16. leht 38-st

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitatud: 20 Juul, 2013 0:18
Postitas von manstein
Pikk aplaus, Lemet :lol:

Sa oled ikka sündinud demagoog. Jätame Trummi ka rahule..?

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitatud: 20 Juul, 2013 0:20
Postitas Lemet
Tänud tunnustuse eest...ja edu omakäelisel õlivahetusel, eriti kui kunagi peaks vilauue auto peale sattuma.

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitatud: 20 Juul, 2013 21:54
Postitas setu
Mitmekordne vahe oleks olnud hinnas kui MBde asemel oleks olnud 4x4 ja 6x6 MANid (LKWd)

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitatud: 21 Juul, 2013 14:29
Postitas Roamless
Setu, peaksid küsimust täpsustama. Näiteks 70-ndatest pärit MAN igas konditsioonis vähese läbisõiduga, on saada päris palju ja väga odavate hindadega. Küsimus on lihtsalt nende vanuses ja ka hoolduse pooles. 90-ndate MAN-e, mille poole Kaitsevägi ka tänapäeval vaatab, saadavus on tunduvalt väiksem ja ka hinnad oleks Kaitseliidu hinnaklassist väljas. Samas alates ca 1980 aasta Unimoge, millel võibolla pole tehtud lõpphooldusi oleks sama raha eest saanud küll.
Allpool ka mõningaid näiteid
1.laoplatsil vedelev 70-ndate MAN
http://www.trucks.nl/VehicleDetail.asp? ... nguageid=7
2. 90-ndate MAN
http://www.padh.de/html/stammblatt/2013 ... _lx40.html
3. Näide 83 aasta Unimogist
http://www.padh.de/html/stammblatt/2012 ... _1300.html
Need on muidugi hinnad eraisikitele ja antud autode seisukord on, kui kasutada trummi väljendeid "as if"

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitatud: 21 Juul, 2013 20:01
Postitas Kapten Trumm
Ma ennist jätsin mainimata, et on õnnestunud osaleda paaril politseireidil, kus põhirõhk oli veokide ja juhtide seisukord.
Peale neid valgustavaid nägemusi mulle enam jutte 100 euroga poolaasta kohta korras hoitavatest millise läbisõiduga FH12-dest maha ei müü mingit moodi. Liiga ehmatav oli see reaalsus. Mõistagi oli neil katkiste vedrude, raamide, mittefunkavate rattapiduritega jne rontidel kehtiv ülevaatus olemas (isegi mitte "korduv", vaid läbitud esimese korraga) :dont_know:

Kellel on võimalik, soovitaks soojalt silmaringi avardamise mõttes. Enamik hakkab taolistest liikluses autodest suures kaares mööduma 8)

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitatud: 21 Juul, 2013 20:51
Postitas von manstein
Ahhoi, kapten Trumm.

Ülalõeldu käis vist minu kohta.
Tead mis, ei tari ma sind midagi kanalisse.
Oled lootusetu juhtum.. Loe parem raamatuid edasi..

Seda enam, et Lemetiga on vaenukirves üksmeelselt maha maetud..

Aga:
Ma ennist jätsin mainimata, et on õnnestunud osaleda paaril politseireidil, kus põhirõhk oli veokide ja juhtide seisukord.
Peale neid valgustavaid nägemusi mulle enam jutte 100 euroga poolaasta kohta korras hoitavatest millise läbisõiduga FH12-dest maha ei müü mingit moodi. Liiga ehmatav oli see reaalsus. Mõistagi oli neil katkiste vedrude, raamide, mittefunkavate rattapiduritega jne rontidel kehtiv ülevaatus olemas (isegi mitte "korduv", vaid läbitud esimese korraga)
Kui rattaga sõites säherduste isendite tuuletaskusse satud, kima lennult mööda. On ohutum..

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitatud: 21 Juul, 2013 21:24
Postitas mx77
Lemet kirjutas:Tõepoolest, isand Trumm võiks siia üles panna tehtud tööde loetelu ja mx võiks siis samuti üles panna saadud hinnapakkumise. Ning mina võtaks siis veel ühest kohast samade tööde hinnapakkumise. Ja olekski selge, kes topski ja kes asjaga kursis.
Nii, sai nädalavaetusel oma veoauto remondifirma omanikust tuttavaga kohtutud, tema hinnang Trummi toodud remondi kirjeldusele ol ca 600 EUR pluss-miinus 10%.

Ja see veoautode remondifirma pole mingi suvaline endine kolhoosigaraazh vaid päris hinnatud firma.

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitatud: 22 Juul, 2013 8:36
Postitas Kapten Trumm
600 euri kehtib siis, kui tööd piirduvad max poole tööpäevaga.
Veoautokeskuses on praegu FL6 mootori õlivahetus (odava poolsünteetilise õliga), mootori filtrid, koodilugemine (suht lihtne töö) ja jooksuosa kontroll ca 200 eurot.
St kehtiv korrashoitud, hooldusajalooga autole.
Analoogselt võib kasutatud, hooldusajalooga sõiduautoga ja ostmisjärgne hooldus olla nii 200 kui 1500 eurot.
Näiteks Audil sõltub sellest, millal viimati 120 000 järgne hooldus oli (sisse kuulub mootori hammasrihma vahetus, pea päev tööd).
Kui tööde sisse kuuluvad juba piduritorustike vahetused, katete vahetused, pidurimansetid, elektrisüsteemi korrastamine - ühesõnaga tööd, et sõita järgmine aasta remontimata, tuleb ainuüksi tööraha 500 eurot (2 päeva tööd, 30 euri tund). Aga ja nt uued akud, hüdrusüsteemi õlivahetus (samuti kümned liitrid+filtrid).
Kodune ülesanne - leida FL6 automaatkasti õlimaht ja selle maksumus (min Dex II). 8)
Teine asi on materjalid, võib ju panna turbodiislisse sisse Lukoili 15W-40 mineraalõli solki (seda kasutasid agaralt taksojuhid oma vanades mersu laipades) ja petta ennast.
Ei ole mõtet loopia huupi numbreid ja koostada mingeid võrreldamatuid konstruktsioone - antud teemal nt perioodiliselt hooldatud auto hoolduse maksumus vs teadmata ajalooga, 10 a müügiplatsil seisnud asi (paljud asjad vananevad seismisest).

Need 30 aastat vanad seismisest hapuks läinud DAF-id kuuluvad justnimelt sinna kategooriasse (et teemaga seos oleks), mille kordategemine vähemalt hindadele "hea", maksab Eesti tööhindades suurusklassis paar tuhat eurot. Igast võimalikust kohast susisevad pidurid, mootori vanaks läinud tihendid, viimase vindi peal akud, sada elektrisüsteemi viga (juhtmete isolatsioon meenutab tooreid makarone) jne jne. Saksamaa hindades võib nende 1017 mersude ülesputitamine makstagi 10 000 eurot.

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitatud: 22 Juul, 2013 9:29
Postitas mx77
Kapten Trumm kirjutas:600 euri kehtib siis, kui tööd piirduvad max poole tööpäevaga.
Veoautokeskuses on praegu FL6 mootori õlivahetus (odava poolsünteetilise õliga), mootori filtrid, koodilugemine (suht lihtne töö) ja jooksuosa kontroll ca 200 eurot.
St kehtiv korrashoitud, hooldusajalooga autole.
Analoogselt võib kasutatud, hooldusajalooga sõiduautoga ja ostmisjärgne hooldus olla nii 200 kui 1500 eurot.
Näiteks Audil sõltub sellest, millal viimati 120 000 järgne hooldus oli (sisse kuulub mootori hammasrihma vahetus, pea päev tööd).
Kui tööde sisse kuuluvad juba piduritorustike vahetused, katete vahetused, pidurimansetid, elektrisüsteemi korrastamine - ühesõnaga tööd, et sõita järgmine aasta remontimata, tuleb ainuüksi tööraha 500 eurot (2 päeva tööd, 30 euri tund). Aga ja nt uued akud, hüdrusüsteemi õlivahetus (samuti kümned liitrid+filtrid).
Kodune ülesanne - leida FL6 automaatkasti õlimaht ja selle maksumus (min Dex II). 8)
Teine asi on materjalid, võib ju panna turbodiislisse sisse Lukoili 15W-40 mineraalõli solki (seda kasutasid agaralt taksojuhid oma vanades mersu laipades) ja petta ennast.
Ei ole mõtet loopia huupi numbreid ja koostada mingeid võrreldamatuid konstruktsioone - antud teemal nt perioodiliselt hooldatud auto hoolduse maksumus vs teadmata ajalooga, 10 a müügiplatsil seisnud asi (paljud asjad vananevad seismisest).

Need 30 aastat vanad seismisest hapuks läinud DAF-id kuuluvad justnimelt sinna kategooriasse (et teemaga seos oleks), mille kordategemine vähemalt hindadele "hea", maksab Eesti tööhindades suurusklassis paar tuhat eurot. Igast võimalikust kohast susisevad pidurid, mootori vanaks läinud tihendid, viimase vindi peal akud, sada elektrisüsteemi viga (juhtmete isolatsioon meenutab tooreid makarone) jne jne. Saksamaa hindades võib nende 1017 mersude ülesputitamine makstagi 10 000 eurot.
Huupi loobid sina ju. Kui sa oleks esimese postiga pannud tehtud tööde loetelu, poleks kellelgi küsimust olnud. Aga kui sa kirjuatad: õlid, tosool, pidurid (selle all eeldaks tavalist katete vahetust, 95 autol ei pruugi voolikud ja torud veel läbi olla) ja nipet näpet ja paned numbri 40 kilo, no mida sa tahad siis saada vastuseks? Kusjuures ei olnud su postistki juttu platsil seisnud autost vaid võis aru saada, et ikka pidevalt sõitev auto, millel pisivead jooksvalt kõrvaldatakse.

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitatud: 22 Juul, 2013 9:53
Postitas Kapten Trumm
Asja mõte on selles, et veoautode käigushoidmise juures ei tee saja-teise euroga suurt midagi. See, kas arve on 1000 või 3000 eurot, on tegelikult tehnika küsimus juba. Äärmisel juhul vahetad selle 100-200 eest ise korra õli ja sellega asi lõpeb. Selle raha eest ei saa isegi väikeauto aastahooldust teenusena tänapäeval. Seda tasub ka silmas pidada nende KV "DAF vs Mersu" tehingute arvustamisel ja aruteludes erasektori kasutamisest. Sellised 5000 eurot maksvad 30 a vanad veokid sõltumata oma väiksest läbisõidust vajavad päevi ja päevi kõvat tööd, et neid võiks lahinguvalmis olevaiks pidada. Võib arvata, et eelarve kärbetega 90ndate keskpaigast alates on need Euroopa riikide reservarmee sõjavarud parasjagu käest ära lastud ja lahinguvalmis ei pidanud neid enam keegi, asjad vedelesid platsidel ja ootasid uusi omanikke ning selleks, et sellega jätkusuutlikult 20 aastat sõita, tuleb enne käed mustaks teha ja õlivahetusega asi ei piirdu.

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitatud: 22 Juul, 2013 10:52
Postitas Kjen1
Kas te saaks oma imelikul teemal vaidlust kallutada selles suunas, et Lemet sekkuma ei peaks. Mulle meeldib palju rohkem, kui lugupeetav mingit üldharivat artiklit tõlgib, kui käib siin temas õli hindade üle jagelemas.
Olles kunagi omanud 4 vana militaar-taustaga veokat, siis on hindades järsk vahe sees, kas seda tööd teeb kuldsete kätega sõber või ametlik teenindus.

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitatud: 22 Juul, 2013 12:19
Postitas Lemet
Vaadake, lugupeetav, alati pole lihtsalt võimalik kasutada neid "kuldsete kätega" sõpru. Liisingutingimused ei luba igasugu kulibineid uuema auto ligi lasta. Ja ei jagelenud mina siin midagi, panin vaid konkreetse hinna üles, mille peale siis ohkima ja kirvevibutamise üle kaeblema hakati . Kusjuures haukumine toimus ju täiesti vale puu all. On ilmselgelt üks teema, kui tegeleda autoga, mis vana kui maailm, küttepuude veoga Uugametsast Kapa-Kohilasse ja hoopis teine, kui kasutada autot veofirma regulaarsetel lepingulistel vedudel eesmärgiga aeg-ajalt ka kasumisse jõuda ning tahta olla kindel, et vajadusel saab auto tehnillise seisukorra pärast südant valutamata tööd teha. Nagu Trumm juba tähendas, siis piisab ju võtta lahti suvaline politsei pressiteade, kus juttu veokite kontrolli tulemustest, kui saab selgeks kuldsete käte ja südametunnistusega juhtide tegutsemise tulemus.

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitatud: 22 Juul, 2013 12:37
Postitas Kapten Trumm
Kuldsete kätega mehi sai mingis analoogses teemas ka soovitatud (KV remonditeenistus või nii). Kindlasti selle 3000 kutsutava mehe hulgast igal aastal leiaks ka paarkümmend, kes oskavad seda tööd teha ja keda ei võlu söösta-kata tegemine ning kelle rakendamisest 12 kuuks mõne asisema tehnikveebli juhtimisel võidaks nii süsteem (tekiks süsteemisisene knowhow, mis igas tehnikaarmees olema peab) kui ka hoitakse kahtlemata kena summa raha kokku, täna teeb sama tööd keerukas segasüsteem alates firmaesindustest kuni väeosa siseste töökodadeni, kes tükati lausa taastusremonti ise teevad.

Kuna aga ametlik poliitika on selle raha andmine tsviilfirmadele, siis tulebki valmis olla sellises suurusklassis arveteks, sest ütleme otse, et mõisa köis lohiseb ning pole lihtsalt KV näol vastast eratöökodade (eriti kui tegemist veel hanke korras valitud, lepinguperioodiks monopoolsele) saamahimule, selleks et auto lõppkasutaja saaks etteaimatavas ja kontrollitavas suurusklassis arveid, ei ole mingid 30 aastat vanad autod mitte kõige parem tee, nende sisse kulutatakse kenasti mitme auto maksumus ja jääb puudugi. Samal põhjusel on ka liisinguautod meil väga populaarsed (tundub, et popimad kui nt Skandinaavias), sest igapäevaleiva eest rabelevatel inimestel pole tihti ei aega, viitsimist ega teadmisi mingi 20 aastat vana auto remondivajaduse teemal kord kuus vaidlemas käia. Kui aga sellises eas tehnikaga lasta teha "tehke kõik ära", on tulemuseks arved suuruses, mis tunduvalt samatüübilise uue auto liisingu+kasko+hoolduse kulusid ületavad (ning seejuures ikkagi ei taga uue auto töökindlust, mis eriti huvitab kommertskasutajaid). Kui läheb asi kasumi peale, siis eratöökojal südametunnistust ei ole, isegi firmaesindusel mitte, ainuke vahe on selles, et aasta vanal autol on natuke keeruline sellist "musta auku" tekitada tuhandete eurode uputamiseks, mis aga ühel kümne mehe käest läbikäinud 30a vanal rondil vägagi võimalik on. Ka avaneb siis võimalus kasutada hinnatundlikule kliendile mõeldud odavamaid B-kategooria varuosi, läheb asi jälle libedale jääle, mõni mees jääbki neid vahetama selmet ühe korra kallis ja korralik originaaltükk osta.

Kui aga taolisi otsustusi peaks tegema meil kunagi inimesed, kelle teadlikkus teemast piirdub enda liisingusõiduauto ülalpidamisega (ja järeldused seal teenuse ostmisel kogetuga), siis palju õnne, veokitel on vastavad kulud enamasti sootuks teises suurusklassis ja üks kuni 5 a vana väikeauto kasutaja ei oska undki näha, kui palju raha võib mahutada ühte vanasse veoautosse ja päris korda see ei saagi.

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitatud: 23 Juul, 2013 18:43
Postitas mb
Kunagi oli kuulda ,et KL tahab Šveitsist MB G hankida nüüd oleks hea võimalus http://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=16932 autod küll vanad aga meile käivad veel küll.

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitatud: 23 Juul, 2013 19:46
Postitas mx77
mb kirjutas:Kunagi oli kuulda ,et KL tahab Šveitsist MB G hankida nüüd oleks hea võimalus http://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=16932 autod küll vanad aga meile käivad veel küll.
need 230 GE-d on bensukad, suht kreisi bensukulu täiesti jõuetu minekuga.