15. leht 16-st
Re: Balti liin
Postitatud: 25 Juun, 2025 21:03
Postitas seersant Angua
Millegipärast on mu maja Võhandu valel kaldal...
Re: Balti liin
Postitatud: 25 Juun, 2025 21:32
Postitas seersant Angua
moscito kirjutas: ↑25 Juun, 2025 16:57
isonts kirjutas: ↑25 Juun, 2025 15:49
Vaevalt see midagi head juurde annab, kui avalikes foorumites eelladustaatud vahendite asukohti välja hõigatakse...
Annab ikka, venelased juba teavad, nüüd tean ka mina.
https://www.youtube.com/watch?v=dA8_pAxZ9Ew
15.40 minutil. Videost arusaamiseks vajalik vene keele oskus...
Põhjus selle kanali otsa koperdamiseks oli siin:
https://www.youtube.com/watch?v=G0cikGQMN8s
36.30 minutil kuuliaukudega Niva. Mäletan seda autot, valel ajal vales kohas üritasid piiri ületada... Nimelt mul oli au teenida oma aega 94dal piirivalves. Eelpool näidatud Vinski küla lähedal see juhtuski... Huvitav, et auto peremees tundub seda siiani peitvat. Aga see jutt ilmselt kedagi ei huvita...
Re: Balti liin
Postitatud: 14 Aug, 2025 21:59
Postitas ruger
Leedu KAMIN'a info piirikaitsevööndist
Lithuania is shifting from individual counter-mobility measures to a unified 3-echelon defence line – giving greater depth, stronger control & full NATO/EU integration at our frontier.
https://x.com/Lithuanian_MoD/status/1955974448999289175
Re: Balti liin
Postitatud: 14 Aug, 2025 23:44
Postitas Porutšik
Ma paneks siia ka pildi ja jutu Postimehest Ukraina kaitseliinist. Lihtsalt mingisuguseks võrdlusmomendiks.
https://www.postimees.ee/8302674/kimmel ... erajatised
Re: Balti liin
Postitatud: 15 Aug, 2025 15:02
Postitas K512
Väga huvitav on idee teeääres puid sälitada / istutada - joonisel "50 km laiune kaitsevöönd" on see toodud. Olen aastaid mõelnud miks me teede ääres ulatuslikke lageraied teeme kui see metsaviirg oleks väga vajalik raidtõkete loomiseks. Vene ajal ei olnud selline tegevus igal pool lubatud, oligi arvestatud sõja korral ulatuslike raidtõkete kasutamine vastase viivitamiseks. Raidtõkked ka muidugi mineeritud jne. Ok, eramaa omanikult teeäärse metsa säilitamist nõuda läheb kalliks aga RMK-le saaks ju sellise piirangu panna soovi korral. Pioneerindus peaks üldse olema üks meie trumpidest - meil on piisavalt tehnikat ja oskajaid mehi, et väga tugevad kaitseliinid plaanide olemasolul kiirelt rajada.
Re: Balti liin
Postitatud: 15 Aug, 2025 19:01
Postitas Rebane11
RMK ei puutu niipalju asjasse kui Maanteeamet ja päästjad, kulukaks läheb rahu ajal. Ma sõitsin pärast 2005. aasta jaanuaritormi 2. või 3. päeval Pärnusse rüsijääd vaatama, sinna mööda Valga -Uulu mnt., tagasi üle Viljandi. Metsavahed olid kilomeetrite kaupa puudest umbes, ikka paks kiht, kuhu oli 1 sõidurea laiune kanal lõigatud.
Re: Balti liin
Postitatud: 15 Aug, 2025 21:30
Postitas mart2
K512 kirjutas: ↑15 Aug, 2025 15:02
... kui see metsaviirg oleks väga vajalik raidtõkete loomiseks.
Vene ajal ei olnud selline tegevus igal pool lubatud, oligi arvestatud sõja korral ulatuslike raidtõkete kasutamine vastase viivitamiseks. ...
Palun kirjuta, kust kohast sa seda teada said.
Olles nõuka-ajal lõpetanud tollase EPA metsamajanduse inseneri diplomiga ning töötanud mõnda aega metsniku ja metsaülemana, siis meile sellistest keeldudest küll midagi ei räägitud ...

Paar aastat peale kooli lõpetamist, kui võeti
reservohvitseride kursusele, siis seal mainiti, et
võimalusel saaks kasutada jne. ...
PS. Teeäärsete metsade praegune suur raie on eelkõige seotud nende puistute vanusega ning sellega, et enamus viimaste aastakümnete teeehitusi on tõmmatud otse läbi metsade, mitte sinka-vonka põldude vahel külast külla!
Re: Balti liin
Postitatud: 16 Aug, 2025 16:10
Postitas K512
Rebane11 kirjutas: ↑15 Aug, 2025 19:01
RMK ei puutu niipalju asjasse kui Maanteeamet ja päästjad, kulukaks läheb rahu ajal. Ma sõitsin pärast 2005. aasta jaanuaritormi 2. või 3. päeval Pärnusse rüsijääd vaatama, sinna mööda Valga -Uulu mnt., tagasi üle Viljandi. Metsavahed olid kilomeetrite kaupa puudest umbes, ikka paks kiht, kuhu oli 1 sõidurea laiune kanal lõigatud.
Mnt-amet ja Päästeamet ei puutu asjasse.
TRAM (endine Mnt-amet) väldib suuremaid metsatöid kuna see on kulukas. Rekonstrueerimistööde (mõne maanteelõigu kapitaalne ümberehitamine) raames raiutakse puhtaks vaid nõutud külg- ja pikinähtavuse alad kui need on täis kasvanud. Vaid 2+2 teelõikude ehitamisel on suuremad raie/ raadamistööd kogu teemaa ulatuses kuni ulukitarani. Pääste ei tee ühtegi planeeritud raietööd, reageerib vaid sündmustele.
Eks RMK ju istutab lageraietele ka noorendiku ja teeäärne mets taastub aastakümnete pärast. Mõnel teel tundub lihtsalt, et lageraied on väga tihedalt ja ühel ajal st koordineerimist riigi kaitsjatega ei ole. Seda pole kunagi meil olnud. Riigikaitse on kahjuks vaid kitsalt kaitseväe teema - oleks aeg igal elualal veidi seda "pilku" sisse tuua.
Re: Balti liin
Postitatud: 16 Aug, 2025 19:02
Postitas K512
mart2 kirjutas: ↑15 Aug, 2025 21:30
K512 kirjutas: ↑15 Aug, 2025 15:02
... kui see metsaviirg oleks väga vajalik raidtõkete loomiseks.
Vene ajal ei olnud selline tegevus igal pool lubatud, oligi arvestatud sõja korral ulatuslike raidtõkete kasutamine vastase viivitamiseks. ...
Palun kirjuta, kust kohast sa seda teada said.
Olles nõuka-ajal lõpetanud tollase EPA metsamajanduse inseneri diplomiga ning töötanud mõnda aega metsniku ja metsaülemana, siis meile sellistest keeldudest küll midagi ei räägitud ...

Paar aastat peale kooli lõpetamist, kui võeti
reservohvitseride kursusele, siis seal mainiti, et
võimalusel saaks kasutada jne. ...
PS. Teeäärsete metsade praegune suur raie on eelkõige seotud nende puistute vanusega ning sellega, et enamus viimaste aastakümnete teeehitusi on tõmmatud otse läbi metsade, mitte sinka-vonka põldude vahel külast külla!
Eks ikka vanemate ja nõuka ajal elanud inimeste käest. Üks tuttav oli nõuka ajal metsamajanduses juhtival kohal ja tema seda mainis. Tead ju isegi, et sel ajal oli kogu elu sh ehitamine, planeerimine jmt allutatud riigikaitse vajadustele. Sildade kandevõimed, proj lahendused, kogu taristuehitus jmt käis ikka sama sammu riigikaitsega. Kahjuks täna see nii ei ole.
Viimaste aastakümnete teede ehitused on olnud ju olemas olevate rek või taastusremont, midagi sirgeks ei ole tõmmatud - raie mahud minimaalsed. Mõned üksikud lõigud (uued 2+2 lõigud) on uuele trassile viidud ja seal on tõesti suuremas mahus raietöid tehtud.
Re: Balti liin
Postitatud: 16 Aug, 2025 20:28
Postitas Kriku
K512 kirjutas: ↑16 Aug, 2025 19:02Sildade kandevõimed, proj lahendused, kogu taristuehitus jmt käis ikka sama sammu riigikaitsega.
Selle väite lükkas sillaehituse professor foorumis ümber.
Re: Balti liin
Postitatud: 16 Aug, 2025 20:36
Postitas davidsoniharald
Kanama viadukt ju asendati selle pärast, et sel ei olnud piisavalt kandevõimet sõjatehnika veoks. Ehitatud nõukogude ajal kandevõimega 80 tonni. Uus viadukt saab kandevõime 300 tonni.
Need faktid ei käi kuidagi kokku ülalpool toodud väidetega.
https://et.m.wikipedia.org/wiki/Kanama_viadukt
Re: Balti liin
Postitatud: 16 Aug, 2025 21:13
Postitas mart2
K512 kirjutas: ↑16 Aug, 2025 19:02
mart2 kirjutas: ↑15 Aug, 2025 21:30
K512 kirjutas: ↑15 Aug, 2025 15:02
... kui see metsaviirg oleks väga vajalik raidtõkete loomiseks.
Vene ajal ei olnud selline tegevus igal pool lubatud, oligi arvestatud sõja korral ulatuslike raidtõkete kasutamine vastase viivitamiseks. ...
Palun kirjuta, kust kohast sa seda teada said.
Olles nõuka-ajal lõpetanud tollase EPA metsamajanduse inseneri diplomiga ning töötanud mõnda aega metsniku ja metsaülemana, siis meile sellistest keeldudest küll midagi ei räägitud ...

Paar aastat peale kooli lõpetamist, kui võeti
reservohvitseride kursusele, siis seal mainiti, et
võimalusel saaks kasutada jne. ...
Eks ikka vanemate ja nõuka ajal elanud inimeste käest.
Üks tuttav oli nõuka ajal metsamajanduses juhtival kohal ja tema seda mainis. Tead ju isegi, et sel ajal oli kogu elu sh ehitamine, planeerimine jmt allutatud riigikaitse vajadustele. ...
Tundub, et sul on "midagi kuulnud" ja tegelikult olnu natuke segamini.
Puude raiumise võimalik keeld sai olla seotud varje-maskeerimise ülesandega, sedagi objektipõhiselt. Isiklikult ei kohanud kordagi.
Range piirang oli hoopis puude istutamisel/kasvatamisel - seda nende teede ääres, mis olid planeeritud võimalikeks varu lennuradadeks.
Re: Balti liin
Postitatud: 19 Aug, 2025 17:21
Postitas K512
davidsoniharald kirjutas: ↑16 Aug, 2025 20:36
Kanama viadukt ju asendati selle pärast, et sel ei olnud piisavalt kandevõimet sõjatehnika veoks. Ehitatud nõukogude ajal kandevõimega 80 tonni. Uus viadukt saab kandevõime 300 tonni.
Need faktid ei käi kuidagi kokku ülalpool toodud väidetega.
https://et.m.wikipedia.org/wiki/Kanama_viadukt
Viadukt asendati kuna oli ammu amortiseerunud ja oli aeg uus ehitada. Rahastus tuli Euroopa Liidust. Rumal olnuks see kasutamata jätta. Muidugi on uue viadukti kandevõime oluliselt suurem kui vanal, aeg on edasi arenenud ja nõuded/ vajadused samuti. Seda saab kasutada nii tsiviil kui ka militaarne veos - kahene kasutus (nii military kui ka tsiviil) oli määrav eu rahastuse saamisel. Ilmselgelt on suurem osa siiski tsiviilne veos. Viadukti ei asendatud sõjatehnika jaoks. Sama EU programmi rahastus katab osaliselt Tln-Pärnu mnt 2+2 ümberehitamise kulud. Kas 2+2 on sõjaväe kolonnidele eluliselt vajalik? Eks mugavam on sõita igatahes

Re: Balti liin
Postitatud: 19 Aug, 2025 17:30
Postitas K512
[/quote]
Tundub, et sul on "midagi kuulnud" ja tegelikult olnu natuke segamini.
Puude raiumise võimalik keeld sai olla seotud varje-maskeerimise ülesandega, sedagi objektipõhiselt. Isiklikult ei kohanud kordagi.
Range piirang oli hoopis puude istutamisel/kasvatamisel - seda nende teede ääres, mis olid planeeritud võimalikeks varu lennuradadeks.
[/quote]
Olgu, eksisin mina jutust aru saamisel või eksis inimene kes oli arvamusel, et nii see nõuka ajal oli. Ei hakka sel ajaloolisel teemal pikemalt vaidlema. Pigem oli minule huvitav, et Leedu kaitseplaanides on pioneeritegevuse sügavus 50 km ja raidtõkete kasutamine. Kas raidtõkete kasutamine eeldab tee ääres metsa? Eeldab. Kuidas seda nad plaanivad? Piirangud raiele? Vb polegi oluline? Pioneeritegevus on mulle arusaadav ja tundub, et meil on see natuke vaeslapse rollis.
Re: Balti liin
Postitatud: 19 Aug, 2025 18:33
Postitas maksipoiss
K512 kirjutas: ↑19 Aug, 2025 17:21
Viadukt asendati kuna oli ammu amortiseerunud ja oli aeg uus ehitada.D
Alles renoveeriti ju. Pigem ikka oli vaja asendada , kuna kandevõimet jäi vajaka.