168. leht 240-st
Re: Kliimamuutustest
Postitatud: 25 Okt, 2023 9:54
Postitas lamba-ants
Kriku kirjutas: ↑25 Okt, 2023 7:40
lamba-ants kirjutas: ↑25 Okt, 2023 2:59Selgitad ehk oma mõttekäiku, kuidas sellise järelduseni jõudsid.
Mida sagedamini autosid välja vahetatakse, seda rohkem paisatakse uute autode tootmise ja vanade utiliseerimise käigus atmosfääri süsinikku.
Kui samas aastamaksumeetmega soodustatakse olemasolevate autode kasutamist (vanuse kasvades maks väheneb) siis mina ei näe siin autode sageda väljavahetamise ohtu. Et laiemas vaates mingit mõju omada, peaks vähemalt kogu EL-i tervikuna käsitlema ja efekti saavutamiseks maksusüsteemid ühtlustama. Selle vastu on kindlasti kõik autotööstusriigid.
Re: Kliimamuutustest
Postitatud: 25 Okt, 2023 9:57
Postitas LupusII
Olen nõus registreerimismaksu maksma ja auto lõpuni pidama kui saan registreerimismaksu tagasi peale auto mahakandmist.
Re: Kliimamuutustest
Postitatud: 25 Okt, 2023 10:10
Postitas Kriku
lamba-ants kirjutas: ↑25 Okt, 2023 9:54
Kriku kirjutas: ↑25 Okt, 2023 7:40
lamba-ants kirjutas: ↑25 Okt, 2023 2:59Selgitad ehk oma mõttekäiku, kuidas sellise järelduseni jõudsid.
Mida sagedamini autosid välja vahetatakse, seda rohkem paisatakse uute autode tootmise ja vanade utiliseerimise käigus atmosfääri süsinikku.
Kui samas aastamaksumeetmega soodustatakse olemasolevate autode kasutamist (vanuse kasvades maks väheneb) siis mina ei näe siin autode sageda väljavahetamise ohtu. Et laiemas vaates mingit mõju omada, peaks vähemalt kogu EL-i tervikuna käsitlema
Just EL-is tervikuna vähenebki ju paratamatult vanade autode taaskasutus, kui mingis riigis (näiteks Eestis) nende impordile tollid kehtestatakse.
Re: Kliimamuutustest
Postitatud: 25 Okt, 2023 10:11
Postitas Kapten Trumm
Kriku kirjutas: ↑25 Okt, 2023 7:40
lamba-ants kirjutas: ↑25 Okt, 2023 2:59Selgitad ehk oma mõttekäiku, kuidas sellise järelduseni jõudsid.
Mida sagedamini autosid välja vahetatakse, seda rohkem paisatakse uute autode tootmise ja vanade utiliseerimise käigus atmosfääri süsinikku.
Autotootjate lobi üritab seda "rohepööret" kahtlemata endale kasulikus suunas keerata, muutes auto pidamise teatud vanusest alates väga valulikuks - see on vajalik aga mitte rohepöördeks, vaid autotehaste tulu suurendamiseks (mida sagedamini ja rohkem uusi autosid ostetakse, seda parem).
Seda on näha ka meil - tegelikult küll uute autode müüjate tegevuses. Uue "automaksu" kooskõlastamisel on nagu imeväel "ujunud" välja idee hakata surnuks maksustama kasutatud autode importi. Eks selle taga on selgelt näha AMTEL-i tegevust, mida üritatakse markeerida kui "rohelist".
Nagu ütles üks automüüja, lõppkokkuvõttes kannatab see "tavaline inimene", kel enamasti pole raha uue tojootahübriidjaarise ostmiseks ja kelle ainus võimalus ongi mingi 5-10 tuhat maksev enamvähem korralik peetud auto.
Re: Kliimamuutustest
Postitatud: 25 Okt, 2023 10:31
Postitas Kapten Trumm
Üks nope veel. "Automaksu" väidetavast kliimamõjust.
Eestis müüakse aastas umbes 60 miljonit liitrit diislit ja 21 miljonit liitrit bensiini. Bensiini ja diisli kasutamine kergetranspordis on jämedalt pooleks.
Ehk siis ca 40 miljonit liitrit (diislit) aastas tarvitavad laevad, rongid, raskeveokid ja traktorid. "Ökomaksustama" aga hakatakse mootorikütuse tarbimisest umbes poolt. Teine pool (kommerts rasketransport) selles ei osale.
Re: Kliimamuutustest
Postitatud: 25 Okt, 2023 10:46
Postitas Walter2
Kapten Trumm kirjutas: ↑25 Okt, 2023 10:31
Ehk siis ca 40 miljonit liitrit (diislit) aastas tarvitavad laevad, rongid, raskeveokid ja traktorid.
Laevadel valdavalt muud kütused kasutuses:
https://mereviki.vta.ee/mediawiki/index ... C3%BCtused Laevanduse süsinikujalajälg samas ka üks suurimaid, seepärast on hakatud kasutama gaasi jm. asendusi. Põllumajanduses ja kutselistel kaluritel väiksemate maksudega erivärvitud diisel.
Re: Kliimamuutustest
Postitatud: 25 Okt, 2023 11:12
Postitas Lemet
Teine pool (kommerts rasketransport) selles ei osale.
Veokad maksavad raskeveoki maksu juba paarkümmend aastat.
Re: Kliimamuutustest
Postitatud: 25 Okt, 2023 11:32
Postitas Kapten Trumm
Lemet kirjutas: ↑25 Okt, 2023 11:12
Teine pool (kommerts rasketransport) selles ei osale.
Veokad maksavad raskeveoki maksu juba paarkümmend aastat.
See pole ju kuigivõrd seotud sõiduki emissioonidega.
Lisaks on laekuva maksu suurus tühine võrreldes automaksuga - ühekohaline arv miljoneid aastas.
Re: Kliimamuutustest
Postitatud: 26 Okt, 2023 10:44
Postitas MadMan
Mu aju läks kohe lühisesse.
https://roheportaal.delfi.ee/artikkel/1 ... -teadusele
Eesti Keskkonnaühenduste Koda (EKO) leiab, et kliimaseaduse eelnõu kokkupanekul tuleb lähtuda selgelt kirja pandud õiguspõhimõtetest, nagu näiteks teaduspõhisus, inimõiguste kaitse ja põlvkondadevaheline õiglus.
Inimõiguste kaitse ja põlvkondadevaheline õiglus on - kuidas nüüd viisakalt öeldagi - sotsiaalsed konstruktsioonid, milliste teaduspõhisust on praktiliselt võimatu hinnata. Kas me peaks nüüd pensionäridelt mingi kliimamaksu näol senimaani tekitatud kahjud sisse nõudma (DDT, osooniaugud jne)?

Re: Kliimamuutustest
Postitatud: 26 Okt, 2023 10:48
Postitas Kriku
Aga nad ei ütlegi, et need on teaduspõhised. Nad ütlevad, et need on "õiguspõhimõtted" (väärtused) koos teaduspõhisusega.
Re: Kliimamuutustest
Postitatud: 28 Okt, 2023 10:24
Postitas ruger
EL-is plaanitakse kliimamuutusteks farmide sulgemist ja loomade hukkamist(kes toodavad liiga palju CO2-te).
Hollandi valitsus pakub välja kuni 3000 suurima saastaja farmi ja suuremate tööstuslike saastajate väljaostmist, et vähendada ammoniaagi ja lämmastikoksiidi heitkoguseid, mis on ELi seaduste kohaselt ebaseaduslikud.
Lämmastiku(põllumajandus)minister Christianne van der Wal ütles, et põllumeestele pakutakse loobumiseks rohkem kui 100% nende talude väärtusest. Esimest korda on valitsus öelnud, et järgmisel aastal järgneb sundväljaostmine, kui vabatahtlikud meetmed ebaõnnestuvad.
Põllumajandusministeeriumi pressiesindaja ütles Guardianile, et 2000–3000 suurima saastajaga rühmale – kes on „peamiselt põllumehed” – pakutakse lõplikku valikut: teha uuendusi heitkoguste drastiliseks vähendamiseks, minna üle uut tüüpi ärile, laiendada. viisidel, mis vähendavad nende mõju, kolivad ümber või „vabatahtlikult peatuvad”.
https://www.theguardian.com/environment ... government
2022 aasta uudis Iirimaalt
Uue valitsuse kava kohaselt peab põllumajandus vähendama heitkoguseid 25% aastaks 2030. Teistel sektoritel on seatud veelgi kõrgemad eesmärgid – transport peab vähendama heitkoguseid 50%, äri- ja ühiskondlikud hooned 40% –, kuid kõige valjemad protestid on tulnud põllumeeste poolt.
Heitkoguste vähendamine veerandi võrra viib paljud farmid pankrotti ja võib sundida tapma sadu tuhandeid lehmi, ütlevad nad. "Meeleolu on tohutult pettunud," ütles Iiri koorepiimatarnijate assotsiatsiooni juht Pat McCormack. "Seda on väga raske kvantifitseerida, kuid kulud suurenevad ja toodang väheneb."
https://www.theguardian.com/world/2022/ ... te-targets
https://www.euronews.com/green/2023/05/ ... new-scheme
Re: Kliimamuutustest
Postitatud: 30 Okt, 2023 20:42
Postitas maksipoiss
maksipoiss kirjutas: ↑20 Okt, 2023 18:54
Sellele raamatule paremat soovitust, kui katse keelata, on raske ette kujutada .
Reklaam toimis
https://raamatud.postimees.ee/7886872/r ... nud-raamat
Re: Kliimamuutustest
Postitatud: 01 Nov, 2023 16:00
Postitas MadMan
Riigikohus otsustas, et maakera on lame.
https://forte.delfi.ee/artikkel/1202442 ... -seadusega
Riigikohtu halduskolleegium ütleb oma 11. oktoobri otsuse punktis 48, et Pariisi kokkulepet ja selle aluseks olevat teaduslikku teadmist arvestades tuleb globaalne keskmise õhutemperatuuri tõus hoida oluliselt allpool kui 2 °C, võimaluse korral 1,5 °C piires võrreldes tööstusrevolutsiooni eelse tasemega ning et põhiseadus kohustab Eesti riiki andma selle eesmärgi saavutamisse proportsionaalse panuse.
Re: Kliimamuutustest
Postitatud: 01 Nov, 2023 16:19
Postitas Kilo Tango
MadMan kirjutas: ↑01 Nov, 2023 16:00
Riigikohus otsustas, et maakera on lame.
https://forte.delfi.ee/artikkel/1202442 ... -seadusega
Riigikohtu halduskolleegium ütleb oma 11. oktoobri otsuse punktis 48, et Pariisi kokkulepet ja selle aluseks olevat teaduslikku teadmist arvestades tuleb globaalne keskmise õhutemperatuuri tõus hoida oluliselt allpool kui 2 °C, võimaluse korral 1,5 °C piires võrreldes tööstusrevolutsiooni eelse tasemega ning et põhiseadus kohustab Eesti riiki andma selle eesmärgi saavutamisse proportsionaalse panuse.
Selles ei ole midagi halba ja lamemaalastega pole sellel midagi pistmist. Küsimus on, mis vahenditega ja kuidas seda tehakse. Täna on ainus CO2 vaba (ütleme, sisuliselt vaba) meetod juhitava elektrienergia tootmiseks tuumaenergia. Kui aga selle asemel kasutatakse nimetatud vaadet tuuleenergia mõõdutundetuks arendamiseks, siis on sellel asjal selgelt korruptiivne lehk juures.
Re: Kliimamuutustest
Postitatud: 01 Nov, 2023 16:43
Postitas MadMan
Seaduse jõuga ei saa panna päikest paistma ega vihma sadama. Sellest ka viide lamemaalusele.
Teadlased tunnistavad vaikselt, et Pariisi lepete 1,5 või 2 kraadi pole saavutatavad isegi üliinimlike pingutustega. See ei ole füüsikaliselt võimalik ilma üüratutes kogustes CO2 sidumata. Räägitakse Indiast suurema pindala katmisest metsaga, kuid metsa puhul on see miinus, et ühel hetkel on metsa võime siduda CO2 ligikaudu null. Pariisi leppest (2015) on aeg kõvasti edasi läinud ja uut teadust on peale tulnud sh eelpool viidatud Norra statistikute arvamus, et globaalne soojenemine ei ole inimtekkeline vaid loomulik protsess.