Trumm, ma seda NASCAR-i suunda väga hästi ei usu, tollased jänkimootorid olid ikka tõukurvarrastega, see ülanukkvõlliga ja läbipuhuva kaanega lahendus oli ikka pigem euroopalik, kui sa paned BMW M10, Hemi ja Mosse mootorid kõrvuti, siis sul ei teki kahtlustki, kust on snitti võetud.Kapten Trumm kirjutas:Ainus tõsiseltvõetav sarnasus on 20 kraadi paremale kallutatud plokk.
Ülejäänu kuulub suure tõenäosusega interneti fanboy'de väljamõeldiste hulka.
Märksa selgem jäljerida viib NASCAR-i suunas.
Vanem tehnika, memuaarid jne.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Ei ole kõik tõukurvarrastega. Tõukurvarrastega olid tuntud Chrysler Hemi mootorid.
Fordil olid ka ülanukkvõlliga mootorid NASCARi tarbeks tehtud - seda ma kahtlustangi.
http://www.macsmotorcitygarage.com/2014 ... 7-sohc-v8/
Fordil olid ka ülanukkvõlliga mootorid NASCARi tarbeks tehtud - seda ma kahtlustangi.
http://www.macsmotorcitygarage.com/2014 ... 7-sohc-v8/
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
No niimodi lihvides sai ikka plokikaane korralikult kõveraks. Niipalju kui mina mäletan, siis sai ikka plokikaan kruustangide vahele pandud ja siis tuli suure käiakiviga lihvida. Oi kui palju sai algul sõrmeotsi sinna kivi ja mõne ava vahele jäetud.Kapten Trumm kirjutas:Pagan, mul töökojas just kõrvuti laua peal, BMW 1,8 ja 2141 Uzam-331 mootor![]()
Sedasi sai loetud tundide jooksul koostada täiesti töötava mootori ilma spetsiaalsete tööpinkideta ning plokikaane tasapinnalihv (eeldusel, et polnud kõver) oli tehtav käsitsi suure käiaketta peal .
Oleneb, mis mootoril viga oli. Samamoodi sai loetud tundide jooksul teha ka ühte 3 BMW mootorit ilma spetsiaalsete tööpinkideta. Mis seal oli, klapid lihvida, rõngad vahetada, plokikaan üle käia, tööriistad - peoga mutrivõtmeid, klapikäi, soveldusinstrumendid, klapitõmmits (see tuli ise teha) ja mis kõige olulisem, üks parajalt pikk saba, mis oli MAZ-i kammitsast sepistatud plokikaante pingutamiseks.
Minu mäletamist mööda oli ikka suuremaks remondiks vaja juba hoonimispinki ja vända lihvimise pinki. Ei olnud need lääne mootorid mingi eriline raketiteadus. Üldine põhimõte oli kõigil sama. Räägime ikka sellest 80-ndate lõpust ja 90-ndate algusest.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Kui sul need 3nda bmw mootorid sõidaks AC-8 või heal juhul M-10G-1 (nõuka reaalsus) marki õliga, siis sa ilma puurimise ja hoonimiseta ei pääse, kodustel meetoditel pole aga hülsside vahetus BMW mootoril võimalik. Mosse hülsid, kolvid, rõngad jne sisaldusid vastavas komplektis, mis lihtsalt "lapati ringi". Lääne mootorid nõuka mootoriõlidega (mitte segi ajada täna Venemaal toodetavatega, kuhu on kõvasti lääne tehnoloogiat ostetud) olid tegelikult analoogse elueaga nagu vene mootorid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Meil toimus plokikaante "õigeksajamine" motoristidel läbi aegade suure vändalihvimiskäia abil, mis külili laual oli ja mida mööda siis plokikaanega "sõideti". Lkf Illikese kirjeldatud meetodi kasutajad (neid ikka aeg-ajalt esines) said harilikult sõimata ja pidid hakkama enne "osakonda" sisenemist koputama...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Muidugi need "ringilappamise" teemad olid sõltuvuses süsteemist - kui kasutusel on head õlid, siis pakuks, et ka selle mosse mootori eluiga on 2-3 korda pikem kui tollal normid ette nägid (olen näinud paberil 100 000 km). Ehk siis mootori tükid polnud palju kehvemad kui läänes tehti.
Vene mootorite mark lasti alla muidugi 90ndate suure vabadusega Venemaal, kus turule ilmus kõikvõimaliku saasta pakkujaid, kelle varuosad polnud mitte ainult kehvad, vaid tihti lausa ohtlikud (kui tn käändtelje polt on tehtud suvalisest terasest). Üldiselt "SSSR" tähisega ja OTK templiga asjad komisjonimüügist on tänagi toimiva kvaliteediga.
Vene mootorite mark lasti alla muidugi 90ndate suure vabadusega Venemaal, kus turule ilmus kõikvõimaliku saasta pakkujaid, kelle varuosad polnud mitte ainult kehvad, vaid tihti lausa ohtlikud (kui tn käändtelje polt on tehtud suvalisest terasest). Üldiselt "SSSR" tähisega ja OTK templiga asjad komisjonimüügist on tänagi toimiva kvaliteediga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Kuidas kuskil tehti. Vändalihvimiskäiaga oli see probleem, et esiteks võttis ta liiga palju ruumi ja plokikaant käia kivi peal lihvides võis kergesti tekkida ebaühtlane kulumine käial ja sellest tingitud tagajärjed. Selle Ø400 vms kiviga lihvimisel oli see iseärasus, et ühe tõuke peale pidid tegema samaaegselt pool pööret kiviga. Sellisel juhul võis tagada enam vähem ühtlase kivi kulumise.Lemet kirjutas:Meil toimus plokikaante "õigeksajamine" motoristidel läbi aegade suure vändalihvimiskäia abil, mis külili laual oli ja mida mööda siis plokikaanega "sõideti". Lkf Illikese kirjeldatud meetodi kasutajad (neid ikka aeg-ajalt esines) said harilikult sõimata ja pidid hakkama enne "osakonda" sisenemist koputama...
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Käiaga sai tegelikuses ikka vaid sellist pisemat järelaitamist teha, tõsiselt kõverad asjad läksid ikka pinki.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Õige, ei vaidle vastu, teema oli remont põlve otsasLemet kirjutas:Käiaga sai tegelikuses ikka vaid sellist pisemat järelaitamist teha, tõsiselt kõverad asjad läksid ikka pinki.
-
- Liige
- Postitusi: 1416
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Nüüd on teemat kohe mõnus lugeda, valitseb arvamuste paljusus ning valemid numbridki appi võetud
Ja selles valguses ei paista Von Manstein enam üldse nii ullikene välja..
Küll aga mosse 2141 teemast:
Noh ja..
165:60=2750meetrit minutis..
Ratta pöörlemiskiirus 2750:1,95=1410 p/min..
Ja mootori pöörded,
1410x4,22x0,732=4356..
Need ju alles momendiharja magusad pöörded.
Soe soovitus tahhomeeter ära parandada, nägu naerul uuesti üritada, mootor ikka punaseks..
Aga siiski oli tegu vististi veel mootori toorikuga sest väidetakse ju järgmist..

Ja selles valguses ei paista Von Manstein enam üldse nii ullikene välja..
Küll aga mosse 2141 teemast:
Uhh raiska, no küll oli siis ikka käre püss.. Kahju, et nullist sajani möötmata jäi. Kasvõi stopperi abil..Mul AZLK 2141 1.7i Niva mootoriga on tunduvalt erksam masin, kui 2.4 V6 Audi A4.
Millest see tuleb, ei tea, aga audil 1500rpm pealt pedaali litsudes hakkab vaikselt kiirust juurde koguma, mosse teeb ka 4. käiguga kohe jõulise sprindi edasi
Noh ja..
Kui ei töötanud saab ju rehkendada..165 peaks juba päris kõrged pöörded olema.
Ma sain oma 5-se kastiga sama kiiruse piibel, tollesama 0.7x ülekandearvuga, tahhokas ei töödanud, aga juba siis oli pöörded piisavalt kõrgel, et seda tegevust väga pikalt mitte harrastada.
165:60=2750meetrit minutis..
Ratta pöörlemiskiirus 2750:1,95=1410 p/min..
Ja mootori pöörded,
1410x4,22x0,732=4356..

Soe soovitus tahhomeeter ära parandada, nägu naerul uuesti üritada, mootor ikka punaseks..
Aga siiski oli tegu vististi veel mootori toorikuga sest väidetakse ju järgmist..
Kui keegi viitsis mosse vändagrupi tasakaalu ajada ja kaane hingama panna,tuli uus piir ette 6500 pöörde peal-mehaaniline tulevärk enam järgi ei jõudnud.Järgmine samm oli elektronsüüde,mis andis umbes 8000 kätte.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
https://www.youtube.com/watch?v=sS9Mr_V ... r_embedded
Kes pakub, paljuga seal köetakse? 170 pole see kohe kindlasti mitte. 140st on vist siiski rohkem. Pakuks 150?
edit:
Miskit on ikkagi mäda
Otsekäiguga teeb 412/2140 tagaratas 1374.4 pööret minutis 5800 pöörde juures (peaülekanne 4,22). Rehvi 165/65R13 ümbermõõt on 1711 mm, kokku annab see 141 km/h.
6500 pöörde juures oleks tulemuseks 157 km/h
Ummmm? Üks samasugune skaalast väljas kütmine näitas tahhomeetrit, mis näitas 5400 rpm?
Kes pakub, paljuga seal köetakse? 170 pole see kohe kindlasti mitte. 140st on vist siiski rohkem. Pakuks 150?
edit:
Miskit on ikkagi mäda

Otsekäiguga teeb 412/2140 tagaratas 1374.4 pööret minutis 5800 pöörde juures (peaülekanne 4,22). Rehvi 165/65R13 ümbermõõt on 1711 mm, kokku annab see 141 km/h.
6500 pöörde juures oleks tulemuseks 157 km/h
Ummmm? Üks samasugune skaalast väljas kütmine näitas tahhomeetrit, mis näitas 5400 rpm?
Viimati muutis häh, 25 Nov, 2014 19:01, muudetud 2 korda kokku.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Lääne mootorid nõuka mootoriõlidega (mitte segi ajada täna Venemaal toodetavatega, kuhu on kõvasti lääne tehnoloogiat ostetud) olid tegelikult analoogse elueaga nagu vene mootorid.
Omast kogemusest. Esimene mootor mille vastavatud esinduses paarimehega ette võtsime - M110
Auto Mercedes Benz 280E AMG (W123).
,,Ziguli,, õliga kestis mootor (auto omaniku sõnul) 30-35 kilomeetrit, siis oli kolin sees.
Vahetusse läksid väntvõll, kõik kuus kepsu + loomulikult kepsu, raamlaagrid.
Auto oli olnud saksamaal algusest peale kogu aeg ühe ja sama omaniku käes.
Hooldatud ainult MB hooldusvõrgus. Viimased aastad oli auto enam jaolt seisnud, kas olid
selle taga omaniku iga või tervise mured ei tea. Omaniku lapsed pidasid W123 liiga vanaaegseks.
Piirid läksid lahti ja nii otsustatigi seismajäänud aparaat Eestist külla saabunud sugulasele kinkida. Kui auto oli eestisse jõudnud siis mingil hetkel otsustas uus omanik, ehk vahetaks ikkagi mootoris õli ära ... ja nii see mootor kiirelt oma otsa leidis.
Omanik ise rääkis selle loo.
Polnud ju siis 90- alguses meil kellelgi erilisi kogemusi ...
Omast kogemusest. Esimene mootor mille vastavatud esinduses paarimehega ette võtsime - M110
Auto Mercedes Benz 280E AMG (W123).
,,Ziguli,, õliga kestis mootor (auto omaniku sõnul) 30-35 kilomeetrit, siis oli kolin sees.
Vahetusse läksid väntvõll, kõik kuus kepsu + loomulikult kepsu, raamlaagrid.
Auto oli olnud saksamaal algusest peale kogu aeg ühe ja sama omaniku käes.
Hooldatud ainult MB hooldusvõrgus. Viimased aastad oli auto enam jaolt seisnud, kas olid
selle taga omaniku iga või tervise mured ei tea. Omaniku lapsed pidasid W123 liiga vanaaegseks.
Piirid läksid lahti ja nii otsustatigi seismajäänud aparaat Eestist külla saabunud sugulasele kinkida. Kui auto oli eestisse jõudnud siis mingil hetkel otsustas uus omanik, ehk vahetaks ikkagi mootoris õli ära ... ja nii see mootor kiirelt oma otsa leidis.
Omanik ise rääkis selle loo.
Polnud ju siis 90- alguses meil kellelgi erilisi kogemusi ...
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
No ilmselge on ju et BMW ei arvestagi turgudega kus parim õli (ziguljonoki 15w30) on sama kvaliteetne kui Addinoli muruniiduki õliKapten Trumm kirjutas:Kui sul need 3nda bmw mootorid sõidaks AC-8 või heal juhul M-10G-1 (nõuka reaalsus) marki õliga, siis sa ilma puurimise ja hoonimiseta ei pääse, kodustel meetoditel pole aga hülsside vahetus BMW mootoril võimalik. Mosse hülsid, kolvid, rõngad jne sisaldusid vastavas komplektis, mis lihtsalt "lapati ringi". Lääne mootorid nõuka mootoriõlidega (mitte segi ajada täna Venemaal toodetavatega, kuhu on kõvasti lääne tehnoloogiat ostetud) olid tegelikult analoogse elueaga nagu vene mootorid.

[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
https://www.youtube.com/watch?v=7V_Ghdw9Xc8
Üks youtube'i video veel. Lõpus on võimalik tuvastada (odomeetri järgi) kilomeetri läbimise aeg. Mina sain 24 sekundit (arvestasin lühemaks niipalju kui sai). Jämedalt vastab see 150 km/h. Kogu selle lõigu on spidomeetri osuti suurema osa ajast üle 160 või "põhjas" (algusest peale aga oluliselt üle 150). No pealkirigi ju Иж21251170 км/ч
Üsna kindlalt võib seega väita, et nende jurakate spidomeeter valetab vähemalt +10 km/h, sellel eksemplaril on see pigem +15 km/h (kui mitte veel enam).
Üks youtube'i video veel. Lõpus on võimalik tuvastada (odomeetri järgi) kilomeetri läbimise aeg. Mina sain 24 sekundit (arvestasin lühemaks niipalju kui sai). Jämedalt vastab see 150 km/h. Kogu selle lõigu on spidomeetri osuti suurema osa ajast üle 160 või "põhjas" (algusest peale aga oluliselt üle 150). No pealkirigi ju Иж21251170 км/ч

Üsna kindlalt võib seega väita, et nende jurakate spidomeeter valetab vähemalt +10 km/h, sellel eksemplaril on see pigem +15 km/h (kui mitte veel enam).
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Minu esimene auto oli M 412. Originaalis parempoolse rooliga eksportmasin, mis oli Inglismaal aastakese ostjat oodates seisnud, siis tagasi toodud ja Eestis müüdud põhimõttel "othodõ kapitalizma - peredovikam socializma" ehk maakeeli - "kapitalismi ülejäägid (või "jäätmed") - sotsialismi eesrindlastele".Kapten Trumm kirjutas:Muidugi need "ringilappamise" teemad olid sõltuvuses süsteemist - kui kasutusel on head õlid, siis pakuks, et ka selle mosse mootori eluiga on 2-3 korda pikem kui tollal normid ette nägid (olen näinud paberil 100 000 km). Ehk siis mootori tükid polnud palju kehvemad kui läänes tehti.
Vene mootorite mark lasti alla muidugi 90ndate suure vabadusega Venemaal, kus turule ilmus kõikvõimaliku saasta pakkujaid, kelle varuosad polnud mitte ainult kehvad, vaid tihti lausa ohtlikud (kui tn käändtelje polt on tehtud suvalisest terasest). Üldiselt "SSSR" tähisega ja OTK templiga asjad komisjonimüügist on tänagi toimiva kvaliteediga.
Eesrindlane aga tegi autoga raske avarii, millele järgnes kerevahetus. Samas ehitati auto ümber vasakpoolsele roolile. Kuna eesrindlane jätkas joogi manustamist, jäi auto seisma. Sellise, mõne aasta seisnuna, ma auto ka ostsin.
Läbisõit oli ostuhetkel ca 250 000 km. Mootor töötas veel üldiselt hästi, kuid õlirõhk soojal mootoril oli tühikäigul olematu ja linnakiirusel ca 1 bar või tolleaegselt väljendatuna "atmosfäär".
Sain Kalalaevade Remonditehases töötanud sõbralt "Molykote" molübdeendisulfiidil põhinevat "mootoritaastajat", misjärel pidin õlitussüsteemi reduktsiooniklappi maha keerama, kuna muidu läks õlirõhu manomeeter lõppu. Mahakeeramise järgselt oli rõhk tühikäigul 1,5 - 2 ja linnakiirusel ca 4 bar.
Huvi pärast kiskusin ka plokikaane maha, kuid kuna silindritel rant puudus ja klapid petrooli pidasid, läks kaas uue tihendiga samasugusena tagasi. Nii, et osati küll, vähemalt ekspordiks, korralikke mootoreid teha.
Lõppkiirust küll ei proovinud. Seda eelistan teha õhus.

Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist