Re: Merevägi ja rannakaitse
Postitatud: 03 Mär, 2020 20:01
Jätkuks eilsele elik paadidivisjon „Trummipulgad“
Tunnistan, et väga hoolsalt pole siinset arutelu kõigis detailides jälginud, eks siis kapten Trumm saab jooksvalt kõike järgnevat korrigeerida. Arvutamiseks kasutame siin toodud algandmeid ja googeldamise teel leitud numbreid.
Paadidivisjoni kogukulu loomiseks tuli minul kokku 402 miljonit. Umbes iga 22,5 aasta tagant tuleks teha järjekordne umbes sama suur rahasüst. Arvestuslikult tuleks aasta kohta keskmiselt 18 miljonit üksuse loomise ja jätkuva olemasolu tagamiseks. Väljaõpe ja igapäevane ülalpidamine veel lisaks.
Arvutus- ja arutluskäik
Kokku 50 RIB paati, pikkus 15 meetrit, 18 tonni kaalu ja 40 sõlme kiirust, relvastuses üks raskekuulipilduja ja kaks laevavastast raketti (Penquin). Paadi meeskond komandör, roolimees, sidemees, relvaoperaator-tehnik. Mina hinnata ei taha, et kas ja kuidas kõik need süsteemid omavahel üldse kokku sobivad ja kas ning kui lihtne oleks nende 50 paadiga vastasel hakkama saada. Samuti ei võrdle ma kulu/tulu suhet paadidivisjoni, suurte pealveelaevade, maismaal paiknevate laevavastaste rakettide, meremiinide vaates või nende võimete kombinatsioonis mis jääks sama ressursikulu sisse.
1. Personal
Kokku paatide peale 200 inimest (4 x 50). Lisaks inimesed, kes tegelevad nende 50 paadi kaldalt juhtimise, koordineerimise, operatsioonide planeerimise ja tagamisega. Mingi 100 inimest lisaks. Paadidivisjon kokku siis 300 inimest. Kõik see eeldaks muidugi ka mereseire täiendavat arendamist, kuid see on eraldi teema, see on vajalik ka kõigi muude alternatiivide puhul.
2. Relvastus
300 inimese enda relvastus ja laskemoon. 50 paadi raskekuulipildujad, rakettide laskeseadmed ja raketid ise. Kapten Trummi algses seades vist oli iga paadi peal kaks raketti ja kaldal veel kaks varuks. See on siis kokku 200 raketti. (Based on the US government's FY1997 expenditure on 106 AGM-119B Penguins, its price at that time was about $800 000.) Täna võib vist julgelt arvestada 1,5 miljoniga raketi kohta. Relvastuse peale kokku 302 225 000.
Lisaks 50 paadi jagu laskeseadmeid. Pakun tankitõrje ja õhutõrje laskeseadmete googeldamise ja analoogia põhjal hinnaks paadi kohta 0,5 miljonit. 50 paadi kohta siis kokku 25 miljonit. (Arvan, et ma tegelikult vist alahindan tegeliku hinda, poleks üllatunud kui see on kaugelt üle miljoni, aga las ta jääda esialgu).
Umbes iga 20-25 aasta tagant tuleb järgmine 327 miljonit sisse kütta, kuna raketid, relvad ja laskeseadmed aeguvad.
3. Taristu
Kai jooksvaid meetreid tuleks päris muljetavaldav kogus (50 x 15 meetrit) või siis kaldale tõstetuna tuhandeid ruutmeetreid pinda.
Rakettide hoiustamine. Linnas paadi peal vist läheb keeruliseks. Linnast välja on vaja omakorda suurendada veovõimekust, et vähegi mingi mõistliku ajaga paadid rakettidega varustada ja merele saada.
Paneme mingi 10 miljonit laskemoona, paatide ja muu träni hoidmiseks.
4. Transport
Esmalt paadid ise. Arvestades paadi enda maksumus, relvastuse integratsiooni paadi külge, side- ja tulejuhtimis süsteeme, vaatlus- ja navigatsioonivahendeid ning kõike muud võib julgelt arvestada miljoniga paadi kohta. Hind põhineb kahe umbes samasuure paadi ja varustuse tegelikul hinnal viimaste aastate jooksul. Üks oli RIB ja teine väiksemat sorti lihtne kaater. Seega 50 paati 50 miljonit. Paat ise moodustab hinnast väiksema osa, kõigi erinevate süsteemide integreerimine üheks töötavaks tervikuks maksab. Ja mitte vähe.
Siis lisaks mõned vahendid laskemoona vedamiseks (nt 5 tk), paatide liigutamiseks (nt 10 tk) ja toetava personali tarbeks (nt 20 tk). Arvestame kokku mingi 5 miljonit.
5. Vaatlus-, navigatsiooni ja seiresüsteemid
Paat peab olema tegutsemisvõimeline ka öösel ja halva ilmaga. Panin juba paadi hinna sisse.
6. Meditsiin, isiklik varustus, üksuse varustus, imitaatorid.
Mingi 4-5 miljoniga peaks tehtud saama või pagan seda teab palju need imitaatorid maksavad.
7. Side- ja juhtimine.
Kogu see kontseptsioon nõuab krüpteeritud sidet, nagu siin eelnevalt juba viidatud oli. Mis omakorda tähendab rangemaid nõudeid personalile ja kallimat raadiojaama hinda. Puusalt tulistades paneme side- ja juhtimise peale 4-5 miljonit.
8. Lisaks läheb juurde üksuse väljaõpetamiseks kuluv summa (ajateenijate kulu, kaadri palgarahad, õppuste kulu, äralastud laskemoon, jne). Paneme juurde juba traditsiooniks saanud 5 miljonit aastas.
Kokkuvõte:
Kui varustuse soetamise ja väljavahetamise tagamiseks tuli eelnevalt 18 miljonit, siis koos ülalpidamisega saime (18+5) 23 miljonit keskmise pikaajalise iga-aastase kulu paadidivisjoni tarbeks. Kõige eelneva põhjal mulle tundub, et paadidivisjoni hind on samas suurusjärgus suurte laevade hinnaga, mida siin mereväelased on propageerinud. Sõltumata sellest kumb valida või teha midagi kolmandat on vaja lahendada rahaprobleem.
Ja kõige eelneva valguses tuli mul meelde ühe tuttava mereväelase jutt ajast kui ta teenis korvetil ja eelkõige sellest mitme sihtmärgiga ja võimaliku ohuga korraga suutis see korvett toime tulla. Seda oli „natuke“ rohkem kui mõned, mis ei tähenda seda, et alatine õnnestumise määr oleks 100% ja ükski rakett läbi ei lipsaks. Mida rohkem rakette, seda kindlamalt tuleb tabamus.
Lõpetuseks, tuginedes oma kogemusele, arvan, et olen kulusid tegelikult alahinnanud.
Tunnistan, et väga hoolsalt pole siinset arutelu kõigis detailides jälginud, eks siis kapten Trumm saab jooksvalt kõike järgnevat korrigeerida. Arvutamiseks kasutame siin toodud algandmeid ja googeldamise teel leitud numbreid.
Paadidivisjoni kogukulu loomiseks tuli minul kokku 402 miljonit. Umbes iga 22,5 aasta tagant tuleks teha järjekordne umbes sama suur rahasüst. Arvestuslikult tuleks aasta kohta keskmiselt 18 miljonit üksuse loomise ja jätkuva olemasolu tagamiseks. Väljaõpe ja igapäevane ülalpidamine veel lisaks.
Arvutus- ja arutluskäik
Kokku 50 RIB paati, pikkus 15 meetrit, 18 tonni kaalu ja 40 sõlme kiirust, relvastuses üks raskekuulipilduja ja kaks laevavastast raketti (Penquin). Paadi meeskond komandör, roolimees, sidemees, relvaoperaator-tehnik. Mina hinnata ei taha, et kas ja kuidas kõik need süsteemid omavahel üldse kokku sobivad ja kas ning kui lihtne oleks nende 50 paadiga vastasel hakkama saada. Samuti ei võrdle ma kulu/tulu suhet paadidivisjoni, suurte pealveelaevade, maismaal paiknevate laevavastaste rakettide, meremiinide vaates või nende võimete kombinatsioonis mis jääks sama ressursikulu sisse.
1. Personal
Kokku paatide peale 200 inimest (4 x 50). Lisaks inimesed, kes tegelevad nende 50 paadi kaldalt juhtimise, koordineerimise, operatsioonide planeerimise ja tagamisega. Mingi 100 inimest lisaks. Paadidivisjon kokku siis 300 inimest. Kõik see eeldaks muidugi ka mereseire täiendavat arendamist, kuid see on eraldi teema, see on vajalik ka kõigi muude alternatiivide puhul.
2. Relvastus
300 inimese enda relvastus ja laskemoon. 50 paadi raskekuulipildujad, rakettide laskeseadmed ja raketid ise. Kapten Trummi algses seades vist oli iga paadi peal kaks raketti ja kaldal veel kaks varuks. See on siis kokku 200 raketti. (Based on the US government's FY1997 expenditure on 106 AGM-119B Penguins, its price at that time was about $800 000.) Täna võib vist julgelt arvestada 1,5 miljoniga raketi kohta. Relvastuse peale kokku 302 225 000.
Lisaks 50 paadi jagu laskeseadmeid. Pakun tankitõrje ja õhutõrje laskeseadmete googeldamise ja analoogia põhjal hinnaks paadi kohta 0,5 miljonit. 50 paadi kohta siis kokku 25 miljonit. (Arvan, et ma tegelikult vist alahindan tegeliku hinda, poleks üllatunud kui see on kaugelt üle miljoni, aga las ta jääda esialgu).
Umbes iga 20-25 aasta tagant tuleb järgmine 327 miljonit sisse kütta, kuna raketid, relvad ja laskeseadmed aeguvad.
3. Taristu
Kai jooksvaid meetreid tuleks päris muljetavaldav kogus (50 x 15 meetrit) või siis kaldale tõstetuna tuhandeid ruutmeetreid pinda.
Rakettide hoiustamine. Linnas paadi peal vist läheb keeruliseks. Linnast välja on vaja omakorda suurendada veovõimekust, et vähegi mingi mõistliku ajaga paadid rakettidega varustada ja merele saada.
Paneme mingi 10 miljonit laskemoona, paatide ja muu träni hoidmiseks.
4. Transport
Esmalt paadid ise. Arvestades paadi enda maksumus, relvastuse integratsiooni paadi külge, side- ja tulejuhtimis süsteeme, vaatlus- ja navigatsioonivahendeid ning kõike muud võib julgelt arvestada miljoniga paadi kohta. Hind põhineb kahe umbes samasuure paadi ja varustuse tegelikul hinnal viimaste aastate jooksul. Üks oli RIB ja teine väiksemat sorti lihtne kaater. Seega 50 paati 50 miljonit. Paat ise moodustab hinnast väiksema osa, kõigi erinevate süsteemide integreerimine üheks töötavaks tervikuks maksab. Ja mitte vähe.
Siis lisaks mõned vahendid laskemoona vedamiseks (nt 5 tk), paatide liigutamiseks (nt 10 tk) ja toetava personali tarbeks (nt 20 tk). Arvestame kokku mingi 5 miljonit.
5. Vaatlus-, navigatsiooni ja seiresüsteemid
Paat peab olema tegutsemisvõimeline ka öösel ja halva ilmaga. Panin juba paadi hinna sisse.
6. Meditsiin, isiklik varustus, üksuse varustus, imitaatorid.
Mingi 4-5 miljoniga peaks tehtud saama või pagan seda teab palju need imitaatorid maksavad.
7. Side- ja juhtimine.
Kogu see kontseptsioon nõuab krüpteeritud sidet, nagu siin eelnevalt juba viidatud oli. Mis omakorda tähendab rangemaid nõudeid personalile ja kallimat raadiojaama hinda. Puusalt tulistades paneme side- ja juhtimise peale 4-5 miljonit.
8. Lisaks läheb juurde üksuse väljaõpetamiseks kuluv summa (ajateenijate kulu, kaadri palgarahad, õppuste kulu, äralastud laskemoon, jne). Paneme juurde juba traditsiooniks saanud 5 miljonit aastas.
Kokkuvõte:
Kui varustuse soetamise ja väljavahetamise tagamiseks tuli eelnevalt 18 miljonit, siis koos ülalpidamisega saime (18+5) 23 miljonit keskmise pikaajalise iga-aastase kulu paadidivisjoni tarbeks. Kõige eelneva põhjal mulle tundub, et paadidivisjoni hind on samas suurusjärgus suurte laevade hinnaga, mida siin mereväelased on propageerinud. Sõltumata sellest kumb valida või teha midagi kolmandat on vaja lahendada rahaprobleem.
Ja kõige eelneva valguses tuli mul meelde ühe tuttava mereväelase jutt ajast kui ta teenis korvetil ja eelkõige sellest mitme sihtmärgiga ja võimaliku ohuga korraga suutis see korvett toime tulla. Seda oli „natuke“ rohkem kui mõned, mis ei tähenda seda, et alatine õnnestumise määr oleks 100% ja ükski rakett läbi ei lipsaks. Mida rohkem rakette, seda kindlamalt tuleb tabamus.
Lõpetuseks, tuginedes oma kogemusele, arvan, et olen kulusid tegelikult alahinnanud.