18. leht 38-st

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitatud: 24 Juul, 2013 17:48
Postitas Lemet
Tühikäigul või väiksel koormusel ei taha vanemat tüüpi diisel praktikas siiski eriti soojaks minna või soe püsida, isegi radika kinnikatmine ei pruugi aidata. Uuematega seda probleemi pole, aga seal tekivad teised mured- pikalt tühikäigul tiksuv mootor saastab masendavalt õli ja kui vahetust teha tavapärase 15-20 000 km järel(nagu seda tavapäraselt eriti firmaautodega teha tavatsetakse) võivad õlikanalid peagi umbes olla ja mootor remonti vajada.

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitatud: 24 Juul, 2013 20:06
Postitas taara
Lemet kirjutas:Tühikäigul või väiksel koormusel ei taha vanemat tüüpi diisel praktikas siiski eriti soojaks minna või soe püsida, isegi radika kinnikatmine ei pruugi aidata. Uuematega seda probleemi pole, aga seal tekivad teised mured- pikalt tühikäigul tiksuv mootor saastab masendavalt õli ja kui vahetust teha tavapärase 15-20 000 km järel(nagu seda tavapäraselt eriti firmaautodega teha tavatsetakse) võivad õlikanalid peagi umbes olla ja mootor remonti vajada.
Kurat. Isegi 5.gen Patrol (need piirikate omad) ei püsi talvel tühikäigul soojad. Auto seisma jääb, siis päris kiirelt langeb nii mootori ja eriti veel salongi temp. No ei ole ju eriti vanakooli mootor.

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitatud: 24 Juul, 2013 22:40
Postitas Lemet
Nissanite osas sõna ei võta, puuduvad isiklikud kogemused. Küll aga võin kinnitada, et kuskil alates 2002 aastast alates käest läbi käinud diiselautodel pole ei soojenemise ega tühikäigul sooja hoidmisega probleeme olnud. Tegu on siis olnud 2,2 ja 2,8 liitriste diislitega Jumperitega, 2,2 liitriste MB Sprinterite ning 1,6 liitrise Berlingoga. Kõigil neil hoidis ka tühikäigul niipalju sooja, et kannatas vajadusel kuskil miinus kümne kraadi juures autos magada. Ilma kerota.

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitatud: 25 Juul, 2013 9:05
Postitas Kapten Trumm
Erik kirjutas:Kas ainult? Kaua sa kaitseväes sohver oled olnud lgp.kaasfoorumlane?
Kui väeosa ei suuda autot korras hoida, siis sohver a) peaks seda püüdma ise teha b) kerima end kell 11 sooja telki magama ja jätma auto kõiksevägevama hooleks?

Olen seda meelt (vanakooli värk vist), et kui Gaz-66 juht ei suuda metsas elektrilambi valgel teha karbussi puhastamist või jagaja kontaktivahe reguleerimist (probleemid seal on enimlevinud kävitusraskuste põhjused), siis ta ei kvalifitseeru autojuhina, veelvähem sõjaväeauto juhina, kellel päris elus on loota vaid iseenda peale. Õnneks või õnnetuseks olen rohkem olnud selles rollis, kellel lahinguplaani tegemisel tuleb ikka tund aega ajavaru igaks juhuks arvestada, sest kui mõni ront tõrke tekitab, siis lendab kõik uppi ja usu, neid juhuseid on piisavalt. Asi ei puuduta ainult üldist töötamist, vaid ka üldisemaid, rahuaja mõistes pisiprobleeme nagu nt tüüpiline häda ebatiheda õhusüsteemiga. Kuskil vaikses metsas on sul aega peale auto käivitamist võibolla 2 minutit uttu tõmmata, enne kui miinipilduja miinid sadama hakkavad ja siis pole enam võimalik 10 minutit kohapeal paarutada, et mõni humanitaarabi ront oma pidurid vabaks laseks ja sõita saaks. Seega autojuht, kellel selline auto satub, langeb lihtsalt loodusliku valiku alla.

USA WWII aegsetest taktikamanuaalidest (FM-....) olen lugenud, et edukas rünnak algab edukast rännakust lähtealale 8)
Muide, seesama Gaz-66 korralikult korrasolevana on märksa operatiivsem kui need vanad diiselrondid, käima läheb iga ilmaga ja hüdraulilised pidurid mingit pläristamist ei vaja (et ei järgneks teemaarnedust nende korrashoiu mõttetusest).

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitatud: 25 Juul, 2013 21:06
Postitas allatah
Kui väeosa ei suuda autot korras hoida, siis sohver a) peaks seda püüdma ise teha b) kerima end kell 11 sooja telki magama ja jätma auto kõiksevägevama hooleks?
Eee... Ei oskagi seda kuidagi kommenteerida. Loomulikult püüab autojuht ise autot korras hoida, aga karbussi puhastada? Ma küll enam nii täpselt kõike ei mäleta, aga ehk keegi kes asjast rohkem teab oskab öelda mitu tundi (või minutit) anti KV-s autode remondialast koolitust?
Oleksin hakanud juba lahmima, et null tundi, aga siis meenus, et ühe ettevõtliku seeru töö tulemusena lasti meie rühm paariks tunniks unimogi kallale, kus saime kõik kokku ühe ratta ära vahetada, esitules pirni vahetada, õhufiltrit lahti võtta ja vast miskit nipet-näpet veel. Hiljem pidime ka õlisid ja filtreid vahetama, aga seda tegid vaid pädevamad ning juhend oli selline: Minge sinna angaari, küsige laost materjalid ja tehke töö ära.
See tüübikoolitus (mis justkui et lubas selle autoga sõita, aga millest eriti kinni ei peetud) kestis meil iga masina puhul mingi 15 minutit ja see hõlmas seda, et üks instruktor seletas ÜHELE RÜHMALE ÜKS KORD kõik selle auto omapärad ära. Sealhulgas kabiinis olevad nupud ja muud trikid. Lisaks veel tiir ümber auto, mille käigus näidati ära paakide ja mõõdukite asukohad. Tsiteerin klassikuid: "Küll te siis õpite, kui autoga sõitma hakkate!"
Ma ei pea ennast autode alal üldse pädevaks inimeseks-kui kapott avada, tunnen karbussi küll ära, aga miskit sellega teha ma ei oska. Aga kahest rühmast olin ma vast ehk nii top 15 auto asjatundja seas.

Mingit toimivat autode hoolduse süsteemi 2010/2011 meil ei eksisteerinud!

Oletame nüüd veel, et ma olen ettevõtlik ajateenija, kes hakkab ise oma vabast ajast autot remontima. Oletame, et miskit läheb tuksi (ikka ju juhtub), kas Kapten Trumm kah aimab, mitu aastat see õnnetu ajateenija peab toenglamanguid tegema? Miks peaks sellega üldse riskima? Seega palju kergem on sõita niikaua, kuni auto sõidab ja seejärel viia ta remondirivvi ning võtta senikauaks tervete autode rivist uus auto. "Nagunii mul koidab kahe kuu pärast reserv ja miks ma peaks üksinda tehnikapargis jändama, kui teised saavad olla soojas kasarmus ning juttu ajada?"

Ma ei tea, mis süsteemiga või kuidas see masinate remont praegu käib või peaks käima, aga võibolla aitaks asjale kaasa kompanii, pataljoni või brigaadi ülemale tehtav teenistusalane noomitus, kui tema üksuse masinatest näiteks x% ei suuda öösel kell kaks 15 minutiga välja sõita. Kui peaks mingi kontroll tulema ja avastab, et pooltel relvadel on lukud puudu või vigased, siis saaks ju küll ülemused karistada, aga kas autodega kah nii on?

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitatud: 25 Juul, 2013 22:41
Postitas ivanorav
Kapten Trumm nöuab mingitelt poisikesenolkidelt vöimatut! Ise öppisin 3 aastat igasugustel ratastel elukaid!
Koolile veel teine 3 aastat (igapäevast) praktikat otsa, alles siis hakkab midagi koitma!
Kahjuks elu ei ole nii mustvalge, et autojuht teeb-oleb !
Kui ikka mootor on höre, pihustid tilguvad ja akud on ka nii nagu nad on!
Öpetada oleks vaja mehi, kuidas saaks nende "omadustega" autod käigus hoitud!
Kaitseväes on hilja seda koolitust jagada! Riigil peaks kodutöö juba ammu tehtud olema!

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitatud: 25 Juul, 2013 22:50
Postitas ivanorav
Tase peaks jöudma sinnakanti, et hoolduseks pole mingit öpetajat vaja, aitab paljast manuaali lugemisest ja selle pöhjal hooldustööde tegemisest.

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitatud: 25 Juul, 2013 22:55
Postitas ivanorav
taara kirjutas:
Lemet kirjutas:Tühikäigul või väiksel koormusel ei taha vanemat tüüpi diisel praktikas siiski eriti soojaks minna või soe püsida, isegi radika kinnikatmine ei pruugi aidata. Uuematega seda probleemi pole, aga seal tekivad teised mured- pikalt tühikäigul tiksuv mootor saastab masendavalt õli ja kui vahetust teha tavapärase 15-20 000 km järel(nagu seda tavapäraselt eriti firmaautodega teha tavatsetakse) võivad õlikanalid peagi umbes olla ja mootor remonti vajada.
Kurat. Isegi 5.gen Patrol (need piirikate omad) ei püsi talvel tühikäigul soojad. Auto seisma jääb, siis päris kiirelt langeb nii mootori ja eriti veel salongi temp. No ei ole ju eriti vanakooli mootor.
Vot selles see probleem ongi, et pole vanakooli mootor ! Valged inimesed ostavad/tellivad autodele pöhjamaade jaoks Webastod/Eberid juurde ! Seda enam, kui auto patrullis olles niisama sooja saamiseks löksima pannakse! Elektroonika hoiab ise nii salongi, kui ka mootori soojana! Ja seda köike ainult 1000 euro eest!
Kahjuks säästab PPA valest otsast!

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitatud: 26 Juul, 2013 9:51
Postitas Poti soldat
allatah kirjutas:
Kui väeosa ei suuda autot korras hoida, siis sohver a) peaks seda püüdma ise teha b) kerima end kell 11 sooja telki magama ja jätma auto kõiksevägevama hooleks?
Eee... Ei oskagi seda kuidagi kommenteerida. Loomulikult püüab autojuht ise autot korras hoida, aga karbussi puhastada? Ma küll enam nii täpselt kõike ei mäleta, aga ehk keegi kes asjast rohkem teab oskab öelda mitu tundi (või minutit) anti KV-s autode remondialast koolitust?
Oleksin hakanud juba lahmima, et null tundi, aga siis meenus, et ühe ettevõtliku seeru töö tulemusena lasti meie rühm paariks tunniks unimogi kallale, kus saime kõik kokku ühe ratta ära vahetada, esitules pirni vahetada, õhufiltrit lahti võtta ja vast miskit nipet-näpet veel. Hiljem pidime ka õlisid ja filtreid vahetama, aga seda tegid vaid pädevamad ning juhend oli selline: Minge sinna angaari, küsige laost materjalid ja tehke töö ära.
See tüübikoolitus (mis justkui et lubas selle autoga sõita, aga millest eriti kinni ei peetud) kestis meil iga masina puhul mingi 15 minutit ja see hõlmas seda, et üks instruktor seletas ÜHELE RÜHMALE ÜKS KORD kõik selle auto omapärad ära. Sealhulgas kabiinis olevad nupud ja muud trikid. Lisaks veel tiir ümber auto, mille käigus näidati ära paakide ja mõõdukite asukohad. Tsiteerin klassikuid: "Küll te siis õpite, kui autoga sõitma hakkate!"
Ma ei pea ennast autode alal üldse pädevaks inimeseks-kui kapott avada, tunnen karbussi küll ära, aga miskit sellega teha ma ei oska. Aga kahest rühmast olin ma vast ehk nii top 15 auto asjatundja seas.

Mingit toimivat autode hoolduse süsteemi 2010/2011 meil ei eksisteerinud!

Oletame nüüd veel, et ma olen ettevõtlik ajateenija, kes hakkab ise oma vabast ajast autot remontima. Oletame, et miskit läheb tuksi (ikka ju juhtub), kas Kapten Trumm kah aimab, mitu aastat see õnnetu ajateenija peab toenglamanguid tegema? Miks peaks sellega üldse riskima? Seega palju kergem on sõita niikaua, kuni auto sõidab ja seejärel viia ta remondirivvi ning võtta senikauaks tervete autode rivist uus auto. "Nagunii mul koidab kahe kuu pärast reserv ja miks ma peaks üksinda tehnikapargis jändama, kui teised saavad olla soojas kasarmus ning juttu ajada?"
Klapib praktiliselt täielikult minu kogemusega samast ajast, meil seda ettevõtlikku seerut küll ei olnud.

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitatud: 29 Juul, 2013 8:22
Postitas Kapten Trumm
See tüübikoolitus (mis justkui et lubas selle autoga sõita, aga millest eriti kinni ei peetud) kestis meil iga masina puhul mingi 15 minutit ja see hõlmas seda, et üks instruktor seletas ÜHELE RÜHMALE ÜKS KORD kõik selle auto omapärad ära. Sealhulgas kabiinis olevad nupud ja muud trikid. Lisaks veel tiir ümber auto, mille käigus näidati ära paakide ja mõõdukite asukohad. Tsiteerin klassikuid: "Küll te siis õpite, kui autoga sõitma hakkate!"Ma ei pea ennast autode alal üldse pädevaks inimeseks-kui kapott avada, tunnen karbussi küll ära, aga miskit sellega teha ma ei oska. Aga kahest rühmast olin ma vast ehk nii top 15 auto asjatundja seas.

Mingit toimivat autode hoolduse süsteemi 2010/2011 meil ei eksisteerinud!

Oletame nüüd veel, et ma olen ettevõtlik ajateenija, kes hakkab ise oma vabast ajast autot remontima. Oletame, et miskit läheb tuksi (ikka ju juhtub), kas Kapten Trumm kah aimab, mitu aastat see õnnetu ajateenija peab toenglamanguid tegema? Miks peaks sellega üldse riskima? Seega palju kergem on sõita niikaua, kuni auto sõidab ja seejärel viia ta remondirivvi ning võtta senikauaks tervete autode rivist uus auto. "Nagunii mul koidab kahe kuu pärast reserv ja miks ma peaks üksinda tehnikapargis jändama, kui teised saavad olla soojas kasarmus ning juttu ajada?"
Siin ongi EKV tehnika-teemaline arusaam kokku võetuna. See arusaam ei tule ainult ajateenijast, vaid ka ülalpoolt, kus nad tehnikaühiku tasemel kohtuvad. Kahjuks läbi aastate pole näha olnud muud paranemist kui see, et "uusi" kasutatud" autosid on hakatud doonorriigis enne üleandmist remontima (mis pole just odav nali), kuid enne auto loovutamist tehtav "hooldus" jääb oma kvaliteedi osas alati omama teatud küsimärke (ega endale ju ei tehta). Selliselt lähtepositsioonilt ei hakka meil eales ka mingit arvestatavat soomusarmeed olema, sest arvukat tehnikat erafirmades parandada on lihtsalt liiga kallis.

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitatud: 29 Juul, 2013 21:31
Postitas ivanorav
Kas mitte kaitsejöud ei tambi igal paraadil rusikaga rinnale ja ei kiida, kuidas nemad autojuhte koolitavad?
Tuleb siis meiesugused RÖK-lt autosid hooldama saata ja need "omad megajuhid" meie asemel pörkamisele saata!

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitatud: 29 Juul, 2013 23:50
Postitas isakene
Oma kogemused paljude lääne vanemate (alla 2000 a) kaubiku ja maasturi diiselmootoritega. Erinevates autodes on erinevatel aastaaegadel veedetud kokku mõnisada ööd.

-10 kannatab töötava mootoriga autos magada küll. Piir jookseb kusagil -15 juurest. Tühikäigul kulutab 2-3l töömahuga diiselmootor kütust kusagil 1-1,5l/h, arvutage ise, palju sellest sooja saab. Palju kasu on sellest, kui sohver taipab salongisoojenduse siseringi peale keerata (soojendus hakkab õhku salongist võtma), ebameeldiv tagajärg on udused aknad. Aga alla -20 ilma lisasoojenduseta või korraliku magamiskotita õigest magamisest enam juttu ei ole, salongisoojendus jahutab mootori maha.

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitatud: 31 Juul, 2013 0:22
Postitas plekkpea
Märg gero ja suletekk on sellisel juhul lahendus. Jope vms. tuleb jalgadele lisaks visata.

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitatud: 31 Juul, 2013 8:02
Postitas mx77
plekkpea kirjutas:Märg gero ja suletekk on sellisel juhul lahendus. Jope vms. tuleb jalgadele lisaks visata.
Miks just märg???

Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust

Postitatud: 31 Juul, 2013 9:08
Postitas Lemet
Ilmselt seetõttu, et see hoiab ka mootori sooja... :scratch: