1987, s.o enne Estonia õnnetust tellitud Serenade projekteeriti juba algselt vööriluukidega. Nagu ka 1985 tellitud autopraam Peter Pan (praegu DFDSi King Seaways) tükkis oma sõsarlaevadega. Nii et probleemi teadvustati ammu enne Estoniaga juhtunud õnnetust.Millalgi tollel perioodil ilmusid juba sellised lahendused nagu need tänapäeva parvlaevadel on, kus vöörilained suruvad luugid kinni, mitte ei murra visiiri ära.
Parvlaev "Estonia" hukkumine
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Laevadel ehitatakse basseine "allapoole" põhjusel, et madalamal on kõikumise ulatus väiksem ja vesi basseinis loksub vähem. Eks saun siis samasse.Baltic Queenil (mis on üks uuematest) on saun samuti sügaval kõhus.
Kuskil 9ndal tekil võivad juba mõõduka kõikumisega tekkida probleemid vee basseinis püsimisega, kuna see moodustab laeva kiikumise taktis sellise kohaliku tähtsusega tsunami. Kujutage ette nurka näiteks 5 kraadi laeva ristlõikes ja vaadake, mitu meetrit liigub vasakule-paremale bassein veeliinist allpool ja mitu meetrit nt 9 tekil.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Kas laev loksub lainetes piki kiilu kulgevat pikitelge või piki nö. geomeetrilist keset (ei oska seda teisiti nimetada), veeliini lähedal kulgevat pikitelge?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Ilma tehnilise hariduseta on mul seda raske seletada, aga ehk saate ise aru https://en.wikipedia.org/wiki/Metacentric_height
Minu arusaamist mööda kõigub laev põikisuunas ümber G ehk ümber raskuskeskme. See asub alati allpool veeliini (õigemini peaks asuma).
Minu arusaamist mööda kõigub laev põikisuunas ümber G ehk ümber raskuskeskme. See asub alati allpool veeliini (õigemini peaks asuma).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Kui öeldi, et allapoole, siis ehitatakse allapoole, mis te ajate kiusu!
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Trümmi lagi on väga realistlikult taevakarva värvitud, minu petab igatahes ära. Või on see photoshop?Sekeldaja kirjutas:Kui öeldi, et allapoole, siis ehitatakse allapoole, mis te ajate kiusu!

- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Katsume ikka selgelt vahet teha põhjamaa oludesse ja Kariibi merele mõeldud kruisilaevadel, eksju.Kui öeldi, et allapoole, siis ehitatakse allapoole, mis te ajate kiusu!
Ja muidu, onaneerimiseks võib omaette teema ju teha.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Vee loksumine ei aja tingimata laeva ümber, küll aga see kui vesi laeva kreenis olles ühte poordi koguneb. Kuid jah, kui vesi ei tunginud kohe alul dekialustesse ruumidesse (vastasel juhul poleks laev ümber läinud) siis kas nendes ruumides olevast õhust piisanuks laeva vee peal hoidmiseks - ja kui piisas, tahaks ka väga teada kuidas ja mis purunes et õhk väljus...Walter2 kirjutas:Kas laev loksub lainetes piki kiilu kulgevat pikitelge või piki nö. geomeetrilist keset (ei oska seda teisiti nimetada), veeliini lähedal kulgevat pikitelge?
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Mmmmm....palju erineb kuupmeetri õhu ruumala veepinnal ja kuidas muutub see kuupmeeter kümne meetri sügavusel. Ning kuidas see muutus mõjub ujuvusele?siis kas nendes ruumides olevast õhust piisanuks laeva vee peal hoidmiseks - ja kui piisas, tahaks ka väga teada kuidas ja mis purunes et õhk väljus...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Terve kere või õigemini õhu välja- ja vee sissepääsu puudumise korral pidanuks ümberpöördunud laeva jääma 18 000 kuupmeetrit õhku, millest piisanuks laeva kummuliasendis vee peal hoidmiseks.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Teeme siis vahet, räägi. Või õigemini kirjuta, kui käed vabaks saad.Kapten Trumm kirjutas:Katsume ikka selgelt vahet teha põhjamaa oludesse ja Kariibi merele mõeldud kruisilaevadel, eksju.Kui öeldi, et allapoole, siis ehitatakse allapoole, mis te ajate kiusu!
Ja muidu, onaneerimiseks võib omaette teema ju teha.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Iga 10m vett lisab 1 Atm rõhku? Pakuks, et tollest 1kuupmeetrist õhust jääb 10m sügavusel alles 0,5 kuupi, ehk kaks korda tihedam.Lemet kirjutas:Mmmmm....palju erineb kuupmeetri õhu ruumala veepinnal ja kuidas muutub see kuupmeeter kümne meetri sügavusel. Ning kuidas see muutus mõjub ujuvusele?siis kas nendes ruumides olevast õhust piisanuks laeva vee peal hoidmiseks - ja kui piisas, tahaks ka väga teada kuidas ja mis purunes et õhk väljus...
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Nii, õige. Ja kuidas see ujuvusele mõjub. Kui seesinanse kadunud poole kuupmeetri täidab vesi?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Kust see 10 meetri sügavus tuleb?
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Ja "terve kere" oli antud sündmuste arengu puhul ainus võimalus, kustkaudu õhk saanuks välja ja vesi sisse? Proovid äkki uuesti?Terve kere või õigemini õhu välja- ja vee sissepääsu puudumise korral pidanuks ümberpöördunud laeva jääma 18 000 kuupmeetrit õhku, millest piisanuks laeva kummuliasendis vee peal hoidmiseks.
Muide see on üks peamisi "laeva põhjas oli (lõhkeainega tehtud) auk" teooria (vildakaid) alustalasid.
Eeldus kui selline on iseenesest vale. Teiseks pole ükski laev disainitud püsima määramata aega pinnal kummuliasendis.
Viimati muutis Kapten Trumm, 01 Okt, 2019 9:36, muudetud 2 korda kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist