16. leht 113-st
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 09 Dets, 2021 14:32
Postitas AMvA
Peeter kirjutas:OLAVI kirjutas:Peeter kirjutas:Soomes ju toimub? Ja vist ka UK-s?
Meil pidurdus see õiguslike regulatsioonide taha kuigi plaanid olid olemas, aga nüüdsete seaduseparandustega peaks need probleemid olema lahendatud.
Küll need ka meile jõuavad, tasub jälgida riigihankeid.
Sellega seoses jooksis kuskilt meediastki läbi (ei mäleta täpselt, et kes-kus-mis) aga et need liikluskaamerad milles "süda parasjagu sees on", need fikseerivad (hmmm, on suutelised fikseerima) iga läbisõitja. Pilti tehakse ainult kiiruseületusest. Ja siis oli selle kõrval tuttava isiklik jutt, et Tallinn-Tartu tühja tee peal pidasid politseinikud ta kinni kehtiva ülevaatuseta sõidukiga liiklemise eest. Just oli lõppenud. Sai hoiatuse. Õnneks ehk? Ütles, et juba kaugelt tulid autost välja ja pidasid ta kinni. Talle öeldi, et kiiruskaameralt tulnud info. Selle asja nimi on tarkvaraline valmisolek (ka info jagamiseks lähimatele patrullidele?). Võtan´d kinni? Ehk keegi targem teadjam kommenteerib? (Iga arvaja pole just kohe "targem ja teadjam).
Hästi ei tahaks uskuda seda juttu, võis olla ka nii et vastutulev eravärvides politseiauto lasi numbri arvutist läbi ja edastas info teisele patrullile.
Kiiruskaamera koosneb kahest osast - kiirusemõõtjast ja IR spektris toimetavast fotoaparaadist. Fotoaparaat ei aktiveeru muidu, kui ei ole kiirusmõõtjalt vastavat signaali saanud. Tegemist ei ole videokaameraga.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 09 Dets, 2021 14:40
Postitas MadMan
Kui see raha läheks 100% teedeehitusse, siis jääks seda mujalt (näiteks kaitseeelarvest puudu) ja selle asendamiseks tuleks muid makse tõsta (käibemaks, tulumaks, sotsmaks jne.)
Maksud on sihtotstarbelised. Kui see nii ei ole, siis on tegemist varjatud või topeltmaksustamisega, mis kumbki ei kuulu õigusriigi praktikasse (teoorias).
http://stud.sisekaitse.ee/Randlane/Maksumenetlus/Maksussysteem/riiklikest_maksudest.htmlTopeltmaksustamise osas on korduvalt oma seisukohta väljendanud ka riigikohus.
Majandusliku topeltmaksustamisega on tegemist juhtudel, kus juriidiliselt on küll maksumaksjateks erinevad subjektid, kuid tegelikult maksustatakse ühte ja sama maksuobjekti mitu korda ning seetõttu avaldub maksukoormuse tegelik mõju mitmekordsena.
Topeltmaksustamine on vastuolus maksuõiguse üldpõhimõtetega ning topeltmaksustamine võib toimuda üksnes erandlikel asjaoludel, kui see on sõnaselgelt seadusega sätestatud (vt ka otsus asjas nr 3-3-1-56-05, p 15).
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 09 Dets, 2021 14:45
Postitas AMvA
MadMan kirjutas:Maksud on sihtotstarbelised. Kui see nii ei ole, siis on tegemist varjatud või topeltmaksustamisega, mis kumbki ei kuulu õigusriigi praktikasse (teoorias).
Maksud ei ole sihtotstarbelised. Millise sihiga on käibemaks või tulumaks?
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 09 Dets, 2021 14:59
Postitas MadMan
http://stud.sisekaitse.ee/elling/Kasutatud%20kaubad/kibemaksu_miste_ja_olemus.htmlKäibemaks, mida kogutakse Eestis ja kõikides teistes EL-i liikmesriikides, on olemuselt tarbimise ja kulutuste maks. See tähendab, et selle maksu eesmärk on mõjutada tarbimist liikmesriikides ja et seda realiseeritakse kogudes maksu kulutustelt, mida teevad tarbijad.
Tulumaks läheb riigi või omavalitsuse ülesannete täitmiseks (sh eelpool mainitud riigikaitse).
https://www.rahandus.ee/et/maksudMaksude kehtestamise peamiseks eesmärgiks on saada maksumaksjatelt raha riigi või kohaliku omavalitsuse ülesannete täitmiseks (nn fiskaalne eesmärk). Kõrvaleesmärkideks on maksumaksjate käitumise mõjutamine, mis teenib erinevaid sotsiaalseid, majanduslikke ja üha rohkem ka keskkonnasäästlikule käitumisele suunavaid eesmärke.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 09 Dets, 2021 15:02
Postitas Fucs
AMvA kirjutas:PS. Kergliiklusteed on suuremalt osalt (90%) kõik Maanteeameti eelarvest tehtud.
See on küll julge väide.
Allikaks on kes kus või mis?
Maanteeamet ehitab kergliiklusteid teehoiukavas määratud objektide juurde või kui mõni koht paistab Eesti teedevõrgu taustal ohtlikuna silma ja kergliiklustee rajamine on selleks kõige efektiivsem viis. Liikuvuse tagamiseks, sportimisvõimaluste loomiseks või muul sarnasel põhjusel kergliiklusteid Maanteeametil ehitada võimalik ei ole. Kohalik omavalitsus saab kergliiklustee ehitamiseks raha taotleda Ettevõtluse Arendamise Sihtasutusest või Siseministeeriumist.
https://www.mnt.ee/et/uudised/maanteeam ... himotetestHarju maakonnaplaneeringut täpsustav
teemaplaneering
„Harjumaa kergliiklusteed“
Planeeringu seletuskiri
7.1 Teemaplaneeringu rakendumiseks vajalikud tegevused ning koostöövajadus.
.......
Planeeringulahenduse elluviimise rahastamine lepitakse kokku igal üksikjuhul eraldi, kasutades kohalikke, riiklikke, Euroopa Liidu ning eravahendeid.
Kohalikel omavalitsustel on kergliiklusvõrgustiku väljaarendamisel soovitatav teha koostööd ka ettevõtetega, leidmaks võimalusi kergliiklusteede rajamiseks ja hoolduse korraldamiseks.
https://hendrikson.ee/wp-content/upload ... statud.pdfOmavalitsused saavad viis miljonit eurot kergliiklusteede rajamiseks
http://www.rapina.ee/uudised/-/asset_pu ... ajamiseks/jne
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 09 Dets, 2021 15:07
Postitas Walter2
Palju nende kergekate omafinantseering on - või tuleb kõik EU-st?
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 09 Dets, 2021 15:19
Postitas AMvA
MadMan kirjutas:Tulumaks läheb riigi või omavalitsuse ülesannete täitmiseks (sh eelpool mainitud riigikaitse).
https://www.rahandus.ee/et/maksudMaksude kehtestamise peamiseks eesmärgiks on saada maksumaksjatelt raha riigi või kohaliku omavalitsuse ülesannete täitmiseks (nn fiskaalne eesmärk). Kõrvaleesmärkideks on maksumaksjate käitumise mõjutamine, mis teenib erinevaid sotsiaalseid, majanduslikke ja üha rohkem ka keskkonnasäästlikule käitumisele suunavaid eesmärke.
see on nüüd küll hästi täpne määratlus sihtotstarbelisele maksule

. Sedasama sõnastust võiks universaalselt kasutada igasuguse maksu kohta.
Nagu oleks olemas ka maksud, mille eesmärk on vabaduse väljakule suur rahamägi kuhjata ja see põlema panna.
Aga pean sind tunnustama, C&P oskad sa küll kasutada.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 09 Dets, 2021 15:44
Postitas MadMan
Viidatud lehel loetletud maksudest on tulumaks tõesti ainuke, mille eesmärk on "riigi ülesannete täitmine". USA-s kehtestati tulumaks selleks, et katta iseseisvussõja kulusid. See siiski ei muuda üldpilti, et igal maksul ja aktsiisil on konkreetne eesmärk.
http://attela.ee/et/uudis/err-hairiv-et-riik-kasutab-kutuseaktsiisi-puhtalt-eelarve-taiteksATTELA Advokaadibüroo vandeadvokaat Marko Saag rääkis saates Terevisioon kütuseaktsiisi planeeritavast tõusust läbi maksuõigusliku vaatenurga.
TTÜ rahvusvahelise maksuõiguse lektor, vandeadvokaat Marko Saag ütles, et riik ei kasuta kütuseaktsiisi enam otstarbeliselt, vaid puhtalt riigikassa täitmiseks. Aktsiisitõus mõjutab tema sõnul aga kogu majandust.
"Mulle on kõige häirivam selle tõusu puhul see, et aktsiisi ja kütuseaktsiisi on hakatud võtma puhtalt kui fiskaalse eesmärgiga maksu," rääkis Saag ETV saates "Terevisioon".
Ta selgitas, et oma olemuselt eristab aktsiise otsestest maksudest ja käibemaksust eelkõige just see, et tal on lisaks fiskaalsele iseloomule ka regulatiivne eesmärk. "Läbi aktsiiside üritatakse muuta ühiskonna käitumist, soodustada teatud käitumist ja piirata teatud käitumist," sõnas Saag.
Saag nõustus saatejuht Urmas Vainoga, kes pakkus, et tubakas ja alkohol kirjeldab seda kõige lihtsamalt - alkoholiaktsiisi kasvatatakse selleks, et vähem joodaks ja teiselt poolt suunatakse ka osa nendest rahalistest vahenditest selle sama valdkonnaga tegelevatele organisatsioonidele.
"Kui me vaatame kütuseaktsiisi, siis sellest aastast jõustus ju ka teeseaduse muudatus, mis sidus lahti kütuseaktsiisist teede rahastamise. Täna puudub kütuseaktsiisil tegelikult selge eesmärk või teda ei kasutata enam sihtotstarbeliselt. Ta täidab justkui nagu ainult fiskaalselt eesmärki ehk eelarve täitmise eesmärki. See ei saaks olla aktsiisi puhul domineeriv," lausus vandeadvokaat.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 09 Dets, 2021 17:58
Postitas mongol
Amva on Kapten Trummi vend?
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 09 Dets, 2021 21:13
Postitas toomas tyrk
Esiteks juhiks tähelepanu lingitud uudise kuupäevale. 15.04.2015
Teiseks - see teema läheb juba vägagi sinna keelatud poliitiliste teemade rubriiki - Eestis on jäänud väga vähe makse, mis on sihtotstarbelised. Sotsiaalkindlustusmaks (mis inkorporeeris endasse ka varasema eraldi tervishoiukindlustuse), töötuskindlustuse maks, osaliselt alkoholi-, tubaka ja hasartmänguaktsiis,
ja, ja, ja....
Üksikisiku tulumaksust läheb osa otse kohaliku omavalitsuse eelarvesse.
Ülejäänud maksud on riigieelarve tulupool, ning mis nende eest saab - sama eelarve kulupool.
Kütuseaktsiis kaasa arvatud.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 09 Dets, 2021 21:21
Postitas Kriku
Minu arust ka ei kõlba see kuhugi, aga siiski, mis see kõik teemasse puutub?
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 10 Dets, 2021 11:04
Postitas MadMan
Teemasse puutub see niipalju, et akf Amva üritas siin väita, et korraliku infra loomiseks peab makse tõstma - mina väidan, et ei pea - tuleb kehtestatud maksud eesmärgipäraselt ära kasutada mitte suunata peldikupopulistide sotsiaalabiprogrammide korraldamiseks.
Sarnaselt on oma arvamust avaldanud ka K Simson:
https://www.err.ee/921515/simson-kutuseaktsiisist-peaks-75-protsenti-minema-teehoidu"Me ei rääkinud ainult neljarajalistest, rääkisime ka kruusateedest, rääkisime kohalike omavalitsuste teede rahastamisest. Ja tegelikult laias laastus rääkisime ka sellest, et kütuseaktsiisist 75 protsenti peaks minema tagasi teedesse, nii nagu ta oli aastani 2015," ütles Simson.
Üks suurimaid riigieelarve ja maksupoliitika hägustajaid (loe - suli) tollane rahanduminister Ligi arvas 2014 niimoodi:
https://www.kinnisvarauudised.ee/uudised/2014/04/03/kogu-kutuseaktsiis-teedeleÄsja ametisse astunud meelemuutuse koalitsiooni rahandusminister Jürgen Ligi on öelnud, et kütuseaktsiisi teehoidu suunamise osas peab paindlikkus suurenema. Ning raha kasutamist tuleb planeerida projektide, mitte selle järgi, et igal aastal peab 75 protsenti ära kulutama. Viide, et selles on võimalik raha säästa, tähendab praeguses kontekstis üheselt, et teede asemel saaks aktsiisiraha uue koalitsiooni lubaduste katteks kasutada.
Riigikontroll on sulitsemisele tähelepanu juhtinud juba 2004:
https://www.ohtuleht.ee/156003/riigikontroll-riik-rikub-teeremonti-rahastamata-jattes-oma-seadustRiigikontroll: riik rikub teeremonti rahastamata jättes oma seadust
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 10 Dets, 2021 11:14
Postitas AMvA
MadMan kirjutas:Teemasse puutub see niipalju, et akf Amva üritas siin väita, et korraliku infra loomiseks peab makse tõstma - mina väidan, et ei pea - tuleb kehtestatud maksud eesmärgipäraselt ära kasutada mitte suunata peldikupopulistide sotsiaalabiprogrammide korraldamiseks.
Üldiselt ei ole mõtet lolli juttu ajada. nagu ma sullegi enne viitasin siis Riigieelarve on avalik dokument ning kõigile kättesaadav. Võta lahti ja näita näpuga ära need read, kust võiks raha vähemaks võtta ja teehoidu suunata. Sinu väljendi järgi peldikupopulistide (Eesti kõige populistlikum partei on teatavasti EKRE, miks sa neid niimoodi sõimad?) sotsiaalprogrammidesse läheb nii vähe rahe, et sa ei saa selle eest kilomeetritki neljarealist teed ehitada.
Eesti peavoolumeedia linke (eriti veel aastast 2004) pole mõtet postitada, need on kõik kellegi arvamused, ehk siis soe õhk, mitte konkreetne raha.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 10 Dets, 2021 12:07
Postitas muruniiduk
AMvA kirjutas:Eesti peavoolumeedia linke (eriti veel aastast 2004) pole mõtet postitada, need on kõik kellegi arvamused, ehk siis soe õhk, mitte konkreetne raha.
Ehk siis ühel indiviidil on võimekus oma suva järgi tühistada ükskõik missuguse väljaande või ajastu publikatsioone, kui need ei toeta selle indiviidi põhimõtteid/tõekspidamisi? Seejuures põhinedes emotsionaalsel ja subjektiivsel hinnangul? Tundub väga täpselt selle populistliku partei käekiri.
(võib rahulikult ära kustutada, tõenäoliselt vajab teema puhastamist niikuinii)
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 10 Dets, 2021 12:44
Postitas AMvA
muruniiduk kirjutas:AMvA kirjutas:Eesti peavoolumeedia linke (eriti veel aastast 2004) pole mõtet postitada, need on kõik kellegi arvamused, ehk siis soe õhk, mitte konkreetne raha.
Ehk siis ühel indiviidil on võimekus oma suva järgi tühistada ükskõik missuguse väljaande või ajastu publikatsioone, kui need ei toeta selle indiviidi põhimõtteid/tõekspidamisi? Seejuures põhinedes emotsionaalsel ja subjektiivsel hinnangul? Tundub väga täpselt selle populistliku partei käekiri.
(võib rahulikult ära kustutada, tõenäoliselt vajab teema puhastamist niikuinii)
Ma ei tühista, aga ma ei näe ühtegi rahanumbrit ja katteallikaid, nii lihtne see ongi.
PS. Mis puudtab eriti veel seda Kadri Simsoni arvamust, siis minu mäletamist mööda oli KE sellel ajal valitsuses, kui kütuseaktsiisi kasutamise osa seaduses ära muudeti. Huvitav, miks siis oma nokka lahti ei tehtud?