ei käi see nii lihtsalt. Kas siis autotee väljasõitu piirijaamast Poola poolel ei saa blokeerida ?
Loomulikult saab.
Pmst Ukraina ja Poola raudteeühendus on juba soveti aegadest nõrk ja see oli teadlikult tehtud niiviisi. Enamus N. Liidu ja Lääne-Euroopa rongiühendusi läks Bresti kaudu....
Ei pea ukrainlased kusagile üle piiri oma rekkadega sõitma, et neid 1435 laiusega raudteekooseisudele panna.
Ukraina raudteeühendused lääne suunal.
Poolaga:
Poolas on standardlaius 1435.
Ягодин - Dorohusk (Euroopa 1435 laius on olemas Poolast Ковель-ini [UKR] 99km)
Изов - Hrubieszow (peaks olema 1520 laius mis läheb Poola)
Пиддубцы - Hrebenne (kas on valmis ehitatud, ei tea?)
Рава-Руська - Hrebenne (On 1435 laiusega raudtee Poolast Рава-Руська-ni [UKR])
Рава-Руська - Werchrata (peaks olema 1520 laius või kombineeritud, mis läheb Poola)
Держкордон - Medyka (Poolast Мостиска-ni [UKR] ca 15km on 1435 laius)
Нижанковичи - Malhowice (laiust ei tea, ilmselt 1520)
Старжава - Kroscienko (laiust ei tea, ilmselt 1520)
Lisaks on olemas Ukrainast tuleval suunal nn Ida-Euroopa laiusega 1520 raudtee Poola territooriumil pikkusega 395km Ковель [UKR] - Slawkow [POL] ja teine lõik ca 15km poola pinnal Ukraina - Medyka [piiripunkt] - Przemysl [POL].
Slovakkiaga:
Slovakkias on standardlaius 1435.
Ужгород-2 (Павлове) - Matovce (Ужгород - Košice [SLO] vahel on laiarööpmeline 1520 raudtee)
Чоп - Čierna nad Tisou (Чоп [UKR] asub Ukraina, Slovakkia ja Ungariga ühise piiripunkti juures ja sinna tulevad 1435 laiusega teed sisse nii Slovakkiast kui Ungarist. Чоп on Ukraina kõige suurem raudteesõlm Ukraina selles osas)
Ungariga:
Ungaris on standardlaius 1435.
Чоп - Zahony (1435 laius, ülal juba ära toodud)
Саловка (Свобода) - Eperjeske-Rendezö (Eperjeskest [HUN] läheb kahe laiusega raudtee Ukrainasse Саловка (Соловка) - Батево - Мукачево ca 34km pikkuselt)
Rumeeniaga:
Rumeenias on standardlaius 1435.
Дяково - Halmeu (Королево [UKR] - Дяково [UKR] - Halmeu [RUM] + teine eraldi haru Тересва [UKR] - Рахов [UKR] kokku ca 50km kahe laiusega tee)
Солтовино-1 - Sighetu Marmatiei (kas on valmis ehitatud, ei tea?)
Дилове (Делове) - Valea Viseului (laiust ei tea)
Вадул-Серет - Vicsani (Dornesti [ROM] - Вадул-Серет [UKR] kahe laiusega tee millest 7km on UKR ja 12km ROM territooriumil)
Halmeu [ROM]/Дяково [UKR] – Батево [UKR] – Королево [UKR] – Чоп [UKR]/Čierna nad Tisou [SLO]/Zahony [HUN] lõik pikkusega 112 km. See on Ukraina pikim kahe laiusega kombineeritud raudtee ja läbib mitut riiki korraga.
Moldovaga:
Moldovas on standardlaius 1520.
Medveja - Подвиривка - Lipcani (raudteelõik läbib korraks Ukrainat, 1520)
Ларга - Varticauti - Medveja - Подвиривка (raudteelõik läbib vaheldumisi Moldova ja UKR territooriumi, laius 1520)
Сокиряни - Ocnita (1520 laius)
Могилёв-Подольський - Otaci (1520 laius)
Iserlia - Карабуцени - Besarabeasca (raudteelõik läbib korraks Ukrainat, laius 1520)
Серпневе - Besarabeasca (1520 laius)
Taraclia - Болград - Valul Roman (raudteelõik läbib korraks Ukrainat, 1520 laius)
Etulia - Рени - Giurgiulesti (raudteelõik läbib korraks Ukrainat) (Рени [UKR] - Giurgiulesti [Moldova] - Galati [RUM] läheb 1520 laiusega tee. See oli varemalt kahe laiusega, siis jälle vähemalt 2017a seisuga ainult 1520 ja võib nüüd olla uuesti kahe laiusega)
S.h. Transnistriaga:
Кириловка (Климентове) - Колбасная (1520 laius)
Кучурган - Тирасполь (1520 laius)
Andmed ei ole kõige värskemad. Seal võib olla viimastel aastatel (2020-2023) midagi juurde või ümber ehitatud just UKR poolel (kas lisatud olemasolevale 1520 ka teine laius 1435, või ehitatud uusi lõike 1435 laiusega (plaanid enne 2022 alanud sõda olid).