"Tankid EKV-le"

Vasta
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

hummel kirjutas:Siinjuures ei saa mainimata jätta, et ka Pasid sõidaksid ja kulutaksid omakorda kütust ning juppe kukub mõlemal samamoodi. Pasil ehk rohkemgi. Moderniseerimist ja sisu väljaehitamist tahaksid ka muidugi mõlemad.
Ee... Selles ma nüüd nii väga kindel ei oleks. Minu teada on roomikute kasutusiga suhteliselt lühike, mistõttu neid tuleb välja vahetada tihedamini kui rehvikoosseise. Sõltub muidugi, mis pinnase peal sõidetakse.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Postitus Postitas jackpuuk »

Kilo Tango kirjutas: Ee... Selles ma nüüd nii väga kindel ei oleks. Minu teada on roomikute kasutusiga suhteliselt lühike, mistõttu neid tuleb välja vahetada tihedamini kui rehvikoosseise. Sõltub muidugi, mis pinnase peal sõidetakse.
Hmm KT, on sul ettekujutust korraliku tugeva uue rehvi hinnast (näiteks nagu Volvo BM seeria karjääri traktorite-kallurite)? Mõõdud käivad soomukitega samasse auku (no enam-vähem), nende kestvus kõval pinnasel on aga selline, natuke kehvakene (samas on nende põkade max kiirus on 40+km. tunnis). :roll:
sitt päev, kellele kurdad
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

jackpuuk kirjutas:
Kilo Tango kirjutas: Ee... Selles ma nüüd nii väga kindel ei oleks. Minu teada on roomikute kasutusiga suhteliselt lühike, mistõttu neid tuleb välja vahetada tihedamini kui rehvikoosseise. Sõltub muidugi, mis pinnase peal sõidetakse.
Hmm KT, on sul ettekujutust korraliku tugeva uue rehvi hinnast (näiteks nagu Volvo BM seeria karjääri traktorite-kallurite)? Mõõdud käivad soomukitega samasse auku (no enam-vähem), nende kestvus kõval pinnasel on aga selline, natuke kehvakene (samas on nende põkade max kiirus on 40+km. tunnis). :roll:
Sedan'd küll aga ega see roomikute paar kah eriti odav lõbu ei ole. Mingi piirini saab neid muidugi taastada. Mis kõvasse pinnasesse puutub, siis peab selle jaoks roomikutega masinatele veel ka kummipatjadega roomikud muretsema. Nende hind on veel eriti krõbe.

Mitte, et ma roomikutega masinate vastu oleks. Kaugel sellest. Pigem tahan ma öelda seda, et sedalaadi kuluarvestustes peab olema ikka natuke täpsem kui siin levinud numbrite loopimine.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Postitus Postitas jackpuuk »

Kilo Tango kirjutas: Sedan'd küll aga ega see roomikute paar kah eriti odav lõbu ei ole. Mingi piirini saab neid muidugi taastada. Mis kõvasse pinnasesse puutub, siis peab selle jaoks roomikutega masinatele veel ka kummipatjadega roomikud muretsema. Nende hind on veel eriti krõbe.
Kas meil on vaja paraad"lahingmasinaid" või lahingmasinaid? Hetkel Eestimaa pinda katvas lumes on enamik ratasmasinaid uimased nagu mürki saanud kärbsed (kui peaks sulale kah minema, siis on surnud kärbsed). Selle vastu aitavad ainult ketid või lisatavad veolindid (veolint on midagi muud kui kandev), ok tsiviilis ei nimetata neid roomikuteks. Kumbki nendest pole odavate killast ja ka mitte vastupidavate hulka kuuluvatest. Liidame nüüd siia rehvide hinna (ja ka selle, et sellisel moel teedel neid kasutada nagunii ei saa), numbrid muutuvad, eks ole?
Lahtise lume ja eriti veel sulalume puhul ei liigu ratasmasinad ka väikseimast tõusust üle (isegi kui liiguvad, siis 5-6 korda aeglasemalt roomikutest). Oman rohkem kui 10-e aastast kogemust igasugu erinevate "kuukulguritega".
sitt päev, kellele kurdad
Kasutaja avatar
hillart
Liige
Postitusi: 3288
Liitunud: 07 Jaan, 2005 15:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas hillart »

Eh-hee! :roll:

Tänahommikustes uudistes seletas pikalt laialt kohe saate alguses, et kuidas ikka Eestis ja Eesti firmas ehitatakse soomustatud autosid. Olla teised kõik kenasti katsetused ja igat masti kontrollid läbi teinud jne. Ikka sellest samusest "Kombat"-ist jutt.
Paras šokk Eestimaa inimesele. :shock: :shock: :shock: (nii paistis see ka uudise toonist välja) Šokk neile, kelle jaoks on juba aastaid aksioomiks olnud "tõsiasi", et MEIE JU SELLISEID ASJU KUNAGI TEGEMA EI HAKKA. Diktorilegi paistis taoline asi miskit totaalselt mõistusevastast olevat.
Vahest nüüd hakkab ka maarahva teadvuses mingi läbimurre toimuma ning hakatakse silmanurgast jumaldatud väljamaise saasta kõrval ka miskit omamaist nägema.

Mis aga puutub sellisesse juttu (ja kümneid teisi samalaadseid) -
Ja kodumaal me lihtsalt ei suuda korralikku soomukit valmistada lähiaastail. Et suudaks varuosigi toota või põhjalikult moderniseerida, läheb vist veel aastaid. Samas, kui suudakski, oleks käive ikka nii väike, et hind tuleks kosmiline. ... ... ...
..., siis siin on tegu lihtlabase õpitud abituse sündroomiga, rüütagu me oma mittemidagitegemist siis ükskõik kui särava sõnavahuga. Nii lihtne see ongi. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Muideks! Iisrael, meie militaartehniline iidol, kellesse oleme harjunud suhtuma kui SUURriiki ja kes nagu täiesti enesestmõistetavalt toodab ja kasutab maailmaklassi omamaist relvastust-tehnikat, on ju tegelikult tavaline väikeriik ja pindalalt isegi väiksem kui meie armas Maarjamaa. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
On mille üle järele mõelda, või mis? :oops: :oops: :oops: :oops:
Meie pragmaatikute (missuguse maailmavaate kummardajaid meiegi foorumis küllaga on) vaatepunkte Iisraelile üle kandes ei peaks seda riiki üleüldse olemas olemagi. Eriti arvestades selle geograafilist asukohta ja naabreid. Kuid ometi on see riik olemas ja ei ilmuta põrmugi agonaalses seisundis poollaipa! :cry: :twisted:

Arvestades valitsevate arvamusliidrite arusaamu nii meie foorumis, kui riigis tervikuna, ei imestaks ma põrmugi, kui mingi aja peale saaksime taas kuulda näiteks sellist üldsust šokeerivat uudist, et Eestis toodetakse ka helikoptereid-lennukeid ja krt teab veel mida. Kuid kaitsestruktuurides toimub arutelu ikka laadis - kas osta seda või teist vanarauasaadetist ja kes küll võiks meile selle raua loovutada. Sest meie ise oleme ju nii pisi-pisi, ja me oleme nii hädised ja mannetud jne., jne. ..., et me ise ju ei oska ja tegelikult ei tahagi osata-suuta. Ning kuna me ei suuda ja ei tahagi suuta, siis ei hakka me proovimagi, sest nii-kui-nii ... Ja riigikaitse on ikka palja p...sega ja ainsaks kaitseks kaitseväelase ihule on KODUMAINE digilaik ning parimaks liikumisvahendiks punktist A punkti B meie võitmatu sõduri alajäsemed. "Ferrari"-t ei saa ja "Opel"-it ei taha. :lol: :lol: :lol:

Ja veel! Ka siinsetes postitustes võime alatasa lugeda, et - ... lähima 10 aasta jooksul ei ..., lähima 15-20 aasta jooksul ei saagi olema, jne. ...
Tegelikult olen ma seda juttu juba 15-20 aastat tagasi kuulnud. Siin samas Eestis, muideks. Ja see aeg on olnud kiire mööda saama, kuid - jutt on ikka samaks jäänud. Pigem võiks isegi öelda, et mida aeg edasi, seda enam on valitsevaks saanud arusaam endast (Eestist), kui maailma haledast ja mannetust kääbusvärdjast, kes on küll tsivilisatsiooni piiririik, kuid keda seeläbi just-kui kõik teised aitama ja abistama peavad ning ise nagu ei peakski midagi tegema.
Ütleksin seepeale, kui jälle seda just-kui igati põhjendatud pragmaatikute sõnamula kuulen, südametäiega, nagu meie põhjanaabriteks olevate hõimuvellede juures tavaks: "Mitä v... !!!!" :twisted: :twisted:
Postitusi lugedes kasuta kôigepealt oma aju (NB!! peaaju) HOMO SAPIENS !!! (e. foorumlane)

Stellung halten und sterben!!
Kasutaja avatar
setu
Liige
Postitusi: 1108
Liitunud: 11 Mär, 2009 10:32
Kontakt:

vastus

Postitus Postitas setu »

hummel kirjutas:Kui jalaväe transpordiks midagi osta, siis ütleme alates 100 masinast kuni 200-ni./.../Kokkuvõttes me ei kannaks ilmselt märkimisväärset kahju, kui ostame ratasmasinate asemel soodsad roomikmasinad. /.../Uued soomusmasinad on aga hingehinnaga /.../.
Ma ei arva, et eksin kui väidan, et eeltoodud mõttekäik liiguks ühe mänedžeri peast läbi juhul kui oleks tegemist valdkonna konkursiga, nagu ka teema tagasivaates on illustreerivalt see kirjas. Elik kui keegi teeb konkursile estomogi, keegi kombati, soomustatud konteineri ning neljas mõtleb salakavala plaani ostes sisse vanatehnikat ja modifitseerib selle. Ja nad kõik osaleksid konkursil juhul kui tingimused sobiksid.
Paraku otseselt sellist modifitseerimise manöövrit ei võta ette Kaitseministeerium. See jäetakse kindlasti ka laual olevatest valikutest kõrvale. Punkt. Ükskõik kui üllas pole olnud selle algne vajadus.

tervit,
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
Kasutaja avatar
hummel
Liige
Postitusi: 2079
Liitunud: 18 Apr, 2004 12:55
Kontakt:

Postitus Postitas hummel »

Mis sellesse Kombatisse puutub, siis mulle pole selle masina kohta kõik veel päris selgeks saanud, kuigi olen antud isendit isegi uudistanud ja noh nii meetri kauguselt, aga sisse istuda miskipärast ei küsinud. Ei mäleta, miks. Ehk oli kiire. Aga no auto nagu auto ikka.
Kahju, et ei näinud või ei kuulnud seda saadet. Ehk saab viidata?

Kombati firma Avtokad asub minuteada Venemaal. Midagi tehakse Lätis, midagi Eestis. Mina olen aru saanud, et siinmail toimub vaid tegevus kerede keevitamise või kokkupaneku näol ja ajutrust töötab ikka Venemaal. Dmitri Parfelov või mis selle Peterburi peakonstruktori nimi oligi Kirovi tehase hõlma all või kus iganes. Tegemist on pigem tsiviilotstarbelise maantee(maastur)-soomusautoga nagu enamuses muudki selle firma leiutised. Et seda on rahvusvahelistel relvanäitustel näidatud BMP-3 kõrval, on lihtsalt macho-reklaam potensiaalsele rikkurist ostjale. Rikas peab tõepoolest olema, sest miinimumhind on üle 2 miljoni EEK = kasutatud Pasi hind. Ütleme, et tehtaks mingi lihtsustatud ja armeesoomusauto versioon 1 milj EEK väärtuses - sedagi natuke palju taolist sõiduauto tüüpi ja mitte eriti hea läbivusega masina kohta. Iseasi, kas vene partnerid oleksid üldse reaalselt nõus väikese vihatuima fašistliku NATO riigi armeele mingit masinat ametlikult välja pakkuma. Venemaal käib ka äri ja poliitika enesestmõistetavalt käsikäes ja kui selline asi välja tuleb, siis on riiklik skandaal, millest firma (mille miski Läti allettevõte end veel sirbi-vasaraga reklaamib) ilmselt huvitatud ei ole. :shock:
Teine asi, et kui ongi huvitatud, kas juletakse seda seltskonda (kuigi mõni neist on kindlasti korralik ja lugupeetud inimene... olen kohtunud) lõpuks meie riigikaitsele liiga lähedale lasta. :roll:

Ma saan aru, et meil oleks võimalik toota seda ja teist, kuid kõik see pole enam nii lihtne, kui praktikasse minna. Tekib 101 tehnilist, administratiivset ja juriidilist probleemi. Arvestades, et meie autotööstus on siiski hoolimata Estfieldide ja Kombatite (kusagil pandi traktoreid ka kokku) nurgataga valmistamisest suhteliselt olematu, ei julge vist keegi enese ametikohast hooliv riigiametnik rahva rahamiljonitega lotot mängida. Ega see sambalugu ka kindlust pole andnud.

Soovib keegi Eestis soomukitööstust arendada - palun väga - ma arvan, et keegi ei keela nurga all terasplaate veermikule kokku keevitada ja roheliseks värvida. Aga et riik seda tegevust kohe materiaalselt toetada julgeks, ei usu. Kui on midagi juba (oma kulul) valmis tehtud ja töötavad näidisedki välja pakkuda, võidakse asja juba arutada. Kui sobib, siis ka võidakse miski partii tellida, kui just liiga kalliks ei lähe. Aga mingit garantiid küll vaevalt juletakse anda. Ilma garantiita ei taha jälle keegi sellist üsna kulukat arendust ette võtta, ma arvan. Eriti praegu masu ajal.
allatah
Liige
Postitusi: 1068
Liitunud: 15 Veebr, 2006 17:04
Asukoht: Tallinn/Tartu/Võrumaa
Kontakt:

Postitus Postitas allatah »

Päevalehes siis artikkel nende autode kohta.
http://www.epl.ee/artikkel/486987

Mis Eestis tootmisesse puutub, siis me saaksime toota ilmselt ka hävituslennukeid. Jah, palju materjali tuleks sisse osta, aga siiski saaks panna peale "made in estonia". Paraku on täitsa selge, et esimesed lennukid ei oleks maailma mastaabis tegijad. Seal on lihtsalt niivõrd palju lahendusi, mida saab sadat moodi teha ja ega kõikide asjade puhul ikka parimat võimalust ei kasutata.
Samamoodi soomukitega. Esimene partii läheb aia taha, noh las ta siis läheb. Ei kuku see soomuk isegi alla mitte, kui mõni detail üles ütleb. Kõige halvemal juhul põhjustab ohvritega liiklusõnnetuse. Ning kui need esimesed soomukid just teatud kuufaaside ajal tuhandeks algosaks ei plahvata nii nagu mõnes filmis, saab neid mingil eesmärgil ikka kasutada või jätta kasvõi varuosadeks. Ja mis tootmisvõimsusi puudutab, siis ega maailmast metall otsa ei saa ning ehk leiaks ka niipalju töölisi, et panna käima teine või kolmas liin/vahetus.

Mis ma tahan öelda on siiski see, et meil on hetkel üks probleem. Eesti Kaitsejõudude kasutuses pole piisavalt soomustehnikat. Üks ja vast mitte kõige halvem lahendus sellele probleemile oleks vähemalt mingeid masinaid, toota siinsamas. Ja kui see tootmine tekitab probleeme, siis tuleb need juriidilised ja tehnilised probleemid lihtsalt ära lahendada.


Kuigi eks kõik taandub sellele, et mis hetkel meil seda tehnikat vaja läheb. Läheb meil seda selle aasta lõpus tarvis, tuleks kõll ükskõik kust ükskõik mida osta. Läheb meil seda aga 30a. pärast tarvis, siis on täna hangitud tehnika selleks ajaks juba ääretult vana ja tehniliselt aegunud (mis ei tähenda muidugi seda et ta kasutuskõlbmatu oleks).
Riigi kaitse on liiga tähtis asi, et seda teistele usaldada.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Siin teemas on kahjuks näha taas õpitud abituse ilminguid. Vene propa on tõhus, ei saa eitada.

Kuidas see kodumaine high-tech sõjatööstus siis tekkida saab, kui Sakala ja Juhkentali õpitud abitud asjamehed iga katse eos põhja lasevad? Meenutaksime pontoonsildade ja miinipildujate lugu (Corbex)?

Teate mõnda sõjatehast, mis on üleöö edukaks saanud ekspordile panustades.? Mina küll ei tea, need on ikka üles kasvanud kodumaise kaitsesektori tellimuste pealt. Sest see ei ole võimalik - kui just firma Aafrikas ei asu ja Keeniasse relvi ei tarni.

Kuigi ratasoomukid on minev kaup, ei ole nullist mingi ekspordibusinessi rajamine võimalik. Sest ERINEVALT Eestist kaitseb iga riik omi relvatootjaid ja poputab neid. Ja relvaturg on tegelikult vägagi kinnine. Euroopa liidu reeglid käivad ka Saksamaa ja Prantsusmaa kohta - miks nad isegi ei kaalunud F-16 ostmist, vaid pusivad enda masinate kallal?

Selle mentaalsuse jätkamise tulemus ongi see, et meie oodatud kõrge lisandväärtusega tööstust ei tekigi - õmbleme ikka rakmeid ja digivorme ning igal aastal leiutame uue talvemütsi. Kogu rasketööstus on odav allhange (mõned eraldid välja arvata), kus põhilise papi panevad taskusse teiste riikide seltsimehed.

Come on, kui vene mafioosodel kõlbab sõita Eestis ehitatud soomusautoga (nagu venes relvatööstust vähe oleks), sest isegi kõige shovinistlikum mafjoss saab aru, et siinne kvaliteet on midagi muud kui emakese venemaa oma. Ja nüüd "riik ei julge" ja "pole mõtet"?

Näiteks piirivalve on sellest valehäbist üle saanud ning kasvanud humanitaarabi roostes künadest välja ning tellib patrullkaatreid juba Eesti firmadelt. Sest roostes künasid enam niisama ei anta ja ega nad väga ei sobi kah. Ja mujalt võib olla kallis ja ebamugav tellida. Patrull-kaater on hulka keerukam masin kui kaheteljeline soomustransportöör.

Natuke näiteid elust, kus Eesti mehed on midagi ära teinud
http://www.ohtuleht.ee/index.aspx?id=6750
http://uudised.err.ee/index.php?0582963
http://www.postimees.ee/020508/esileht/ ... da-maailma

Kõige aluseks on ikka USK ISEENDASSE. Joostes kõrgushüppelatile peale ilma usuta, et te seda ületada suudate, ei aita kuitahes kõvad lihased. Probleem asub kõrvade vahel, mitte rahakotis.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
paharet
Liige
Postitusi: 531
Liitunud: 14 Jaan, 2005 11:53
Asukoht: Tamsalu
Kontakt:

Postitus Postitas paharet »

Näiteks piirivalve on sellest valehäbist üle saanud ning kasvanud humanitaarabi roostes künadest välja ning tellib patrullkaatreid juba Eesti firmadelt. Sest roostes künasid enam niisama ei anta ja ega nad väga ei sobi kah. Ja mujalt võib olla kallis ja ebamugav tellida. Patrull-kaater on hulka keerukam masin kui kaheteljeline soomustransportöör.

Natuke näiteid elust, kus Eesti mehed on midagi ära teinud
http://www.ohtuleht.ee/index.aspx?id=6750
http://uudised.err.ee/index.php?0582963
http://www.postimees.ee/020508/esileht/ ... da-maailma
Ehitatud on küll need laevad ja paar tükki veel aga kuna riigihanked on üldjuhul olnud vähempakkumised siis on välja kukkunud nagu alati.Eks nende laevadega ole probleeme olnud piisavalt ja tundub,et uute piirivalvelaevade ehitus rahvusvahelise hankega läheb Soome laevatehasele
Kasutaja avatar
hillart
Liige
Postitusi: 3288
Liitunud: 07 Jaan, 2005 15:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas hillart »

Näe, kogemata kombel sattusin sellisesse kohta. Huvitav igatahes.

http://www.armyrecognition.com/forum/vi ... .php?t=852

Terve rida igasugu masinaid.
Aga, oh õnnetust! Lollid väljamaalased ikkagi, teadagi. Masinad puha 2-sillalised ja mis kõige olulisem, ei uju need masinad suures enamikus kah põrmugi. :lol: :lol: :lol:
Meie foorumi "spetsialistid" on ju kõik 2-sillalised ja ujumisvõimetud isendid saasta kategooriasse liigitanud. Ja taolise saastaga, teadagi, Eesti Vabariik end nüüd küll määrima ei hakka! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Aga ikkagi!
Vaadake nüüd neid kenasid pilte ja liigutage ajunatukest (NB! Muidugi mitte füüsiliselt!!! :lol: :lol: ).
Milles jääb siis neist põhimõtteliselt maha üks modifitseeritud BTR-40 või 152, millised on UNIMOG-i või siis MAN-i agragaatidele ümber tehtud? Või siis UNIMOG-i või MAN-i baasile tehtud soomuskere? (Üks vastus mul muidugi juba on. Hinnas jääksid need kindlasti lootusetult väljamaistest arendustest maha.)

Kena oleks kuulda sellist asjalikku ja argumenteeritud võrdlust, et miks siis EKV-le midagi taolist ei kõlba, kuid teistele maailma riikidele kõlbab? (pean silmas ka selliseid üliolulisi ja määravaid näitajaid :lol: :lol: , nagu 2-silda ja ujumisvõimetus).
Miks siis meie oleme siin pigem ilma, selmet pruugiksime maailmas läbiproofitud efektiivseid ja ökonoomseid lahendusi (millisteks oleksid ka eelpoolnimetatud variandid)?
Miks me (EV) siin viskame silda ja lausa lahtisel käel pakume rahapakke piiri taha tehniliste lahenduste eest, milliseid täiesti vabal käel oleks võimalik koha peal teha (kui vaid tahtmist oleks)? Ja aina otsime igasugu kavalaid (kuid ka vähemkavalaid ja mõnikord isegi lausa lapsikuid) põhjendusi mittemidagitegemiseks ning piiritaguste "paigatud pükste" maaletoomiseks? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Praegune Kombat-i lugu võiks otsustajatele meestele smasuguseks äratuseks olla, nagu poolteiseaasta tagune 08.08.08. riigikaitsele üldiselt. :shock: Või kuidas?
Viimati muutis hillart, 29 Jaan, 2010 11:10, muudetud 2 korda kokku.
Postitusi lugedes kasuta kôigepealt oma aju (NB!! peaaju) HOMO SAPIENS !!! (e. foorumlane)

Stellung halten und sterben!!
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mis puudutab ujumist, siis ei tasu unustada, et Eestil on 1521 (!) saart ja üle tuhande (!) järve kui meil on vaja Saaremaad puhastama minna, siis sõidame praamiga? Kui üle Suure väina purjetavat moskiitolaevastikku õhust hävitada on päris keeruline ja töömahukas, siis paar soomusega koormatud laeva põhjastada on hoopis lihtne. Ja üle Emajõe võidakse sild ka katki pommitada. Siis pole pontoonsildu ka ehk tarvis kohe. Nagu Pasi näitab, kui midagi ehitama hakata, pole see ujumine ka enam teab mis suur probleem. Võrreldes vene masinatega on nt Pasi propulsioon ikka väga prosta ja önonoomne lahendus. Sellised hüdromootoritega vindid võib panna igale vettpidavale ja ujuvale asjale külge ja sõidab uhkelt.

Ujuvus ei ole müstika, eriti kui nullist ehitama midagi hakata. Pasi kinnitab seda arvamust. 2 silla vastu pole mul miskit. Küse tuleb pigem sellest, kui suur saab masina kere olema ja kas ülendinurgad-raadiused välja veavad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
hillart
Liige
Postitusi: 3288
Liitunud: 07 Jaan, 2005 15:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas hillart »

Mis puudutab ujumist, siis ei tasu unustada, et Eestil on 1521 (!) saart ja üle tuhande (!) järve kui meil on vaja Saaremaad puhastama minna, siis sõidame praamiga? Kui üle Suure väina purjetavat moskiitolaevastikku õhust hävitada ...
Nalja teed või? :roll:
See on tõenäoline küll, kuid siis pane vastavale emitsioonile kohane viide kah juurde, sest mõned abstraktse mõtlemise puudujäägiga inimesed ei tarvitse nii rafineeritud ütlemistest aru saada.

Sellest kommentaarist tulenevalt peaksid Eesti soomusmasinad omama veel ühte sellist maailmas ainulaadset (vaid Eestile omast) omadust, nagu merekindlus. Teadagi. Mereriik ikkagi. Päriselt, noh. :wink:

Nüüd õnnestus mul vist avada hoopis ootamatu aspekt eestispetsiifilise soomusmasina profiilis. :shock:
Ja nüüd saan ma tõesti täie mõistusega aru, et miks ikka meile ei see ega teine ei kõlba. :lol: :lol:
Meie kodumaa ainulaadsus ununes mul täielikult. Oh minu piiratud mõtlemisvõimet küll! :lol: :lol:
Postitusi lugedes kasuta kôigepealt oma aju (NB!! peaaju) HOMO SAPIENS !!! (e. foorumlane)

Stellung halten und sterben!!
Toddie
Liige
Postitusi: 345
Liitunud: 16 Aug, 2007 9:19
Kontakt:

Postitus Postitas Toddie »

Kui ujuvus on oluline, siis tuleks leida Scoutsist mõned vabatahtlikud, kes on nõus proovima näiteks Väikest Väina ületada Pasiga. Kui Pasiga õnnestub, siis tuleb ette võtta samas kohas katsetamiseks ka muud "soomusmasinad" ehk siis soomustatud MAN-id ja Unimogid.

Kui Väikse Väina ületamine on edukas võime harjutada erinevate liikurite ujuvust ka Liivi Lahe ületamisel. :write:
Kasutaja avatar
hillart
Liige
Postitusi: 3288
Liitunud: 07 Jaan, 2005 15:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas hillart »

Kas see asi ikka selliselt on, et firmasid luuakse eelkõige eksporti silmas pidades? See väide nüüd küll vett ei pea.
Kujutage ette kingsepatöökoja asutamist, missugune kohe äriprojektis ulmleb eelkõige ekspordist. Naljakas, mis? (kui mitte idiootlik) :lol: :lol:
Neist kriteeriumidest lähtudes võiks sellise poe, nagu Eesti Vabariik, hoopistükki kinni panna ja pankroti välja kuulutada. Aga seda ei plaani me ju kindlasti mitte teha, arvan ma. Ja kuna me seda ei kavatse, siis - saagem tugevaks! Ning mitte käsi pikas kerjuse rollis, vaid ise end üles töötades. (aga seda on vist orirahvalt, nagu idanaabrid meid haletsevalt nimetavad, kui nad seda meie vingerdamist kõrvalt vaatavad, palju tahetud).

Ja milleks mingi vastloodud ettevõte? Pole keegi siin miskit sarnast ettepanekut teinud, vist (kindel ei saa kah olla, sest võib-olla on midagi mul ka kahe silma vahele jäänud). Juttu on olnud ikka sellest, et tegelikkuses on vastavad võimekused meie riigi territooriumil juba tõestatult olemas. BLRT jne. + kümned ja kümned allhanke tegijad. Vaja on vaid tellimust, aga seda pole seni veel olnud. Keegi pole sellele seni isegi mitte kunagi mõelnud, et midagi taolist EESTIST tellida. Kuidas see tellimus tekitatakse, see on juba omaette spetsiifikaga asi.
Ja ka riigi osalus neis firmades on juba omaette teema ning teeks meie riigile soovitu saavutamise vaid lihtsamaks. :wink:

Ja veel midagi, mis samuti kaunis oluline paistab olevat. Vähemalt minu enese arvates.
Meelde tuli see seoses kunagi 15-20 aastat tagasi olnud aruteluga EKV vormiriietuse üle. Tookord oli nimelt täiesti arvestatavalt päevakorral ka variant, et kuna Eesti ise ei ole võimeline (tuleb tuttav ette, mis?) korralikku vormiriietust valmistama :lol: :lol: , siis võtta kasutusele mingi teatud-tuntud läänepoolse riigi munder. Üks põhilisi ja kaalukaimaid argumente selle variandi vastu oli aga väide (täiesti tõene, muideks), et sõdur on kõige võitlusvõimelisem oma maa sõjaväevormi kandes. Kuid sama kehtib ka relvastuse ja muu tehnika kohta. Fakt igatahes. Mäletan isegi, kui peale EV esimesi (1.) ohvitserikursusi anti meile selga LÄTI vorm! Lätlastel oli selleks ajaks juba oma vorm olemas, aga meil mitte. No, teate!! Ega see eneseteadvusele nüüd tõsist tuge küll ei andnud (seda nii tagasihoidlikult öeldes).
Ja hakatigi Eesti Vabariigis omamaist vormiriietust aretama. Võttis aega, mis ta võttis (oma 20 aastat), kuid praeguseks oleme me oma arengus jõudnud juba tasemele, kus näiteks teade iga-aastaselt uue talvemütsi väljatöötamisest ning tootmisse laskmisest ei ületa isegi mitte uudistekünnist. Nii enesestmõistetav. Kõva sõna, mis? :lol:
Ja, muideks, need õmblusfirmad pole mitte riigikapitalil põhinevad ettevõtted!!
Viimati muutis hillart, 29 Jaan, 2010 12:06, muudetud 2 korda kokku.
Postitusi lugedes kasuta kôigepealt oma aju (NB!! peaaju) HOMO SAPIENS !!! (e. foorumlane)

Stellung halten und sterben!!
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist