Re: Merevägi ja rannakaitse
Postitatud: 10 Juun, 2020 11:43
Akf Ott Laanemetsa kirjatükk on avaldatud ka err-is: https://www.err.ee/1100154/ott-laanemet ... -vahetunud
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://www.militaar.net/phpBB2/
Miks just 2000 tonni? Ma eeldaks, et see, mis kehtib suurte aluste puhul, kehtiks ka väiksemate puhul. Vaevalt, et vene lennuvägi jätab mõne laeva hävitamata, sest selle veeväljasurve on "ainult" 1500 tonni. Kui küsimus on manöövrivõimes, siis Läänemerel liigub ju oluliselt suuremaidki laevu. Pigem peaks olema eelis veidi suurematel laevadel, millel on oma orgaaniline keskmaa-ÕT võimekus. Ja kui see 2000 tonni tõesti mingi piir on, siis miks ehitavad soomlased pea 4000 tonniseid fregati-laadseid aluseid?Hinnanguliselt on üle 2000-tonnise veeväljasurvega pealvee sõjalaevade Läänemerel opereerimiseks vaja täielikku õhuülekaalu, mille saavutamine eeldab sihtmärkide ründamist Venemaa sügavuses.
Minu silmis on see žongleerimine veeväljasurvega lihtsalt teatud huvidest kantud spinn - et ei tekiks suuri küsimusi selle 1000-1500 tonnise OPV hukukindluses idanaabri õhuülekaalu tingimustes. Alates 2000 tonnist ründavad ja kõik! Alla selle - hajume kui hommikune udu ja hiilime mööda kaldaääri ja saame tegevusvabaduse.Miks just 2000 tonni? Ma eeldaks, et see, mis kehtib suurte aluste puhul, kehtiks ka väiksemate puhul. Vaevalt, et vene lennuvägi jätab mõne laeva hävitamata, sest selle veeväljasurve on "ainult" 1500 tonni. Kui küsimus on manöövrivõimes, siis Läänemerel liigub ju oluliselt suuremaidki laevu. Pigem peaks olema eelis veidi suurematel laevadel, millel on oma orgaaniline keskmaa-ÕT võimekus. Ja kui see 2000 tonni tõesti mingi piir on, siis miks ehitavad soomlased pea 4000 tonniseid fregati-laadseid aluseid?
No las ta olla, sellest on vist paljud juba aru saanud. Küll aga ühinen URR-iga, et see traalimise seletus oli enam-vähem OK. Ühel korral varem on Trumm ka meredessandi anatoomiat enam-vähem seletanud. Samas andis vist koroonakriis ekspertluse osas teatava õppetunni.andrus kirjutas:2 korda 2 vastuseks öeldes 5 ka suurt ei eksita.URR kirjutas:Kummaline on vana vingamehe Kapten Trummi kaitseks välja astuda, aga seekord ta väga ei eksi, pigem võiks kasutada väljendit "ebatäpsus".
Mulle paistavad need väikesed eksimused siiski baasteadmiste puudumisena.
Carthago delenda estsiis peaks aluse muutma veel väiksemaks, veel "kaldalähedasemaks", rohkearvuliseks
Väike suurus seab oma piirangud. Kuna autonoomsus ja merekindlus on väiksem, ei saaks nendega tegutseda väljaspool Läänemerd ja võibolla saaks seda teha üldse ainult kalda lähedal. Teiseks mahub väiksemale platvormile vähem relvi (väga väikesele ei mahu midagi olulist) ja tuleb ehitada rohkem platvorme.Kapten Trumm kirjutas:Minu loogika viib siit edasi niimoodi: kui ka soomlaste 250 tonnised alused kardavad venelaste õhutegevust, siis peaks aluse muutma veel väiksemaks, veel "kaldalähedasemaks", rohkearvuliseks.
See "keegi" on ikka Soome ise. Suure tõenäosusega tegutsevad need laevad Soome lahel ning seda suudavad Soome lennukid katta. Lisaks veel maapealsete radarite poolne eelhoiatus kui mingid laevavastased lennukid kuskilt lähenevad.Kapten Trumm kirjutas:Äkki on lihtsalt eeldus, et "keegi" kontrollib õhuruumi? Noh nii NATO koostöö võtmes.
Sellises suurusklassis laevu ründab vastane juba suure lennukaugusega tiibrakettidega, kus laskja jääb alati väljapoole aluse tõrje-ulatust ja alus on sunnitud tõrjuma madalalt ja eri suundadest sisselendavaid rakette. Trummipaadistikule saadetakse tõenäoliselt peale lahingukopterid ja ründelennukid.
Aitäh! ja tänu ka raamatusoovituse eest.URR kirjutas:Huvilised võiks lugeda Reet Naberi raamatut "Jälle kakskümmend aastat mereväge".
Järgnev on minu isiklik ja erapoolik arvamus, kindlasti on midagi nimekirjast välja ka jäänud.
.
Tundub, et Soome ja Trummi ohuhinnangud on erinevad.Kapten Trumm kirjutas:Äkki on lihtsalt eeldus, et "keegi" kontrollib õhuruumi? ....
Siseministri teine suurprojekt on seotud merevõimetega. Ta tahab panna kolm asutust – merevägi, PPA ja veeteede amet –, millel on Eestis oma laevastik, senisest paremini tegema näiteks luurekoostööd. See tähendab investeeringuid näiteks sidesse.
Kuid samal ajal tahab Helme enda alluvuses oleva laevastiku kasvatada veel võimsamaks.
„Üldiselt pean ütlema, et kõige võimsam merestruktuur Eestis pole mitte kaitseväel, vaid PPA-l. Meil on kogu Eesti rannikut kattev radarivõrgustik, meie laevad on avamerekõlbulikud, neil on peal sonarid, millega saab isegi natuke vee all infot koguda. Kaitseväe laevastik on nišivõimekusega laevastik. Neil on ainult üks võimekus: miinitõrje. Meie laevadel on jää läbimise võimekus ja piirivalve lipulaeval Kindral Kurvitsal ka 1A jääklass, kaitseväe omad jääklassi ei oma. Meie laevad on 24/7/365 mere peal, nende omad suuremalt jaolt kai ääres,” kirjeldas Helme suuri kääre laevastike vahel.
PPA laevastikku peaks tegema nüüd veel paremaks. „Plaani osa on, et tahame esialgu ilmselt ühe ja pikemas perspektiivis kaks suurt laeva piirivalvele juurde tellida,” ütles Helme. Ta teatas, et need oleks suured avamere laevad. „Meil pole ühtegi kopteri maandumise võimekusega laeva. Avamerel, näiteks Estonia hukkumise ajal, oleks olnud väga hea, kui Eesti saanuks välja saata suure laeva, kust kopter oleks saanud õhku tõusta ja seal tiirutada ja päästa. Sellist laeva meil ei ole.”
Lõpphind oleneb varustusest
Teine laev võiks Helme hinnangul olla mere keemiareostuskorje ja päästmise võimega. „Naftareostuse ja pinnareostustega saame hakkama, see varustus on meil olemas. Tahame, et meil oleks üks laev keemiareostuskorje ja päästmise võimega. Meie lõunanaabritel pole ka sellise võimekusega laeva, Soomel ja Rootsil on. Kui on ulatuslikum selline õnnetus ja meie ranniku lähedal, me ei peaks minema müts käes naabritelt paluma,” leidis minister.
Tema sõnul oleneb laeva lõpphind sellest, mis sinna peale panna. Ka laevaprojektiga on Helme sõnul küsimus, kas sellega võiks alustada juba sel sügisel, eriti kui sellise tellimusega saaks anda tööd kohalikele laevaehitusettevõtjatele. „On ka moment, et kui kardame, et sügisel on kriisiolukord, siis kas meil poleks võimalik toetada oma tootjaid, tellida neil varustust, mida sisejulgeoleku tagamiseks vajame, sealhulgas laevu,” rääkis Helme.
Siseminister rääkis veel, et merevõimete plaani teise osana vaadatakse võimalust, kas viia kaldalähedane merepääste hoopis päästeameti alluvusse ja PPA laevastik jääks vastutama üksnes avamerel toimuva eest. „Esialgu on see idee tasandil, siin on vaja teha palju eeltööd.”
Milline simm see küll oli, kes suutis asjade seisu selliseks ajada, et minister peab sellist värdseisu normaalseks ning vastandab Mereväge ja PPA veel uhkusega pealekauba.Üldiselt pean ütlema, et kõige võimsam merestruktuur Eestis pole mitte kaitseväel, vaid PPA-l