Parvlaev "Estonia" hukkumine

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Lemet »

Millalgi tollel perioodil ilmusid juba sellised lahendused nagu need tänapäeva parvlaevadel on, kus vöörilained suruvad luugid kinni, mitte ei murra visiiri ära.
1987, s.o enne Estonia õnnetust tellitud Serenade projekteeriti juba algselt vööriluukidega. Nagu ka 1985 tellitud autopraam Peter Pan (praegu DFDSi King Seaways) tükkis oma sõsarlaevadega. Nii et probleemi teadvustati ammu enne Estoniaga juhtunud õnnetust.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Baltic Queenil (mis on üks uuematest) on saun samuti sügaval kõhus.
Laevadel ehitatakse basseine "allapoole" põhjusel, et madalamal on kõikumise ulatus väiksem ja vesi basseinis loksub vähem. Eks saun siis samasse.
Kuskil 9ndal tekil võivad juba mõõduka kõikumisega tekkida probleemid vee basseinis püsimisega, kuna see moodustab laeva kiikumise taktis sellise kohaliku tähtsusega tsunami. Kujutage ette nurka näiteks 5 kraadi laeva ristlõikes ja vaadake, mitu meetrit liigub vasakule-paremale bassein veeliinist allpool ja mitu meetrit nt 9 tekil.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Walter2 »

Kas laev loksub lainetes piki kiilu kulgevat pikitelge või piki nö. geomeetrilist keset (ei oska seda teisiti nimetada), veeliini lähedal kulgevat pikitelge?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ilma tehnilise hariduseta on mul seda raske seletada, aga ehk saate ise aru https://en.wikipedia.org/wiki/Metacentric_height
Minu arusaamist mööda kõigub laev põikisuunas ümber G ehk ümber raskuskeskme. See asub alati allpool veeliini (õigemini peaks asuma).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Sekeldaja
Liige
Postitusi: 997
Liitunud: 29 Aug, 2014 17:38
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Sekeldaja »

Kui öeldi, et allapoole, siis ehitatakse allapoole, mis te ajate kiusu!
1478137875087.jpg
1478137875087.jpg (76.55 KiB) Vaadatud 2458 korda
andrus
Liige
Postitusi: 4707
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas andrus »

Sekeldaja kirjutas:Kui öeldi, et allapoole, siis ehitatakse allapoole, mis te ajate kiusu!
Trümmi lagi on väga realistlikult taevakarva värvitud, minu petab igatahes ära. Või on see photoshop? :)
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kui öeldi, et allapoole, siis ehitatakse allapoole, mis te ajate kiusu!
Katsume ikka selgelt vahet teha põhjamaa oludesse ja Kariibi merele mõeldud kruisilaevadel, eksju.
Ja muidu, onaneerimiseks võib omaette teema ju teha.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3505
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Dr.Sci »

Walter2 kirjutas:Kas laev loksub lainetes piki kiilu kulgevat pikitelge või piki nö. geomeetrilist keset (ei oska seda teisiti nimetada), veeliini lähedal kulgevat pikitelge?
Vee loksumine ei aja tingimata laeva ümber, küll aga see kui vesi laeva kreenis olles ühte poordi koguneb. Kuid jah, kui vesi ei tunginud kohe alul dekialustesse ruumidesse (vastasel juhul poleks laev ümber läinud) siis kas nendes ruumides olevast õhust piisanuks laeva vee peal hoidmiseks - ja kui piisas, tahaks ka väga teada kuidas ja mis purunes et õhk väljus...
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Lemet »

siis kas nendes ruumides olevast õhust piisanuks laeva vee peal hoidmiseks - ja kui piisas, tahaks ka väga teada kuidas ja mis purunes et õhk väljus...
Mmmmm....palju erineb kuupmeetri õhu ruumala veepinnal ja kuidas muutub see kuupmeeter kümne meetri sügavusel. Ning kuidas see muutus mõjub ujuvusele?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Sekeldaja
Liige
Postitusi: 997
Liitunud: 29 Aug, 2014 17:38
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Sekeldaja »

Terve kere või õigemini õhu välja- ja vee sissepääsu puudumise korral pidanuks ümberpöördunud laeva jääma 18 000 kuupmeetrit õhku, millest piisanuks laeva kummuliasendis vee peal hoidmiseks.
Kasutaja avatar
Sekeldaja
Liige
Postitusi: 997
Liitunud: 29 Aug, 2014 17:38
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Sekeldaja »

Kapten Trumm kirjutas:
Kui öeldi, et allapoole, siis ehitatakse allapoole, mis te ajate kiusu!
Katsume ikka selgelt vahet teha põhjamaa oludesse ja Kariibi merele mõeldud kruisilaevadel, eksju.
Ja muidu, onaneerimiseks võib omaette teema ju teha.
Teeme siis vahet, räägi. Või õigemini kirjuta, kui käed vabaks saad.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4835
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Some »

Lemet kirjutas:
siis kas nendes ruumides olevast õhust piisanuks laeva vee peal hoidmiseks - ja kui piisas, tahaks ka väga teada kuidas ja mis purunes et õhk väljus...
Mmmmm....palju erineb kuupmeetri õhu ruumala veepinnal ja kuidas muutub see kuupmeeter kümne meetri sügavusel. Ning kuidas see muutus mõjub ujuvusele?
Iga 10m vett lisab 1 Atm rõhku? Pakuks, et tollest 1kuupmeetrist õhust jääb 10m sügavusel alles 0,5 kuupi, ehk kaks korda tihedam.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Lemet »

Nii, õige. Ja kuidas see ujuvusele mõjub. Kui seesinanse kadunud poole kuupmeetri täidab vesi?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Sekeldaja
Liige
Postitusi: 997
Liitunud: 29 Aug, 2014 17:38
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Sekeldaja »

Kust see 10 meetri sügavus tuleb?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Terve kere või õigemini õhu välja- ja vee sissepääsu puudumise korral pidanuks ümberpöördunud laeva jääma 18 000 kuupmeetrit õhku, millest piisanuks laeva kummuliasendis vee peal hoidmiseks.
Ja "terve kere" oli antud sündmuste arengu puhul ainus võimalus, kustkaudu õhk saanuks välja ja vesi sisse? Proovid äkki uuesti?
Muide see on üks peamisi "laeva põhjas oli (lõhkeainega tehtud) auk" teooria (vildakaid) alustalasid.
Eeldus kui selline on iseenesest vale. Teiseks pole ükski laev disainitud püsima määramata aega pinnal kummuliasendis.
Viimati muutis Kapten Trumm, 01 Okt, 2019 9:36, muudetud 2 korda kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist