"Tankid EKV-le"

Vasta
Motronicus
Liige
Postitusi: 341
Liitunud: 03 Veebr, 2009 16:21
Kontakt:

Postitus Postitas Motronicus »

Kilo Tango kirjutas:Antud puhul on siiski probleem hoopis milleski muus. Nimelt puudub tellija, kes maksaks ja sestap saaks ka endale sobiva muusika.
Murrad lahtisest uksest sisse, st olen sama meelt. Veelkord, asi on ju palju laiem, kui arutleda teemal kohalik hooldamine, tootmine jne (nt "Teeme ise kohaliku APC"). Kui ettevõtjate poolt hakkab Eestis kujunema instants, Kaitsetööstuse liit (ka siin on hulk küsimusi), siis, nimetame seda nii, instantsi jõustruktuuride poolt hetkel eriti selgelt ei näe, kes võiks sama kaalukalt vastata/tellida. Uus Arsenal? Milliste seaduste alusel? Seniste liberaalmajanduslike hangete kõrval oleks vaja asju võtta strateegilisemalt (sama teema, miks paljud riigid ise toodavad ja hooldavad). Hanked ja (välis)ettevõtete "motivatsioonifondid" on omaette teema.
Kilo Tango kirjutas:PMBOK ei ole projektijuhtimise õpik. Eestis on hakatud seda enam-vähem piibliks pidama, kuid pigem on tegemist millegi projektijuhtimise entsüklopeedia laadsega. Projektijuhtimise õpik on reaalne projektijuhtimine koos teoreetilite aluste mõistmisega.
PMBOK on rahvusvaheliselt tunnustatud projektijuhtimise standard (ehk kuidas asjad selles vallas käima peaksid). Niiet paljudele ikkagi piibel ka rahvusvahelisel tasandil. Kõik vähegi tõsiseltvõetavad projektijuhid peaksid (ka) sellest alustama või vähemalt tutvuma, iseasi kas seda on igal juhul mõtekas kasutada. Ja annab see "kondikava" vastavate asjade korraldamiseks, mida aga ei anna, on kogu argipäevane trall selle ümber, inimsuhted, hoiakud jne. Ja siit juba siis muu kirjandus lisaks (soovitaksin näiteks James P. Lewis teosed).
Repliik oli selle kinnituseks, et projektijuhtimine ongi selline. Kui on muud kogemused, siis on tegu kas üksiku eduka projekti või lihtsalt õnneliku projektijuhiga.
Per aspera ad astra!
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10217
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

Motronicus kirjutas:
Kilo Tango kirjutas:PMBOK ei ole projektijuhtimise õpik. Eestis on hakatud seda enam-vähem piibliks pidama, kuid pigem on tegemist millegi projektijuhtimise entsüklopeedia laadsega. Projektijuhtimise õpik on reaalne projektijuhtimine koos teoreetilite aluste mõistmisega.
PMBOK on rahvusvaheliselt tunnustatud projektijuhtimise standard (ehk kuidas asjad selles vallas käima peaksid). Niiet paljudele ikkagi piibel ka rahvusvahelisel tasandil. Kõik vähegi tõsiseltvõetavad projektijuhid peaksid (ka) sellest alustama või vähemalt tutvuma, iseasi kas seda on igal juhul mõtekas kasutada. Ja annab see "kondikava" vastavate asjade korraldamiseks, mida aga ei anna, on kogu argipäevane trall selle ümber, inimsuhted, hoiakud jne. Ja siit juba siis muu kirjandus lisaks (soovitaksin näiteks James P. Lewis teosed).
Repliik oli selle kinnituseks, et projektijuhtimine ongi selline. Kui on muud kogemused, siis on tegu kas üksiku eduka projekti või lihtsalt õnneliku projektijuhiga.
See on nüüd küll juba sügavalt offtopic (vabandan), kuid.

PMBOK on mul kodus kapi peal ja ma tean väga hästi mis seal sees on. PMBOK annab vastuse küsimusele, kuidas projekt tükeldada ning millist infot millline tükk tahab ja millist infot sealt oodata on.

Konkreetse juhtimismetoodika kohta ei ütle PMBOK midagi (näit. kuidas vältida tudengiefekti, millal kasutada agiilseid metoodikaid, millistele alustele ehitada üles projektiportfell, kuidas kaasata projekti tellija, millisteks etappideks millise suurusega projekt jagada, kuidas lahendada konflikt ressursihalduritega, kuidas juhtida projekte protsessipõhises organisatsioonis jne. jne. jne.). Selle jaoks on teised allikad ja teised autorid (Lewis sealhulgas). Sellest aru saamine eeldab ikkagi ennekõike seda, et on olemas mingi projektijuhtimise kogemus. Sealjuures mitte selline, et "tellin, saan tulemuse kätte ja siis ütlen turundusele, et mul on kuldmuna."

Arvan ennast seda teemat päris hästi valdavat, kuna olen pikka aega tegelenud ühe Eesti suurettevõtte projektiportfelli hoidmise ja arendsprotsessi lihvimisega. Parafraseerides üht teist projektijuhtimise klassikut: PMBOK on vajalik, kuid mitte piisav. Sestap minu liigitus pigem entsüklopeediliseks kui juhendmaterjaliks.

Pmst. ma arvan,e t me räägime ühte ja sama juttu erinevate sõnadega. Sestap võiks edaspidist diskussiooni (kui on kange tahtmine) jätkata privas.
araterI
Liige
Postitusi: 949
Liitunud: 20 Jaan, 2007 15:00
Kontakt:

Postitus Postitas araterI »

Kolme päevaga tankijuhiks ;)

BBC Sari Worlds Toughest Driving Tests 1. seeria

http://www.bbc.co.uk/iplayer/episode/b0 ... Episode_1/

Kuna vaadatav ainult UK-s siis näiteks http://www.hidemynet.com/ abiks

Asja teeb lõbusaks ka see, et raud pole mitte Challenger vaid asi toimub Rumeenias ja T-55 põhise TR85 M1-ga
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Huvipakkuv lugemine praktiku sulest. Milline peaks olema vene kaitsetegevusele suunatud tank.

http://nvo.ng.ru/concepts/2010-02-26/1_ ... l?mthree=3
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Troll
Liige
Postitusi: 3172
Liitunud: 08 Okt, 2004 16:59
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Troll »

Lemet kirjutas:Huvipakkuv lugemine praktiku sulest. Milline peaks olema vene kaitsetegevusele suunatud tank.

http://nvo.ng.ru/concepts/2010-02-26/1_ ... l?mthree=3
Praktiliselt autor kirjeldab ju Iisraeli Merkava tanki!
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!
Kasutaja avatar
hillart
Liige
Postitusi: 3288
Liitunud: 07 Jaan, 2005 15:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas hillart »

Taas hulk aega mööda libisenud ja nii seda, kui teist on kõrvu kostunud. Eks mõndagi või kuulda, kui oskad vastavas kohas kõrvu kikitada ja, noh, mõnikord ka natuke suunavaid küsimusi esitada.

Oma üllatuseks pean konstateerima tõsiasja, et on ikka KV vastavad instantsid kaunis tugevasti ja arvestatavalt mõelnud ka sellele, et EV võiks endale ise jalaväetransportööre (APC-d) ehitada. Ja mis mulle eriti meeltmööda oli, et me oleme teineteisest sõltumata oma mõttearenduses vägagi ühte liini ajanud. Ikka seda, et UNIMOG´i baasil (koos kõigi selle poolt rääkivate argumentidega), ja kasutades maailmas juba välja töötatud mudeleid. Sest kes veel võiks UNIMOG´i baasil parema masina välja töötada, kui mitte ise UNIMOG´e tootev tehas?
Mis siis kõne all olid olnud? Mida aluseks võtta?
Ikka need samused minulegi meelt mööda olnud korralikult väljatöötatud ja ennast juba tõestanud Sonderwagen´id ja TM-170.
Kuid milles on siis tänase päeva seisuga asi, et meil veel miskit ikka ei ole?
Tuleb välja, et tõepoolest nii need asjad on, et eesti firmad ise pole just eriti huvitatud projekti teostumisest. Minule endale igatahes arusaamatu fakt, kuna annaks ju ettevõttele aastateks kindla tuluallika ja garanteeritud lepingud!? Ollakse küll valmis mingit komponenti projektist tegema ja garanteerima lepingujärgses mahus selle tarnimine, kuid täismahus - ei, tänan! Näiteks olla üks firma lahkesti valmis valmistama soomusplaate vajalikes mõõtudes ja struktuuris, kuid neist keret kokku panema ei soostunud mitte.
Mida siis teha? Kaitseväel teadupärast pole vastavalt EV seadustele õigust äritegevusse sekkuda. Seega ei saagi olla Kaitsevägi see, kes asja organiseerimise enda kätte võtaks. Arvati, et selleks koordineerivaks instatntsiks võiks olla see meie KaMin-i poolt paljukiidetud Kaitsetööstuse Liit, kuid sellest pole kahjuks seni vähimatki asja olnud.
Muideks! Mäletate küll, kui alles hiljaaegu paisutati ajakirjanduses skandaali kõrgest kaitseväelasest, kes just-kui seadusevastaselt oli Kaitsetööstuse Liidu nõukogus (äriettevõte ikkagi). No-jah! Seal ta just selleks ju oligi, et sellel seltskonnal natuke ora vastavas kohas hoida ja asja käima lükata (ilma igasuguse palgata, muideks), kuid ... Nii see asi lõppeski. Kui ei tohi, siis ei tohi.
Lisaks kõigele olla selle Kaitsetööstuse Liiduga veel sellised lood, et seal vahetuvat need nõukogu liikmed millegi efektiivseks toimimiseks sedavõrra ruttu, et ükski neist ei jõua end asjaga õieti veel kurssigi viia, kui juba sõit sees.
Kaitsevägi lootis muidugi, et selleks koordineerivaks ja koostekeskuseks võiks saada "Arsenal", kuid kuna vastavalt EV seadustele Kaitseväel vahetut väljundit oma soovidele ettevõtluses (seda aga Kaitsetööstuse Liit on) olla ei tohi ja see on võimalik VAID KaMin-i kaudu, siis ... praeguseks minu teada seda Arsenali enam olemas ei ole.
Aga mis selle loo iva oli? Ikka see, et ega seda Unimogi-soomustransportööri ideed meil ka ametlikes instantsides veel kalevi alla pandud pole ja asjaga edasi töötatakse. Muidugi nii palju, kui Kaitseväe poolt see vastavalt seadustele võimalik on. Vahest lõpuks, kui KaMin´i vastavad šeffid kah asja tõsiselt võtma ja ennast liigutama hakkavad, sõidavad meie kaitseväes kord sajad kodumaised soomustransportöörid (APC-d) - nii relvaalustena, jalaväe tarbeks, kui veel ... na.
Mis puutub aga neid aina lisanduvaid erinavaid nn. vanarauavariante, siis seni, kuni veel omamaist soomuskaitset pole, konstateeritakse vaid tõsiasja, et vahetust juba olemasolevatele PASI-pargile on igatahes vaja ja neid tuuakse sisse tõepoolest vaid minimaalses vajalikus koguses.
Võib ju ka veel edasi unistada, et kui me kunagi, kui need kõrgelennulised plaanid ka reaalsuseks saavad, meie oma eestimaise soomusmasina tootmiskulud piisavalt madalad hoida, siis pole välisturgki meile võimatu. :lol:
Aga miks mitte? See firma igatahes, kes selle toodangunišši lõpuks enda tarbeks söandab ära hõivata ei pea oma tegevust tõenäoliselt kahetsema, sest tagab endale aastateks stabiilse ja küllaldase sissetulekuga arengu. :roll: :wink:
Postitusi lugedes kasuta kôigepealt oma aju (NB!! peaaju) HOMO SAPIENS !!! (e. foorumlane)

Stellung halten und sterben!!
vetewana
Liige
Postitusi: 373
Liitunud: 31 Juul, 2008 11:57
Kontakt:

Postitus Postitas vetewana »

Kellele neid väikseid BRDM. laadseid künasid ikka vaja on see rohkem selline märulipolitsei rida? Kui APC siis olgu ikka korralik APC, kuhu mahutab jao koos jao varustusega lahedalt ära. Milleks hakata jalgratast leiutama, tulemus saab arvatavasti sama, mis see M-14 TP1. oli.

Huvitav, palju see Patria AMV litsents poolakatele maksma läks?

Sloveenia, mis on Eestiga suuruselt ja rikkuselt suht võrreldav tootis enamuse oma 135. Patria AMV partiist valmis kohapeal oma firmasid kaasates.

Huvitav, palju võiks näiteks juba mõne vananenud Patria XA-200. seeria APC enda tarbeks tootmise litsents Eestile maksma minna?

Kui täpsed joonised ees ja materjal olemas siis ei tohiks nende kerede kokkukeevitamine selliste ettevõtete jaoks kui BLRT Grupp või E- Profiil eriline probleem olla.

Mootorid, transmissioon, relvastus jne. tuleb niikuinii sisse osta ja nende külge monteerimine peaks Eesti ettevõtetelegi jõukohane olema kui mõni KM ametnik ei suuna tellimust just mingile nurgatagusele kahtlase taustaga "tegijale".
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
hillart
Liige
Postitusi: 3288
Liitunud: 07 Jaan, 2005 15:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas hillart »

Kellele neid väikseid BRDM. laadseid künasid ikka vaja on see rohkem selline märulipolitsei rida? Kui APC siis olgu ikka korralik APC, kuhu mahutab jao koos jao varustusega lahedalt ära.
:lol: :lol: :lol: :lol:
Eks ta muidugi. Eesti meestele on ikka sellist soomustatud autobussi tarvis, et ikka vähemalt rahuldavalt (või mis rahuldavalt, ikka LAHEDALT) ära mahuks. Olete ju kuulnud, et missil meie meestele PASI´d väikseks ja nõrgukeseks jäävad. Ehk siis - vähemalt 25-30 kohaline soomusvagun (mehed+meeste varustus+varumoon+vesi+jne.). + veel lisaruum, et ikka kindlasti ka LAHE olla oleks. :lol: :lol:
:lol: Ja ei tohi unustada, mis Eesti tingimustes eriti tähtis on - see soomusvagun peab ilmtingimata ujuma. !!!! :lol: :lol: :lol:

Ja muideks! Selline kökats, nagu PATRIA, ei lähe taolise spetsifikatsiooni korral kohe kindlasti mitte loosi. :lol: :lol: :lol: :lol:


P.S.
Läheme aga jälle harutamistega järjekordsele ringile! Paistab, et selle teema eluea jooksul on vahepeal foorumisse uus põlvkond soomusehuvilisi peale kasvanud, kes vanu arutlus lugemiseks vist liigarhailisteks pidanud on.
Postitusi lugedes kasuta kôigepealt oma aju (NB!! peaaju) HOMO SAPIENS !!! (e. foorumlane)

Stellung halten und sterben!!
vetewana
Liige
Postitusi: 373
Liitunud: 31 Juul, 2008 11:57
Kontakt:

Postitus Postitas vetewana »

Võtame siis parem juba ühe MZKT-7922 või veel parem MAZ-7907, soomustame ära, katusele paar kuulipildujat, tõstame sinna selle ESTCOY koos oma kolaga peale, lisame veel X-box, Blue-Ray Player + WiFi + igale mehele kindlasti oma läpakas ja ongi Eesti oma APC missiooniks valmis! 8)
Kasutaja avatar
hummel
Liige
Postitusi: 2079
Liitunud: 18 Apr, 2004 12:55
Kontakt:

Postitus Postitas hummel »

Mina oleks ka seda meelt, et kui soomustransportöör, siis soomustransortöör, mitte soomusauto. Üks asi on mahutavus, teine väga oluline asi läbivus meie pehmevõitu maastikul. 4x4 veokas jääb maastikule keerates igatahes lahjaks. Lahingalüksuse soomuk pole ka miski logistikasõiduk, et me võime alati valida, kust ja kas sõidame. Või siis on tast jalaväe liikuvuse ja manöövrivõimekuse tagamisel samavähe abi, kui tavalisest veoautost, mida on soomusplaatidega raskemaks tehtud.
Ja muidugi ei saa unustada, misuguses vaestemajas me elame. Et kas on mõtet toota kodumaal viimase raha eest 50 tutikat ja natuke kahtlast soomusautot, või osta sama summa eest sisse 200 korralikku kasutatud jaosoomustransportööri, millest ka taktikalises mõttes kasu.

Kui oleme kasutatud soomustransportöörid juba sisse ostnud, võib algatuseks uurida, kas mingi firma suudaks neid kodumaal moderniseerida. Näiteks mootori vahetus vms. Samuti varuosad. Saaks nendegagi hakkama esmalt. Alles siis on mõtet esineda oma soomukiga.
vetewana
Liige
Postitusi: 373
Liitunud: 31 Juul, 2008 11:57
Kontakt:

Postitus Postitas vetewana »

Kui neile Hollandi 90. hangitavale soomukile liita veel 200 potensiaalset soomukit Rootsist, saaks juba kokku päris kenakese summa.

Huvitav, mis neist Rootsi Pasi soomukitest XA-180S, XA-202S, XA-203S muidu saanud on? On need maha müüdud?
nokkloom
Liige
Postitusi: 251
Liitunud: 03 Nov, 2008 20:38
Kontakt:

Postitus Postitas nokkloom »

Miks te arvate, et Holland meile neid 90 tükki müüb? Rootslaste omad on neil alles, kurtsid küll millalgi, et väga jubedad elukad olevat, kuna veermikud lagunevat pidevalt ära.

Norrakatel on neid sammuti 50 tükki, ja 46 tükki on Liibanonis. Mingi hunnik on veel ka Ghanas.

Estomog või UR-416 (või mõni muu) pole küll parim, aga vähemalt on see oluliselt parem kui mitte midagi. (parem pool muna kui mitte midagi) Ja võib öelda, et fakt on ka see, et me ei saa kokku osta 10-et eri mudelit soomustransportööre. Ehk, enda arvamus on, et kõige pealt paneme kokku Urre või Estosid ja selle järel paneme kokku juba Pasi sarnaseid jullasid jne...
vetewana
Liige
Postitusi: 373
Liitunud: 31 Juul, 2008 11:57
Kontakt:

Postitus Postitas vetewana »

Uudistes oli, et Holland kannab oma Pasid maha ja 90 tükki neil neid ainult ongi siis ega siin palju muid valikuid eriti ei ole. Iseasi palju KV kavatseb neid juurde osta. Kas ainult niipalju, et asendada need üksikud vist 5 või 6, mis afganistaanis kaotati või rohkem. Nende vanade, aktiivses kasutuses olnud masinate hind ei tohiks muidu väga kõrgeks kujuneda.

Holland peaks oma esimese partii Boxereid millalgi 2011. aasta esimeses pooles kätte saama. Sellepärast siis Pasid lähevadki arvatavasti mahakandmisele ja kenake hulk kui mitte kõik neist Pasi XA-188 GVV. soomukitest peaks muidu Afganistaanis asuma. Arvatavasti Holland ei ole nende tagasitoomisest enam eriti huvitatud kuna nad arvatakse nii või teisiti peagi teenistusest välja. Kasulikum oleks neil need Afganistaanis mõnele liitlasele sümboolse summa eest üle anda sest koju nad seda vanarauda vaevalt vedama hakkavad ning ka USA ei ole selle mahajäätava tehnika eest nõus neile pennigi maksma.

Vaevalt sellest oma soomukiehitusest midagi reaalselt välja tuleb. Siin foorumis hea vahest fantaseerida küll ja siia see idee jääbki. Odava hinnaga kasutatud ratasoomukeidki hakkab lähitulevikus järjest turule tulema Holland, Rootsi- PASI , Saksamaa- TPz Fuchs jne.

Samas Holland kannab maha veel 1600 erinevas modifikatsioonis YPR-765. soomukit. Neist 1000 ongi vist juba Egiptusele maha müüdud. Samas huvitav oleks teada kas selle torni, milles on 25-mm Oerlikon KBA-B02 automaatkahur ei annaks Pasile peale monteerida?
Drax
Liige
Postitusi: 1165
Liitunud: 22 Mai, 2009 13:42
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Drax »

vetewana kirjutas:Sloveenia, mis on Eestiga suuruselt ja rikkuselt suht võrreldav...
Umbes 1,5x kõvem kõiges, vaata mispidi tahad :).
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist