137. leht 666-st

Re: Autoteema

Postitatud: 11 Okt, 2021 8:37
Postitas Lemet
Erinevate värvide kasutamise puhul jääb alati mingi väike toonivahe sisse


Tegelikult ei jää, sest vastasel juhul poleks näiteks võimalik ka hajutiga värviparandusi teha nii, et neid märgata poleks. Pigem on vahe selles, kes, millega ja kuidas värvib. Tehasetingimustes pn võimalik igasugused vahed välistada.

Re: Autoteema

Postitatud: 11 Okt, 2021 8:45
Postitas AMvA
Täitsa võimalik, aga üldiselt värvitakse koostatud kered siiski tervikuna, va. plastikdetailid.

Eelnev akf väide, et värvitakse pulbervärviga tulenes võib olla sellest, et autotehastes värvitakse kered elektrostaatilisel meetodil väiksema värvikulu ja ühtlasema tulemuse saamiseks, aga mitte mingil juhul ei kasutata pulbervärvi, mis on sisuliselt kuumutatud polümeer.

Re: Autoteema

Postitatud: 11 Okt, 2021 9:00
Postitas Kapten Trumm
Keresid värvitakse suht komplektsena, elektrostaatilises keskkonnas, muidu läheb värvi kolepalju õhku ja see alla langedes rikub värvipinda ka.
Et alumiiniumi värvitakse pulbervärviga, hästi ei usu, minuarust Volvode alumiiniumkapotid on värvitud sama värviga, mis ülejäänud kere (mistõttu see kipub survepesuriga üle pakkudes narmendavatest kohtadest lahkuma.

Täna on paljudel autodel keredetaile, mis pole terasplekist - vaevalt neid keegi eraldi viitsib värvida. Saavad mingi pinnatöötluse tootmise käigus ja lõpuks tuisatakse sama värviga üle.

Re: Autoteema

Postitatud: 11 Okt, 2021 12:26
Postitas vanahalb
Sellest mis järjekorras on värvitud võib vahel aru saada kinnituste järgi. Alumiiniumkapotiga Volvo V70 kapoti kinnituse poltide pead on kerega sama värvi ja pole neid keegi pärast värvimist enam võtmega keeranud.
Samamoodi on Audi TT mis suures osas on alumiiniumist kuid uksed on terasest. Uksehinged ja kinnituspoldid on kere värvi ja torx-võtme pesad on ka värvi täis. Ehk kere on kokku pandud ja ühekorraga üle lödistatud. Neid tehti üldse niimoodi et kere valmistati ja värviti Saksamaal, viidi siis Ungarisse kus auto lõpuni koostati ja hinnasildile tuli "Valmistatud Ungaris"

Mitmes osas värvimise kohta kurtis kunagi BMW seoses nende Minidega millel katus teist värvi oli. Mini Cooper vist. Et see tähendab et sama kere tuleb kaks korda läbi värvimisliini saata ja see teeb omahinna 300 EUR juurde. Ūüratu summa seal kus masstootmises juba 4 EUR kokkuhoidu auto pealt taga aetakse.

Re: Autoteema

Postitatud: 11 Okt, 2021 13:08
Postitas Walter2
Mitmes osas värvimise kohta kurtis kunagi BMW seoses nende Minidega millel katus teist värvi oli. Mini Cooper vist. Et see tähendab et sama kere tuleb kaks korda läbi värvimisliini saata ja see teeb omahinna 300 EUR juurde. Ūüratu summa seal kus masstootmises juba 4 EUR kokkuhoidu auto pealt taga aetakse.

Fritsud on ikka jäigalt juhmid mõnes mõttes - oleks võinud ju kleepeka katusele panna. Või anda kaasa ja diiler paneb hiljem peale - ei pea tehases tehnoloogiat muutma. Neil neid variante katusega palju (näit. Union Jack, ruuduline jm.)

Re: Autoteema

Postitatud: 11 Okt, 2021 14:22
Postitas vanahalb
Noeitea. Katuse käsitsi ülekleepimine, Lähis-Ida ajukirurgi tunnihinnaga, võib samuti 300 EUR maksta. Lisaks tuleb veel garantiinõudeid nagu rahet kui need kleepsud survepesulas või sõidutuulega narmendama hakkavad.

Re: Autoteema

Postitatud: 11 Okt, 2021 14:27
Postitas Lemet
Tehases 300 euri...karda ometi jumalat sellise jama eest. Ja kui Eesti tingimustes kannatavad ülekleebitud taksod külgedelt survepesu, siis tehases ülekleebitud katus kestab seda ammugi.

Re: Autoteema

Postitatud: 11 Okt, 2021 14:30
Postitas Kapten Trumm
Tegelikult ei jää, sest vastasel juhul poleks näiteks võimalik ka hajutiga värviparandusi teha nii, et neid märgata poleks. Pigem on vahe selles, kes, millega ja kuidas värvib. Tehasetingimustes pn võimalik igasugused vahed välistada.


Tehases lastakse kere üle võimalikult ühes tükis ja selles asendis, milles auto parasjagu on. Igasugu nurgatagustesse värvi sattumisele aitab kaasa elektrostaatika, kerele antakse selline elektrilaeng, et see tõmbab ise värvi külge, sedasi on võimalik värviga katta ka nurgatagused, kuhu robot hästi ei ulatu.
Piisab, kui tuisata vajalikku vahesse värvi ja kere tõmbab selle ise külge.

Vene autotehastes tegid seda tööd värvipüstolitega vene tädid. :D

Re: Autoteema

Postitatud: 11 Okt, 2021 14:33
Postitas Kapten Trumm
Lemet kirjutas:Tehases 300 euri...karda ometi jumalat sellise jama eest. Ja kui Eesti tingimustes kannatavad ülekleebitud taksod külgedelt survepesu, siis tehases ülekleebitud katus kestab seda ammugi.


No ei ole nii.....
Meie majas asus aastaid tagasi kohalik konstaabel oma üle kleebitud Skoda Octaviaga ja sellel oli juba paari aasta vanuselt näha mitmest kohast, mis värvi auto päriselt selle kile all on, koopaservad, ukseääred, küljekarbid, tuleb väga hästi see kile maha.

Tehases värvitud katus kestab ikka 20 aastat, mitte 2-3.

Re: Autoteema

Postitatud: 11 Okt, 2021 14:41
Postitas Lemet
Tuttav sõitis taksot ülekleebitud masinaga ja pesi seda suveti survepesuriga kodus. Kui aeg ümber sai(viis aastat), polnud kuskil ei roostejälgi ega ka lipendavat kleepsu. Konkreetne näide praktikast.

Re: Autoteema

Postitatud: 11 Okt, 2021 15:02
Postitas vanahalb
Sõltub ikka ka sellest et kes kiletas (õhutemperatuur jms) ja kui kvaliteetse kilega. Ma olen ühe auto lasknud üle kiletada kusjuures täitsa korraliku 3M kilega ning nendel kes seda enne ka teinud on.

No järgmine kord pigem värviks :) Ühel tulepesuri kattel hakkas serv varsti narmendama ja seda sõidutuulest. Vana kes tegi hoiatas et ära sellega Statoili laserpesusse mine ja käsipesulas ütle et kiletatud auto on. Nad teavad siis kuidas teha. Ma pesin hoopis ise kogu aeg ja korralikust värvist on see kile küll hädisem.

Re: Autoteema

Postitatud: 11 Okt, 2021 15:14
Postitas AMvA
vanahalb kirjutas:Ma pesin hoopis ise kogu aeg ja korralikust värvist on see kile küll hädisem.


Samas jälle värv selle all säilib hästi. Mul tuttav ostis endise politsei Škoda omale ja auto oli nagu tutikas.

Re: Autoteema

Postitatud: 11 Okt, 2021 16:22
Postitas Some
Mul igatahes Kia Soulil oli katus teist värvi kiletatud, juba tehasest. Mingit narmendamist või kraapse ei täheldanud.

Re: Autoteema

Postitatud: 11 Okt, 2021 20:31
Postitas vanahalb
Eks aja jooksul on tehnoloogiad ja võib-olla kiled ka paremaks läinud. See Mini Cooper koos sakslaste kurtmisega kui hirmus kallis kõik on pärineb kuskilt sajandivahetusest.
Mul tuli lihtsalt meelde ja mainisin selles kontekstis et autot ükskõik mis põhjusel tehases kaks korda vārvida pole raamatupidajatele meelepärane.

Re: Autoteema

Postitatud: 12 Okt, 2021 5:31
Postitas Some
Saab ju alati müügihinnale lisada ja raamatupidajad rahuldatud. Ise tahaks ka autot vahetada (juba 3 aastat möödas), kõhklen Formentori ja Stingeri vahel. Aga krt, aastane ooteaeg ei sobi kuidagi.