Re: Eesti on paremini kaitstud kui kunagi varem
Postitatud: 23 Apr, 2014 10:10
Jänkisid õpetati vähe kiiremaid varjeid rajama, kui 16 m3 pikaajalisi punkreid: http://1.bp.blogspot.com/_8adFNycaanI/S ... helter.GIF
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://www.militaar.net/phpBB2/
Ei suudagi.Olen arvamusel, et riik ei suuda kohustada eraettevõtjaid ja majaehitajaid eraldama ehitatavates hoonetes ruume varjenditele, rääkimata juba ehitatud hoonete ümberehitamise nõudmisest. Lihtsalt puudub poliitiline tahe ja soov panna peale koormisi, mis võivad maksta sponsorite meelehea ja ka teatud hulka valijaid.
Vaadake või sõidukite erisoodustusmaksu ümber löödud lamenti.
Kasutatav on see üksnes madala kiirgustasemega piirkonnas, see 3 mm plekki, mis jääb auto katuse ja seesolijate vahele (vahepealse polstrimaterjali neelamisvõime on suht null) on üsna nõrk kaitse.Jänkisid õpetati vähe kiiremaid varjeid rajama, kui 16 m3 pikaajalisi punkreid: http://1.bp.blogspot.com/_8adFNycaanI/S ... helter.GIF
Mis siis saab?See tähendab soovi kindlustada kinnisvarahindade 20-30% tõus.
Palun võta lahti Statistikaameti kodulehekülg. Sealt leiad andmed hoonete kohta mis on ehitatud 1991. aastast tänaseni.Kapten Trumm kirjutas:Probleem on veel selles, et kohustuse midagi taolist ehitada saab panna ehitusnormidesse ja peale nende jõustumist alustanud kinnisvaraarendajal on valida, kas maksta või mitte teha.
Sama käib ka erastamisel muude varadega ära müüdud kinnisvara kohta - kohustused neid rajatisi korras hoida saanuks panna vaid erastamise tingimustega.
Muul juhul on probleem nimega "õigustatud ootus" ning tuleb hakata kompensatsioone maksma.
Seega - tulles ringiga tagasi, Soome-laadse infraprogrammi puudumine ei ole mitte mingi rahapuuduse taga (millest kõik asjassepuutuvad endised ja praegused ametnikud hädaldavad), vaid puhtalt tahte küsimus.
Midagi nii lolli annab ikka kirjutadaOlukord täna ei ole suures plaanis hullem kui ta oli ENSV lõpus.
Mitte nullilähedane, vaid elanikud, kes pidid läbimõeldud plaani järgi oma töökohta jääma, olid ka varjendikohtadega 100% tagatud, elutähtsates tehastas lausa 200%.Samuti suht nullilähedane protsent elanikkonnast
Kodanik on suutnud väga tabava kirjelduse esitada.Actual kirjutas:Loomulikult maksavad inimesed lõpuks kõik kinni, samamoodi, kui täna makstakse kinni see, et igale elurajooni planeeritud tänavale nähakse ette x arv tuletõrjevee hüdrante või avalikesse hoonetesse tuleb teha invaliididele ligipääs ja peldik, või linna uut büroohoonet rajades tuleb ära näidata kuhu mahutada töötajate + kundede autod. Samamoodi oleks loogiline, kus planeerimisstaadiumis tuleks ära näidata, kuhu mis ohu korral inimesed saavad varjuda. Üks asi on sõjategevus, mille eest saab teoreetiliselt ka evakueeruda aga on ka muid ohte, kliimamuutuste valguses ei saa välistada supertorme, mida enne nähtud ei ole, või taevakividegi sadu ei ole ilmvõimatu, rääkimata suurõnnetustest, olgu keemia- või tuumarajatistes.
Kõige tobedam ongi riigi tasandil vohav ignorantsus, kus teatud teemasid teadlikult välditakse. Välditakse arvatavalt põhjusel, et teemaga tegelemine viib paratamatult rahani, kus keegi vaatab riigile otsa ja ootab raha, aga raha ei ole. Teine variant, et tehakse mingid analüüsid arengukavad, mille realiseerimine jääb rahapuudusel seisma. Meie mure ongi paljus selles, et me oleme tegelikult vaene riik aga meie ootused on kõrged ehk kallid. Loe mis teemat tahes ikka sobib meile maailma parim tank, lennuk või esindusautoks ainult saksa luksusmargid, telefoniks-arvutiks kallimad brändid, ka ehitiste-rajatiste ehitushinnad kipuvad olema kõrgemad, kui rikkamates riikides - me ei ole nii rikkad, et osta odavat. Võimalik, et sellest tulebki see "kui kõike rehkendust ei jõua teha, tee pool aga tee hästi".Vähim mis teha saanuks, olnuks kasvõi eurorahade kasutamine. Vist pea kõik viimaste aastate ühiskondlikud hooned on valdavas osas ehitatud eurorahade eest, olgu koolid, erinevate asutuste uued hooned. Teoreetiliselt saanuks vabalt neile hoonetele projekteerida-ehitada ühe maaaluse korruse, kui see oleks meil kuskil nõuetes kirjas olnud. Tõenäoliselt oleks sellise skeemi maksumus olnud meile odav (pisku suurem omafinantseering), sest senini Eesti eeskujuliku kulutajana abisaajana ei jõua kogu euroraha ära kasutada
Selline riigipoolne ignorantsus, kohati isegi kõrksus viib tundmuseni, et meie probleemid võivad olla hoopis sügavamal, kui seda on varjendite olematus või vaidlused üksikute relvasüsteemide ostuteemal. See kõik võib viidata tõdemusele, et riik ja inimesed käsitlevad kaitsevaldkonna teemat täiesti erinevalt, lausa filosoofiliselt erinevalt. Kui reakodanik mõtleb lihtsates kategooriates ja põhjendab enda kaitsetahet, oma kodu, kodumaa ja oma pere kaitsega - selline propagandistlik lilleline vaade. Riik käsitleb kaitset enamalt - kaitsta tuleb peamiselt riiki, kui institutsiooni, ja instutsiooni kandjaid ehk valitsejaid. Kodanikud selles plaanis ei ole mitte kaitset vajavad kodanikud vaid alamad kelle ülim ülesanne saab olla kaitsta kuningat ja krooni - riik ei ole mitte kodanike teenimiseks, vaid alamad on riigi teenimiseks.
Seepärast me näemegi, kuidas riiklikke institutsioone turvatakse ülima põhjalikkusega, kaitseministeeriumile kuulikindlad klaasid, teetõkked, presidendilossile ümber turvaaed, peaministrile salajased juhtimispunkt(id), KAPO lähiümbruses ei tohi isegi ehitusautod liikuda, kirsiks tordil on laiapõhjaline riigikaitsekava, et kaasata kriisiolukorras kaitseks kogu elanikkonda ja erasektorit - ja see kava on igaksjuhuks salajaneVõrdluseks kõrvale, et kodanike kaitseks ei ole varjendeid ega isegi evakuatsiooniplaane, ja oma kodanikke ei saa isegi laiapõhjalisse riigikaitsekavasse usaldada - rahva spioonid ju igalpool ja üldse, rahvast ei saa usaldada.
Selline lõhe arusaamistes võib kriisisituatsioonis viia ennustamatute tagajärgedeni, kus riik on omast arust teinud kõik hästi aga järjekordselt loll rahvas ei saa aru mis teha tuleb ja veab alt.
Ja kus asusid Tallinnas need 60 000 varjendikohta? Õigem oleks küsida mida nimetati varjendikohaks. Enamus nendest olid hoonete keldrid ja maaalused garaažid. Need samad keldrid ja garaažid on tsiviilkaitse mõttes täpselt samas seisukorras nagu nad olid 30 aastat tagasi. Keegi ei ole vahepeal sealt betoonikihte ära võtnud või konstruktsioone muutnud. See 60 000 varjendikohta oli ENSV ajal pakazuhha, sisuliselt ei olnud inimesed rohkem kaitstud kui nad on seda täna. Jah erinevus oli selles, et tollal võibolla mõni teadis kuhu varjendisse ta tormama peaks aga täna seda ei teata. Minu väide on, et täna on hoone keldri õhuavade tihendamine sama efektiivne ja pakub samasugust kaitset nagu ta seda pakkus 30 aastat tagasi. Tõenäoliselt on isegi efektiivsemad kuna tänased avatäited on tunduvalt õhukindlamad kui veneaegsed puitraamid.Kapten Trumm kirjutas:Midagi nii lolli annab ikka kirjutadaOlukord täna ei ole suures plaanis hullem kui ta oli ENSV lõpus.
See on argumentatsiooni ja teema valdamise tase, millel ma loobun edasisest diskussioonist.
Täna sõbrakene, on ka see 60 000 varjendikohta, mis hullul ENSV lõpuajal Tallinnas olemas oli - muutnud kasutamiseks massihaudadeks, ühes suhteliselt õhutihedas, inimesi täis tuubitud suletud ruumis, piisab vaid ventilaatori mittetöötamisest, et see muutuks vennashauaks. Täpselt samasugused massihauad on ka need maa-alused garaazikooperatiivid, kui sellesse, küsitavalt töötava ventilatsiooniga ruumi suruda 1500 inimest sisse, on seal hapnik 10 minuti pärast lõppenud ja edasi kantakse need asukad sealt kanderaamis või laibakotis välja.
Äkki sa ei võtaks taolisel toonil sõna teemas, mida sa ise ei valda?Ja kus asusid Tallinnas need 60 000 varjendikohta? Õigem oleks küsida mida nimetati varjendikohaks. Enamus nendest olid hoonete keldrid ja maaalused garaažid