2,4D Faddy 2004a topeltratastega tagasillal. ...

Selline 17 aasta vanune veoauto (projekteeritud üle 20 aastat tagasi ja mille valikus oli 9 erinevat 2,4D mootorit), mis on ehitatud eeldusega et sellega tavaliselt sõidab kvalifitseeritud juht, pole sugugi humanitaarile kasutamiseks projekteeritud "kaasaegne sõiduauto".

nüüd ei saanud sa üldse pihta mida ma silmas pidasin.
Kui ma selle auto ja selle "veaga" läheksin täna autoelektriku juurde - ....
Ja sõidab 10 aastat vähemalt veel.
On sul midagi tänapäevast - millega võrrelda ?

Polegi mõtet mul ühe "faktikirjelduse" ja olustikujutu kohta, mis ei sisalda mitte ühtegi küsilauset ega probleemitõstataust, alusel mingit "pihtasaamist" arvama hakata.

- Remondimehe poole pöördudes tuleks objektiivselt kirjeldada probleemi olemus ja millist tulemust soovitakse remondi tagajärjel saavutada, mitte loota "arvamismängule".

Jah, sellisel masinal on suur tõenäosus veel kaua sõita ja sellest olengi kirjutanud, et uuemate masinate eluea määramisega (vajalikule kestvusele) on juba projekteerimise järgus hoolega tegeletud.

Re: Autoteema

Postitatud: 03 Okt, 2021 15:49
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas:
vanahalb kirjutas:... Audi A6 C7 mida tehti 2011-2018 ei mõikagi kui mõne pikemalt seisnud haagise külge ühendamisel mingi pirn ei põle.
...

Vähem autondusega kursis olevale lugejale teadmiseks, et "Audi A6 C7" pole mitte "üks auto mudel", vaid alates 2005 aastast väljatöötama asutud (ca 15a tagasi) "autoplatvormi kaubanduslik nimetus".
Selle platvormiga masinatele paigaldati 21 erinevat bensiinimootorit ja 18 erinevat diiselmootorit ning hulga erinevaid jõuülekandesüsteeme.


Täpsustame siis et 14 bensiinimootorit ja 6 diiselmootorit, kust sa ülejäänu leidsid ei kujuta ette

Re: Autoteema

Postitatud: 03 Okt, 2021 15:59
Postitas vanahalb
Akf OLAVI, millisel Audi A6 C7 modifikatsioonil siis võimsust piirama hakatakse kui lamp läbi põleb ?

Re: Autoteema

Postitatud: 03 Okt, 2021 16:26
Postitas Walter2
OLAVI kirjutas:Remondimehe poole pöördudes tuleks objektiivselt kirjeldada probleemi olemus ja millist tulemust soovitakse remondi tagajärjel saavutada, mitte loota "arvamismängule".

:scratch: eee...kas on veel võimalikke variante lisaks sellele, millega remonditöökotta tavaliselt pöördutakse?

Re: Autoteema

Postitatud: 03 Okt, 2021 16:45
Postitas nimetu
Täpsustame siis et 14 bensiinimootorit ja 6 diiselmootorit, kust sa ülejäänu leidsid ei kujuta ette

Mul lihtsalt tekkis hetkel küsimus, et kuidas see kõik üldse mingitesse pirnidesse puutub? Ja milles kogu selle asja loogika üldse seisneb?
Elektroonika on ju elektroonika, hoolimata mingitest mootoritest vms. Siin räägitakse nagu see kõik oleks mingi kõrgem teadus.