"Eesti õhuvägi"

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Suletud
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

Denisil on jäänud peale suure riigi kodaniku mõtemaailm. Et kui Eesti oleks kümme lennukid saja asemel see võrdub nulliga? Ei võrdu. Kümme õhukaitsele pühedatud hävituslennukid on arvestuse väärtne hulk kõikjal maailmas. Kui neid ikka kavatsetakse kasutada ning antakse seda tunda ka rahuajal.

Milleks lennukeid vaja kui maavägi on mis on? Nüüdsel ajal maavägi ei hakka vist mõtlemagi rünnakud enne kui õhust on antud strateegiline löök. Just selle strateegilise lööki vastu treenib näiteks Soome õhuvägi. Selle tõrjumine vajab raket- ning seniitõhutõrje lisaks ka lennukeid. Näiteks võiks tuua maapinnast mõne meetri kõrgusel lennavad tiibraketid. Ise baseeruksin lennukidega saartel selleks et sinna on pikem tee venemaalt ning logistiika (eriti NATO vägedele, mis tuleb esimeseks õhutranspordiga ning suuremad hulgad laevadel) oleks kergem.

Ning mida tähendaks korralikud hävitajad Eesti kaitsetahtele (millest vist on natuke vajaka)? Mõelge ise kuidas mõtleb eesti poisikene kes näeb ülelendavad lennukid millel sini-must-valge sabas (punase või valge tähe asemel). Kui tal tuleb aeg teenida kodumaad kas ta püüab hiilida kõrvale või hoopis tahab hävitaja istmele? Kõik väärdused ei ole ainult rahas ning tehnilistes näidatajates.
Jagan täiega seda arvamust 8)
Anton - horridoo!
Kasutaja avatar
denis23
Liige
Postitusi: 1961
Liitunud: 17 Okt, 2004 11:38

Postitus Postitas denis23 »

Denisil on jäänud peale suure riigi kodaniku mõtemaailm. Et kui Eesti oleks kümme lennukid saja asemel see võrdub nulliga? Ei võrdu. Kümme õhukaitsele pühedatud hävituslennukid on arvestuse väärtne hulk kõikjal maailmas. Kui neid ikka kavatsetakse kasutada ning antakse seda tunda ka rahuajal.
Mis suure riigi kodaniku mõtemaailm? Mina lihtsalt tean seda et tänases maailmas konkurentsivõime on võtmesõna. Ei ole mõtet ehitada süsteemi mis on algeliselt konkurentsivõimetu. 10 F4 lennukit igas mõttes süsteem millel puudub igasugune konkurentsivõime. Need mehed kes siin seda arutavad ei tunne kahjuks õhujõudude ülesehitusest mitte midagi.
Mõelge ise kuidas mõtleb eesti poisikene kes näeb ülelendavad lennukid millel sini-must-valge sabas (punase või valge tähe asemel). Kui tal tuleb aeg teenida kodumaad kas ta püüab hiilida kõrvale või hoopis tahab hävitaja istmele? Kõik väärdused ei ole ainult rahas ning tehnilistes näidatajates.
Vot sellest pidigi alustama. Kui tahetakse osta midagi sellist mis oleks mitte relv vaid staatuse ning riikluse sümbol siis teine asi. Aga ärme siis selleks otsime üht või teist sõjalist otstarvet. aga see on minule nagu pragmaatikule ning realistile oleks väga kurb..Eestis on juba olemas nukuarmee, kus paraadil sõidavad Nissan Patrolid, kus kallilt ostetud haubitsad ei tulista, kus on olemas mitu kindralit ning terve suur maja ametnike nelja pataljoni kohta. Ning reaktiivlennukite ost oleks järjekordne samm selle nukuarmee loomise suunas. Ikka kallid ning mõtetut mänguasjad selle asemel et midagi kasulikku teha. Aga mina pigem ei diskuteeri siin enam seda teemat.
liivhillar
Uudistaja
Postitusi: 29
Liitunud: 20 Juun, 2005 12:33

Postitus Postitas liivhillar »

Hakkan ka vaikselt denis23 poole kalduma.
Kasutaja avatar
denis23
Liige
Postitusi: 1961
Liitunud: 17 Okt, 2004 11:38

Postitus Postitas denis23 »

Ütle mulle kui nüüd kui kusagil taevas kusagil kohtuvad kümme F 22 ja kümme Su-37-et ( tegelikult venemaal neid vist polegi nii palju ). Pilootide oskused on enam vähem võrdsed, peal on standardne air to air relvastus. Kumb pool võidab ?
Nii palju ma ütlen et F-22 võidab 10:1. KUNA SEE ON ERINEVATE PÕLVKONDADE LENNUKID. Sama suhtarv on SU-30MKI või moderniseeritud SU-27SK näiteks F-4F vastu. Sellest ma ei väsi siin rääkida.
kari lumppio
Liige
Postitusi: 312
Liitunud: 30 Mär, 2005 9:46
Asukoht: Espoo, Soome
Kontakt:

Postitus Postitas kari lumppio »

Tere!

Denis, sa tõesti mõtled nagu suurriigi kasvandik. Sa tahad ju selgelt VÕITA (õhu)sõjas venemaa vastu. Seda ei suuda ei Eesti ega Soome kunagi. Aga sellise õhusõja võib teha venemaale nii kalliks et sellise alustamise üle mõeldakse mitu korda. Just selles on väikse riigi KAITSEjõudude lähtekoht.

See on ju Eesti rahva asi kuidas ta oma õhuväe üles ehitab ning kas ehitab üldse. Mul on oma nägemus kuidas asi sünnib ning see nõuab raha ja kõvasti ja selleks ka poliitilist (kaitse)tahet. Võiks ju püüda ehitada õhuväge üles näiteks USA rahal - 50ndel said Taani, Norra jne. väikeriigid ameerika lennukeid tasuta kasutusele (kuigi mitte omaks omandiks). Ajalugu võiks ju korrata? Mulle kõrvaltvaatajana tundub kuidagi et selles õhuväe valdkonnas seisavad eestlased siisgi natuke käed rüpes. Ning kui asi seisneb selles et pragmaatikud hoiavad raha ennemini oma taskus siis hea. Mulle kama kaks.

Ja lõpuks küsiks Denisilt millise CVga sa siin kirjutad et "... seda arutavad ei tunne kahjuks õhujoudude ülesehitusest mitte midagi"? Mulle tundud sa kuidagi nagu mullipuhuja sellise lausega.

Kari
Kasutaja avatar
denis23
Liige
Postitusi: 1961
Liitunud: 17 Okt, 2004 11:38

Postitus Postitas denis23 »

Eks minu CV on minu CV las see jääb mulle. Ei kurda selle sisu üle. Aga oma väikesest elupagasist ma tean et konkurentsivõime on tänasepäeva võtmesõna. Ning see et armee eesmärk mitte sõda võita aga ära hoida seda mina olen juba ka korra kirjutanud. Just selle tõttu suhtun mina nõukogude sõjatehnikasse suure austusega kuna seda on minu meeles oma eesmärki täitnud. See nukuõhuvägi ei mängi potentsiaalse agressori silmis mingit rolli (erinevalt näiteks arenenud totaalkaitse süsteemilt)
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2292
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Soobel »

50-dad oli teine ajajärk, siis ei võinud iial teada, mida Stalin ette võib võtta.

Olen üsna kindel, et kui Kremlisse tõusevad näiteks Limonovi natsid, siis toodaks meile kandikul tasuta F22-sid ja uusimaid radareid ja rakette. Kui meerika ja brüsseli rasvapersed tõsist ohtu tunnetavad, siis on ka viimne kui patriootlik kaitseliidu taat kulla hinnas ja vähemalt seletatakse, mida raketiheitjaga teha annab, kui kätte satub.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2292
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Soobel »

denis23 kirjutas: See nukuõhuvägi ei mängi potentsiaalse agressori silmis mingit rolli (erinevalt näiteks arenenud totaalkaitse süsteemilt)
Ja ega see kaltsakatest ja koolipoistest klikiaegsete vintidega relvastatud valgekaart polnud ka noorele punaaemeele siin 1919.aastal mingi pähkel murda....
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Kasutaja avatar
denis23
Liige
Postitusi: 1961
Liitunud: 17 Okt, 2004 11:38

Postitus Postitas denis23 »

Ma arvan et natside võimuletulek venel on sama tõenäoline kui nende tulek ükskõik millises riigis. Aga see selleks. Just 1918 aasta näitabki seda et maksab effektiivsus mitte kallid ja mõtetud mänguasjad.
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2292
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Soobel »

... ja jätame targu mainimata, milline see efektiivsus olnuks eestlastel siis, kui neil oleks käes olnud mõned "kallid ja mõttetud mänguasjad," näiteks inglise tankid...

Ka siis olnuks kindlasti punaarmees hooplejaid, kes ütleks, et punaarmee vanad head tsaar-suurtükid pommitaks need tankid juba enne kuuri alt väljumist pihuks ja põrmuks...
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Kasutaja avatar
denis23
Liige
Postitusi: 1961
Liitunud: 17 Okt, 2004 11:38

Postitus Postitas denis23 »

ok ärme seda teemat enam puudutame mina olen oma seisukoha juba mitu korda öelnud
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2292
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Soobel »

Seda nimetatakse võistlusdemagoogiaks :wink:
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Kasutaja avatar
denis23
Liige
Postitusi: 1961
Liitunud: 17 Okt, 2004 11:38

Postitus Postitas denis23 »

Kapten Trummile veel paar väike artikkli õhtuseks lugemiseks:

Su-30MK Beats F-15C 'Every Time'

http://vayu-sena.tripod.com/comparison-f15-su30-1.html



USAF: Indian Exercises Showed Need For F/A-22, Changes In Training

http://vayu-sena.tripod.com/exercise-ia ... cle01.html
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mig-29 pidi ka Iraagis ja Jugoslaavias kõva mahtra tegema, tegelikult lasti neid nagu märklaudu õppustel :)

Juttu, kuidas manööverdamisega "lollitatakse" radareid võib vaid kirjutada raadioleketroonikas täielik võhik.

Tegelikkus on aga selline. Luftwaffe katsetas oma Mig-29 mitme aasta vältel üsna põhjalikult, kasutades ka päranduseks saadud maapealseid juhtimissüsteeme, radareid jne.

Nendel õppustel olid kabiinis ümberõpetatud saksa piloodid, kelle ettevalmistus ületab Varssavi pakti riikide taset tunduvalt.

Juhtus aga kurb tõsiasi, et polügoonil läbi mängitud lahingutes said Mig-29 enamasti vastu nina.

Intercept-missioonidel F-4F vastu said Mig'id kotti väga lihtsasti. F-4 lendasid väljalülitatud radariga ja tugevalt ülekaaluka RWR abil selgitasid vaikselt välja, kuspoolt Mig-id tulevad. Mig-i radarikiirgus avastati ca 200 km kauguselt. Edasi teades radari omadusi liiguti Mig-is vaikselt mööda, Mig-i suhtes "kell 2" asendisse. Siis lülitati radar sisse. Mitte ühegi manöövriga ei õnnestunud F-4 radarist pääseda, kaasa arvatud kõik need õhus peatamised ja maapinnani pikeerimised. Ka ei õnnestunud RP-29 radariga üldjuhul nii piiratud aja jooksul F-4 üldse avastada.

Tavaliselt õnnestus pääseda üsna lähedale, sest ilma käsitsi pidevalt lülitamata skannerib radar ca 30 kraadist ala.

Kui Mig juhtus lendama pealpool pilvi, siis tuli välja, et afterburneriga kõrgust võtva lennuki taga tuleb tahmapilv on selline, et see paistab 5000 m kõrgusel ligi 100 km kaugusele.

Kui õppustel osalenud Mig-29 üritasid viimases hädas alustada manööverduslahingut, siis F-4d keerasid otsa ringi ja lendasid lihtsalt eest ära ja mõneminutise tagaajamise järel lõppes Mig-29 kütus lihtsalt otsa.

Lähimaalahingus olid Mig-29 eelis vaid alla Mach 1,0, üle selle olid lennukite mnöövriomadused üsna võrdsed. Kui valida taktika, kus kiirus alla selle piiri ei langenud ning vene masinat liiga lähedale ei lastud, siis olid sansid eduks täiesti olemas.

Luftwaffe meeste arvamus asjast oli selline, et kui nendes oludes oleks kabiinis istunud NL instruktorite ja taktikaga DDR piloodid, siis oleks need Mig-29 alla lastud juba esimesel lahingulennul.

Madallennul lendavate Tornadode vastu oli Mig-il sanssi vaid valgel ajal, pimedas osutusid kõik ründamise katsed asjatuks, sest oli sanss ennast sodiks sõita.

Peale lennukite uuendamist Saksamaal kasutati neid Itaalias toimunud õppustel F-16 vastu. Edu saavutati vaid varasema F-16A vastu, millel ei ole keskmaarakette. Uuema radari ja rakettidega F-16C puhul olid sansid keskmaalahingus kaunis nigelad ning lähimaalahingus oli kõik sinnamaani kena, kui tuli aeg tulistama hakata. Siis selgus, et ühe raketi lendulaskmiseks vajalike lüliteid 9G all armatuuril vajutada ei ole võimalik
(rakette tuleb ühe/kahekaupa lülitada armatuurilt).

Su-27 sansid lähilahingus arvatakse olevat veel viletsamad, sest lennuk on Mig-29 kui ka F-16st tublisti raskem ja seetõttu on pöörderingid suuremad ning manöövri nukrkiirused harju keskmisel tasemel.

Kokkuvõttes võib denis oma artikleid lõptutult avaldada, kuid fakt jääb faktiks - kõigi omaduste summalt, millest lennuvägi sõltub, jääb vene masinatega üksus selgelt alla samasuurele ja sama ajastu lennukitega lääne üksusele. Kui ka suudetakse 2-3 lennukit alla lasta, siis lahingu käiku see ei muuda.

Lennuväe tugisüsteemide osas, millest sõltub lennuväe efektiivsus ca 50%, ei ole ei venelastel ega suvalisel neid lennukeid kasutaval riigil midagi vastu panna, sest siin on jäme ots selgelt lääneriikide käes. A-50 on kaunis piiratud omadustega masin lääne AWACSidega võrreldes ning neid on liiga vähe selleks, et lahingut oluliselt mõjutada. Maapinnal asuvad juhtimissüsteemid on aga kaunis kasutu kaup.

Äkki denis23 oskab põhjendada enne, kui hakkab rääkima VVS ja PVO struktuuri efektiivsusest, kuidas sai võimalikuks
1. Mitu SR-71 ülelendu NSVL-st 70ndatel ja 80ndatel?
2. Miks lasti Powers 1960 alla alles 2 tundi peale piiri ületamist?
3. Miks Mattias Rust lendas segamatult Punasele väljakule?
4. Miks 1 sept 1983 lendas Boeing 747 NSVL õhuruumis umbes tund aega, enne kui midagi ette võtta suudeti?
Kasutaja avatar
denis23
Liige
Postitusi: 1961
Liitunud: 17 Okt, 2004 11:38

Postitus Postitas denis23 »

Ning millegipärast lp. publika on juba avastanud et minu lemmiklennuk on SU-27 ning Trummil on MIG-29 "kastreeritud" versioon millel isegi ECM jaam puudus vs maksimaalselt upgreiditud F-4. Kusjuures reaalsuses pilt pole kaugeltki nii jube MIG-29 jaoks ja nii kui nii, lähilahingus MIG-il on totaalne üleolek. Samuti ise ütled et F-16A (vanusekaaslase vastu) MIG-il kõik korras.

1. Mitu SR-71 ülelendu NSVL-st 70ndatel ja 80ndatel?

Minu teada ülelendusid polnudki. Olid massiliselt lennud mööda piiri, ning üksikutel juhtumitel niideti piiri nurgad ära sama mis vaindloo saare juures toimub, ehk SR-71 asus NL territooriumil ainult loetud sekundid. MIG-31 tulekuga SR-71 "perehvat" oli jatkuvalt suur, kuid lahendatav probleemiks.

2. Miks lasti Powers 1960 alla alles 2 tundi peale piiri ületamist?

Sest et enne seda ei tekinud selleks tehnilisi võimalused, marsruut oli teadlikult mööda läinud S-75 positsioonidest ning hävitajad ei suutnud sellele kõrgusele ronida. Ameeriklastele oli S-75 positsioonid teada. Hiljem alla tulistati veel kui ma ei eksi 4 U-2 (üks Kuubal, kolm Hiinas) nii et erilist probleemi see lennuk ei kujutanud ennast.
3. Miks Mattias Rust lendas segamatult Punasele väljakule?

Sest et ei olnud käsku selle allatulistamiseks. Oli visuaalne kontakt nii MIG-23 kui ka MI-24 poolt juba kohe Eesti kohal, ma arvan et sa ei kahtle MI-24 võimaluses Sessna alla tulistada.
4. Miks 1 sept 1983 lendas Boeing 747 NSVL õhuruumis umbes tund aega, enne kui midagi ette võtta suudeti?

Sest et kui sa vaatad kaardi, sisenes Boeing NL territooriumi kaks korda, mis oli tingitud NLiidu piirist selles piirkonnas alguses ei jõutud midagi teha ning hiljem jõuti.

Sama moodi mina võin küsida, miks 1989 aastal tühi MIG-23 peale lenduri katapulteerimist lendas üle kogu Euroopa ning kukkus Brüsselis elumaja peale, või miks 9/11 kukkus Boeing Pentagonile, kusjuures see juhtus juba peale seda kui teised lennukid rammisid pilvelõhkujad. Ning see ei ole kamchatka, vaid vastavalt euroopa ning usa keskpunktid.

Ma arvan et nende andmete alusel ei ole võimalik mingid üldistused teha.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline