137. leht 347-st

Re: Merevägi ja rannakaitse

Postitatud: 03 Mär, 2020 15:37
Postitas Kapten Trumm
Sellist asja seletada inimesele, kes teemas on täiesti null, on tõesti keeruline. Sestap Lemeti soovitus oli põhjendatud.

Re: Merevägi ja rannakaitse

Postitatud: 03 Mär, 2020 15:39
Postitas muhgel
Kapten Trumm kirjutas:Sellist asja seletada inimesele, kes teemas on täiesti null, on tõesti keeruline. Sestap Lemeti soovitus oli põhjendatud.
Kui paadiga sõita oskad siis oled kohe meresõja ekspert vä?

Re: Merevägi ja rannakaitse

Postitatud: 03 Mär, 2020 15:39
Postitas Kriku
Ma arvan, et ma pole siin ainuke, kes ei saa aru, mismoodi paat kõrkjatesse peitu jõuab, kui see navigeerib kaldast 2 km kaugusel, nagu sa ülal kirjutad :mrgreen:

Tahad ka puhkust või? Sul tundub täna jauramise päev olevat.

Re: Merevägi ja rannakaitse

Postitatud: 03 Mär, 2020 15:45
Postitas Lemet
Ka puhkust??? Kes veel puhkab?

Re: Merevägi ja rannakaitse

Postitatud: 03 Mär, 2020 15:49
Postitas smr
Kapten Trumm kirjutas: traditsioonilist kaarditööd taolisel alusel eriti ei tehta (pole olusid), kaart valmistatakse arvutis ette sadamas ja laetakse alusel olevasse plotterisse.
Kui kaua plaanivad akfid sõja tingimustes GNSSi teenuseid kasutada?

Re: Merevägi ja rannakaitse

Postitatud: 03 Mär, 2020 15:51
Postitas Lemet
muhgel kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:Sellist asja seletada inimesele, kes teemas on täiesti null, on tõesti keeruline. Sestap Lemeti soovitus oli põhjendatud.
Kui paadiga sõita oskad siis oled kohe meresõja ekspert vä?
Spetsomm targutajatele- väikelaevaks loetakse kuni 24-meetrist alust. Paadist jääb asi pisut kaugeks. Isikud, kelle merekogemus piirdub kodutiigil kummipaadiga aerutamisega, võiksid pisut enda kihku teemas suupruukimises pisut taltsutada...

Re: Merevägi ja rannakaitse

Postitatud: 03 Mär, 2020 16:06
Postitas muhgel
Lemet kirjutas:
muhgel kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:Sellist asja seletada inimesele, kes teemas on täiesti null, on tõesti keeruline. Sestap Lemeti soovitus oli põhjendatud.
Kui paadiga sõita oskad siis oled kohe meresõja ekspert vä?
Spetsomm targutajatele- väikelaevaks loetakse kuni 24-meetrist alust. Paadist jääb asi pisut kaugeks. Isikud, kelle merekogemus piirdub kodutiigil kummipaadiga aerutamisega, võiksid pisut enda kihku teemas suupruukimises pisut taltsutada...
Vabandust, küsin uuesti. Kui oskad kuni 24-meetrise alusega sõita, kas siis oled kohe meresõja ekspert? Siin foorumis ei paista küll, et kogemuse puudumine targutamist segaks.

Re: Merevägi ja rannakaitse

Postitatud: 03 Mär, 2020 16:11
Postitas Kapten Trumm
Kui kaua plaanivad akfid sõja tingimustes GNSSi teenuseid kasutada?
GPS taolised asjad pole sugugi ainus võimalus orienteeruda. Kuigi kui see töötab, GPS kaardiplotter Eesti merekaartidega on küll väga mugav vidin. Mul on muidu kaart Garmini käsi GPS-is, mis on kinnitatud rooli kohale nina alla, kuid kaalun plotteri soetamist. Lennukid kasutavad igatahes teise reaalajalise navigatsiooni tarbeks INS-i.

Sõjaoludes, kus kallas on täiesti pime, tuleb panna öövaatlus ette ja jälgida, et kaldale liiga lähedale ei satuks. Väikse süvisega on palju lihtsam, kui kallas on ohutus kauguses, siis 0,5 meetrit süvist läheb igalt poolt läbi. Vähesed ohtlikud asjad (nt vrakid ja kivid) tuleb endale üles märkida ja sealt eemale hoida, kui täppisnavi pole võimalik. Suure sõja ajal torpeedokaatrid kuidagi öösi sõitsid, polnud siis mingeid GPS-e ega INSe ja kaldad olid siis vägagi pimedad. Üldiselt meil on nii 2 km kaldast (mina pean seda ohutuks kauguseks) väga üksikuid kohti, kus 0,5 m süvisele midagi ohtlikku on. Kui ma õieti mäletan, siis kõik Tallinna ligidased madalikud on sellise alusega ületatavad mingi draamata (küll aga mitte enam meetrites süvisega suure laevaga).

Re: Merevägi ja rannakaitse

Postitatud: 03 Mär, 2020 17:44
Postitas alari
Kapten Trumm kirjutas:
Siis ju kukub kokku trummipaadi teooria üks alustala - ei saa seda asja teha ilma väga suure hulga kaadrikaitseväelasteta ja ajateenijaid praktiliselt kasutada ei saa.
Millega see teooria sinu viidatud postis "kokku kukub" täpsemalt?
Et mereväelased teavad, millest räägivad?.
Sinu teooria, et selle paadiüksuse saab üles ehitada nii, et suurem enamik mehi sealt on reservistid.
Ma usun pigem mereväelasi, kui sind.
Kapten Trumm kirjutas:Sellist asja seletada inimesele, kes teemas on täiesti null, on tõesti keeruline. Sestap Lemeti soovitus oli põhjendatud.
See veidi silmakirjalik pole või? Ise näiteks hakkasid uusi lahinguväljal esmaabiandmise teooriaid rajama hoolimata sellest, et sinul teadmised sellest täielikult puudusid või räägid sellest, et kui halb ja kohutav on M4 tüüpi relvad - ise polnud seda tüüpi relva kordagi kasutanud.

Re: Merevägi ja rannakaitse

Postitatud: 03 Mär, 2020 17:51
Postitas Walter2
Kriku kirjutas:Ma arvan, et ma pole siin ainuke, kes ei saa aru, mismoodi paat kõrkjatesse peitu jõuab, kui see navigeerib kaldast 2 km kaugusel, nagu sa ülal kirjutad :mrgreen:
Kõrkjatega maskeeritakse paat ära ja sõidad sellisega igalpool ringi, navigeerid kus tahad ükstapuha mis ass-ga (nagu maapeal lõigatakse puuoksi tehnikale külge selle maskeerimiseks) - ei saa siis nii lihtsast asjast aru? :) Kõrkjate asemel saaks ka pilliroogu, adru ja muud paska kasutada mis merest saada.


Tõepoolest :oops:

Kriku

Re: Merevägi ja rannakaitse

Postitatud: 03 Mär, 2020 18:01
Postitas Lemet
Vabandust, küsin uuesti. Kui oskad kuni 24-meetrise alusega sõita, kas siis oled kohe meresõja ekspert? Siin foorumis ei paista küll, et kogemuse puudumine targutamist segaks.
Oh ei, kus sa sellega, muidugi mitte. Ainult mulle jääb veidi arusaamatuks, kuidas täpselt sama kursuse läbinud mereväelastest äraütlemata suured meresõidu eksperdid saavad...

Re: Merevägi ja rannakaitse

Postitatud: 03 Mär, 2020 18:48
Postitas Shackleton
Trumm.. käime ka oma hobikaaslastega merel, aastas nii kuu või kaks, oleneb ajast, ilmast ja paljust muust. Sellekohapelat nõus, võttes merele kaasa täiesti suvalise inimese, siis on võimalik nädalaga talle see jaht suhteliselt selgeks teha (see on palju ohutum tegevus kui linnas autoga sõitmine)

Aga hoopis midagi muud on kui sa võtad omal käest ära kõik elektroonilised abivahendid. Ma olen enam kui kindel, et enamikel (kaasa arvatud sinul) tekib juba triivi arvestamisega probleeme, rääkimata algebra, kompassiõiendite, deviatsiooni ja muu musta miljoniga. Isegi olukorras kus kõik maa ja meremärgid on nähtaval. Vaenlase asukoht ei ole sul lootsiraamatus märgitud.

Nb: kehtib ka mereväelaste kohta, kui nad tõesti ainult sellistel kursustel käivad.

Re: Merevägi ja rannakaitse

Postitatud: 03 Mär, 2020 19:20
Postitas Illike
Muhu väinas küll kividele sõidetud seal kus kive ei tohiks olla ja ka Pärnus muulide vahel on osatud kinni sõita :D Seda ka kaptenid kes korduvalt samas kohas sõitnud on. Ilm on olnud natuke kuri ja põrand on jalgade all mitte kohe sirge olnud. Ilusa ilmaga oskab iga loll roolis olla, esimene pool tundi murrab küll meremadu selgroo, kuid mida aeg edasi, seda paremaks läheb. Mulle tundub, et AKF ei ole korralikku ilmaga vee peal käinud. Kas või sellise ilmaga kus opakal mast lainete vahelt ei paista.

Re: Merevägi ja rannakaitse

Postitatud: 03 Mär, 2020 19:33
Postitas muhgel
Lemet kirjutas:
Vabandust, küsin uuesti. Kui oskad kuni 24-meetrise alusega sõita, kas siis oled kohe meresõja ekspert? Siin foorumis ei paista küll, et kogemuse puudumine targutamist segaks.
Oh ei, kus sa sellega, muidugi mitte. Ainult mulle jääb veidi arusaamatuks, kuidas täpselt sama kursuse läbinud mereväelastest äraütlemata suured meresõidu eksperdid saavad...
Laanemets ja URR on kindlasti mingi muu kursuse läbinud :wall: Laanemets on nt sellise asja komandör olnud https://en.wikipedia.org/wiki/Sandown-class_minehunter Üle 2 korra pikem/üle 2 korra suurem ekspert :D

Re: Merevägi ja rannakaitse

Postitatud: 03 Mär, 2020 19:55
Postitas Lemet
Môlemad mainitud teevad (erinevalt targutajatest) ilmselt vahet paadil ja 24-meetrisel väikelaeval. Ja teavad, millised nõuded viimasel navigeerimine kaasa toob.