16. leht 61-st
Postitatud: 05 Apr, 2007 8:01
Postitas Immelmann
Näh, EOD jõudis ette...
Postitatud: 05 Apr, 2007 8:33
Postitas EOD
Topelt ei kärise.

Postitatud: 05 Apr, 2007 9:51
Postitas fossiil
Just, ei kärise

, nii et paneme veel ühe raksaka - parem ikka veidi vaadata kah, et kuidas asi käib:
http://de.wikipedia.org/wiki/Sternmotor
Urmas.
Postitatud: 05 Apr, 2007 12:11
Postitas Soobel
Mina jällegi ei mõista, kuda sellist mootorit õlitatakse.
Meil on küll nõukaaegsed kuiva karteriga mootorid diiselrongides, kus karterisse kogunev õli ära eraldi paaki pumbatakse, aga neil on vähemalt karter, kuhu õli koguneb.
Aga kuhu tähtmootoril süsteemist läbikäinud õli koguneb ja uuesti ringlusesse pumbatakse? Või õlitatakse neid, kallates õli bensiini sekka nagu punnvõrril?
Postitatud: 05 Apr, 2007 14:03
Postitas johnbull
2- taktiline mootor
Postitatud: 05 Apr, 2007 14:06
Postitas FW Anton
Tähtmootori õli ringleb pidevalt süsteemis ja seda ajab ringi tavaliselt tsentrifugaalpump. Suuremateks mahutiteks on õliradiaatorid ja torustik. Õli kogumis ja ärajuhtimissüsteem on igal mootoritüübil individuaalne.
Postitatud: 05 Apr, 2007 14:30
Postitas Immelmann
Õlipaak käis ka asja juurde. Tähtmootoritega on see lõbus lugu, et pikal seismisel valgub mootoris olev õli alumistesse silindritesse. Enne käivitamist tuleb siis mootorit paar pööret propellerist ringi ajada, et õli sealt väljalasketrakti kupatada. Sellest ka efektne sinine pilv käivitamisel. Selle tseremoonia vahelejätmisel tekkiva hüdraulilise löögi tulemuseks on kõver keps või minemalennanud silinder.
Saksa tagurpidi-V mootoritel oli vist sama probleem...
Postitatud: 05 Apr, 2007 21:18
Postitas EOD
Paljast ringiajamisest jääb isegi väheks. Wilgal võetakse kahel alumisel silindril tagumine küünal maha ja ja lastakse õli välja. Samade silindrite sisselaskekollektoritel on õli väljalaskmise korgid.
Minu mäletamist mööda on kahel Wilgal kepsud kõveraks lastud. Üks oli ALMAVÜ Lennuklubi tuttuus mootor, mis just oli lennukile paigaldatud ja teine on praegu saarlaste käes (nemad mootorit ei lõhkunud).
Üks rahvatarkus selliste lennukite kohta- "Tähtmootoriga lennuk ei tilgu õli, vaid märgistab oma territooriumi". Perroonil on Wilga seisuplats selgelt äratuntav.
Postitatud: 05 Apr, 2007 22:53
Postitas Soobel
Et siis põhimõtteliselt õli ei tilgu karterisse nagu autol, vaid käib kinnist süsteemi pidi ringi, st piltlikult, et läheb ühest vändakaela tihendist sisse, läbib kõik need kepsu ja kolvi sõrmed ja junnid ning tuleb teisest vändakaela tihendist välja ja läheb radiaatorisse ja paaki ja sealt jälle eelmise vändakaela juurde tagasi? Ja see õli, mis süsteemi loomuliku ebatiheduse tõttu mootori sisemusse eksib, õlitab silindriseinu?
Postitatud: 06 Apr, 2007 9:29
Postitas EOD
Tavaline kuiva karteriga õlitussüsteem. Wilga mootoril AI-14RA on õlikoguja kahe alumise silindri vahel, ulatudes ettepoole, reduktori alla.
Õli pääseb sinna nii silindrite vahelt kui reduktorist. Edasi läbi filtri mootori tagaosas olevasse imipumpa, sealt õlipaaki, survepumpa ja tagasi mootorisse. Silindriseinu määrib läbi väntvõlli kalibreeritud ava pritsitav õli. Loomulikult ka laagrite vahelt tulev õli. Sama mootoriõli kasutatakse ka muutuvsammuga propelleri labade seadmiseks.
Vene lennuki jäänused Hiiumaal. Osa 2
Postitatud: 09 Apr, 2007 23:04
Postitas mart
Hiiumaalt kiviaia pealt on toodud Kärdlasse muuseumisse neli vene lennuki tükkki. Lennuk olevat alla kukkunud 1950. aastal Heinlaiu lähedale merre.
Pilte näeb
Militaarse Hiiumaa lehel.
Kahel lennukitükil on metallist stantsitud silt numbriga 1449094
Eelmisel kevadel muuseumis sõjandusnäitusel eksponeeritud
Suuremõisas allakukkunud lennuk kandis numbrit 49166032.
Postitatud: 10 Apr, 2007 18:29
Postitas Trans
its mabey from Hirth engine
Trans
Postitatud: 17 Apr, 2007 22:32
Postitas FW Anton
Stabilisaator sarnaneb Jak-tüüp hävitaja omale aga ehituselt mitte Jak-9, ehk on Jak-3. Numbri järgi otsistades tundub tegu olevat sõjajärgse toodanguga.
Lennuki radiaatori pirka
Postitatud: 23 Apr, 2007 20:14
Postitas speedsta
Ons võimalik selle asja järgi kindlaks teha, mis lennukiga on olnud tegu:
НКАП (viisnurk) СССР
Завод № 472
Изделив № 163
Радиатор № 93671
1942 09
Postitatud: 24 Apr, 2007 15:42
Postitas FW Anton
Tehas 472 ei tootnud sõja ajal lennukeid, seega on raske midagi tõestada.