Autotehnikateema
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Pulberkustuti kasutamisel autodes on põhjus vaid raha ja kaal/suurus. Pulber rikub väga hästi salongi, elektroonikat ja muud.
Paraku aga sama kustutusefekti saamiseks peab süsihappekustuti olema poole suurem, st ka kallim ja kopsakam. Süsihappegaasi kustutusefekt on võrreldes pulbriga üsna nadi, eriti kui tegu on hästipõleva asja (nt kütus) kustutamisega.
Paraku aga sama kustutusefekti saamiseks peab süsihappekustuti olema poole suurem, st ka kallim ja kopsakam. Süsihappegaasi kustutusefekt on võrreldes pulbriga üsna nadi, eriti kui tegu on hästipõleva asja (nt kütus) kustutamisega.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
Puhtametlikult ongi süsihappekustuti mõeldud ainult põlevate vedelike (bensiin jne) kustutamiseks. Praktikas kustutab ta väga edukalt ka kummi, plastmassi, puud jms. Armatuuraluseid ka sest sūsihappegaas tõrjub sealt hapniku välja ja pole enam millegagi pòleda. Õues tuulega võib probleem olla sest tuul puhub gaasi minema.
Tuletõrjeõppusel, meil jälle igal aastal, panevad tuletõrjujad mingi õlipanni põlema. Siis tuleb igaüks ja kustutab selle pulberkustutiga ära. Kui kustunud siis peale seda on panni üsna lihtne uuesti põlema panna et järgmine saaks proovida. Õppuse lõpuks tuuakse käru peal vahtkustuti sest seda peab aeg-ajalt testima. Kui pann vahtkustutiga ära on kustutatud siis põlema pole seda enam saadud ja iga kord on arvatud et eks on ju nüüd küllalt harjutatud ning lähme pealegi ära kohvipausile.
Kodus mul ongi vahtkustutid kuid odavamad neist kardavad külma ning autosse pole pannud.
Tuletõrjeõppusel, meil jälle igal aastal, panevad tuletõrjujad mingi õlipanni põlema. Siis tuleb igaüks ja kustutab selle pulberkustutiga ära. Kui kustunud siis peale seda on panni üsna lihtne uuesti põlema panna et järgmine saaks proovida. Õppuse lõpuks tuuakse käru peal vahtkustuti sest seda peab aeg-ajalt testima. Kui pann vahtkustutiga ära on kustutatud siis põlema pole seda enam saadud ja iga kord on arvatud et eks on ju nüüd küllalt harjutatud ning lähme pealegi ära kohvipausile.
Kodus mul ongi vahtkustutid kuid odavamad neist kardavad külma ning autosse pole pannud.
Re: Autoteema
Õhh, õli kustutamine käib ikka summutamisega mu teada...
aga autode ei viitsi ma enam seda mõttetut punast kolakat kaasas tassida, saan ülevaatuslt ka miinuse kirja juba põhimõtteliselt. Täiesti mõttetu on see 2-kilone autode puhul lihtsalt, testitud ja korduvalt erinevates tingimustes/erinevatel üritustel katsetatud ..
aga autode ei viitsi ma enam seda mõttetut punast kolakat kaasas tassida, saan ülevaatuslt ka miinuse kirja juba põhimõtteliselt. Täiesti mõttetu on see 2-kilone autode puhul lihtsalt, testitud ja korduvalt erinevates tingimustes/erinevatel üritustel katsetatud ..
professional retard
Re: Autoteema
mongol kirjutas:... aga autode ei viitsi ma enam seda mõttetut punast kolakat kaasas tassida, saan ülevaatuslt ka miinuse kirja juba põhimõtteliselt. Täiesti mõttetu on see 2-kilone autode puhul lihtsalt, testitud ja korduvalt erinevates tingimustes/erinevatel üritustel katsetatud ..
Pulberkustuti peab autos olema selle pärast, et kasko juhtumi puhul näidata oma tahtlust "kahjusid vähendada" ja et saada kindlustuselt maksimaalset hüvitust, sest ega põlenud auto enamjuhul uueväärseks taastamiseks ei kõlba.
On olemas ka erineva tehnoloogiaga tulekustutid mitmetelt tootjatelt, mida meie mail ei peeta "päris kustutiteks" aga mujal on laialt kasutusel nii kodudes kui ka veesõidukites ja autoelamutes, sest saastavad vähem kui vahud ja pulbrid ning on odavamad ja käepärasemad kui CO kustutid.
Ka nõukaajal olid meil analoogsed aerosoolid müügil.
Ostmisel tasub pöörata tähelepanu, et tubased kustutid ei tööta miinustemperatuuridel.
Aerosoolkustutid:
Töötemp. -30-+50C https://www.merevarustus.ee/toode/ohutu ... y-talvine/
Töötemp. -20-+50C http://merseta.lt/ee/meniu-3/toodang/ae ... x-750.html
https://tuleohutus24.ee/toode/reinoldma ... ool-750ml/
https://tuleohutus24.ee/?s=kustutusaerosool
Demovideo:
https://www.youtube.com/watch?v=qlxlzmy ... suandur.ee
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autoteema
Pulberkustuti peab autos olema selle pärast, et kasko juhtumi puhul näidata oma tahtlust "kahjusid vähendada" ja et saada kindlustuselt maksimaalset hüvitust, sest ega põlenud auto enamjuhul uueväärseks taastamiseks ei kõlba.
Kindlustuskahjude likvideerimisel taastatakse auto kindlustusjuhtumi eelsesse olukorda.
https://www.lkf.ee/et/kindlustamise-tav ... 5tte-valik
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autoteema
Või lihtsalt makstakse jääkväärtus kinni. Sest mahapõlenud auto taastamine...lihtsam ja odavam on uus ehitada. Kere tuleb nii ehk naa vahetada.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Autoteema
Mingid aastad tagasi, küsides sakslase käest, et kas tulekustuti ei peaks auto varustuses olema, siis sakslane olles siiralt üllatunud, küsis, et kas minul on tule tõrjumise kvalifikatsioon.
Inimene, ilma vastava väljaõppeta, ei tohtivat tuletõrjumist teha. Pidi olema keeruline. Ohtlik enda ja teiste jaoks.
Mäletamise järgi oli nii.
Inimene, ilma vastava väljaõppeta, ei tohtivat tuletõrjumist teha. Pidi olema keeruline. Ohtlik enda ja teiste jaoks.
Mäletamise järgi oli nii.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Meil oli kunagi allüksusele selline kerge tuletõrjeõppus, kus tuli kustutada diisli ja bensiini segu sellises 1mx0,5m vannis. Tavaline, siseruumides olev 6 kg pulberkustuti suutis oma sisuga seda 2 korda kustutada ja törts jäi veel sisse. Samasuur süsihappekustuti sai osadel meestel tühjaks enne kui tuli kustus. Tegevus toimus õues, sügisel, tuult samahea kui polnud.
Seal panin endale kõrva taha, et autosse pole isegi 2 kg süsihappekustutist kasu.
Mul on autos tavaliselt üks 2 kg kehtiv pulber ja pagasnikus üks 10+ aastat vana pulber varuks (need enamasti töötavad ilusti, aga reeglid nõuavad survekatset sellises vanuses ja seda pole mõtet teha (odavam on uus osta). Seejuures see kehtiv pulber on kaassõitja istme raami esiserva küljes, st juhi käeulatuses. NB! Mitte panna neid tagaakna lauale, avarii korral lööb see teil pea otsast!
Seal panin endale kõrva taha, et autosse pole isegi 2 kg süsihappekustutist kasu.
Mul on autos tavaliselt üks 2 kg kehtiv pulber ja pagasnikus üks 10+ aastat vana pulber varuks (need enamasti töötavad ilusti, aga reeglid nõuavad survekatset sellises vanuses ja seda pole mõtet teha (odavam on uus osta). Seejuures see kehtiv pulber on kaassõitja istme raami esiserva küljes, st juhi käeulatuses. NB! Mitte panna neid tagaakna lauale, avarii korral lööb see teil pea otsast!
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Turist 47 kirjutas:Mingid aastad tagasi, küsides sakslase käest, et kas tulekustuti ei peaks auto varustuses olema, siis sakslane olles siiralt üllatunud, küsis, et kas minul on tule tõrjumise kvalifikatsioon.
Inimene, ilma vastava väljaõppeta, ei tohtivat tuletõrjumist teha. Pidi olema keeruline. Ohtlik enda ja teiste jaoks.
Mäletamise järgi oli nii.
Saksa ülereguleerimine.
Me tegime maal suvel mõnede 10+a vanuste 1 kg kustutite tühjendamise lõkke kustutamise näol - isegi mu 8a poiss sai sellega hakkama, kui näidata ette, kuidas kustuti töötab.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
OLAVI kirjutas:On olemas ka erineva tehnoloogiaga tulekustutid mitmetelt tootjatelt, mida meie mail ei peeta "päris kustutiteks" aga mujal on laialt kasutusel nii kodudes kui ka veesõidukites ja autoelamutes, sest saastavad vähem kui vahud ja pulbrid ning on odavamad ja käepärasemad kui CO kustutid.
Ka nõukaajal olid meil analoogsed aerosoolid müügil.
Mäletan. Sugulane ostis 1989. aastal tutika 06, sellel oli niisugune pardatšokis juba tehase poolt. Suuruse poolest nagu "Priima" pudel. No see putukamürk, millel lutika pilt peal (kes veel mäletab). Sama aasta mossele millegipärast sellist kaasa polnud pandud. Nood kustutid olid paraku freoonipõhised ehk tänapäeva rohehullude arvates keskkonnale oioioi kui kahjulikud

Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Re: Autoteema
Lemet kirjutas:Või lihtsalt makstakse jääkväärtus kinni. Sest mahapõlenud auto taastamine...lihtsam ja odavam on uus ehitada. Kere tuleb nii ehk naa vahetada.
Selle pehmeks põlenud kere saab ka "ilusaks" krohvida aga kaasaegse turvavarustuse liikluskõlblikuks taastamine võib hinnalt ületada auto jääkväärtust ja taastamine võib võtta aega üle poole aasta.
Sest Airbäge ei tohi transportida lennukiga ja need tulevad laevaga Jaapanist tuua.
Ja enne tuleb tellida uued turvavarustuse juhtmoodulid, siduda need autoga ning alles siis saab nendest väljalugeda, et millise numbriga täiturseadmeid konkreetsele autole on vaja.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Põlenud autol ei piisa turvavarustuse taastamisest, tänapäeva auto konstruktsioon kasutab hulgaliselt vahutäidiseid, liime ja hermeetikuid, mis annavad ka konstruktsioonilist tugevust. Kõik see hävib tules, põhimõtteliselt uus kere on vajalik. Vahutäidiseid olen näinud isegi nii vana nagu 1973 BMW osandamisel.
Põhimõtteliselt on vaja uut autot ja seda jupphaaval ehitama hakates tuleb kallim kui uus tehaseauto.
NSVL ajal sedasi ehitati autosid varuosadest, kuigi ametlikult oli see keelatud. Kasutati igasugu "kere vahetuse" jms skeeme ja hangiti juppe althõlma. Siis oli aga selle põhjuseks autode defitsiit ja võimalus kõvasti varastada.
Põhimõtteliselt on vaja uut autot ja seda jupphaaval ehitama hakates tuleb kallim kui uus tehaseauto.
NSVL ajal sedasi ehitati autosid varuosadest, kuigi ametlikult oli see keelatud. Kasutati igasugu "kere vahetuse" jms skeeme ja hangiti juppe althõlma. Siis oli aga selle põhjuseks autode defitsiit ja võimalus kõvasti varastada.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
Selle pehmeks põlenud kere saab ka "ilusaks" krohvida
Me räägime auto taastamisest, millega sünnib liiklusesse minna, mitte pappmulaažist. Tulest läbi käinud autoga on suur šanss keskkoht kiirelt mööda maad lohisema saada, kere metall on peale põlemist sedavõrd pehme.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Autoteema
Pole liisingumees, nii et kustuti kohale saab ülevaatusel tavapärase miinuse kirja lasta panna. Kui näppu jääb, viskan autosse 8-kilose, see paras külmrelvaks või mõne põleva prügikasti kustutamiseks. Autot kustutama küll ei hakka ei 2- ega 8-kilosega.
professional retard
Re: Autoteema
Kustutamisel ongi oluline et kui kiiresti jaole saab. Kui sõiduauto on juba kaks minutit põlenud siis pole seal enam muidugi midagi kustutada.
Viimane kord kui vaja läks põles bensiin tagaistme peal ja sees. 2 kg süsihappekustutist kulus maksimaalselt 1/3: Neid kontrollitaksegi kaaludes. Enne seda oli üks tööstusmootor, samuti veel algusjärgus tulekahju ja aitas paarist sahmakast pulbrist. Küll aga keeras see pulber hulka elektroonikat tuksi mis tulekahjustusi üldse ei saanudki.
Nii ideaalseid tingimusi nagu koolitusel et lagedal väljal põleb õlivann praktikas peaaegu polegi. Enamasti põleb ikka mingis varjatud kohas ja sinna levib gaas palju paremini kui pulber. Sellepärast ma eelistangi gaasikustutit kuigi igal koolitusel räägitakse et see kõlbab ainult õllede jahutamiseks. Niipalju on miinuseid et juba tühi kest on ränkraske ja hooletult vehkides võib iseendal varbad mustaks lasta. See süsihappelumi mis sealt tuleb on suurusjärgus -70 kraadi.
Viimane kord kui vaja läks põles bensiin tagaistme peal ja sees. 2 kg süsihappekustutist kulus maksimaalselt 1/3: Neid kontrollitaksegi kaaludes. Enne seda oli üks tööstusmootor, samuti veel algusjärgus tulekahju ja aitas paarist sahmakast pulbrist. Küll aga keeras see pulber hulka elektroonikat tuksi mis tulekahjustusi üldse ei saanudki.
Nii ideaalseid tingimusi nagu koolitusel et lagedal väljal põleb õlivann praktikas peaaegu polegi. Enamasti põleb ikka mingis varjatud kohas ja sinna levib gaas palju paremini kui pulber. Sellepärast ma eelistangi gaasikustutit kuigi igal koolitusel räägitakse et see kõlbab ainult õllede jahutamiseks. Niipalju on miinuseid et juba tühi kest on ränkraske ja hooletult vehkides võib iseendal varbad mustaks lasta. See süsihappelumi mis sealt tuleb on suurusjärgus -70 kraadi.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist