18. leht 50-st
Re: EV energia ja julgeolek
Postitatud: 27 Dets, 2024 13:39
Postitas Some
Vaatamiseks peaks ju kuskil läheduses viibima. Muidu vaatasin Mereväe laevastikku ja tõesti on akf URR-il õigus, Mereväel hetkel pole selleks ülesandeks sobivat laeva. Piirivalvelt saadud patrullikad on väga väikese autonoomsusega ja Sandownid väga aeglased. Raju ongi vist ainus, mis suudab pisut pikemalt merel olla ja ajutiselt suuremat kiirust arendada. Võib-olla on mõned käsirelvad ka meeskonnal olemas. Aga ühe laevaga kõik kaablid ära katta... Ma kardan, et see missioon on tiba propagandistlik
Re: EV energia ja julgeolek
Postitatud: 27 Dets, 2024 13:39
Postitas isonts
https://www.err.ee/1609561183/rahumagi- ... -voimekuse
Merealuse vaatluse võimekus on jutuks hea küll, aga mis saab siis kui need krdi hiinlased õpivad ankrut vaikselt vette laskma? Või kuidas on lihtsam/kiirem saata seda kontrollima veealused droonid?
Miks mitte ei võiks iga potensiaalselt ohtliku aluse liikumist jälgida tavaliste droonidega või Ämarist lisaks regulaarsete vene lennukite tuvastamisele teha ülelende ka igast potensiaalset ankrulohistajast.
Re: EV energia ja julgeolek
Postitatud: 27 Dets, 2024 13:44
Postitas Runkel
Some kirjutas: ↑27 Dets, 2024 13:39
Vaatamiseks peaks ju kuskil läheduses viibima. Muidu vaatasin Mereväe laevastikku ja tõesti on akf URR-il õigus, Mereväel hetkel pole selleks ülesandeks sobivat laeva. Piirivalvelt saadud patrullikad on väga väikese autonoomsusega ja Sandownid väga aeglased. Raju ongi vist ainus, mis suudab pisut pikemalt merel olla ja ajutiselt suuremat kiirust arendada. Võib-olla on mõned käsirelvad ka meeskonnal olemas. Aga ühe laevaga kõik kaablid ära katta... Ma kardan, et see missioon on tiba propagandistlik
Relvastus: 2 x 12,7 mm raskekuulipilduja Browning M2
https://mil.ee/kaitsevagi/tehnika/laevad/#t-eml-raju
Re: EV energia ja julgeolek
Postitatud: 27 Dets, 2024 13:56
Postitas andrus
Parandage keegi see vikipeedia artikkel ära - ajakirjas Meremees, millele seal viidatakse, on kõik selgelt kirjas.
Muidu on ainult aja küsimus, millal järgmine "spetsialist" enamus aja sadamas laadimise jutuga välja tuleb

Re: EV energia ja julgeolek
Postitatud: 27 Dets, 2024 14:05
Postitas Castellum
andrus kirjutas: ↑27 Dets, 2024 13:56parandage keegi see vikipeedia artikkel ära
Ja kust Sinu käed kasvavad välja, et ise ei saa oma teadmiste järgi parandada ära?
Re: EV energia ja julgeolek
Postitatud: 27 Dets, 2024 14:07
Postitas andrus
Castellum kirjutas: ↑27 Dets, 2024 14:05
andrus kirjutas: ↑27 Dets, 2024 13:56parandage keegi see vikipeedia artikkel ära
Ja kust Sinu käed kasvavad välja, et ise ei saa oma teadmiste järgi parandada ära?
Ma tunnen end merendusterminoloogias nõrgana peale seda viimast slipijama

Lootsin seekord juhendamisega piirduda.
Re: VF toimetab? Infokillud ja uudised, mis mujale ei sobi.
Postitatud: 27 Dets, 2024 14:11
Postitas krizz
Indrek Kiisler: piinlik ja vahustatud erakorraline pressikonverents
https://www.err.ee/1609561258/indrek-ki ... konverents
Siin ma olen Kiisleriga nõus,et meie poosetamine on naeruväärne ja vastus paneb Venemaa vaid naerma. Venemaa mõistab vaid jõudu ehk laksu vadta hambaid. Nii nagu NordStream likvideeriti, nii tuleb ka Vene merealust taristut edasi likvideerida. Kuniks ta saab aru,et aitab lollitamisest, valusaks läheb.
Kõik muu - patrullid,protestid jms ei huvita vastast absoluutselt.
PS. Venelaste asemel ma likvideeriks selle meile sobiva ainsa kaabli parandamise laeva ka ära.
Võibolla siis need rohehullud saavad aru,et põlevkivielekter on osa meie julgeolekust

Re: EV energia ja julgeolek
Postitatud: 27 Dets, 2024 14:21
Postitas affa
Mismoodi see lugu on - kas sealt ankruketti pidi vastu näppe ei või tulla sirakas kui ankur kaablisse trügib? Ikkagi 650 mw, palju seal volte on?
Re: EV energia ja julgeolek
Postitatud: 27 Dets, 2024 14:33
Postitas Kilo Tango
affa kirjutas: ↑27 Dets, 2024 14:21
Mismoodi see lugu on - kas sealt ankruketti pidi vastu näppe ei või tulla sirakas kui ankur kaablisse trügib? Ikkagi 650 mw, palju seal volte on?
Alalisvool ja merevees. Tule sult seda ankruketti mööda mitte midagi.
Re: EV energia ja julgeolek
Postitatud: 27 Dets, 2024 15:09
Postitas Trips
Err.ee küsis Arp Müller Meelis Oidsalu käest kui oleks olnud Hiina või Venemaa kaubalaev, kas siis oleks soomlased sama uljalt peale lennanud. Lihtne on kõvatada Cooki saarte lipu all sõitva laevaga.
https://vikerraadio.err.ee/1609551197/l ... ead8f04b6d
Re: EV energia ja julgeolek
Postitatud: 27 Dets, 2024 15:51
Postitas sg01
Päris lambist neid siiski ära ei annetatud, Eesti sai nende "annetatud" väekaitsekaatrite eest Taani riigilt siiski rahalist kompensatsiooni ka. Äkki keegi teab ka öelda kui suur see summa oli?
Re: EV energia ja julgeolek
Postitatud: 27 Dets, 2024 16:05
Postitas Lemet
Kusjuures ise laeva peal olles pole esmapilgul näha et kas ankur ikka on üleval
Sohoh...lugupeetav ise ikka elus kordki vööridekil ankrupeli juures on viibinud? Kui nina sutsu üle reelinguserva pista, on ka esmapilgul suurepäraselt aru saada, kas ankur on üleval või alla antud.
Re: EV energia ja julgeolek
Postitatud: 27 Dets, 2024 16:47
Postitas AndresTy
Kas sellist laeva, mille üks ankur laeva edasi liikudes põhja traalib - eeldusel, et ankur asub ikka vööris, on võimalik ka tüüriga kursil hoida?
Re: EV energia ja julgeolek
Postitatud: 27 Dets, 2024 17:24
Postitas kaur3
Verstkas huvitav lugu varilaevastikust, kus omanikeniidistikku sattunud ka OÜ-d. Laevade meeskonnad lastakse Vene sadamates FSB "torudest" läbi.
https://verstka.media/kak-ustroen-tenev ... od-sankciy
Soome president Stubbi edasised sammud.
Re: EV energia ja julgeolek
Postitatud: 27 Dets, 2024 17:25
Postitas Rebane11
sg01 kirjutas: ↑27 Dets, 2024 15:51
Päris lambist neid siiski ära ei annetatud, Eesti sai nende "annetatud" väekaitsekaatrite eest Taani riigilt siiski rahalist kompensatsiooni ka. Äkki keegi teab ka öelda kui suur see summa oli?
Kompensatsiooni eest annaks ära kõik Eesti tuletõrjeautod. Aga kuhu see kompensatsioon läheks?