133. leht 606-st

Postitatud: 24 Jaan, 2010 12:02
Postitas Lemet
Tegelikult on vähemalt Wiki andmetel tegu siiski Venemaalt pärit projektiga, mida siis siin ilmselt mitmel põhjusel (kvalifitseeritud tööjõud, kergemalt kättesaadav allhange ning lihtsam koostiskomponentide kättesaadavus, väiksem bürokraatia, samuti ilmselt ka euroliidu sisesed väiksemad tollipiirangud) ellu viiakse. Vene Wiki on küll kummaliselt kidakeelne ses osas, see on kõik, mis seal kirjas:
T98 Комбат - бронированный внедорожник, разработан в Санкт-Петербурге конструкторским бюро Дмитрия Парфенова в кооперации с фирмой "Автокад", имеющей опыт в бронировании автомобилей. Является одним из самых быстрых бронированных внедорожников в мире, обеспечивающий защиту от уровня B2 до наивысшего - B7, включая защиту от пуль калибра 12,7 мм.
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2-98_ ... 0%B0%D1%82

Lisaks ka tootja sait:

http://www.t98.ru/

Tootjasaidil olevatest fotodest võib näha ka masinaid, millistest ka siin foorumis on juba pikalt räägitud.

Postitatud: 24 Jaan, 2010 13:23
Postitas hillart
Noh näete, kamraadid! Mõte juba liigub. Ja see on juba suur samm edasi.
Alles mõni aeg tagasi kostsid ju aksioomidena esitatud väited, et MEIE ei suuda ja meie ei saa midagi sellist mitte kunagi tegema, jne. jne.
Nüüdseks oleme siis oma mõtlemises jõudnud juba sellisele tasemele, et on ikka võimalik küll. Võtame kas või selle viimati teemaks olnud liikuri. Muidugi konstateerime, et sellel on nii ja teistsuguseid puudusi, kuid kui miski on juba olemas, siis on võimalik seda juba ka täiustada, ümber töötada jne.
Muidu on selline kurioosne paradoks, et seda jumalast käepäraste vahenditega nn. soomustatud UNIMOG´i kiidetakse taevani, kuigi sellel on need samad omadused, milliseid mingite teiste masinate juures suurteks puudusteks loetakse. Näiteks vaid 2 silda, ebastabiilselt kõrge jne.
Arvestades logistika ühitavust olekski meil tegelikult otstarbekal selliseks nn. baasrümbaks see sama UNIMOG võtta. Sellest on ju ka meie olemasolevad MAMBA´d tehtud.
Nüüd ei saa ma küll oma pisukest irooniat kuidagi kütkes hoida. Nimelt tulevad meelde need ametlikud ülistavad kiidulaulud selle masina kohta, kui need muretseti, kuigi tegu oli sisuliselt väga vananenud mudeliga ja tegelikult osteti need vaata, et hingehinna eest vanarauaplatsilt. Ja seda pidades silmas tõsiasja, et samalaadseid karpe oleksime isegi valmis kokku keevitama. Aga kuna toona oli ju valitsev arusaam, et meie ise ei suuda ja ei hakkagi kunagi suutma, siis oli see ka arusaadav.

P.S.
Aga tegelikult on see masin, MAMBA nimelt, päris kena tükk. Olgugi, et vaid 2 silda ja kõrge, aga ronib-kihutab asjalikult. Ja kuuli peab kah kinni ning mehi mahub kah sisse parajalt. (Ega muidu räägiks, aga oma silm on kuningas ja oma ihu on seda masinat järele proovinud, just seal, kus seda kasutatakse.)

Seega, jääb üle vaid konstateerida tõsiasja, et see kas meil midagi on või pole mitte, kas me teeme seda ise või mitte, seisab ikka kinni vaid meis endis, meie selles piirkonnas, mis asub igal indiviidil kahe kõrva vahel. Õnneks aga paistab vähemalt meie foorumiseltskonna selle kerepiirkonnas mingeid muutusi toimuvat. Ja positiivses suunas, muide. :wink:

Ja nüüd kujutage ette, et meie Kaitsevägi saaks ratastele pandud oma kodukootud soomusmasinatele. Meil oleks neid tükki 500, 1000. Kogu teenindus, remont ja arendus toimuks kodumaal. Riigile läheks kogu see lugu kordades odavamaks kui praeguste plaanide järele, kogu Kaitsevägi oleks mobiilne, see raha jääks kodumaale, kindlad Eesti firmad oleksid kindlustatud pikaajaliste lepingutega, sadadel eesti oma inimestel oleksid olemas töökohad jne., jne.
(Argument, et meil toota ei tasu, ei kannata mingit kriitikat, sest ega meie firmade toodang ei hakkagi tõepoolest kunagi nii suur olema, et tekiks mingi tohutu toodangu ülejääk, millest lahti ei saaks. Ja eks kõik olene ju kauba hinna ja kvaliteedi suhtest, mis tingib ka võimaliku ekspordi. Selliste masinate eksport aga oleks tõenäoliselt võimalik. Eriti, kui arvestada, et baasmudeliks oleks ülemaailmselt levinud UNIMOG ja teenindamine oleks hästi-hästi lihtne ning eriseadmeid mittenõudev. Miks muidu igasugu arengumaad vene tehnikat ei osta. Ikka seepärast, et see odavam on ja lihtsalt käitatav, mistõttu neist nende mõistus ja võimekus ka üle käib. :D

Aga, noh, kogu see minu mõttegümnastika on vaid OLEKSOLOOGIA ja ...
Kuid eks enamus maailma suurleiutisi on teinud ju inimesed, kes pole lihtsalt teadnud või siis uskunud "kõiketeadjate" hurjutusi, et see või teine asi pole võimalik. :roll:

Postitatud: 24 Jaan, 2010 13:52
Postitas nokkloom
Kas ei oleks lihtsam osta soomlastelt PASI litsentsi ja seda siis kokkupanema hakata? Kuna, vaadates UNIMOG-i kandevõimet, siis tundub küll, et seda ei saa piisavalt soomustada odavamate materjalidega, et see piisavat kaitset pakuks.

Edit: Täpsustan: Mõtlen siis seda, et jääks piisavalt kandevõimet ja ruumi, et kanda vähemalt 2+8 meest ja nende relvastust.

Postitatud: 24 Jaan, 2010 14:20
Postitas hillart
Kas ei oleks lihtsam osta soomlastelt PASI litsentsi ja seda siis kokkupanema hakata? Kuna, vaadates UNIMOG-i kandevõimet, siis tundub küll, et seda ei saa piisavalt soomustada odavamate materjalidega, et see piisavat kaitset pakuks.

Edit: Täpsustan: Mõtlen siis seda, et jääks piisavalt kandevõimet ja ruumi, et kanda vähemalt 2+8 meest ja nende relvastust.
Ei ole odavam. Litsents ise ei tooda veel midagi ja, pealegi, litsents on väga, väga kallis. + erisisseseaded, + detailid.
Pealegi ei kuulu SISU-tehnika (peale olemasolevate väheste PASI-de) meie KV logistika ühtlustamise osas üldisesse skeemi. UNIMOG aga kuulub.

UNIMOG´i kandevõime? Loomulikult tugevam vedrustus jne, jne. MAMBA on ju samuti selle masina detailidest kokku pandud, ja sõidab hästi.
Ei mõelnud ma ju hoopiski sellist varianti, et olemasolevale UNIMOG-ile hakkaks aga miskit ümber riputama ja ongi kaunis. :lol: :lol: :lol:
MAMBA-st, muideks, on olemas ka natuke pikema kerega uuem variant, missugune täpselt jaosuuruse allüksuse ära mahutab.

Eestis komplekteeritud PASI? Sai ju juba sellest räägitud, et me veel lihtsalt ei küüni sinnamaale. Meie tehniline võimekus nende teenindamisel ei küüni veel selle tasemeni, rääkimata siis juba nende koosteliinide teenindamisest ja tootmisest.
Tuleb endale ikka aru anda - suurteoste kirjutamiseks tuleb ikka kõigepealt kirjutama õppida, seejärel lühinovellid, jutukesed jne,. jne. ja küllap siis ükskord ka romaanini jõutakse. Meil aga millegipärast ei taheta neist algetappidest miskit teada. Kuigi - kirjaoskus on meil juba olemas. Ja see sisendab kindlusrunnet, et ka järgnev võiks võimalik olla.

Postitatud: 24 Jaan, 2010 14:44
Postitas Some
Lemet kirjutas:Tegelikult on vähemalt Wiki andmetel tegu siiski Venemaalt pärit projektiga, mida siis siin ilmselt mitmel põhjusel (kvalifitseeritud tööjõud, kergemalt kättesaadav allhange ning lihtsam koostiskomponentide kättesaadavus, väiksem bürokraatia, samuti ilmselt ka euroliidu sisesed väiksemad tollipiirangud) ellu viiakse. Vene Wiki on küll kummaliselt kidakeelne ses osas, see on kõik, mis seal kirjas:
T98 Комбат - бронированный внедорожник, разработан в Санкт-Петербурге конструкторским бюро Дмитрия Парфенова в кооперации с фирмой "Автокад", имеющей опыт в бронировании автомобилей. Является одним из самых быстрых бронированных внедорожников в мире, обеспечивающий защиту от уровня B2 до наивысшего - B7, включая защиту от пуль калибра 12,7 мм.
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2-98_ ... 0%B0%D1%82

Lisaks ka tootja sait:

http://www.t98.ru/

Tootjasaidil olevatest fotodest võib näha ka masinaid, millistest ka siin foorumis on juba pikalt räägitud.
Tegijaks siis КБ Д.Парфенова и ООО “Автокад”. See konstruktor Parfjonov on siis tegelikult Dvigatelist, praegu võib-olla tõesti juba otsapidi Peterburis omadega, sealt vast finantse oli kergem leida.

Postitatud: 24 Jaan, 2010 22:18
Postitas maanus
Aga kuskohast neid UNIMOGI juppe 500 või 1000-nde kaupa saama hakkaks? Sillad näiteks?
PS.
Kas Unimogidel tsentraalne kummipumpamise süsteem on?

vankerdus eesti moodi

Postitatud: 25 Jaan, 2010 15:56
Postitas setu
Some kirjutas:Kusjuures T-98 ei ole ainult VIP-ide vedamiseks, kere tehakse käsitööna täpselt selline nagu tellija tahab. Pildid ja videod tikuvad jah VIP-versioonidest olema, aga nagu ma aru sain siis tehakse ka inkassatsioonimasinaid, eriüksustele mõeldud masinaid jms... Kui wikit vaadata siis saab selle auto komplekteerida ka 23mm automaatkahuri, erinevate kuulipildujate ja granaadiheitjaga.
Peaks konstrueerimise ette võtma ja APC-konteineri (veokitele) AutoCADis valmis nikerdama, viima korraliku mapikese Lasnaka taha šefi lauale ja küsiks hinnapakkumist. 8)

ajalimiiti ei julge esialgu projektile prognoosida.

tervit,

P.S. konteineri klapiga istmed tuleb eraldi projekteerida kuid sama projekti alla.

Postitatud: 25 Jaan, 2010 22:21
Postitas allatah
Kidlasti on siin inimesi, kes Unimoge paremini teavad, aga kuna Maanuse küsimusele pole juba ca. 24 tundi vastust tulnud siis pakun välja, et rehvide pumpamise süsteem on järgmine. Autol on kuskil karbis üks voolik, mille saab ühendada masina õhusüsteemiga ja rehvidega. Ja siis sel viisil toimub pumpamine.

Vabandan, et ma nüüd võibolla oma lohakuse tõttu ei saa sellest konteinerite süsteemist aru, aga mida Setu poolt pakutud: "APC-konteineri (veokitele)" tähendab?

APC peaks ju antud kontekstis tähendama Armored Personelle Carrier (Pasi/BTR), aga kuidas saab sellest konteinerit teha ja veoautole panna? Mingi merekonteineri soomustamine ja lahingukõlblikuks muutmine eesmärgil seda veoautoga vedada ei oleks ju vist kõige parem lahendus. Ehk keegi seletaks millest ma valesti aru sain.

Postitatud: 25 Jaan, 2010 23:02
Postitas Madis22
Kui man'd piltidest valesti aru ei ole saanud, siis Rodeesia lõpuaastail Unimogi baasil ehitatud soomukid umbes sellised olidki - raam, mootori ja tugevdatud vedrustusega ning soomuskarp tõsteti sinna sisuliselt otsa: http://media.photobucket.com/image/rhod ... Our416.jpg

Postitatud: 26 Jaan, 2010 9:19
Postitas Kapten Trumm
Nagu ma eespool juba kirjutasin, on igasugu "Unimogi peale" tegemise teemad surnud idee.

Miks? Pole mingit mõtet kasutada päris soliidse kaaluga raami, kui kokkukeevitatud ruumiline teraskarp on sama tugev ja agregaadid võib otse sinna külge panna - nagu BTR-idel on tehtud. Palju surnud kaalu, mis neelab niigi nappi kandevõimet ja läbivust.

Unimogu "peale" ehitamise vaimustus on kantud loomulikult Iraagi missioonist, mida siis kriitikavabalt kõikjale rakendada üritatakse. Meie vastaseks siin pole paraku IED-sid paigaldavad ja kalashidest huupi täristavad kaltsupead. Selles ongi lühidalt kogu erinevus. Eesti ei ole Bagdadi suur maanteel.

"peale" ehitatud Unimogi "soomuki" probleemid on
-tulenevalt kaalupiirangust (kipakas, väike kandevõime) tuleb kasutada kosmilisi ja kalleid materjale, mis ajavad hinna massisoomuki jaoks kättesaamatult kõrgeks, andmata head eek/kaitstuse suhet. Samuti ei ole kevlarist, titaanist jne masinate tegemine Eestis niisama lihtne.
-puudub ujuvus
-puudub ABK kaitse
-puudub kaitse ülalt
-nõrk pearelv (MG-3)
-puudub varjatud väljumise võimalus (üle kastiotsa maha ronimine on tule all sama ohtlik kui BTR-ist välja ronimine).
-puudub jõuülekande kaitse
-masina raskuskese on liiga üleval, masin on ebastabiilne ja kipakas.

Eestis on kahjuks piisavalt fantasööre, et see "suund" võib ka vabalt ellu rakenduda.

Kui tahetakse "Eesti rahvasoomukit" luua, siis ainus võimalus on luua ise oma disain sellesama Unimogi baasil, mis vastab järgmistele nõudmistele (paljud on Pasi põhjal järgi proovitud lahendused

-11 kohta koos juhi ja kuulipilduriga
-kasutatakse uuema Unimogi agregaate (sillad, jõuülekanne, mootor, elekter jne
-sama teljevahe ja põhimõõdud (vastasel juhul tuleb esisild ringi ehitada)
-ca 12 mm kergesti keevitatavast terasest kandev, V-kujulise põhjaga kahemahuline kere (miinid!)
-pealt avatud pöördtorn 12,7 M2 kuulipildujaga, mida saab ka seniiti suunata
-ujuv, propulsioon kahe hüdromootori ja vindiga
-luugid taga ja ülal
-soomukisse mittemahtuva varustuse probleem (saab üsna kitsas olema) lahendada sobiva haagisega (seljakotid, rühma nänn) või selle riputamisega väljaspool soomuki keret
-ABK kaitse süsteem

See on võimalik ka Eestis valmis teha.

Postitatud: 26 Jaan, 2010 9:50
Postitas kala
Näide kinnisest Unimogil põhineval soomukist:
Pilt

Postitatud: 26 Jaan, 2010 9:57
Postitas Kapten Trumm
Mina oleks sellest Dingost veel radikaalsem. See tundub olevat siiski "pealeehitus".

Postitatud: 26 Jaan, 2010 9:59
Postitas hillart
Vaat, just midagi sellist ma silmas pidasingi.
Ilmselt on taoline jalaväe soomustamise variant kordades odavam, kui ulmetehnikast unistamine. S.t., et ega unistamine ei maksa muidugi midagi, kuid ülekantud tähenduses võib ka see VAID unistamine meile lõppkokkuvõttes kaunis kalliks minna. (sest seni, kuni me vaid unistame, ei ole meil mitte midagi).

Veel Rodeesia odavaimast variandist (ja ka neile järgnevaid LAV masinaist):

http://74.125.77.132/search?q=cache:Gr- ... en|lang_de


http://74.125.77.132/search?q=cache:qEy ... en|lang_de

http://74.125.77.132/search?q=cache:_m_ ... clnk&gl=ee

http://www.casr.ca/id-blast-resistant-vehicles-1.htm
http://www.casr.ca/bg-casspir.htm

http://www.casr.ca/bg-apv-rg31.htm

Kui siin ägedad vennad kohe sõna hakkasid võtma , kui seda Eestis koostatavat "Kombat"-it mainiti (et see ikka seoke ja teistsugune, ja üldse ei kõlba jne.), siis, jumala eest, - mitte keegi polnudki ju maininud, et just selliseid (ilusaid, läikivaid ja hirmkalleid vipimasinaid) EKV vajabki. Pigem on see fakt iseenesest ilmekaks näiteks, et Eestis on ikka võimalik küll midagi teha. Ja kui on võimalik (on olemas mehed ja on olemas riistad), siis saab juba teha vastavalt sellele, missugune on tellimus.
Aga kuskohast neid UNIMOGI juppe 500 või 1000-nde kaupa saama hakkaks? Sillad näiteks?
PS.
Kas Unimogidel tsentraalne kummipumpamise süsteem on?
:lol: :lol: :lol: :lol: Naljatilk. :roll:
Kust autoosad ikka tulevad? Ikka tehasest. Ikka tehasest muidugi. Ja enesestmõistetavalt mitte tasuta. Ikka raha tuleb maksta. Või mõtles kommentaator, et kusagilt hakatakse puhta ilma eest meile laevatäite kaupa UNIMOG´e (või mingeid muid liikureid) sisse tooma?
Kuid kui rahast rääkida, siis - ei pea vist hakkama mingeid konkreetseid arvegi välja tooma saamaks aru, et selliselt tuleksid need soomusmasinad EKV-le tunduvalt odavamalt kätte, kui ... Ah, mis siin ikka vahutada asja, mida juba kümneid ja kümneid kordi läbi on jahutud.
+ muidugi kõik need muud positiivsed küljed EV majandusele ja EKV-le.

Miks just UNIMOG? Aga seepärast, et muu transport juba on meil UNIMOG´idel ja võimaldaks ka kogu sellega kaasneva logistika ühildada.
(teine standard oleks siis veel MAN).

Küsiti, et kas UNIMOG-il on tsentraalne kummipumpamise süsteem?
Ei ole.
PASI´l, muideks, kah ei ole. Ja ka MAMBA´l ei ole.
EKV-s on vaid BTR, millisel see süsteem olemas on.

Toon siis välja selle sama minu eelneva ettepaneku (arvestades praeguseks vist juba kõigile äratõestatud kooste- ja ehitusvõimekuste olemasolu EV-s) BTR-40 ja 152 kasutuselevõtu kohta. Toome neid korralikke valmisehitatud keresid sisse. (korralikult valmisehitatud soomusterasest kere, mis muidu lihtsalt vanarauana sulatusahju läheksid, pole mitte odav lõbu uuest peast) Tekitame neile siis vastavalt kas UNIMOG-ilt või MAN-ilt muu osa juurde, + lisastaff omal valikul. Ja ongi olemas. Ning arvata võib, et ikka kindlasti odavamalt, kui praegune äritsemine teiste poolt põhjalikult pruugitud masinatega.

Ka ei tasuks alahinnata enda masinatega sõites ja sõdides tekkivat positiivset moraalset efekti nii kaitseväelastele, kui ka kodanikkonnale üldiselt.

P.S.
Mis PASI´sse puutub, siis see just ongi selline samune veoauto baasil ehitatud karp, missugustest eelnevalt juttugi oli ja missuguseid EV ise oleks võimeline tegema, kuid mida me tänase päeva seisuga hirmkalli raha eest hoopis väljamaalt ostame. Ja pealegi pruugitud kujul. :evil:

:!: :!: :!: See kõik siin on siiski OLESOLOOGIA ja kahjuks tuleb tõdeda tõsiasja, et Eesti ei ole viimasel ajal enam eriti eesrindlik innovatsioonile. Sageli on just viimasel ajal näiteid, kus mingid asjalikud ettepanekud on eelnevalt pealtnäha väga ja väga argumenteeritult põhja tambitud, kuid hiljem, kui kusagil Läänes on sama asja siiski tehtud, on leitud, et see siiski kangesti hea ja vajalik ning järeletegemist väärt on.
Tehke ise järeldused! Ja arvata võib, et neid siiski vaid üks saab olla. :cry:
Nagu ma eespool juba kirjutasin, on igasugu "Unimogi peale" tegemise teemad surnud idee.
Noo, jah, aga ometi viskavad ka siin foorumis paljud silda ja teevad muid akrobaatilisi trikke, kui tuleb juttu sellest meie senisest teaduse-tehnika tippsaavutusest nn. soomustatud UNIMOG-ist. Ja seda ideed aina arendatakse, ametlikul tasemel. Mis see siis on? Aina reanimeerime surnut või? :roll:

Postitatud: 26 Jaan, 2010 10:10
Postitas man21
Tänases ÕL´s sellest kuidas me omal ajal tasuta tankidest loobusime.

http://www.ohtuleht.ee/index.aspx?id=364001

Postitatud: 26 Jaan, 2010 10:25
Postitas hillart
"peale" ehitatud Unimogi "soomuki" probleemid on
-tulenevalt kaalupiirangust (kipakas, väike kandevõime) tuleb kasutada kosmilisi ja kalleid materjale, mis ajavad hinna massisoomuki jaoks kättesaamatult kõrgeks, andmata head eek/kaitstuse suhet. Samuti ei ole kevlarist, titaanist jne masinate tegemine Eestis niisama lihtne.
-puudub ujuvus
-puudub ABK kaitse
-puudub kaitse ülalt
-nõrk pearelv (MG-3)
-puudub varjatud väljumise võimalus (üle kastiotsa maha ronimine on tule all sama ohtlik kui BTR-ist välja ronimine).
-puudub jõuülekande kaitse
-masina raskuskese on liiga üleval, masin on ebastabiilne ja kipakas.
Paraku peab ütlema, et enamik argumente selles nimekirjas (ABK-kaitse, kaitse ülalt, nõrk pearelv, varjatud väljumise võimatus, jõuülekande kaitse jne.) tulenevad just sellest meie praegusest käepäraste vahenditega nn. soomustatud UNIMOG´ist, aga mitte korralikust konstruktsioonist, mis baseeruks UNIMOG´ile.

ABRAMS ei uju. Kas see on üks kangesti kehva tank? Ja kui meile pakutaks (noh, fantaseerime) siis me ei võtaks mitte? :lol: :lol: :lol:

Ujuvus on lahingumasinatel pigem boonus-lisa, kui 100% standardvarustus. Ja, ausalt öelda, pole mina veel senimaani osanud sellest masinate ujuvuse puudusest EKV praktika (senise) alusel eriliselt puudust tunda. See ujuvus on aparaadi esmase kasutusvaldkonna kõrval siiski suhteliselt kõrvalise tähtsusega lisaomadus, mis küll vajalik on, kui kindlasti mitte esmajärguline ei ole.

Ja ütlen seda veelkord, et seni, kuni käib aastaidkestev arutelu, et see on ikka liiga pikk, ja too on liiga lai, ja kolmas liiga kõrge ja neljas liiga madal jne., seni ei ole meil ikka mitte midagi. Ja mida päev edasi, seda lähemale jõuab see päev X, kui meil kogu seda arutluse all olevat staffi vaja läheks.
Aga, noh, eks me ole alati ikka need kõige targemad olnud. Ja kuidas siis teisiti, kuna teised (need lollid) selle samuse maamuna peal just taoliste masinatega (mis meie arust liiga suured, liiga väiksed, liiga pikad, liiga kõrged jne., jne. on) omi sõdimisoskusi rakendavad. Kus edukamalt, kus vähemedukalt, kuid töö ja tegevus käib.
Paraku on sellel kõige targemaks oleku tulemiks aga vaid selline omapärane maailmatase, nagu "soomustatud" UNIMOG.