Ka ei ole tõsiselt võetav näide, et ostke mitteliisingu (st vana) auto, tehnikas mitte orienteeruva või veel enam - ise mehhaanikutööd tundmata ei ole tüüpilisel tagataskust võetud rahast ostetav kasutatud auto paari kuni mõne tuhande euro eest odavam kui liisingu väikeauto kuni 5a vanuseni, viimasega on kulud enamvähem prognoositavad ja kuna on sunduslik kaskokindlustus, pole ka karta, et mõni äpardus auto pikalt seisma paneb või pere säästud võtab.
Oi on kategooriline väide.
Juba viiendat aastat sõidan säherduse isendiga.
Aparaadil vanust 18aastat ja soetatud sai omal ajal 35 000 eeku eest.
Pikk ekspluatatsioonikogemus laseb väita, et tegu on igati usaldusväärse liiklusvahendiga.
Kõik hooldus-ja ettetulevad remonditööd on isetehtavad.
Keskmiselt kord aastasse jääva õlivahetuse maksumuseks on 25,8 eurot.
Paslik võrdlus:
Minu 2010 jaapani autol on kord aastas hooldus 250 eurot, mootori õlivahetus, paar filtrit,
Laias laastus kulub autole aastas 12 000km läbisõidu juures:
Õli- ja filtrite vahetus 36,80
Rehvid 50
Maksud. 81
Prognoosimatud kulutused jooksevremondile 100-200eurot.
Ühe kuu kulutused autole 30,65eurot.
Trumm, mis su saha liisingu kuumakse ka on..?
Ja veel, täis on tiksumas 60 000 viimasest hammasrihmavahetusest.
Rihm koos rullikutega läheb maksma koletud 64,60 eurot.
Aga noh, kannatame ära. Lõppeks on see ju ainult kommiraha..
3 aastat vana Audi A6 (see lutsukommi kerega) 1,9TDI 120 000 hooldus (hammasrihm+pudinad, kõik mahlad, piduriklotsid, reguleerimised - seejuures mitte ühtegi remonditööd) oli ca 10a tagasi juba 20 000 eeki.