Lääne vs. idabloki lennukid
Re: Lääne vs. idabloki lennukid
Kas "inspection" nüüd ikka päris remonti tähendab? Vast ikka lihtsalt kontrolli saadeti. Pealkirjandus...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Lääne vs. idabloki lennukid
https://www.mediuutiset.fi/uutiset/uude ... f701c38bf6
Mediuutiset 10.2. lk 4 ja 5 ilmunud artiklis kirjutati lendurite tervisehoiust ja mida hävituslendurid peavad taluma. Hävituslendurite koolituse hinnaks hinnatakse 10 milj € ja nende organism peab taluma ka 6 G ülekoormust, mille tõttu näiteks pea koos kiivriga tundub kaaluvat 30 kilo. Suurte ülekoormuste tõttu on näiteks kaelalülide enneaegne kulumine lendurite kutsehaigus .
Mediuutiset 10.2. lk 4 ja 5 ilmunud artiklis kirjutati lendurite tervisehoiust ja mida hävituslendurid peavad taluma. Hävituslendurite koolituse hinnaks hinnatakse 10 milj € ja nende organism peab taluma ka 6 G ülekoormust, mille tõttu näiteks pea koos kiivriga tundub kaaluvat 30 kilo. Suurte ülekoormuste tõttu on näiteks kaelalülide enneaegne kulumine lendurite kutsehaigus .
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Lääne vs. idabloki lennukid
See on ilmselt milku küsimus, et mitu G-d teevad Soome Hornetid. USA laevastiku omad pidid rahuajal olema piiratud (see on elektrooniliselt ette antud) 7,5G-ga, et lennukeid jätkuks kauemaks. Sõjaolukorras saab selle muidugi eemaldada. Lennuki plaaneri eluea määrabki hävitajate puhul suuremas osas, kuidas teda on kasutatud (loe kuipalju on seda suurte G-dega väntsutatud). Rekord kuulub siin ilmselt Top Guni käsutusel olnud F-16N-dele, mis kuulutati lennukõlbmatuks umbes 2000 tunni täitumisel, kuna suurema osa nende lennuajast moodustas lennuki painutamine suurte ülekoormustega.
Olen näinud ühte saadet Saksa F-4de viimastest lendudest, seal kulus hulk tunde lennuki sentimeeterhaaval ülevaatamisele ja kahtlaste kohtade (nt kuskile tekkinud mõlgikene) ultraheliaparaadiga uurimisele. Et kas tegemist on ohtliku väsimusega või lihtsalt mehhaaniku käes mutrivõti vääratas.
Olen näinud ühte saadet Saksa F-4de viimastest lendudest, seal kulus hulk tunde lennuki sentimeeterhaaval ülevaatamisele ja kahtlaste kohtade (nt kuskile tekkinud mõlgikene) ultraheliaparaadiga uurimisele. Et kas tegemist on ohtliku väsimusega või lihtsalt mehhaaniku käes mutrivõti vääratas.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Lääne vs. idabloki lennukid
Siis tuleb aafrikast neegrinaisi tuua, need kannavad ju terve elu kartulikotte peasLeo kirjutas: ↑26 Veebr, 2023 11:12 https://www.mediuutiset.fi/uutiset/uude ... f701c38bf6
Mediuutiset 10.2. lk 4 ja 5 ilmunud artiklis kirjutati lendurite tervisehoiust ja mida hävituslendurid peavad taluma. Hävituslendurite koolituse hinnaks hinnatakse 10 milj € ja nende organism peab taluma ka 6 G ülekoormust, mille tõttu näiteks pea koos kiivriga tundub kaaluvat 30 kilo. Suurte ülekoormuste tõttu on näiteks kaelalülide enneaegne kulumine lendurite kutsehaigus .
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Lääne vs. idabloki lennukid
Kaelaprobleeme seostatakse ikkagi rohkem F-16 hävitajaga, millel pandi iste tavalisest rohkem "lamavam", kuna arvati, et see võimaldab paremini taluda ülekoormust. Võibolla nii ongi, aga selline pooleldi lamavas asendis istumine toob kaelale kaasa ka tavalisest suurema koormuse, kui on vaja ringi vaadata ja eriti vaadata üle õla tagasi.
Aga noh, peagi tulevad Soome F-35d, mis on kindlad 9G masinad ja 6G mehi võib sealt välja langema hakata. Saksamaal oli see G-tolerantsus Luftwaffele mugav võimalus vabaneda ülearusest lendavkoosseisust, kui mindi üle F-4 pealt Typhoonile. Paljud tublid F-4 piloodid lihtsalt ei läbinud neid 9G katseid.
4. ja 5 gen masinate iseärasus on, et nad võimaldavad "tõmmata" suuri ülekoormusi juba üsna madalatel kiirustel ja see pidev "punnitamine" on piloodile rutiin. Näiteks ülekoormus, mille 3gen masin tõmbab ära kiirusel 400 KIAS, võib 4 gen masin juba 200 KIAS-ega ära teha ja isegi ületada. Seepärast on nende juhtimine füüsiliselt väga pingutav.
Aga noh, peagi tulevad Soome F-35d, mis on kindlad 9G masinad ja 6G mehi võib sealt välja langema hakata. Saksamaal oli see G-tolerantsus Luftwaffele mugav võimalus vabaneda ülearusest lendavkoosseisust, kui mindi üle F-4 pealt Typhoonile. Paljud tublid F-4 piloodid lihtsalt ei läbinud neid 9G katseid.
4. ja 5 gen masinate iseärasus on, et nad võimaldavad "tõmmata" suuri ülekoormusi juba üsna madalatel kiirustel ja see pidev "punnitamine" on piloodile rutiin. Näiteks ülekoormus, mille 3gen masin tõmbab ära kiirusel 400 KIAS, võib 4 gen masin juba 200 KIAS-ega ära teha ja isegi ületada. Seepärast on nende juhtimine füüsiliselt väga pingutav.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Lääne vs. idabloki lennukid
Tundub, ka vene hävitajad kõigele vastu ei pea.
Viimases Sõduris oleva UKR ÕT rubriigis on kirjeldatud juhtumit, kus UKR hävitaja tormas läbi enda alla tulistatud vene drooni plahvatusel tekkinud rusupilve, mille tagajärjel süttis põlema (ilmselt siis mootori tulekahju mootorisse lennanud rusude tõttu), mistõttu piloot pidi sangasi tõmbama (jäi ellu). Ise ma arvaks, et küllap ei hakanud piloot raketti raiskama ka ründas seda kahuriga, droon tegi oodatust kõvema käraka ning piloot ei jõudnud kõrvale keerata. Raketi kasutamisel (R-60 6+ km, R-73 kuni 18 km) pole põhjust nii ligidale ronida.
Viimases Sõduris oleva UKR ÕT rubriigis on kirjeldatud juhtumit, kus UKR hävitaja tormas läbi enda alla tulistatud vene drooni plahvatusel tekkinud rusupilve, mille tagajärjel süttis põlema (ilmselt siis mootori tulekahju mootorisse lennanud rusude tõttu), mistõttu piloot pidi sangasi tõmbama (jäi ellu). Ise ma arvaks, et küllap ei hakanud piloot raketti raiskama ka ründas seda kahuriga, droon tegi oodatust kõvema käraka ning piloot ei jõudnud kõrvale keerata. Raketi kasutamisel (R-60 6+ km, R-73 kuni 18 km) pole põhjust nii ligidale ronida.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Lääne vs. idabloki lennukid
Lõuna Koreal väljas uus hävituslennuk
South Korea KF-21 Boramae advanced multirole fighter jet held its first armament test.
KF-21 Prototype No. 2 performed an armament separation test with MBDA Meteor air-to-air missile (without launch), and No. 3 conducted firing from its 20mm autocannon.
https://twitter.com/Archer83Able/status ... 3873685504
South Korea KF-21 Boramae advanced multirole fighter jet held its first armament test.
KF-21 Prototype No. 2 performed an armament separation test with MBDA Meteor air-to-air missile (without launch), and No. 3 conducted firing from its 20mm autocannon.
https://twitter.com/Archer83Able/status ... 3873685504
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Lääne vs. idabloki lennukid
USA merevägi saab oma lennukitele uue laevade vastase tiibraketi
Navy Air-Launched Hypersonic Anti-Ship Cruise Missile Makes Big Move Forward
https://twitter.com/thewarzonewire/stat ... 9098869761
The U.S. Navy has awarded separate contracts to Raytheon and Lockheed Martin to design and build competing prototypes to meet its requirement for an air-launched, air-breathing hypersonic anti-ship cruise missile. The service says this weapon is key to addressing increasingly advanced naval threats in contested environments in future major conflicts, such as a potential one against China in the Pacific, and that it must be in service by 2029.
The Navy's Naval Air Systems Command (NAVAIR) announced the contract awards late on Tuesday. NAVAIR says the deals, which were formally inked on March 27, together have a total combined value of approximately $116 million, but it's unclear how much each company received.
USA merevägi on sõlminud Raytheoni ja Lockheed Martiniga eraldi lepingud konkureerivate prototüüpide kavandamiseks ja ehitamiseks, et täita õhust käivitatava, õhku hingava hüperhelikiirusega laevavastase tiibraketti nõudeid. Teenus ütleb, et see relv on võtmetähtsusega üha arenenumate mereväeohtude käsitlemisel vaidlusalustes keskkondades tulevaste suurte konfliktide korral, nagu potentsiaalne konflikt Hiina vastu Vaikse ookeani piirkonnas, ja et see peab olema kasutuses 2029. aastaks.
Mereväe Naval Air Systems Command (NAVAIR) teatas lepingu sõlmimisest teisipäeva hilisõhtul. NAVAIR ütleb, et 27. märtsil ametlikult sõlmitud tehingute koguväärtus on ligikaudu 116 miljonit dollarit, kuid pole selge, kui palju iga ettevõte sai.
https://www.thedrive.com/the-war-zone/n ... ve-forward
Navy Air-Launched Hypersonic Anti-Ship Cruise Missile Makes Big Move Forward
https://twitter.com/thewarzonewire/stat ... 9098869761
The U.S. Navy has awarded separate contracts to Raytheon and Lockheed Martin to design and build competing prototypes to meet its requirement for an air-launched, air-breathing hypersonic anti-ship cruise missile. The service says this weapon is key to addressing increasingly advanced naval threats in contested environments in future major conflicts, such as a potential one against China in the Pacific, and that it must be in service by 2029.
The Navy's Naval Air Systems Command (NAVAIR) announced the contract awards late on Tuesday. NAVAIR says the deals, which were formally inked on March 27, together have a total combined value of approximately $116 million, but it's unclear how much each company received.
USA merevägi on sõlminud Raytheoni ja Lockheed Martiniga eraldi lepingud konkureerivate prototüüpide kavandamiseks ja ehitamiseks, et täita õhust käivitatava, õhku hingava hüperhelikiirusega laevavastase tiibraketti nõudeid. Teenus ütleb, et see relv on võtmetähtsusega üha arenenumate mereväeohtude käsitlemisel vaidlusalustes keskkondades tulevaste suurte konfliktide korral, nagu potentsiaalne konflikt Hiina vastu Vaikse ookeani piirkonnas, ja et see peab olema kasutuses 2029. aastaks.
Mereväe Naval Air Systems Command (NAVAIR) teatas lepingu sõlmimisest teisipäeva hilisõhtul. NAVAIR ütleb, et 27. märtsil ametlikult sõlmitud tehingute koguväärtus on ligikaudu 116 miljonit dollarit, kuid pole selge, kui palju iga ettevõte sai.
https://www.thedrive.com/the-war-zone/n ... ve-forward
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Lääne vs. idabloki lennukid
See teema tundus foorumis kõige paremini sobivat. F16 tundub, et peetakse Ukraina jaoks kõige paremaks lääne lennukiks, kuid probleem on, et vajab häid ja hästi hooldatud lennuvälju ja tugevat tehnilise hoolduse meeskonda. Kui aga lääs teeb tagurpidise lükke ja ütleb, et piisab, kui lennukid on rivis vaid teatud arv päevi ja saavutavad teatud kindlad eesmärgid, nt uputavad 3 laeva ja lasevad alla 10 lennukit või mis iganes (arvud laest). siis
Kui kaua püsiks teie hinnangul f16 Ukrainas lahinguks kasutatavana, nii et neil oleks mingi reaalne mõju ka, enne kui lennuväljad pilbasteks lastakse ja kehva hooldamise tõttu neid enam kasutada ei saaks ka siis, kui oleks mõni lennuväli? Ja noh, põhiküsimus, mida, kui üldse, nad selle ajaga ära teeks. Sellistel tingimustel neid ilmselt palju ei antaks.
Kui kaua püsiks teie hinnangul f16 Ukrainas lahinguks kasutatavana, nii et neil oleks mingi reaalne mõju ka, enne kui lennuväljad pilbasteks lastakse ja kehva hooldamise tõttu neid enam kasutada ei saaks ka siis, kui oleks mõni lennuväli? Ja noh, põhiküsimus, mida, kui üldse, nad selle ajaga ära teeks. Sellistel tingimustel neid ilmselt palju ei antaks.
Re: Lääne vs. idabloki lennukid
Siitsamast foorumist on lugeda olnud, et tegelikult peetakse Ukrainale kõige sobivamaks F-18 Horneteid või SAAB Gripeneid, aga neid pole lihtsalt suuremas koguses kusagilt võtta.F16 tundub, et peetakse Ukraina jaoks kõige paremaks lääne lennukiks,
F-16 küsivad ukrainlased ise, aga peamine probleem nende puhul just selline. Minu isiklik veendumus, et 10-15 lennuki kaupa lennukeid anda pole mõtet. Peab olema suurem plaan koos vastava rahastusega . Kõik lennukiga kaasnevad tuled, viled koos tugisüsteemidega, aga neid pole võimalik mõne kuuga Ukrainlastele kätte anda.kuid probleem on, et vajab häid ja hästi hooldatud lennuvälju ja tugevat tehnilise hoolduse meeskonda.
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
Re: Lääne vs. idabloki lennukid
Eks sõda ole kestnud juba aasta ja mõni kuu. Midagi peaks juba tehtud ka olema.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Lääne vs. idabloki lennukid
Kõigele vaatamata UKR lennuvägi siiski lendab ja võitleb, alles tegi Astrin Kannel kuskil rinde ligidalt reportaazi, kui tema selja tagant kihutasid hirmsalt möirates umbes 30 m kõrgusel rindel suunas kaks UKR hävitajat (MiG-29d kui ma õigesti aru sain).
Ukraina vajab enim lennukitele AMRAAMe, ükskõik millise lennukiga (kasvõi F-4ga). See võimaldab alustada kontakti ohutust kaugusest ja edukalt tõrjuda massi. Kui mass pressib läbi (tänastest vene keskmaarakettidest, mis UKR-l on ilmselt pressib), siis lähilahingus suure ülekaalu vastu võitlemine on enamasti letaalse lõpuga. On vaja saavutada selline efekt, et suudetakse venelastega edukalt pidada kontakti 100 km tagant ja neid hävitada ning endale sobival hetkel väljuda lahingust. Seda võib pidada juba operatiivtasandi efektiks (venelased hakkavad vältima õhukontakte ja UKR hävitajate ilmumisel teevad kiirelt minekut).
Lahesõjas USA seda tegi, seal lasti lähimaalt alla üsna vähe lennukeid, põhiliselt ikkagi keskmaalt, kümnete kilomeetrite tagant. Ja Iraagil polnud selle vastu teha midagi.
Ukraina vajab enim lennukitele AMRAAMe, ükskõik millise lennukiga (kasvõi F-4ga). See võimaldab alustada kontakti ohutust kaugusest ja edukalt tõrjuda massi. Kui mass pressib läbi (tänastest vene keskmaarakettidest, mis UKR-l on ilmselt pressib), siis lähilahingus suure ülekaalu vastu võitlemine on enamasti letaalse lõpuga. On vaja saavutada selline efekt, et suudetakse venelastega edukalt pidada kontakti 100 km tagant ja neid hävitada ning endale sobival hetkel väljuda lahingust. Seda võib pidada juba operatiivtasandi efektiks (venelased hakkavad vältima õhukontakte ja UKR hävitajate ilmumisel teevad kiirelt minekut).
Lahesõjas USA seda tegi, seal lasti lähimaalt alla üsna vähe lennukeid, põhiliselt ikkagi keskmaalt, kümnete kilomeetrite tagant. Ja Iraagil polnud selle vastu teha midagi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Lääne vs. idabloki lennukid
Need isade(vanaisade) piiratud radariga Mig -29 on VF SU-34 suht kerge saak. Väidetavalt lollitatakse Ukraina Mig-29 esmalt mingite aeglaste kärudega ja kusagil seal eemal....
Nagu koha kala (Sander lucioperca) latikaparves. Ta on seal alati olemas.
Nagu koha kala (Sander lucioperca) latikaparves. Ta on seal alati olemas.
Re: Lääne vs. idabloki lennukid
Su-34 on teatavasti taktikaline pommitaja (venelasd nimetavad küll "frontovoi bombardirovtšik") ja pole mingit põhjust, miks sedadorti masinad, mille vertikaalkiirus on 50 m/sek, peaksid rinda pistma Mig-29ga vertikaalkiirusega ca 300 m/sek.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Lääne vs. idabloki lennukid
Arvan, et mõeldud oli vast SU-35 või Mig-35 hävitajaid.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist