179. leht 500-st
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 03 Okt, 2013 9:17
Postitas EOD
Raha ja iive pole teps mitte üks-ühele seotud.
Kogu endise N.Liidu aladel on loomulik iive kõige kõrgem Mägi-Karabahhis, järgmisena tuleb Tšetšeenia.
Kui Tšetšeeniasse on Moskva tõesti tohutuid rahasid pumbanud, siis Karabahhis on töötava inimese kuusissetulek 200-300$.
Autodest seal - veokateks on põhiliselt vanad, ümarate tiibadega KrAZ-id, samuti ZIL-id, GAZ-id, UAZ-id. Sõidukatest suurem osa on Lada ja Volga kõik mudelid. Eriti populaarne on valge Niva, mil tingimata valuveljed ja toonklaasid.

Tänapäevaseid autosid on kuskil veerandist kolmandikuni.
Kusjuures bensiini hind on meie omaga samas suurusjärgus, varuosad kordades kallimad. Eks mõjub isoleeritus. Kaubavahetus toimub põhiliselt läbi Iraani, millega on heanaaberlikud suhted. Kauplemine Venemaaga on raskendatud Vene-Gruusia konflikti tõttu.
Ja saadakse hakkama. Bensumootoriga autod näiteks on ümber ehitatud maagaasile, millega sõit tuleb ligi 3 korda odavam.
Igasugused vikerkaarevärvilised teemad on täielikult out. Klassikaline peremudel on au sees, lihtsalt kokkuelamisele vaadatakse viltu. Sotsiaalne kontroll toimib. Näiteks autouksi pole vaja lukustada, kuna vargusi meiega võrreldes praktiliselt pole. Vargad, samuti ka näiteks laaberdavad joodikud on ühiskonnas paaria seisuses.
Ja ongi hoovid lapsi täis.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 03 Okt, 2013 9:19
Postitas Kapten Trumm
Lemet, arvesta, et Manstein tuunib siin arvusid, kontrollisin huvi pärast need hinnad järgi (maaletooja soovituslik jaehind).
Golf III variant, 2.0 85kW käsikast, firma nimega Delphi
-välimine rooliots sõltuvalt tootjast 7.25-8.44
-sisemine rooliots 14.60
-kogu roolivarras üks pool 25.00
-terve õõtshoob 75.00 (miskipärast on automaatkäigukastiga poole odavam).
-sharniir 7.45 kuni 13.25
Tüüpilise kuluosana julgeks välja tuua öötsaka zarniirid.
Iga aasta vaja mõni vahetada, mõnikord mõlemad korraga. Jupp on aga sigakirves. 7 eurikut tükk.
Kui ei vea, läheb vahetusse ka mõni rooliots. Südametunnistuseta kaupmehed küsivad antud detaili eest silma pilgutamata 5,50euri.
Sitt seis on, kui väsinud on öötshoova puksid. Tavaliselt tagumised. Need maksavad hullumeelsed 5eurikut tükk.
Alternatiiviks oleks terve öötsakas koos puksidega. Hinnaga 21 eurot. Jube..
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 03 Okt, 2013 9:30
Postitas Tegelane5
Siin vist ka sentide hoolika lugemise (7 vs 7,45) aga euride umbes/täpselt lugemisega tegu (200...300)
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 03 Okt, 2013 9:45
Postitas Lemet
Tegelane5 kirjutas:Siin vist ka sentide hoolika lugemise (7 vs 7,45) aga euride umbes/täpselt lugemisega tegu (200...300)
Suurusjärgu kasvades muutub ka see number.
7-7.45
70-74.50
700-745
Nii et väga hullusti realt väljas see 200-300 vast pole.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 03 Okt, 2013 10:12
Postitas Tegelane5
Lemet kirjutas:
Suurusjärgu kasvades muutub ka see number.
7-7.45
70-74.50
700-745
Nii et väga hullusti realt väljas see 200-300 vast pole.
Silmakirjalik minumeelest enne igakuiste väljaminekute kalkulle 100 euri täpsusega teha, ja siis ise kõrri karata kui teisel mingi ühekordne väljaminek on 7 euri asemel 7,45. Saaks aru et Toprani sarniir golfile maksaks 70 euri hoopis vmidagi aga 45 senti? WTF?
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 03 Okt, 2013 10:29
Postitas vaoinas
Tegelane5 kirjutas:
Silmakirjalik minumeelest enne igakuiste väljaminekute kalkulle 100 euri täpsusega teha, ja siis ise kõrri karata kui teisel mingi ühekordne väljaminek on 7 euri asemel 7,45. Saaks aru et Toprani sarniir golfile maksaks 70 euri hoopis vmidagi aga 45 senti? WTF?
Eks ta ole - oma seisukohta tuleb nui-neljaks tõestada. Ma ei väida, ega ole ka varem väitnud, et liisinguauto mingi halb variant on - ei, see sobib väga paljudele inimestele. Aga et siin mõni kaasfoorumlane tahab selgeks teha, et see on
ainuõige variant - no tulge oma mätta otsast ometi alla ja vaadake asja natuke laiema pilguga. Ja rääkida, et ükski noor inimene jumala eest ei tule ratta vahetusegagi toime - mis see on mingi patoloogiline vajadus kõiki enda ümber rumalaks pidada?
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 03 Okt, 2013 10:36
Postitas Kapten Trumm
Taaskord, kõige rohkem väärt on siin laia silmaringiga tegelaste soovitused, kes ise pole selliseid autosid hinges hoidnud ega tea teemast sellest halligi. Nagu ka laste kasvatamise ja transpordi soovitused ühtegi last reaalselt kasvatamata. Mul on muide garaazis ka autod aastast 1973 ja 1984, made in W-Germany ja igapäevaseid autosid, mille tootmisaasta on varem kui 1996 on ka päris mitu olnud. Lihtsalt ei soovita. Et ei saa või pole võimalik pole siin öeldud, aga kui matsu ei jaga ja rahakott kannab uut/uuemat - ei soovita neid kommirahaga osadega, kuid tihedat putitamist vajavaid autosid tehnikast kaugele keskmisele tänapäeva perele.
Silmakirjalik minumeelest enne igakuiste väljaminekute kalkulle 100 euri täpsusega teha, ja siis ise kõrri karata kui teisel mingi ühekordne väljaminek on 7 euri asemel 7,45. Saaks aru et Toprani sarniir golfile maksaks 70 euri hoopis vmidagi aga 45 senti? WTF?
Ma ei karanud kõrri, vaid taolisi arvude tuunimisi on siin manstein ennegi teinud.
Kuna tegelasele on iseloomulik selline pidev teiste väidete irvitavas stiilis kahtluse alla seadmine ise fakte toomata, siis mul pole kahju, kuidas küla kutsale.
Ja miks sa selle 45 sendi pärast jaurad, kui nt ühe tüki valetas tegelane lausa 3 korda odavamaks (ma näen, et lähtutud on automaatkastiga Golfi õõtshoova hulgihinnast, automaatkastiga Golf III on aga vähe levinud).
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 03 Okt, 2013 10:42
Postitas vaoinas
Kapten Trumm kirjutas:Taaskord, kõige rohkem väärt on siin laia silmaringiga tegelaste soovitused, kes ise pole selliseid autosid hinges hoidnud ega tea teemast sellest halligi. Nagu ka laste kasvatamise ja transpordi soovitused ühtegi last reaalselt kasvatamata. Mul on muide garaazis ka autod aastast 1973 ja 1984, made in W-Germany ja igapäevaseid autosid, mille tootmisaasta on varem kui 1996 on ka päris mitu olnud. Lihtsalt ei soovita. Et ei saa või pole võimalik pole siin öeldud, aga kui matsu ei jaga ja rahakott kannab uut/uuemat - ei soovita neid kommirahaga osadega, kuid tihedat putitamist vajavaid autosid tehnikast kaugele keskmisele tänapäeva perele.
Aga kui jagab matsu? Või on see noor Ants sinu näites a'priori loll, kes ei oska isegi ratast vahetada?
Üldiselt selliste vanade autodega on nii, et valitakse odava raha eest võimalikult korras isend ja sõidetakse sellega senikaua, kuni see ülevaatuse ilma suuremate kuludeta läbib. Kui enam ei läbi, saadakse sellest lahti ja ostetakse uus võimalikult korras isend. See tuleb kindlasti odavam, kui igas kuus 200 euri liisingut maksta.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 03 Okt, 2013 10:47
Postitas mx77
Tegelikul vist siiski tundub, et Kapten "saan absoluutselt kõigega hakkama" Trummil endal on raskusi tehnika pisikese hooldusega, sest muidu ta sellest sellist probleemi ei teeks.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 03 Okt, 2013 10:53
Postitas Kapten Trumm
Mis nüüd edasi, hakkame nüüd loetema garaaziseadmeid ja tehtud suuremaid remonditöid?

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 03 Okt, 2013 11:15
Postitas Illike
Kapten Trumm kirjutas:Taaskord, kõige rohkem väärt on siin laia silmaringiga tegelaste soovitused, kes ise pole selliseid autosid hinges hoidnud ega tea teemast sellest halligi. Nagu ka laste kasvatamise ja transpordi soovitused ühtegi last reaalselt kasvatamata. Mul on muide garaazis ka autod aastast 1973 ja 1984, made in W-Germany ja igapäevaseid autosid, mille tootmisaasta on varem kui 1996 on ka päris mitu olnud. Lihtsalt ei soovita. Et ei saa või pole võimalik pole siin öeldud, aga kui matsu ei jaga ja rahakott kannab uut/uuemat - ei soovita neid kommirahaga osadega, kuid tihedat putitamist vajavaid autosid tehnikast kaugele keskmisele tänapäeva perele.
Silmakirjalik minumeelest enne igakuiste väljaminekute kalkulle 100 euri täpsusega teha, ja siis ise kõrri karata kui teisel mingi ühekordne väljaminek on 7 euri asemel 7,45. Saaks aru et Toprani sarniir golfile maksaks 70 euri hoopis vmidagi aga 45 senti? WTF?
Ma ei karanud kõrri, vaid taolisi arvude tuunimisi on siin manstein ennegi teinud.
Kuna tegelasele on iseloomulik selline pidev teiste väidete irvitavas stiilis kahtluse alla seadmine ise fakte toomata, siis mul pole kahju, kuidas küla kutsale.
Ja miks sa selle 45 sendi pärast jaurad, kui nt ühe tüki valetas tegelane lausa 3 korda odavamaks (ma näen, et lähtutud on automaatkastiga Golfi õõtshoova hulgihinnast, automaatkastiga Golf III on aga vähe levinud).
Kena, Sa väidad, et ei saa tõeselt võtta kodanik Vaoina väiteid kuna tal puuduvad laste kasvatamise ja autode hooldamise kogemused.
Minul tekib küsimus: miks Sa aga ei loe ega arvesta siis teiste foorumikülastajate väiteid, kellel on laste kasvatamise ja autode hoolduse kogemused?
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 03 Okt, 2013 11:20
Postitas Kapten Trumm
Kuna siin viimane leht käis autode teema, siis võtame konkreetsemaks - kelle kogenud kasutaja (tõesed ja objektiivseid) väiteid ma ignoreerisin?
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 03 Okt, 2013 11:27
Postitas vaoinas
Illike kirjutas:
Kena, Sa väidad, et ei saa tõeselt võtta kodanik Vaoina väiteid kuna tal puuduvad laste kasvatamise ja autode hooldamise kogemused.
Minul tekib küsimus: miks Sa aga ei loe ega arvesta siis teiste foorumikülastajate väiteid, kellel on laste kasvatamise ja autode hoolduse kogemused?
Et minu öeldut ei saa tõsiselt võtta, kuna mul puudub laste kasvatamise kogemus - see jääb mulle endalegi arusaamatuks, sest ma olen teadlikult hoidunud väitmast üldse midagi, mis on laste kasvatamisega seotud. Siin jääb see Trummi seisukoht arusaamatuks, sest kuigi ma olen siinsamas teemas küsinud, milline minu seisukoht või väide nõuab laste kasvatamise kogemust, siis ei ole härra suvatsenud sellele lihtsalt vastata. Niiöelda, "on jäänud märkamata" tal see küsimus. Ja kui küsid üle, siis "jääb tal ka see märkamata".
Mis puutub autode hooldamisse, siis mul tõesti endal auto puudub - räägin enda vanemate ja mitmete sõprade-tuttavate kogemusele tuginedes. Ei mõtle ise välja, ei fantaseeri mõttekonstruktsioone.
Küll aga on see Trummile hea hoob kõrvaldamaks oponent vestlusest ilma argumentidesse laskumata. Ja, kui argumente jääb väheks, siis seda ta ka kasutab.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 03 Okt, 2013 11:39
Postitas Illike
Kapten Trumm kirjutas:Kuna siin viimane leht käis autode teema, siis võtame konkreetsemaks - kelle kogenud kasutaja (tõesed ja objektiivseid) väiteid ma ignoreerisin?
Oli juttu lastest ja autodest. Olgem täpsed. Ärme lahutame asju algosadeks, kui ei ole otsest vajadust. Kas Kilo Tango, von manstein, mutionu, mina ise, solvunud Corvus (rahu tema hingele)... jne postitused ütlevad Sulle midagi?
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 03 Okt, 2013 12:04
Postitas Lemet
Paistab, et paljalt isand Trummi nimest piisab, et manamine ja tatitilkumine algaks...

Sa, Trumm, võta vahelduseks väita, et hambaravi on tänapäeval kallis ja teostatav vaid spetsiaalsetes kabinettides. Valmis kihla vedama, et esmalt kuulutatakse, et Trumm ei tea muhvigi(nagu harilikult), siis hakkab tulema ridamisi näiteid sellest, kuidas ravimaterjalid pea midagi ei maksa, kuidas süümekad hambahaiged ise korra aastas, kui aega saavad, lõuad peegli ees lahti ajavad ja vajadusel kikusid ekstraheerivad, kuidas keegi kuskil täiesti edukalt ise hammast on plombeerinud ja nii edasi. Ühesõnaga- Trumm on täielik profaan ja muidu rumal. Jättes oma üksiknäidete esitamise tuhinas suure silmadevahe vahele, et ühiskond tervikuna käib siiski hambaid tohtri juures ravimas ja kipub selliste üksiknäidete peale kõrge kaarega laskma...