16. leht 19-st

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 11 Veebr, 2025 12:05
Postitas EnnR
an2 kirjutas: 09 Veebr, 2025 13:57
Hea teada, et Milli toodangu tarbimist vältida.
Kas keegi võiks kokkuvõtvalt selgitada, mis see Tartu Milli ja nüüdsete Petseri poole liikuvate (palmi-?)õli tsisternide seos on? Kiirelt vaatasin varasemaid postitusi, aga väga selget vastust ei saanud.

Re: Eesti ettevõtete äri Venemaaga sõja ajal ehk IDAVEOD

Postitatud: 11 Veebr, 2025 13:42
Postitas Peeter
Tartu Milli omanikud ostsid riigi käest ära Operaili ja alustasid omandatuga kohe raudteel venevedudega.

https://www.err.ee/1609494799/operaili- ... nike-firma

Re: Eesti ettevõtete äri Venemaaga sõja ajal ehk IDAVEOD

Postitatud: 11 Veebr, 2025 14:47
Postitas EnnR
Peeter kirjutas: 11 Veebr, 2025 13:42 Tartu Milli omanikud ostsid riigi käest ära Operaili ja alustasid omandatuga kohe raudteel venevedudega.

https://www.err.ee/1609494799/operaili- ... nike-firma
Tänud! Asi selge.
Peaks vist postipakiga mõned päevad tagasi ostetud spagetid sinna Tartu Milli tagasi saatma koos väikese selgitava kirjaga, hea oleks kui saaks ka mingi asjakohase meediakajastusega seda ettevõtmist laiemalt tutvustada...

Re: Eesti ettevõtete äri Venemaaga sõja ajal ehk IDAVEOD

Postitatud: 12 Veebr, 2025 18:37
Postitas Sekeldaja
Peeter kirjutas: 11 Veebr, 2025 10:37 No-nii-no-nii-no-nii-no-niiiiiii!
Jälle käes on hommik. Jälle kell on 9 (üheksa). Hommikune 9-ne aken raudteel väljumiseks Tartu raudteejaamast suunaga Petseri peale. Kill-kõll-kill-kõll. Ja tõkkepuu läheb alla. Ja mis ma jälle näen! Operail tuleb. Tõmbab tsisterne Petseri peale. RŽD vagunid. Solnetš.... jne. Nii et siis jälle see vedu venesse, palmiõli või mis ta siis ka on. Täna oli mahti ja lugesin- 40 vagunit kokku siis 2000 tonni õli. Kui paljude jaoks midagi sellest tehtud saab. Nii-tore-nii-tore! Ehk ka rindele jõuab midagi? No midagi ikka! Egas sõduri suugi siis seinapragu ole ju!

Ehk on juba aega hakata sellele rahva tähelepanu suunama ja sellele tegevusele toetust reklaamikanaleis nuruma. Pakume siis välja:
* Meie hoolime! Aita toetada venemaad.
* Ostes Tartu Milli tooteid aitad meil toetada venemaad!
* Iga ostetud paki pealt annetame venemaa toetamiseks! Anna sinagi oma panus! Iga okas loeb

*jne

Annan reklaamijärje üle
Ma nägin unes, et üle piiri vandistani veerenud koosseisule olid öösel tekkinud innustavad gräfitid nagu "Слава Украине!" "Путин хуйло!" "Смерть руZZким оккупантам!" "Руϟϟкий фашизм не пройдет!", "Руϟϟкие - убиицы!" ja nii edasi. Iga viimane kui vagun kandis tervitust teisel pool piiri ootavatele klientidele, publikule ja organitele.
Järgmises jaamas rong peatati ja kõigil oli Väga huvitav Tuju.
Paljud avaliku elu tegelased, aga ka mõned siinsed foorumlased, kes pidevalt soiuvad "Ärme anna vene propagandale teemasid... Mida venelased küll meist mõtlevad... Ärme vihasta neid...", tõmbasid uudiseid kuuldes ja lugedes hommikuse baranka kurku.

Siis unenägu lõppes.

Re: Eesti ettevõtete äri Venemaaga sõja ajal ehk IDAVEOD

Postitatud: 12 Veebr, 2025 18:46
Postitas Chupacabra
Kes iganes neid graffiteid tegema läheb avastab üpris kiiresti, et sanktsioonimurdjatega PPA väga tegeleda ei viitsi aga graffitijoonistajatega tegeletakse kogu seaduse ranguses.

Re: Eesti ettevõtete äri Venemaaga sõja ajal ehk IDAVEOD

Postitatud: 12 Veebr, 2025 18:57
Postitas Sekeldaja
Vähemalt jääb õrn lootus, et vantide poolel kuulutab Rosselhoznadzor kõik produktid, mis tsisternides on, ülitoksilisteks nagu türklaste tomatid, kui nood vantide lennuki alla tulistasid, ning keelab fašistliku mürgi sisseveo Eesti, aga veel parem kogu Baltikumi kaudu.
Raudteed esialgu määramatuks ajaks remonti panna ei saa, sest luksusautosid tuleb Eesti kaudu edasi vedada.

Re: Eesti ettevõtete äri Venemaaga sõja ajal ehk IDAVEOD

Postitatud: 14 Veebr, 2025 10:49
Postitas Peeter
Sihuke tunne, et vist pole mõtet enam uuesti kirjutada, et täna hommikul jälle ...

No-nii-no-nii-no-nii-no-niiiiiii!
Jälle käes on hommik. Jälle kell on 9 (üheksa). Hommikune 9-ne aken raudteel väljumiseks Tartu raudteejaamast suunaga Petseri peale. Kill-kõll-kill-kõll. Ja tõkkepuu läheb alla. Ja mis ma jälle näen! Operail tuleb....


P.S. Ja kui keegi tahaks sellist tegevuse-teemat püünelt maha saada jutuga, et "aga 9-ne läks Valga peale ju!", siis kohe vastulause siia:
Selle Valga järel tuli 10 minuti jooksul jaamast kohe välja ka teine, mis Petseri peale läks. Mõlemale suunale läks Tartust koosseis välja.

Re: Eesti ettevõtete äri Venemaaga sõja ajal ehk IDAVEOD

Postitatud: 14 Veebr, 2025 11:30
Postitas an2
Peeter kirjutas: 14 Veebr, 2025 10:49 Sihuke tunne, et vist pole mõtet enam uuesti kirjutada, et täna hommikul jälle ...

No-nii-no-nii-no-nii-no-niiiiiii!
Jälle käes on hommik. Jälle kell on 9 (üheksa). Hommikune 9-ne aken raudteel väljumiseks Tartu raudteejaamast suunaga Petseri peale. Kill-kõll-kill-kõll. Ja tõkkepuu läheb alla. Ja mis ma jälle näen! Operail tuleb....


P.S. Ja kui keegi tahaks sellist tegevuse-teemat püünelt maha saada jutuga, et "aga 9-ne läks Valga peale ju!", siis kohe vastulause siia:
Selle Valga järel tuli 10 minuti jooksul jaamast kohe välja ka teine, mis Petseri peale läks. Mõlemale suunale läks Tartust koosseis välja.
Valgast peaks saama rongiga Koidulasse.

Re: Eesti ettevõtete äri Venemaaga sõja ajal ehk IDAVEOD

Postitatud: 14 Veebr, 2025 11:56
Postitas Peeter
an2 kirjutas: 14 Veebr, 2025 11:30
Peeter kirjutas: 14 Veebr, 2025 10:49 Sihuke tunne, et vist pole mõtet enam uuesti kirjutada, et täna hommikul jälle ...

No-nii-no-nii-no-nii-no-niiiiiii!
Jälle käes on hommik. Jälle kell on 9 (üheksa). Hommikune 9-ne aken raudteel väljumiseks Tartu raudteejaamast suunaga Petseri peale. Kill-kõll-kill-kõll. Ja tõkkepuu läheb alla. Ja mis ma jälle näen! Operail tuleb....


P.S. Ja kui keegi tahaks sellist tegevuse-teemat püünelt maha saada jutuga, et "aga 9-ne läks Valga peale ju!", siis kohe vastulause siia:
Selle Valga järel tuli 10 minuti jooksul jaamast kohe välja ka teine, mis Petseri peale läks. Mõlemale suunale läks Tartust koosseis välja.
Valgast peaks saama rongiga Koidulasse.
Milleks? Nemad läksid otse ju Petseri peale!
Lihtsalt teine koosseis läks samal ajal ka Valga peale.

Valga tõin ma selle pärast sisse, et osade jaoks on see Valgavärk tip-top-värk. Rail Baticu sissetöötamine ja trassikoridori vajavate liikuvate kaupade jne näitamine jmt tuftaa-muftaa. Ja üleüldse, kui nad selle seal Lätis valgevenesse edasi suunavad, siis pole see koosseis enam meie probleem, vaid juba lätlaste oma. Aga lätlased ütlevad omadele jällegi, et see pole nende probleem, sest koosseis on pärit Eestist, et see on eestlaste äri. Ja kõik söövad Tartu Milli ja Dobele Milli (kah Tartu Milli oma) tooteid ja kiidavad.
Aga ühes teises teemas omakorda on kõik rahul, sest Eesti-Läti piiri ületav raudteetransiit on järjekordsed tuhanded tonnid juurde saanud tõestamaks kui väga on ikka Rail Balticut meile kõigile vaja.

Re: Eesti ettevõtete äri Venemaaga sõja ajal ehk IDAVEOD

Postitatud: 14 Veebr, 2025 21:27
Postitas olavsu1
Peeter kirjutas: 14 Veebr, 2025 11:56
an2 kirjutas: 14 Veebr, 2025 11:30
Peeter kirjutas: 14 Veebr, 2025 10:49 Sihuke tunne, et vist pole mõtet enam uuesti kirjutada, et täna hommikul jälle ...

No-nii-no-nii-no-nii-no-niiiiiii!
Jälle käes on hommik. Jälle kell on 9 (üheksa). Hommikune 9-ne aken raudteel väljumiseks Tartu raudteejaamast suunaga Petseri peale. Kill-kõll-kill-kõll. Ja tõkkepuu läheb alla. Ja mis ma jälle näen! Operail tuleb....


P.S. Ja kui keegi tahaks sellist tegevuse-teemat püünelt maha saada jutuga, et "aga 9-ne läks Valga peale ju!", siis kohe vastulause siia:
Selle Valga järel tuli 10 minuti jooksul jaamast kohe välja ka teine, mis Petseri peale läks. Mõlemale suunale läks Tartust koosseis välja.
Valgast peaks saama rongiga Koidulasse.
Milleks? Nemad läksid otse ju Petseri peale!
Lihtsalt teine koosseis läks samal ajal ka Valga peale.

Valga tõin ma selle pärast sisse, et osade jaoks on see Valgavärk tip-top-värk. Rail Baticu sissetöötamine ja trassikoridori vajavate liikuvate kaupade jne näitamine jmt tuftaa-muftaa. Ja üleüldse, kui nad selle seal Lätis valgevenesse edasi suunavad, siis pole see koosseis enam meie probleem, vaid juba lätlaste oma. Aga lätlased ütlevad omadele jällegi, et see pole nende probleem, sest koosseis on pärit Eestist, et see on eestlaste äri. Ja kõik söövad Tartu Milli ja Dobele Milli (kah Tartu Milli oma) tooteid ja kiidavad.
Aga ühes teises teemas omakorda on kõik rahul, sest Eesti-Läti piiri ületav raudteetransiit on järjekordsed tuhanded tonnid juurde saanud tõestamaks kui väga on ikka Rail Balticut meile kõigile vaja.
mis asi neid vedas, kui 2TE116 vedas siis läks petseri peale kui ei olnud 2TE116 siis ei läinud Koidula jaamast kaugemale.

Re: Eesti ettevõtete äri Venemaaga sõja ajal ehk IDAVEOD

Postitatud: 15 Veebr, 2025 0:15
Postitas Peeter
Ma kirjutasin juba, et tõmbab "Operail" ameeriklasega. 2TE-d pole ammu silma trehvanud. Vahet pole millega veavad. Ega see ju fakti muuda, et tõmbavad sadamast venele koosseise piirile ette. Ja üleüldse- ma ütlen lihtsalt Petseri peale mitte Petserisse, vahet pole, kas Koidula või Petseri, kaubarongil siht on ju ikka edasi sama ja pealegi ka Petseri peaks Eesti koosseisus olema vastavalt 02.02.1920 lepingule. Piirijaamas Koidulas teeb manöövrit ja tõmbab üle piiri ja tuleb tagasi juba mingi muu ekstra asi.

Re: Eesti ettevõtete äri Venemaaga sõja ajal ehk IDAVEOD

Postitatud: 24 Juul, 2025 10:06
Postitas Tarmo Männard

Re: Eesti ettevõtete äri Venemaaga sõja ajal ehk IDAVEOD

Postitatud: 24 Juul, 2025 10:11
Postitas Kriku
See nüüd tegelikult ei käi siia, sest toiduained pole sanktsioonide all (ega saagi olla, sest muidu jääks osa maailma nälga).

Re: Eesti ettevõtete äri Venemaaga sõja ajal ehk IDAVEOD

Postitatud: 31 Juul, 2025 8:19
Postitas Kriku
Kahtluste kohaselt on Eesti Euroopa Liidus (EL) keelatud Vene salapuidu sihtriik number kolm, prokuratuur on algatanud mitu kriminaalasja, harutamaks lahti skeeme, mille abil puit sanktsioonidest hoolimata ikkagi Venemaalt Eestisse veetakse.

«Rääkida, et Kasahstanist tuuakse Eestisse suurtes kogustes kasespooni [mille jaoks on vaja eriti kõrge kvaliteediga puitu] on jutt lollidele ametnikele,» rääkis Postimehele Aare (perekonnanimi on toimetusele teada – Ü. H.), kes tegeles enne Ukraina sõda Vene puidu transpordiga Eestisse. «Viis aastat tagasi, kui tõin Solikamskist puitu Euroopasse, ostsid Kasahstani ettevõtted Solikamski ja Permi piirkonnast kaske, sest see vähene, mis kasvas Põhja-Kasahstanis Vene piiri ääres, oli rahvuspark ja sealt ei saadud midagi raiuda.»

Põhja-Kasahstanis siiski metsa mõningal määral raiutakse ning mööblitööstuse jaoks kasevineeri ja -spooni toodetakse, kuid enne Ukraina sõda seda ei eksporditud. Siis aga kasvas Kasahstani vineerieksport (paberil) nullist taevasse. Jaanuaris paljastas Ühendkuningriigi uuriva ajakirjandusega tegelev mittetulundusühing Earthsight, et Eestisse võib olla jõudnud 90 miljoni euro väärtuses Vene kasevineeri, ​mis on Kasahstanis ümber pakendatud. Nüüd on kerkinud kahtlused, et Eestisse võib olla transporditud võltsdokumentidega puitu otse Venemaalt.
«Pärast põhjalikku analüüsi ja hindamist oleme otsustanud vähendada oma tarnijate arvu Kasahstanist ning jätkame koostööd vaid kahe ettevõttega, kelle puhul meil on täielik kindlus materjali legaalses päritolus ning kelle kohta oleme saanud positiivse hinnangu ka MTA-lt, selgitas Vene puiduskandaali tulipunktis oleva suure kasevineeri importööri, aktsiaseltsi Technomar & Adrem juhatuse liige Anton Izraeljan. «Võtame seda küsimust äärmiselt tõsiselt ning oleme MTA soovitusel palunud oma tarnijatelt täiendavat dokumentatsiooni, mis tõendab üheselt kasutatava tooraine – kasepuidu – täielikku seaduslikkust ja vastavust kehtivatele regulatsioonidele.» Tema juttu kinnitavad Kasahstani tollideklaratsioonide andmed, mille järgi on tänavu järsult vähenenud kasevineeri import Eestisse, sealhulgas Technomar & Adremi oma.

Technomar & Adrem ostis 2022. aastani suures koguses kasevineeri Venemaalt (Vene tollideklaratsioonide andmeil ainuüksi 05.–07.2022 umbes 14 miljoni dollari väärtuses), Äripäeva andmeil osteti vahepeal Usbekistanist, alates 2023. aastast aga paberite järgi Kasahstanist. Ettevõte ise väidab, et dokumendid on neil korras ning MTA on puidu Eestisse lubanud. Earthsight väidab, et alates Ukraina sõja algusest on Technomar & Adrem ostnud algselt Venemaalt pärit kasevineeri 800 veoautokoormat kokku 87 miljoni euro väärtuses. «Technomar &​ Adrem impordib kasevineeri ettevõttelt, mis on seotud ühe jultunuma pesuoperatsiooniga, millega oma uurimise käigus kokku puutusime,» kommenteeris Earthsighti puidu ja sanktsioonide töörühma juht Tara Ganesh jaanuaris. «Vastuseks meie leidudele teatas ettevõte, et tugines tarnija esitatud dokumentidele, mis näitavad, et puit pärineb Kasahstani metsadest. See on riik, mis pole kunagi varem eksportinud ühtegi lehte kasevineeri. Nii et kas Technomar on tahtlikult pime või äärmiselt naiivne.»

Technomar & Adrem möönis Earthsightile, et ostis Kasahstanist kasevineeri ettevõttelt Euro Plywood, mille kohta Earthsight tuvastas, et see tegeleb Vene kasevineeri edasimüügiga. Technomar & Adrem aga raius, et sõltumatud auditid koos varustaja esitatud dokumentidega näitasid, et ettevõtte ostetud kasevineer oli toodetud Kasahstanis ning selle tooraine pärines Kasahstani metsadest. Lisaks rõhutas Technomar & Adrem, et suurem osa nende kasutatavast kasevineerist toodetakse Ukrainas. Izraeljan väitis veebruaris Postimehele täpsustuseks, et ettevõtte Kasahstanist ostetud vineer moodustab kuni kümnendiku kogu hankemahust.
https://www.postimees.ee/8296369/keelat ... kse-eestit

Re: Eesti ettevõtete äri Venemaaga sõja ajal ehk IDAVEOD

Postitatud: 31 Juul, 2025 10:51
Postitas an2
https://www.dv.ee/jepicentr/2024/02/21/ ... uzbekistan

Technomar & Adremi kohta kirjutati juba aasta tagasi, et impordib verelaste spooni, mis on dokumentide järgi aga hoopis uzbekkide toodang.