Ühteteist huvitavat on seal artiklis küll, kuid tundub olevat üsna häbematu Gripen-NG promomine, mis USAF kontekstis on pehmelt öeldes kummaline. Kõike ei jõua hetkel kommenteerida, kuid see graafik on näiteks eriliselt jabur:
Need näitajad varieeruvad äärmiselt palju sõltuvalt kiirusest kõrgusest, kütusekogusest ning relvalaadungist (mis omakorda mõjutab 4. generatsiooni hävitajatel takistust ning selle kaudu jälle tulemusi). Kui vastav info on puudu, võib graafikul näidata
mida iganes.
On
äärmiselt ebatõenäoline, et võrreldavate laadungitega operatiivselt relevantsel kõrgusel ja kiirusel suudaks see ühe F414 mootoriga varustatud kerghävitaja nii pika puuga ära teha Su-35'ele F-22'ele kui ka saransele deltaplaaneriga Typhoon'ile ja Rafale'le, mille veojõu/kaalu suhe peaks kahe mootori korral siiski parem tulema.
Selleks et vähegi adekvaatset pilti saada, on vaja uurida lennuki manuaale, kus graafikuid vastavalt konfiguratsioonile ja kõrgusele on väga palju. Kahjuks on need enamasti salajased.
Siin on konkreetsed näited Kreeka F-16C Block 50
manuaalist ilma relvastuseta (
drag-index: 0) nii merepinnal kui ka 30000 jala kõrgusel (graafik A8-14 ja A8-20).
EDIT suured pildid, panin lingina:
Merepinnal: link
30 000 jala kõrgusel: link
Kui manuaalist uurida teisi graafikuid on näha et igasugune relvastus muudab asju jälle väga kõvasti, manual on erineva
drag-index'iga graafikuid täis...
Siit omakorda tekib küsimus, et miks on autor huvitatud näitamaks graafikul "mida iganes" ?
Siin on pealtnäha analoogiline graafik, olulise erinevusega, et
väga täpselt on kirjas kõrgus, kiirus ja laadung. Päris analoogiline see muidugi ei ole, kuna X-teljel on hoopis veojõu/kaalu suhe. Muuhulgas tasub tähele panna, et uuema-otsa hävitajate kohta infot puudub, kuna seda ei ole lihtsalt saada
Hästi on teemat algajatele seletanud minumeeles Sgt. Mac siin:
http://elementsofpower.blogspot.com.ee/ ... -spec.html
Lisaks Archibald ei ole vähemalt osade (pilootide poolt väga kõrgelt hinnatud autor. Lisaks on tema simulatsioonide tulemused on äärmiselt kummalised, võrreldes kõige muuga mis on tehtud:
Simulation has the Gripen E shooting down the Su-35 at almost the same rate that the F-22 does. The Gripen E is estimated to be able to shoot down 1.6 Su-35s for every Gripen E lost, the F-22 is slightly better at 2.0 Su-35s shot down per F-22 lost."
